Aihe: Putkivahvistin
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Kassu
15.06.2004 21:21:03
http://www.uraltone.com/

Siinä on mikon sivut jos kiinnostaa.

Luin nuo sivut läpi, enää ei ole epäselvää missä huollatan vahvistimeni!

Ei ole kallis jos biasointi on 10-20 euroa ja lupaa vielä rasvata potikat ja tarkistaa.

Ja sitten vielä jotkut hyvät putket.. Mmmm..
rokkilerssi1
15.06.2004 21:29:03
Mikäköhän voisi olla vikana putkinupuissa jos särökanavalla särö vaimenne välillä ja sit tulee taas tavalliseksi?
Kassu
15.06.2004 21:30:09
Mikäköhän voisi olla vikana putkinupuissa jos särökanavalla särö vaimenne välillä ja sit tulee taas tavalliseksi?

Potikka kulunu? Kitaroihinki tulee semmoisia joskus.
littlemick
15.06.2004 21:38:46

Voiskohan olla etuaste-putket finaalissa? Mulla käyttäyty joskus marshall noin ja muistaakseni asia korjaantui putkia vaihtamalla.
kalkkuna
15.06.2004 21:47:39 (muokattu 15.06.2004 21:47:58)
-------
littlemick
15.06.2004 22:10:05
niin en tiiä saatta olla, mutta vahvistimen särö alko vaimeneen sen jälkeen ku tässä yks päivä pistin vahvistimen päälle ku se ei ollu yhistettynä kaappiin.
Lähin sillon käymään tupakkatauolla niin kaveri oli testannu nuppia toiseen kaappiin ja unohtanu pistää piuhan paikoilleen Prkl!! Joten ajattelin että mikäköhän siitä on mahdollisesti mennyt rikki ja paljon sellasen korjaus makdaa

Voiskohan pääteputketkin oireilla noin? jos ne on saanut siipeensä? Kysele tuolta elektroniikka ja soitinrakennus alueelta, jos siellä joku osais neuvoa paremmin.
ReBeat
15.06.2004 22:11:00

ei ollu yhistettynä kaappiin

Niin siis volume vaimenee välillä? No. Pahimmassa tapauksessa päätemuuntaja nyt vetelee viimesiään (100-200e), mutta voi olla lievempikin vika.
Tekemällä ei synny musiikkia.
Chemo
15.06.2004 23:44:53

Mistä sä olet saanu päähäs, että käytetyn vahvistimen normaalihintaan kuuluu aina hyvät putket?

Niin, siis ei ole tietenkään. Mutta mä maksan vähemmän vahkeestä jonka putket ovat oletettavasti huonossa kunnossa, kuin vehkeestä jonka putket ovat uudehkot.

En, mutta kun ostaa käytettyä musaliikkeestä, (..)

Mutku mutku. Ja kuitenkin huutelet että hinta on sitten se mikä lapussa lukee.

Tää on nyt mennyt tämmöiseksi lapselliseksi jankkaamiseksi. Tää on ihan täyttä ajanhukkaa, enkä mä jatka tätä enää.
Ramalamadingdong.
Kassu
15.06.2004 23:58:36
Niin, siis ei ole tietenkään. Mutta mä maksan vähemmän vahkeestä jonka putket ovat oletettavasti huonossa kunnossa, kuin vehkeestä jonka putket ovat uudehkot.

Loogista, niin mäkin teen.

Tää on nyt mennyt tämmöiseksi lapselliseksi jankkaamiseksi. Tää on ihan täyttä ajanhukkaa, enkä mä jatka tätä enää.

No niin meni. Mä en kyllä pysyny kärryillä :D
Gypsy
16.06.2004 01:08:36 (muokattu 16.06.2004 01:30:47)

Käytetyn vahvistimen putket on oletettavasti aika paskat. Tää johtopäätös tulee ihan jo siitä, että suurin osa noista vahvistimista mitä käytettynä myydään, tulee paskoilla putkilla ja käytetyn laitteen keskihinta on muodostunu paskoilla putkilla oleville vahvistimille. Sillon ennemminkin ajatus on se, että jos sä haluat priimaa niin sä maksat ENEMMÄN, kun tavallinen käytetyn hinta. Tosin, sä voit kyllä jatkaa ettimistä, ja sä voit löytää hyväputkisen pelin samaan hintaan kun mitä suurin osa vahvistimista paskemmilla putkilla maksaa. Kukaan ei sulle rupee sitä tekeen noilla vaatimuksilla.

Vitut mä mitään huutele. Kirjottelen. Vahvistimelle on päätetty hinta siinä kunnossa niillä putkilla, ei ole mitään perusoletusta, että jos myyjällä ei ole tarkkaa tietoa asiasta, hinnasta pitää saada pois sen rempan verran muiden alennusten lisäksi.. Tingata voi aina ja se on järkevää, mutta kohtuus kaikessa.

Taisit sanoo näin aiemminkin. Mutta eikö koko vitun netissä istuminen ole täyttä ajanhukkaa?

Kyllähän se mulle käy, annetaan olla. Vielä voisit kertoo sen musaliikkeen mikä harjottaa tätä hyväntekeväisyyttä. Ostat muutaman satasen toimivan putkinupin ja saat hyvät alennukset ja putkiremontin kaupanpäälle. Pistä vaikka pikaviestillä niin ei ole sitten liikkeen ovella huomenna hirveitä jonoja.
Kassu
16.06.2004 01:40:33
Gypsy on muute hyvä vittuilemaan :D
maza
16.06.2004 06:53:31 (muokattu 16.06.2004 06:54:56)

Niin siis volume vaimenee välillä? No. Pahimmassa tapauksessa päätemuuntaja nyt vetelee viimesiään (100-200e), mutta voi olla lievempikin vika.

Todennäköisesti pääteputket ovat tuossa tilanteessa (ilman kaappia ajettaessa) kuluneet hirmuvauhdilla huonoon kondikseen. Kokeile toisilla putkilla nyt ainakin. Voit sitten jemmata ne jatkoa ajatellen, jos vika ei ollutkaan siinä.

EDIT: Tosin mikäli ongelma on vaan särökanavalla, niin kyse on kuitenkin luultavasti vaan sattumasta, ja edellämainitulla ei ole vian kanssa mitään tekemistä. Etuasteputkienkin vaihtoa kannattaa kokeilla.
app
16.06.2004 08:54:22

Onko sulla efektilooppia? Kokeileppa pistää efektilooppiin piuhat, voi olla että efektiloopissa on häikkää. Plugien puhdistus voi auttaa. Samaten kannattaisi puhdistaa vahvistin sisältä, kaikki plugireijät, potikat sekä putken kannat. Mulla ainakin auttoi vastaavaan ongelmaan.
Myynnissä Mesa/Boogie Nomad 55 Medium Head
Chemo
16.06.2004 09:18:24 (muokattu 16.06.2004 09:28:55)

Käytetyn vahvistimen putket on oletettavasti aika paskat.

Okei. Nyt me tehdään näin: pidä sä tuota omana oletusarvonasi tässä asiassa, niin mä pidän sitä että otan selvää asiasta, ja jos mulla on hyvä tinkimisargumentti niin sitten mä käytän sitä myös. Sovittu?

Itse asiassa mä höpisen tuosta sanasta "argumentti" vielä hitusen. Nimittäin: hyvä myyjä hallitsee neuvottelutaitoja, ja käyttää myyntiargumentteja (kuten "putket vaihdettu silloin ja silloin" - tätähän käytetään elävässä elämässä ihan yleisesti) tehokkaasti hyväkseen. Valmennus- ja konsultointifirmat opettavat näitä taitoja erilaisille myyntihenkilöille kursseillaan. Mun mielestäni ostaja saa myös miettiä, millä taktiikalla käy hankintaneuvottelujaan.

eikö koko vitun netissä istuminen ole täyttä ajanhukkaa?

No, tämmöinen on, mutta mä olen esim. juuri täällä Mnetissä törmännyt moniin hyviin asioihin ja ihmisiin. Sitä v-sanan käyttöä sitten vähemmälle kiitos, paikalla saattaa olla naisia ja lapsia... ;-)

Anyway, hyvä että tää vänkääminen nyt loppuu. Lopuksi vielä yksi suht tuore käytännön kokemus.

Mä olen ostanut yhden käytetyn putkarin tänä vuonna. Putkien kunnosta ei ollut mitään takeita. Laite oli jo ennalta hinnoiteltu selvästi - siis todella selvästi - halvemmaksi kuin mitä moisen laitteen hintataso muuten yleisesti on. Tämmöisessä tapauksessa on perusteltua olla alentamatta hintaa putkien kunnon takia - kun sitä oikeasti on jo alennettu valmiiksi. Eli näin kun menee, niin homma on mulle OK. Lähtökohtana ei siis suinkaan ollut se, että putket ovat oletusarvoisesti lopussa ja että hinnan olisi kuulunut olla normaalilla tasolla. Mutta näin mulla. Muilla ehkä toisin.

Edit: Vielä 1 ja 1/2 asiaa:

1: Axeman, heitä pikaviestillä jos haluat joku ilta tulla testaamaan kahta tyystin erilaista putkivahvistinta (Fenkku ja Marshall -> puhdas - särö, kombo - stäkki, paljon headroomia - vähän headroomia...). Kirkkonummen keskustaan menevällä junalla pääsee :-)

1/2: Hyvää kesää & hyviä putkitteluita kaikille!
Ramalamadingdong.
kulmahiomakone
16.06.2004 09:26:19
Käytetyn vahvistimen putket on oletettavasti aika paskat. Tää johtopäätös tulee ihan jo siitä, että suurin osa noista vahvistimista mitä käytettynä myydään, tulee paskoilla putkilla ja käytetyn laitteen keskihinta on muodostunu paskoilla putkilla oleville vahvistimille.

Yleistää Gypsy. Ehkä meitä vain huijataan. Ehkä käytettyjen hintataso onkin liian korkea. Ehkä näillä hinnoilla pitäisi saada uudet putket ja biasoinnit, mutta emme saa, koska emme osaa sitä vaatia, ja myyjien ei tarvitse myydä, sillä aina löytyy jostain joku spede, joka maksaa romusta helmen hinnan. EU-alueelta saa kuitenkin kitaraa ja vahvistinta huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta, sekä käytettynä että uutena. Voi johtua volyymeistä, mutta voi johtua myös siitä, että Suomessa ei kehdata tinkiä ja maksetaan hintalappujen mukaan.

Vahvistimelle on päätetty hinta siinä kunnossa niillä putkilla...

Jumalako on hinnan päättänyt? Myyjä on päättänyt sellaisen hinnan, jotta hän voi olla kauppojen toteutuessa tyytyväinen.

Hyvässä tapauksessahan kauppa menee niin, että myyjällä ei ole romppeelle käyttöä ja ostajalla on. Molemmat ovat kauppaan tyytyväisiä, kun myyjä saa enemmän kuin minkä arvoinen laite hänelle on ja ostaja maksaa vähemmän kuin minkä arvoinen laite hänelle on. Molempien osapuolten tyytyväisyys kauppaan syntyy siitä erosta, minkä verran he arvostavat rompetta, kauppahinnan asettuessa "arvostushintojen" välille.

Tingata voi aina ja se on järkevää, mutta kohtuus kaikessa.

Jos jossain, niin tinkaamisessa ei tunneta kohtuutta.

Mikä ttu siinä on, että ostajien pitäisi nöyrtyä maksamaan järjettömiä hintoja käytetystä tavarasta, ihan vain sen takia, että myyjä on kaikessa viisaudessa päättänyt tällaista hintaa pyytää? Huuto.netit ja m.netin torit ovat täynnä ilmoituksia kohtuuttomin hintapyynnöin: Les Paul Studio >1000 euroa, lukemattomia Epin ja Tokain Lespoja sellaisin hinnoin, että kaupasta uuden saa halvemmalla. Pedaaleista en viitsi edes kirjoittaa (vahvistimien hintoja en ole seurannut, joten en voi niitä kommentoida. En kuitenkaan usko, että vahvistimet olisivat mikään poikkeus).

Toki on niin, että hintataso määräytyy tietyllä tavalla jne. Jos joku näkee kuitenkin hankintojensa eteen vähän vaivaa, eikä osta ensimmäistä kohdalle sattuvaa sikahintaista vermettä, niin heti ollaan kirjoittelemassa (ei huutelemassa), että juu, "kyllä tuo on väärin ostaa vermeitä halvemmalla kuin yleinen hintataso, ja kun minäkin maksoin aikoinaan samasta vermeestä tuplahinnan..."

Kukin tyylillään. Itse en jaksa uskoa, että Gypsyllä _ei_ olisi käytetyn musiikkilaitteen putiikkia pystyssä.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Mikko Kankaanpää
16.06.2004 10:02:10

EU-alueelta saa kuitenkin kitaraa ja vahvistinta huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta, sekä käytettynä että uutena. Voi johtua volyymeistä, mutta voi johtua myös siitä, että Suomessa ei kehdata tinkiä ja maksetaan hintalappujen mukaan.

Esim. Saksassa osa syy käytettyjen kamojen edullisuuteen on se ettei Saksassa kauheasti ole perinteisesti arvostettu käytettyä tai vanhaa tavaraa. Vanha roskiin ja uutta tilalle. Suomessa taas asia on päin vastoin: kirpputorit ym on täynnä käsittämätöntä tavaraa käsittämättömin hinnoin ja silti kauppa tuntuu käyvän.

EU:n ja tavaran helpon liikuttelun vuoksi hinnat on tasaantumassa hiukan. Suomessa viitataan Saksan hintoihin alennuksen toivossa vaikka tehdään kauppaa Suomen sisällä ; Saksalaisille käytettyjen markkinoille on ebay:n ja netin kautta tulleet myös ulkomaalaiset mikä on nostanut hintoja jonkin verran.

Mikko
http://www.uraltone.com
kulmahiomakone
16.06.2004 10:26:02
Esim. Saksassa osa syy käytettyjen kamojen edullisuuteen on se ettei Saksassa kauheasti ole perinteisesti arvostettu käytettyä tai vanhaa tavaraa. Vanha roskiin ja uutta tilalle. Suomessa taas asia on päin vastoin: kirpputorit ym on täynnä käsittämätöntä tavaraa käsittämättömin hinnoin ja silti kauppa tuntuu käyvän.

Erittäin mielenkiintoinen pointti. Reaalisista seikoista mainittakoon vielä Saksan alhaisempi arvonlisävero (tai millä nimellä nyt siellä kulkeekaan).

EU:n ja tavaran helpon liikuttelun vuoksi hinnat on tasaantumassa hiukan. Suomessa viitataan Saksan hintoihin alennuksen toivossa vaikka tehdään kauppaa Suomen sisällä ; Saksalaisille käytettyjen markkinoille on ebay:n ja netin kautta tulleet myös ulkomaalaiset mikä on nostanut hintoja jonkin verran.

Eikö Saksan hintoihin vetoaminen ole nykyään ihan järkeenkäypää, sillä EU:han on sisämarkkina-alue? Aivan samoin 20-vuotta sitten provississa asuva ostaja on voinut selittää kauppiaalle, että Helsingistä saa saman tuotteen siihen ja siihen hintaan. Kauppias on voinut myydä tuotteen kilpailukykyiseen hintaan, tai toivottaa ostajalle hyvää Helsingin-reissua.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Chemo
16.06.2004 10:39:51

Eikö Saksan hintoihin vetoaminen ole nykyään ihan järkeenkäypää, sillä EU:han on sisämarkkina-alue?

Joo on, mä käytän tuotakin. Annan pientä kilpailuetua suomalaisille liikkeille, aivan erityisesti silloin jos olen testannut kyseistä laitetta kyseisessä myymälässä. Käytännössä tämä mulla tarkoittaa, että:

a) olen valmis maksamaan laitteesta aavistuksen verran enemmän kuin mitä se muualla maailmalla maksaa - mutta todellakin vain sen aavistuksen verran. Tai plus toimituskulut siis.

b) annan vinkkiä siitä missä ja millä tasolla kilpailu maailmalla on.
Ramalamadingdong.
Mikko Kankaanpää
16.06.2004 11:35:25

Eikö Saksan hintoihin vetoaminen ole nykyään ihan järkeenkäypää, sillä EU:han on sisämarkkina-alue?

Ostajalle järkevää, myyjälle ikävää. Tästä nyt on jauhettu aika paljon, mutta kustannukset on ja pysyy suomessa suurempina kuin saksassa. Toiseksi Thomannien ym voluumit on niin paljon suuremmat jotta halvempi hinta taso on mahdollinen.

On mielestäni aika törkeätä käydä suomalaisessa kaupassa testaamassa laitetta ja tilata se sitten Thomann:lta. Tai pitää ainakin sanoa myyjälle: kokeilen näitä kitaroita ja tilaan sitten thomannilta kun siellä on paremmat hinnat kun teillä.

Käytettyjen kaupassa tuo ei ole kovin hyvä argumentti koska saksasta tilatessa et pysty kokeilemaan tuotetta etkä täten tietämään minkälainen yksilö ja missä kunnossa kyseinen tuote on.

Olen itsekkin ostanut vanhoja vahvistimia ja pari kitaraakin Saksan ebay:stä. Kertaakaan myyjä ei ole sanonut laitteen kunnosta mitään tarkaa ja aina olen joutunut niitä huoltamaan. Mitään takuuta harvoin myyjät tuotteillensa antaa.

Mikko
http://www.uraltone.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)