Aihe: Studiomonitorit hyvällä hinta/laatu -suhteella 1 | |
---|---|
![]() 09.09.2017 22:38:28 | |
Heippa, Hommasin Presonuksen Audiobox itwo:n, ja nyt yritän saada sitä jotenkin toimimaan. Jotain melua sain jo mikin kanssa äänitettyä, mutta ihme kikkailua tuntuu olevan kun välillä kuuluu ja välillä ei. Kysymyksiä sikiää päässä, mutta ajattelin tässä nyt keskittyä vain kaiuttimiin. Eli, onko kenelläkään suosituksia millaiset kaiuttimet kannattaisi hankkia? Tuon vehkeen liitännät on sellaiset, että varmaan tarvetta hankkia jotkut halvat studiomonitorit. Kuulokkeissakin on vääränlainen liitin johdon päässä (liian pieni). Budjetti oli 50€, mutta pikagooglauksen perusteella sillä ei varmaan päästä maaliin asti. Mutta saisko n. 100€-150€ mitään? -Elli | |
![]() 09.09.2017 22:47:25 (muokattu 09.09.2017 22:49:44) | |
elli-noora: Kuulokkeissakin on vääränlainen liitin johdon päässä (liian pieni). Kandee hommata siihen sellainen adapteri, joka muuttaa pienen isoksi. Maksaa n. markan. Pääkysymykseesi en osaa vastata kovin hyvin, sillä minulla ei ole tuon hintaluokan vehkeistä kokemusta. Monet ovat kehuneet JBL LSR 305 -monitoreja hyviksi halvoiksi. K.F.S. is the Only Law | |
![]() 10.09.2017 13:43:42 | |
elli-noora: Heippa, Hommasin Presonuksen Audiobox itwo:n, ja nyt yritän saada sitä jotenkin toimimaan. Jotain melua sain jo mikin kanssa äänitettyä, mutta ihme kikkailua tuntuu olevan kun välillä kuuluu ja välillä ei. Kysymyksiä sikiää päässä, mutta ajattelin tässä nyt keskittyä vain kaiuttimiin. Eli, onko kenelläkään suosituksia millaiset kaiuttimet kannattaisi hankkia? Tuon vehkeen liitännät on sellaiset, että varmaan tarvetta hankkia jotkut halvat studiomonitorit. Kuulokkeissakin on vääränlainen liitin johdon päässä (liian pieni). Budjetti oli 50€, mutta pikagooglauksen perusteella sillä ei varmaan päästä maaliin asti. Mutta saisko n. 100€-150€ mitään? -Elli Mikäli haluat ääntä pihalle edullisesti, niin osta jotkut halvat perus pöntöt. Käytettynä löytyy taikka uudet tompalta hintatasosi mukaan. Sitten asiaan eli koska pudjettisi on suht pieni niin voisi olla järkevämpää noiden monitorien lisäksi hommata hyvät kuulokkeet. Hyviä saa tuohon 150e budjettiin! Eli satsaa mielummin kuulokkeisiin ja kaveriks jotkin kajarit ajamaan asiaa. | |
![]() 10.09.2017 22:36:51 (muokattu 10.09.2017 22:38:03) | |
Kiitti vastauksista! Kuulokkeet (halpis) mulla on jo, ja niillä kuulin vaan oikeasta korvasta kun kytkin Audioboxiin. Kokeilin myös perus nappikuulokkeilla, ja niilläkin kuului vaan toisesta napista. En tiedä mistä sekin johtuu. Mulla on siis sellainen adapteri, jolla sellasen pienen liittimen saa muutettua 6,3mm:ksi, Noi studiomonitorit liitetään 6,3mm plugilla. Voiko tavalliset tietokoneen kaiuttimet liittää tähän jollain välikappaleella? Yritän just ymmärtää miten nämä kaikki johdot pitää kytkeä. Youtuben videoissa kaikki menee kerralla oikein, mut ylläri ylläri mun systeemi ei heti pelittänytkään. Mulla on Casion CDP-200R koskettimet, ja siinä pari 6,3mm reikää (phones/output ja mic in). Molemmista vedin vuorotellen johdon Audioboxiin ja ajureitten asennuksen jälkeen sain siis kuulumaan soittoa toisesta kuulokkeesta. Jos jollain on linkki tosi hyvään matskuun miten Windows10, Presonus Audiobox itwo ja tämä Casio (tai esim. laulumikki jolla nauhoitan akustista kitaraa) toimivat yhteen, niin mielelläni otan vastaan! | |
![]() 11.09.2017 14:08:52 | |
elli-noora: Kiitti vastauksista! Kuulokkeet (halpis) mulla on jo, ja niillä kuulin vaan oikeasta korvasta kun kytkin Audioboxiin. Kokeilin myös perus nappikuulokkeilla, ja niilläkin kuului vaan toisesta napista. En tiedä mistä sekin johtuu. Mulla on siis sellainen adapteri, jolla sellasen pienen liittimen saa muutettua 6,3mm:ksi, Yrititkö kuunnella musiikkia koneelta vai omaa puhetta/laulua? Koneen musiikki pitäisi tulla kyllä molemmista, mutta jos käytät mikkiä vaikka puhumiseen, niin silloin saattaa kuulua vai toisesta. Eli tuossa presonuksessa nuo kaksi kanavaa muodostaa stereo parin ja jos asetuksissa on linkitys päällä ohjautuu kanavat vasen ja oikea. Joten jos haluat käyttää molempia ominaan kannattaa ne irroittaa toisistaan (löytyy äänikortin ohjauspaneelista tai sitten äänitys ohjelmasta). Mutta pää asiassa 1 kanava on vasen ja 2 kanava oikea. Noi studiomonitorit liitetään 6,3mm plugilla. Voiko tavalliset tietokoneen kaiuttimet liittää tähän jollain välikappaleella? Irto tietokone kaiuttimet voi liittää äänikorttiin, kunhan niissä on oma vahvistin (aktiiviset). https://www.thomann.de/fi/pro_snake … tpy_2003_bpp.htm?ref=cg_cg_14_3_n_0 https://www.thomann.de/fi/the_sssnake_1843_adapter.htm Tuolla saa stereo parin tietokone kajarit kiinni äänikorttiin. Huomaa että kytkentä kahdelle kaiuttimelle! Yritän just ymmärtää miten nämä kaikki johdot pitää kytkeä. Youtuben videoissa kaikki menee kerralla oikein, mut ylläri ylläri mun systeemi ei heti pelittänytkään. Mulla on Casion CDP-200R koskettimet, ja siinä pari 6,3mm reikää (phones/output ja mic in). Molemmista vedin vuorotellen johdon Audioboxiin ja ajureitten asennuksen jälkeen sain siis kuulumaan soittoa toisesta kuulokkeesta. No tääshän se tulikin:) Eli casion phones/output on stereo ulostulo ja kytkit sen äänikortin inputtiin joka on mono! Eli vain toinen kanava kuulolla! Casion liittämiseksi presonukseen tarvitset seuraavanlaisen johdon. https://www.thomann.de/fi/the_sssna … 3_insertkabel.htm?ref=cg_cg_4_3_n_0 Sillä pitäisi molemmat kanavat kuulua! Eli yksi piha casioon ja kaksi presonukseen! Jos jollain on linkki tosi hyvään matskuun miten Windows10, Presonus Audiobox itwo ja tämä Casio (tai esim. laulumikki jolla nauhoitan akustista kitaraa) toimivat yhteen, niin mielelläni otan vastaan! Saman aikaisesti et pysty nauhottamaan casiota akustista ja laulua. Kortissasi on kaksi sisään menoa eli casi varaa molemmat. Voisit harkita seuraavaa Casio midinä koneelle ja sille virtuali instrumentti, joten jää molemmat kanavat presonukseen laululle ja akkarille. Casio joko usb:ä tai midi johdoilla koneeseen (usb saattanee olla helpompi). Vähän vaikeasti varmaan tuli mutta jos vähän aukeaisi:) Kysele lisää kunhan etenet... | |
![]() 11.09.2017 14:11:02 | |
ja piti vielä pari ehdoitusta laittaa.... https://www.thomann.de/fi/behringer_ms16.htm https://www.thomann.de/fi/superlux_hd662.htm Noilla pääsee hyvin alkuun! Behku tarvitsee varmaan rca -> mono plugi... | |
![]() 11.09.2017 14:56:33 (muokattu 11.09.2017 14:57:22) | |
Live long and Prosper | |
![]() 12.09.2017 10:42:46 | |
elli-noora: Kuulokkeet (halpis) mulla on jo, ja niillä kuulin vaan oikeasta korvasta kun kytkin Audioboxiin. Kokeilin myös perus nappikuulokkeilla, ja niilläkin kuului vaan toisesta napista. En tiedä mistä sekin johtuu. Mulla on siis sellainen adapteri, jolla sellasen pienen liittimen saa muutettua 6,3mm:ksi Kysyn ihan varmuuden vuoksi: onhan tuo adapteri stereo? Stereossa on kaksi poikkiviivaa siellä plugiosan päässä, monossa vain yksi. | |
![]() 12.10.2017 01:15:39 | |
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)