TTV 20.07.2017 13:46:25 | |
---|
TTV: Laitoimpas itelleni synttärilahjaksi tilaukseen Diezelin VH-4 pedaalin. Mielenkiintoista kuulla, onko se yhtä hyvin kohdillaan kuin Friedmannin BE-OD :-) No niin, just sain hyppysiini VH-4 pedaalin. Kooltaan se on iso, mutta onneksi ei hirmu painava. Pedaalirivistöön se mahtuu kyllä, mutta vaatii oman powerinsa (12-18V). Pedaalissa on 2 lähtöä; linjatasoinen, joka menee suoraan päätevahvistimelle ja signaalitasoinen, jolla ajetaan vahvistimen etuasteen kautta. Linjalähtöisessä kyykennässä pedaali on joko ON tai OFF, ei by-pass tilaa lainkaan. Tässä moodissa tuo pedaalin Master volume on aika voimakas ja siinä mielestäni hiukan kova kynnystaso. Päätteen ja pedaalin volumeilla tasapainottelemalla saa kyllä mieluisen äänenpaineen jopa kotisoittoon. Koitan illemmalla tätä kytkentää uudestaan Torpedo LIVEn kanssa, jolloin voin huoleti ajaa isommalla volatasolla. Joka tapauksessa saundit on sitä itteään, eli helvetin murakat ja säätövaraa riittää. Singaalitasoista lähtöä käytettäessä (ON tai by-pass) käytetyn vahvistimen etuaste on mukana, jolloin se tuo oman sävynsä mukaan saundipalettiin. Itelle tämä moodi on melkein parempi, koska volumeiden kanssa tasapainoilu on helpompaa ja saundia pystyy laajemmin tuunaamaan mm. vahvistimen etuastetta säröyttämällä. Tässä moodissa pedaalin Master volumessa ei ole juurikaan kynnystasoa ja se toimii mielestäni paremmin. Aitoa VH-4 Diezeliä en ole koskaan päässyt käyttämään, joten aivan 100% verrokkia ei oo laittaa mutta esim. Fractalin VH-4 mallinnos on tismalleen samalla tontilla tän pedaalin kanssa. Pedaali on hiljainen kohinatasoltaan ja toimii hyvin putkivahvistimaisesti eteen laitetun OD-pedaalin kanssa. Kokonaisuutena parhaita säröpedaaleja mitä oon koskaan testannut. Saundi on omaan tyyliini hiukan parempi kuin BE-OD:ssa, joka taas on kooltaan pienempi ja sopii paremmin muiden 9V pedaalien kanssa käytettäväksi. VH-4 on säröpedaalien aatelia, muttei ehkä ihan 299 euron hintalapun arvoinen :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
heviäijä 20.07.2017 13:48:45 | |
---|
Pitääkö mun hankkia joku "säröpedaalialustaputkari" että pääsen tähän maailmaan kunnolla. Joku BE-OD ei varmaan oo kiva äänikortin tai hikisen digimallintavan edessä. Splash One |
hallu 20.07.2017 15:43:24 | |
---|
heviäijä: Pitääkö mun hankkia joku "säröpedaalialustaputkari" että pääsen tähän maailmaan kunnolla. Joku BE-OD ei varmaan oo kiva äänikortin tai hikisen digimallintavan edessä. Koch pedaltone toimii hienosti äänikortin edessä ja kochin eteen tai efektilenkkiin voi laittaa muita efektejä ja säröttimiä ja se toimii edelleen hienosti. Ehx englishmuffia en ole kokeillut suoraan äänikorttiin mutta kokeilen kunhan pääsen himaan reilun viikon päästä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Stone 01.09.2017 07:40:03 (muokattu 01.09.2017 07:44:56) | |
---|
Onko millaisia mielipiteitä näistä 2:sta eli ProCo Rat 2 sekä TC Electronics mojo mojo pedaaleista? Käyttötarkoitus semisäröllä olevan vox ac30/matchless dc30 klooni vahvistimen päälle lead boostiksii, jolla saa kitaran laulamaan maltillisilla äänenpaineilla jo. Nyt heräteostoksena hommattuna proco rat 2, jolla testit vielä kesken. TC electronics mojo mokjo käynyt mielessä eräänlaisena vaihtoehtona myös. Tarkoitus että saa nuotteihin paksuutta, myös ylimpiin kieliin. Tuossa mojo mojo video, jossa se boostina ruvella olevan vahvistimen päälle: https://www.youtube.com/watch?v=Le4wL362MVU"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Tympee Huttunen 01.09.2017 08:15:05 | |
---|
Stone: Onko millaisia mielipiteitä näistä 2:sta eli ProCo Rat 2 sekä TC Electronics mojo mojo pedaaleista? Käyttötarkoitus semisäröllä olevan vox ac30/matchless dc30 klooni vahvistimen päälle lead boostiksii, jolla saa kitaran laulamaan maltillisilla äänenpaineilla jo. Nyt heräteostoksena hommattuna proco rat 2, jolla testit vielä kesken. TC electronics mojo mokjo käynyt mielessä eräänlaisena vaihtoehtona myös. Tarkoitus että saa nuotteihin paksuutta, myös ylimpiin kieliin. Tuossa mojo mojo video, jossa se boostina ruvella olevan vahvistimen päälle: https://www.youtube.com/watch?v=Le4wL362MVU ProCo Rat on itsessään mun mielestä maailman paras säröpedaali - ainakin orkkischipillä:) Mojo Mojosta olen kuullut paljon hyvää nimenomaan tuollaisen "paksuuden" suhteen. Simble on taas paras OD. |
Stone 01.09.2017 08:29:44 (muokattu 01.09.2017 08:41:59) | |
---|
Tympee Huttunen: ProCo Rat on itsessään mun mielestä maailman paras säröpedaali - ainakin orkkischipillä:) Mojo Mojosta olen kuullut paljon hyvää nimenomaan tuollaisen "paksuuden" suhteen. Simble on taas paras OD. Säröä en juuri paljoa tarvitse (särö yleensä pedaalista klo 8.30 - 9.00), kun sitä löytyy vahvistimesta, lähinnä lead boostaukseen vain. Kiitos kommenteistasi! "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
iec 01.09.2017 09:06:37 | |
---|
Stone: Onko millaisia mielipiteitä näistä 2:sta eli ProCo Rat 2 sekä TC Electronics mojo mojo pedaaleista? Käyttötarkoitus semisäröllä olevan vox ac30/matchless dc30 klooni vahvistimen päälle lead boostiksii, jolla saa kitaran laulamaan maltillisilla äänenpaineilla jo. Nyt heräteostoksena hommattuna proco rat 2, jolla testit vielä kesken. TC electronics mojo mokjo käynyt mielessä eräänlaisena vaihtoehtona myös. Tarkoitus että saa nuotteihin paksuutta, myös ylimpiin kieliin. Tuossa mojo mojo video, jossa se boostina ruvella olevan vahvistimen päälle: https://www.youtube.com/watch?v=Le4wL362MVU Mojo mojo on sen verran halpa pedaali uutenakin, että eipä se kokeilu paljoa maksa ja korkealta ei tipahda vaikka ei olisikaan sun juttu. Tuossahan on varmaan kolme pääsuuntaa mitä voisit kokeilla, eli middleä korostava od (tai jopa ProCo RAT, sillä siinäkin on TS:n kaltainen middleboost) tai sitten taajuusvasteeltaan tasaisempi OD (Olikohan esim EHX Soul Food sellainen). Ja se kolmas vaihtoehto on sitten ihan vain EQ-pedaali, kuten MXR 6-band tai Boss GE-7, joilla voit kokeilla eri alueiden volumeboostausta ilman OD-pedaalien Gain-säätömahdollisuutta. Eiköhän noista jo ala hahmottumaan mikä sopii sinulle parhaiten, ainakin jos pääset testaamaan noita kaikkia vaihtoehtoja. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Shredator 01.09.2017 09:18:39 | |
---|
Tympee Huttunen: BB Preamp on Tubescreamerin jälkeen paras OD. Korjasin vähän... Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Stone 01.09.2017 09:24:53 (muokattu 01.09.2017 09:25:48) | |
---|
iec: Mojo mojo on sen verran halpa pedaali uutenakin, että eipä se kokeilu paljoa maksa ja korkealta ei tipahda vaikka ei olisikaan sun juttu. Tuossahan on varmaan kolme pääsuuntaa mitä voisit kokeilla, eli middleä korostava od (tai jopa ProCo RAT, sillä siinäkin on TS:n kaltainen middleboost) tai sitten taajuusvasteeltaan tasaisempi OD (Olikohan esim EHX Soul Food sellainen). Ja se kolmas vaihtoehto on sitten ihan vain EQ-pedaali, kuten MXR 6-band tai Boss GE-7, joilla voit kokeilla eri alueiden volumeboostausta ilman OD-pedaalien Gain-säätömahdollisuutta. Eiköhän noista jo ala hahmottumaan mikä sopii sinulle parhaiten, ainakin jos pääset testaamaan noita kaikkia vaihtoehtoja. Soul Food on kyllä hyvä, jonka olen tuplasti omistanut. Silloinen vahvari olin vaan vanha mastervolumeton puhdas fender henkinen Traynor, joten en päässyyt sillä vahvistimen säröä kyykyttämään. Soul food boostasi vahvistimen edessä olevaa MP sweet honey od:ta, ja niin se oli hyvä. Outputtia tuntui klöytyvän soul foodista kyllä. Ehkäpä kokeilen kuitenkin tuon kehutun mojo mojon ensimmäisenä noista, kun halvalla niitä torilta löytää. Ei näissä hävittävää juurikaan ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Tami 01.09.2017 09:49:50 | |
---|
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Stone 01.09.2017 09:54:39 | |
---|
Tami: Hauskaa, että tuo poljin on Gilbertin laudassa 2017, vaikka lompakko mahdollistaisi varmasti huippuhypersuperbutiikki-polkimienkin käytön. https://www.youtube.com/watch?v=B8I5pNnvNgY Jospa se onkin niin, että "soundi ratkaisee" :D "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone 01.09.2017 21:25:24 (muokattu 02.09.2017 08:25:47) | |
---|
Nyt on testattu kivijalka likkeessä tuo TC electronics mojo mojo myös. Ei se syrjäyttänyt kylläkään Rat 2 pedaalia laudasta...ei ollut rattia huonompi tai parempi, vaan omalla tavallaan erilainen. Boostina jokseenkin samalla viivalla, mutta särönä hieman rat 2:ta musikaalisempi (joskin rotan säröskaala paljon monipuolisempi), josta löytyy paksua "tweed vahvistinmaista" rosoa ja ei hävitä alapäätä, siinä missä Rat 2 hieman missaa sen ja joka middlekkäämpi. Voi olla, se että pisaran leikkaavampi rujous on rotassa (vs. Mojo mojo) vain hyve bändi kontekstissa. Siltikin...oikeinkin hyvä pedaali hintaluokassaan tuo mojo mojo, joka ei pöllömpi valinta sekään. Pitää vielä siltikin boss bd-2 sekä ehx soul food testiä jossain käänteessä boostina. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
PeeJii 04.09.2017 15:07:49 | |
---|
Käyttötarkoitus semisäröllä olevan vox ac30/matchless dc30 klooni vahvistimen päälle lead boostiksii, jolla saa kitaran laulamaan maltillisilla äänenpaineilla jo. Hassu juttu, mutta monenlaisia (kalliimpiakin) buusteja kokeilleena tuohon tarkoitukseen käy mainiosti Digitechin Bad Monkey. Liekö sulla omia kokemuksia siitä omassa setupissasi? |
iec 05.09.2017 11:19:18 | |
---|
Tästä löytyi muuten vertailu Friedmanin BE OD:n ja MXR EVH 5150:n välillä. Koskaan ei pidä luottaa YT-videoihin täysin, mutta tuon vertailun perusteella ovat yllättävän samanlaisia soundeiltaan. Ehkä 5150:ssa on hieman harvempi särö tai jotain sellaista olin kuulevinani. https://www.youtube.com/watch?v=wRvScKx8CSw Molemmat pedaalit ovat kyllä kiinnostavia. Liian kiinnostavia... Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Vielä Mojo Mojosta. Stone: Jospa se onkin niin, että "soundi ratkaisee" :D Tai TC:n shekki.. :D No, vakavasti ottaen, toi Mojo Mojo on kyllä oikein hyvä mun mielestä. Vaan sen kanssa samaan aikaan tullut Dark Matter on vielä parempi boostina. Noi kaks muutes pelaa hyvin yhteenkin, siitä youtubessa tc:n oma videokin. Kannattaa kokeilla molempia ja tosiaan noi edullisia, et kerrankin hyvää halvalla.. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Shredator 05.09.2017 12:37:33 | |
---|
iec: Molemmat pedaalit ovat kyllä kiinnostavia. Liian kiinnostavia... Ostamatta ei testata. Tiedät miten toimia. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Stone 05.09.2017 19:11:55 (muokattu 05.09.2017 19:26:12) | |
---|
Barska: Vielä Mojo Mojosta.
Tai TC:n shekki.. :D Saattaa hyvinkin olla noinkin ;) No, vakavasti ottaen, toi Mojo Mojo on kyllä oikein hyvä mun mielestä. Vaan sen kanssa samaan aikaan tullut Dark Matter on vielä parempi boostina. Noi kaks muutes pelaa hyvin yhteenkin, siitä youtubessa tc:n oma videokin. Kannattaa kokeilla molempia ja tosiaan noi edullisia, et kerrankin hyvää halvalla.. Kiitti vinkkelistä! Muistaakseni nuo melemmat lölytyvät paikallisesta liikkeestä ja ei tosiaankaan hinnan kiroissa. Hyvä maku jäi tuosta Mojo Mojosta, että jos nopeasti tarvitsisi asialllista od/boost pedaalia halvalla, niin ei pöllömpi valinta. Nyt tuo rotta 2 jäi toistaiseksi lautaan, kun sillä myös omat ansionsa. Aika vähän gainia (n. klo 8.30-10.00) otan siitä kylläkään. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
iec 06.09.2017 21:11:33 (muokattu 06.09.2017 21:12:04) | |
---|
Shredator: Ostamatta ei testata. Tiedät miten toimia. Taidan kuitenkin laittaa jäitä hattuun ja korkeintaan testata LM308-piiriä tuossa Rottapedaalissani. Silloin kun ostin rakennussarjan, ei myymälässä ollut kuin se uudempi OP 07. Nyt niitä LM308-opareita olisi taas saatavilla. Kovasti minua on vakuuteltu tuono vanhan piirin paremmuudesta. Pitänee siis testata ihan itse ;) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
hallu 06.09.2017 22:22:55 | |
---|
hallu: Koch pedaltone toimii hienosti äänikortin edessä ja kochin eteen tai efektilenkkiin voi laittaa muita efektejä ja säröttimiä ja se toimii edelleen hienosti. Ehx englishmuffia en ole kokeillut suoraan äänikorttiin mutta kokeilen kunhan pääsen himaan reilun viikon päästä. Vän myöhässä tuli kun ehdin jo välillä unohtaa tällaistakin luvanneeni:-) no kokeilin muffia suoraan äänikorttiin ja toimii se, mutta vielä paremmin toimii jos äänikortissa voi valita instrumentti tulon linjatulon sijaan. Mutta yhtä kaikki kyllä tää toimii nou hätä. Elämä reiässä on rattoisaa...... |
Tympee Huttunen 07.09.2017 06:29:13 | |
---|
iec: Taidan kuitenkin laittaa jäitä hattuun ja korkeintaan testata LM308-piiriä tuossa Rottapedaalissani. Silloin kun ostin rakennussarjan, ei myymälässä ollut kuin se uudempi OP 07. Nyt niitä LM308-opareita olisi taas saatavilla. Kovasti minua on vakuuteltu tuono vanhan piirin paremmuudesta. Pitänee siis testata ihan itse ;) Parempi laittaa kymppi kehiin ja saa mielenrauhan maagisen piirin suhteen :) |