Aihe: Siirtyminen punaiseen leiriin? | |
---|
|
Tuli mieleen kysyä kokemusta ja näkemystä omaavilta, että kannattaako siirtyminen punaiseen Nord leiriin kun mielessä on ollut jos myisi nykyisen Yamaha CP4 stage pianon ja hommaisi vaikka Nord Stage 2 88 EX:än? Ajatus taustalla on jos pystyisi nopeammin ottaa haltuun erilaiset livetilanteet ja saisi samalla myös toimivat Hammond saundit. Varsinaisesti Nordin etuna olen pitänyt aika hyviä pianosaundeja kun saisi latailla pianot mieleisekseen jos eivät jo ennestään ole. Pienenä epäkohtana suunnitelmassa kuitenki tuli mieleen, että eihän Nord Stagea näe ihan joka päivä myynnissä, mitähän toiseksi uusimmalla mallilla olisi hintaa suoralla rahalla kun aivan uusimman mallin hinta hirvittää? ------- Vaihtoehto kakkosena käynnyt mielessä, että Roland RD 2000 on myös aikamoinen monitoimilaite, mutta omaan makuun Nord saundit on toistaiseksi Tuubin välityksellä toiminut enempi. Vaikka Rolandiin tuli V-piano engine, tuntuu uusimmat pianosaundit olevan aika lailla samanhenkisiä kun taas punaisessa vaihtoehdossa on selkeästi erilaisia pianoja. -------- Kolmas vaihtoehto olis pitää nykynen vehje ja hommata vaikka joku Nord Electro kevyeksi pikku koskettimistoksi ja siitä sittet urut yms. ja latailisi siihen Nordin pianosaundeja, joita sitten voisi soittaa myös midillä. |
|
musamies: Tuli mieleen kysyä kokemusta ja näkemystä omaavilta, että kannattaako siirtyminen punaiseen Nord leiriin kun mielessä on ollut jos myisi nykyisen Yamaha CP4 stage pianon ja hommaisi vaikka Nord Stage 2 88 EX:än? Ajatus taustalla on jos pystyisi nopeammin ottaa haltuun erilaiset livetilanteet ja saisi samalla myös toimivat Hammond saundit. Varsinaisesti Nordin etuna olen pitänyt aika hyviä pianosaundeja kun saisi latailla pianot mieleisekseen jos eivät jo ennestään ole. Pienenä epäkohtana suunnitelmassa kuitenki tuli mieleen, että eihän Nord Stagea näe ihan joka päivä myynnissä, mitähän toiseksi uusimmalla mallilla olisi hintaa suoralla rahalla kun aivan uusimman mallin hinta hirvittää? ------- Vaihtoehto kakkosena käynnyt mielessä, että Roland RD 2000 on myös aikamoinen monitoimilaite, mutta omaan makuun Nord saundit on toistaiseksi Tuubin välityksellä toiminut enempi. Vaikka Rolandiin tuli V-piano engine, tuntuu uusimmat pianosaundit olevan aika lailla samanhenkisiä kun taas punaisessa vaihtoehdossa on selkeästi erilaisia pianoja. -------- Kolmas vaihtoehto olis pitää nykynen vehje ja hommata vaikka joku Nord Electro kevyeksi pikku koskettimistoksi ja siitä sittet urut yms. ja latailisi siihen Nordin pianosaundeja, joita sitten voisi soittaa myös midillä. "Läskisen Hammond-soundin" saa vain Hammondeilla ;- ) Ja eiks tosta EX:stä puutu liukutangot??? Mut kait se ihan hyvä (vaikkakin melko persoonaton?) kone on. |
|
matkalaukku: "Läskisen Hammond-soundin" saa vain Hammondeilla ;- ) Ja eiks tosta EX:stä puutu liukutangot??? Mut kait se ihan hyvä (vaikkakin melko persoonaton?) kone on. Täytyy varoa, ettei innostu liikaa puhumaan Hammondeista koska moisen monitoimilaitteen käyttö liittyy niin paljon muuhunkin. Itsestä on vaikuttanut, että tavallisissa stagepianoissa panostus Hammond matkimiseen on vähäistä. Jotenkin olen onnistunut kuitenkin Roland RD64:sen ja Rotospheren yhdistelmällä jos urkusaundia ei tarvi kovin monessa biisissä. Siinä on ärsyttävää kuitenkin, että Rotospheren jälkeen on hankala ottaa kuulokemonitorointi verrattuna jos sen saa suoraan koskettimistosta. Jostain syystä yleensä Nordista kuullut Hammondsaundi ei ole kauhean läskiä, vaan onko kovin moni yrittänyt sellaista tehdäkään... Nordi pärjää mun ymmärtääkseni parhaiten sillä saralle jos sinne lataa niitä saundeja mitä tarvii eniten. Esim. pianoissa monipuolisempi valikoima kuin Rolandilla tai Yamahalla. Onko Nordin huono puoli sitten se, että efektejä ja saundeja ei pääse vissiin "syväsäätämään"? Siihenhän on Rolandin V-Pianossa yritetty panostaa, mutta jotenkaan en ole kuullut missään monipuolisia saundeja jos haluaa yhtä lailla puisen kuuloista pystypianoa kuin isoa konserttiflyygeliä. Nykyisessä stagepianossani parannettavaa olisi vaikka siinä, että sinne on syytä sopivat presetit ohjelmoida kotona ja kahdella layerilla saa ihan kivoja yhdistelmiä, mutta jos tarve livetilanteessa onkin, ettei etukäteen ohjelmoitu presetti riitä, on hankala ottaa käyttöön vaikka kolmas tai neljäs saundi ja palata alkuperäiseen presettiin ja saundia ei voi kasvattaa kauheasti kun layereita on kaksi. Tässähän ymmärtääkseni RD 2000 loistaa kun siinä on niitä liukuja riittoisasti, joilla voidan lisätä soittimia tai vähentää. |
|
Tekee mieli siirtyä punaiseen leiriin: https://www.youtube.com/watch?v=MBzBGLuPIcY |
|
Krice: Tekee mieli siirtyä punaiseen leiriin: https://www.youtube.com/watch?v=MBzBGLuPIcY Piristävä uutuus! Oisko pitänyt olla vielä käänteiset värit koskettimissa. Tällä hetkellä idea on elänyt siihen suuntaan, että nykyinen kosketinsoitin ajaa asiansa, mutta lisäksi voisi olla myös pienikokoisempi soitin. |
aku06 04.09.2017 17:09:05 (muokattu 04.09.2017 17:09:40) | |
|
musamies: Piristävä uutuus! Oisko pitänyt olla vielä käänteiset värit koskettimissa. Tuota ajattelin itsekin - miksiköhän eivät näin tehneet ? - olisi ollut rajun näköinen kampe... |
|
Pienemmän Continentalin hinta on 2000 euroa. Aika mehukkaan hintainen, mutta ehkä se on sitten laadukas mekaanisesti? |
|
Cembalossahan on ollut jo vuosisatoja sitten kosketinten värit toisin päin. Ei mitään hajua että vaikuttaisiko soitton. Varmaan hetkessä tottuisi. |
|
Hinta on laskenut tonniin pienemmän Continentalin osalta, nythän se on jo aika realistinen hinta, koska kukaan ei varmaan ostanut noita niin pakkohan se on laskea hintaa. |
|
Kai tuollaisella katu-uskottavan Light My Fire -urkusoolon aikaansaisi. Missä viipyy punainen viulukone? https://www.youtube.com/watch?v=avZX-XIkr7Q |
|
Kun luin ensin pelkän otsikon, niin luulin että puhuttiin kommunismista :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
|
Anonymous-jazz: Kun luin ensin pelkän otsikon, niin luulin että puhuttiin kommunismista :D Sehän voisi olla ajankohtainen aihe kun huomioidaan vanhustenhuoltoon liittyvä yksityistämiskeskustelu... |
|
Mut onhan NORDI eräänlainen PUNAKONE. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
|
Siirryin itsekin osittain punaiseen leiriin kun tuli hommattua electro 6 D. Itsellä käyttö siis tärkeimpänä hammond B3 tyyppinen urkuveivaus progebändissä. Erittäin korkealle prioriteetille nousi myös roudattavuus, koska kuljetan sitä kodin ja bändikämpän väliä sekä satunnaisesti keikoille. Toinen vaihtoehto oli ostaa hammondin vastaava, mutta hyvä piano ja sähköpiano kallistivat päätöksen nordiin. Drawbarit oli tietysti ehdoton vaatimus. Hammond tyyppinen koskettimisto on loistava urkujutuissa ja mahdollistaa tyypilliset urkutemppuilut. Kutsuvat sitä waterfalliksi, mutta minusta oleellinen ero noissa perus synakoskettimistoon on se, että ääni syttyy kun kosketin on vielä melko ylhäällä. Se mahdollistaa ja helpottaa uruille tyypillistä soittotapaa kuten smearit yms. En kyllä ymmärrä että kuinka voi vetää vasarakoskettimistolla urkujuttuja. Soundeista sen verran että itse tykkään sellasesta kireästä/terävästä hammondisoundista ja Nord toteuttaa sen mallikkaasti. Läskinen bassohumina tosiaan jää vaisuksi, muttaa itse en koe sitä tarpeelliseksi niissä jutuissa mitä itse harrastan. Kiva kun on kivaa |
ppcw 12.05.2019 18:01:45 | |
|
MarkusB: Siirryin itsekin osittain punaiseen leiriin kun tuli hommattua electro 6 D. Upgreidasin syksyllä Electro 4:n tuohon juuri 6 D 73:een ja kyllä en ole katunut. Satuin vielä löytämään vähän käytetyn yksilön, jonka sai vähän halvemmalla. Jo pelkästään se että soittimessa on kunnon näyttö, auttaa asiaa kun ei tarvitse soundeja muistella miltään paperilapuilta. Pikkukeikoilla Electro on pääsoitin ja seamless transition on silloin ihan yliveto ominaisuus. Yksi jännä huomio kutosesta tehdassoundeilla oli, että sehän on melko pätevä yleiskiippari sellaisenaan. Taisi olla jopa rumpusettiä ja ties mitä muita soundeja jotain Fairlight-pieruja myöten Nordiksi isoimmasta päästä olevassa sample-muistissa. Tuli kyllä korvattua kaikki samplet luuppaamattomilla mellotroneilla ym. vintage-tavaralla kun on toinen soitin noihin geneerisiin juttuihin. T. Mustakorppi ==
Psykedeelinen tunnelma, hyvin énekdallamok, Hammond tasaisesti kainalosauvat ontuu hirviö. Antiikin rock rikkomaton teho paholainen, kun hän meni kirkkoon, kolkko hiljaisuus sisällä. (Palautetta Unkarista Google-kääntäjän läpi) |
|
ppcw: Upgreidasin syksyllä Electro 4:n tuohon juuri 6 D 73:een ja kyllä en ole katunut. Satuin vielä löytämään vähän käytetyn yksilön, jonka sai vähän halvemmalla. Jo pelkästään se että soittimessa on kunnon näyttö, auttaa asiaa kun ei tarvitse soundeja muistella miltään paperilapuilta. Pikkukeikoilla Electro on pääsoitin ja seamless transition on silloin ihan yliveto ominaisuus. Yksi jännä huomio kutosesta tehdassoundeilla oli, että sehän on melko pätevä yleiskiippari sellaisenaan. Taisi olla jopa rumpusettiä ja ties mitä muita soundeja jotain Fairlight-pieruja myöten Nordiksi isoimmasta päästä olevassa sample-muistissa. Tuli kyllä korvattua kaikki samplet luuppaamattomilla mellotroneilla ym. vintage-tavaralla kun on toinen soitin noihin geneerisiin juttuihin. T. Mustakorppi Pari kuukautta sitten hommasin Nord Stage 3 keikkatyökaluksi. Olen kaikinpuolin erittäin tyytyväinen soittimeen. Homma hoituu loistavasti nyt yhdellä työkalulla. Ainoastaan kun lavalla on tarpeeksi tilaa, otan mukaan Hammod XK-3c -kakstason. |
|
Nord Grand on silmää miellyttävän näköinen. Vapaasti ideoiden sellainen stage mallin monipuolisuudella ja uutena ideana urkudrawbarssit tai sähköiset versiot voisi ohjelmoida vapaasti muunkinlaisiksi saundeiksi ja netistä voisi ladata mieleisensä urkuäänikerrat. |
|
MarkusB: Hammond tyyppinen koskettimisto on loistava urkujutuissa ja mahdollistaa tyypilliset urkutemppuilut. Kutsuvat sitä waterfalliksi, mutta minusta oleellinen ero noissa perus synakoskettimistoon on se, että ääni syttyy kun kosketin on vielä melko ylhäällä. Se mahdollistaa ja helpottaa uruille tyypillistä soittotapaa kuten smearit yms. En kyllä ymmärrä että kuinka voi vetää vasarakoskettimistolla urkujuttuja.
Myös Stage 2:lla voi asettaa koskettimiston reagoimaan urkujen tapaan heti kun kosketinta on painettu. Tämä siis vasarakoskettimilla. |
|
Kaakatus: Myös Stage 2:lla voi asettaa koskettimiston reagoimaan urkujen tapaan heti kun kosketinta on painettu. Tämä siis vasarakoskettimilla. Ymmärtäähän tuon siis että moni haluaa roudata vain yhtä soitinta, mutta soittaa pianoa ja urkuja. On se silti aika kova kompromissi. Aivan kuten pianon soittaminen synakoskettimistolla. Kannattaa nyt kokeilla vaikka vetää jonkun terssin tyyliin C ja E ja sitten liu'uttaa siitä koko hoito oktaavia ylemmäs siten että taas soi C ja E. Hammond tyylisellä koskettimistolla se onnistuu melko helposti. Kiva kun on kivaa |
|
Mitä mieltä porukka on nord piano nelosesta? Erityisesti siis kiinnostaa mielipiteet siitä vasarakoskettimistosta. Soundipuoli on tuttu ja varsinkin tine piano mallinnoksista tykkään, mutta myös akkaripiano toimii loistavasti. Pääsin kerran sitä itse testaamaan pikaisesti ja tuntui "kevyemmältä" verrattuna kilpailijoihin. Itsellä ollut tähän asti jammua ja rolandia. Fasun myyjä tosin kertoi että kosketus jäljittelisi stagepianoista parhaiten Steinwayn flyygeleitä, mutta ehkä oli vaan myyntipuhetta. Kiva kun on kivaa |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|