Aihe: Paras hinta/laatu suhde kitara putkivahvistin ?
1 2 3 4
antnis
03.09.2017 02:23:53
hallu: Se 1100 € on tällä hetkellä poistomyynnissä olevan laitteen hinta joka ei ole lähelläkään sitä hintaa mikä se oli kun laite oli vielä tuotannossa. en tiedä montako laitetta heillä on varastossa, mutta eipähän tuo mikään myyntimenestys näyttäisi olevan. Myös levytukun sivulta käy ilmi että kyse on rajusti alennetusta ulosheittohinnasta. Tämä ongelma kohtaa kaikkia jotka laittavat kamojaan kiertoon niin äkkiä, että osuu markkinoille samaan aikaan kun liikkeet tyhjentävät varastojaan samasta rakkineesta.

Mutta joo, olen itsekin ajatellut, että jos joskus oman TA:ni myyn niin ei kannata laittaa torille niin kauan kuin Levytukussa on tuo tarjouslaite. Muutenhan hinta määräytyy haluttavuuden mukaan, jos kukaan ei halua jotain rakkinetta niin ei sitä sitten kukaan osta vaikka hinta olisi mikä. Sitten jos muutamakin ihminen sen haluaa, niin aika äkkiä jengi on valmiita vaikka vähän maksamaankin niistä.

Ai se on poistomyynnissä, sitä en tullut katsoneeksi. Uutena tuon hinta oli muuten 1260e vuonna 2010 ainakin dv247 ja vähän sen jälkeen sitä sai jo pikkasen yli tonnilla.
hallu
03.09.2017 05:45:04 (muokattu 03.09.2017 05:48:58)
antnis: Ai se on poistomyynnissä, sitä en tullut katsoneeksi. Uutena tuon hinta oli muuten 1260e vuonna 2010 ainakin dv247 ja vähän sen jälkeen sitä sai jo pikkasen yli tonnilla.

No en tiedä millä hinnalla sitä missäkin on myyty. Se mun hintareferenssi oli siitä levytukun mainoksesta, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä (nythän siitä ei saa sen enempää 1100 euroa kuin 600 euroakaan :-D saa nähdä saako noista kukaan enää koskaan mitään) sen itse asian kannalta joka oli, että vahvistimia myydään toreilla huomattavasti halvemmalla kuin lähes uuden hinnalla, joka oli se alkuperäinen väite johon aloin inttämään vastaan.... mutta nyt jo kadun sitä :-)
Elämä reiässä on rattoisaa......
antnis
03.09.2017 11:14:49
hallu: No en tiedä millä hinnalla sitä missäkin on myyty. Se mun hintareferenssi oli siitä levytukun mainoksesta, mutta ei sillä ole oikeastaan väliä (nythän siitä ei saa sen enempää 1100 euroa kuin 600 euroakaan :-D saa nähdä saako noista kukaan enää koskaan mitään) sen itse asian kannalta joka oli, että vahvistimia myydään toreilla huomattavasti halvemmalla kuin lähes uuden hinnalla, joka oli se alkuperäinen väite johon aloin inttämään vastaan.... mutta nyt jo kadun sitä :-)

Tarkoittanet siis, että väitit vastaan siihen, että vahvistimia myytäisiin lähes uuden hinnalla, tuo huomattavasti halvempi oli oma väitteesi jota varmaankin et vastustanut :-)
audioAXS
03.09.2017 12:47:34
Jucciz: Tää jos mikä on sitten vahvasti mielipiteenvarainen juttu. Kannattaa testata itte, ettei tule pettymyksiä. Noin viittä-kuutta eri Engliä testanneena ainoa hyvä puhdas soundi mun makuun oli Classic Tubessa. Kaikissa muissa puhdas kanava oli todella steriili ja kolkko, semmoinen tyypillinen kylmäksi biasoidun etuastehevivahvistimen lasinen helinä, josta puuttui kaikki keskialueen lämpö ja muut itseäni miellyttävät asiat. Luultavasti vahvistimen suunnittelija on asettanut ainoaksi kriteeriksi sen, että kanava ei normaaliasetuksilla tuota mainittavasti korvin aistittavaa säröä - muilta osin onkin sitten ihan sama, miltä se kuulostaa. Sitten kun tuo soundi vielä yhdistetään Celestion V30:n ominaissoundiin, ollaan aika lailla niin kaukana miellyttävästä puhtaasta soundista kuin mun mittareilla mahdollista on. Okei, ehkä joku Framus Cobra saattais vielä viedä "voiton".

Tämä. Meillä on treenikämpällä vierekkäin kaverin Powerball ja mun 50w EVH yhdistettynä identtisiin kaappeihin. Täytyy sanoa, että EVH voittaa varsinkin puhtailla reippaasti.
Särö korvaa puuttuvat virheet
The Jack
03.09.2017 13:07:26 (muokattu 03.09.2017 13:11:36)
Laitetaan vielä kommentti uusien putkivahvistimien pyynneistä, jotka on monesti aivan järjettömiä kotimaisissa kivijalkaliikkeissä. Tälläkin hetkellä kehtaavat Tammerpianolla pyytää 1500 e aikaisemmin hintaesimerkkinä käyttämästäni 6505 +:sta, kun aivan perushintana ollut pitkään Thomannilla alle tonni (nyt 950 e). Ei kannata antaa sen hämätä mitä torimyyjä on maksanut vahvarista 2011 tai mitä suomalainen musiikkiliike yrittää hintatiedottomalta riistää. Maksaisin käytetystä korkeintaan 50% siitä mitä Thomann pyytää. Tuotannosta poistunutta mallia en ostaisi ollenkaan, ellei jostain kuolinpesästä löytyisi halvalla 60-luvun retrovehjettä sekin tulisi enemmän koristeeksi kuin käyttöön. Kehitys on mennyt putkivahvistimissa koko ajan parempaan ja monipuolisempaan suuntaan. Kitaroissa sitten taas +10 vuotta vanhat mallit miellyttää enemmän kuin uudet.

Epäilen vahvasti näitä torikauppiaiden ilmoituksia n. 20 h soitosta, ja yleistä väitettä että jostain kumman syystä 5 vuotta vanha vahvari ollut suurinpiirtein koko ikänsä varastossa tai 1 keikalla. Silloin kun meikäläinen ostaa uuden vahvarin niin mulla ainakin tulee 30-40 h soittoa helposti 1 kuukaudessa. Kokemukseni mukaan suurin osa muusikoista suhteellisen persaukisia, jotka eivät todellakaan osta vaikkapa 1700 e nuppia ajatuksella testailla vähän ja viedä varastoon. Noita käytettyjä vahvareita on huudatettu todennäköisemmin satoja tunteja kovilla tehoilla.
Tami
03.09.2017 13:19:23 (muokattu 03.09.2017 13:23:59)

The Jack: Maksaisin käytetystä korkeintaan 50% siitä mitä Thomann pyytää. Tuotannosta poistunutta mallia en ostaisi ollenkaan, ellei jostain kuolinpesästä löytyisi halvalla 60-luvun retrovehjettä sekin tulisi enemmän koristeeksi kuin käyttöön. Kehitys on mennyt putkivahvistimissa koko ajan parempaan ja monipuolisempaan suuntaan. Kitaroissa sitten taas +10 vuotta vanhat mallit miellyttää enemmän kuin uudet.

Epäilen vahvasti näitä torikauppiaiden ilmoituksia n. 20 h soitosta, ja yleistä väitettä että jostain kumman syystä 5 vuotta vanha vahvari ollut suurinpiirtein koko ikänsä varastossa tai 1 keikalla...Noita käytettyjä vahvareita on huudatettu todennäköisemmin satoja tunteja kovilla tehoilla.

Kehityksestä olen erimieltä, mutta makunsa kullakin ja "parempaan suuntaan" vaatisi hiukan määrittelyä.

Vahvistin tykkää, että sillä soitetaan ja mitä kauemmin sitä on huudatettu kovilla tehoilla, sen todennäköisempää on että se toimii! Putket ovat kulutustavaraa ja ne on aivan kuin auton renkaat => vaihdetaan kun tarvitaan. Useimmiten ei tarvita, vaan putket vaihdetaan vain vaihtamisen vuoksi. Sitten kun putket on loppu niin sen kuulee. Etusputkia en juurikaan ole "kulumisen" vuoksi vaihtanut. Enempi ovat olleet rikki tai sitten on ollut soundinhaku mielessä.

EDIT: Vielä tuosta kivijalkaliikkeen pyynnistä: 6505:n perässä lukee notta kysy tarjous. En ole käynyt yhdessäkään suomalaisessa liikkeessä, missä ei oltaisi kärryillä siitä mitä jokin vehjes maksaa netissä. Hyvin usein olen saanut ostoksen samaan hintaan tai hyvin lähellä tuota esmes Thomannin hintaa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
TTV
03.09.2017 13:38:20 (muokattu 03.09.2017 13:40:24)
The Jack:

Epäilen vahvasti näitä torikauppiaiden ilmoituksia n. 20 h soitosta, ja yleistä väitettä että jostain kumman syystä 5 vuotta vanha vahvari ollut suurinpiirtein koko ikänsä varastossa tai 1 keikalla. Silloin kun meikäläinen ostaa uuden vahvarin niin mulla ainakin tulee 30-40 h soittoa helposti 1 kuukaudessa. Kokemukseni mukaan suurin osa muusikoista suhteellisen persaukisia, jotka eivät todellakaan osta vaikkapa 1700 e nuppia ajatuksella testailla vähän ja viedä varastoon. Noita käytettyjä vahvareita on huudatettu todennäköisemmin satoja tunteja kovilla tehoilla.

"Eppäillä aina soppii", mutta ei vähäinen soitto mitenkään ihmeellistä ole. Mullakin on putkivahvistin jos toinenkin ollut elämäni aikana, mutta soitan niillä vain kotona ja silloinkin vain noin 1-5% soittoajasta. Soitan joka päivä tunteja, mutta putkarit voivat pysyä hiljaa viikonkin. Eli, tapoja on monia :-)

Vahvarin huudattamisesta sen verran, että mitäs sitten? Mikään laite ei kestä ikuisesti, joten putkivahvistimen ostajan on syytä olla sen verran varoissaan, että pystyy uusimaan koko putkisetin ja joskus jopa huollattamaan laitteen. Eihän autonkaan kilometrit kerro ajotapaa...

Takaisin asiaan (näköjään menikin edelleen asian vierestä, mutta menköön): hintatietoisuus on hyvä säilyttää ja yleensä se valitettava referenssi löytyy sen hetken myyntitrendeistä. Vuosia sitten hankitusta helmestä ei saa omiaan pois, ellei ostanut sitä käytettynä todella hyvään hintaan. Nyt torilla on sellainen tavaran paljous ja ostajan markkinat, ettei ole aikoihin nähty. Laatukama makaa paikallaan, vaikka hinnat ovat alhaisia. Samaan aikaan semilaatukamaa koitetaan myydä yllättävän korkeaankin hintaan ja näistä sitten ostaja valkkaa, mihin penninsä laittaaa. Maaginen rahankäyttöraja on tonni, sen alapuolella porukalla ei niin suurta tarkkuutta ole, mutta yläpuolelle mentäessä aistit valpastuvat. No, kukin ostaa maksukykynsä ja tarpeensa mukaan. Kivijalkakaupat tuskin myyvät tällä hetkellä yhtään liukkaammin tavaraa...

Asiaan: paras hinta/laatu putkaripuolella löytyy tällä hetkellä Torin Bluetone-tarjonnasta. Käytettyinä noiden hinnat ovat käsittämättömän halpoja, mutta saundissa riittää valintaa erilaisiin tarpeisiin. Toki ne voi ostaa uutenakin, tai vaikka teettää mieleisensä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
03.09.2017 16:21:56
The Jack: Laitetaan vielä kommentti uusien putkivahvistimien pyynneistä, jotka on monesti aivan järjettömiä kotimaisissa kivijalkaliikkeissä. Tälläkin hetkellä kehtaavat Tammerpianolla pyytää 1500 e aikaisemmin hintaesimerkkinä käyttämästäni 6505 +:sta, kun aivan perushintana ollut pitkään Thomannilla alle tonni (nyt 950 e). Ei kannata antaa sen hämätä mitä torimyyjä on maksanut vahvarista 2011 tai mitä suomalainen musiikkiliike yrittää hintatiedottomalta riistää. Maksaisin käytetystä korkeintaan 50% siitä mitä Thomann pyytää. Tuotannosta poistunutta mallia en ostaisi ollenkaan, ellei jostain kuolinpesästä löytyisi halvalla 60-luvun retrovehjettä sekin tulisi enemmän koristeeksi kuin käyttöön. Kehitys on mennyt putkivahvistimissa koko ajan parempaan ja monipuolisempaan suuntaan. Kitaroissa sitten taas +10 vuotta vanhat mallit miellyttää enemmän kuin uudet.

Eikös se ole ihan loogista, että myyntiin lähtee juuri ne vehkeet joille ei tule soittoaikaa? ainakin itse pyrin myymään tarpeettomat ja pitämään tarpeelliset kamppeet.

Toinen seikka jota en allekirjoita, on vetää yhtäläisyys merkit monipuolisuuden ja laadun välille. Sehän on täysin soittajasta kiinni mikä kullekin on hyvä ja itse en väheksyisi "yhden tempun poneja" millään muotoa.

Mitä taas tulee hintapolitiikkaan, niin siihen en enää ota kantaa. Markkinatalouteen kuuluu, että jokainen päättää mistä ostaa ja millä ehdoilla suostuu myymään ja oikeastaan siihen asiaan ei kuulu moraalinen paheksunta koska markkinat pitävät kyllä huolen itsestään. Ja kuten olen aikaisemminkin todennut, niin hinta on vain yksi kaupanteon ehto.

Mitä tulee vahvistinten kehitykseen, niin siitä olen tietyin varauksin kanssasi samaa mieltä. Esimerkiksi Fenderillä uudet mallit yleensä ovat monipuolisempia ja vanhojen mallien uudelleen julkaisut sisältävät yleensä enemmän tai vähemmän parannuksia alkuperäiseen malliin verrattuna. Mutta sitten taas soundi ei olekaan niin yksiselitteinen juttu. Esimerkiksi Fenderiltä voisi ottaa vaikkapa Vibro Champin (tämä esimerkki siksi, että juuri näitä vahvistimia olen itsekin soittanut) jossa uusi malli ei yllä lähellekään vanhaa (en tiedä mitkä syyt siihen vaikuttaa, mutta rakenteen muutokset siihen täytyy olla syynä). Muillakin valmistajilla näkee sen, että vahvistimien ominaisuuksia parannellaan kaiken aikaa ja uuden vahvistimen mukana saa ihan lisää enemmän tai vähemmän hyödyllisiä ominaisuuksia. Toisaalta joskus käy päinvastoin, esimerkiksi Koch Twintone III:sta poistettiin sisään rakennettu keinokuorma, joka vanhemmassa Twintone II mallissa oli, joten itse arvostan näistä kahdesta mallista vanhempaa enemmän. Toisaalta Tvintonen tapauksessa uudemman mallin masterosastoa paranneltiin merkittävästi eli menee sitten käyttäjän arvostuksen mukaan miten näitä eri ominaisuuksia arvottaa. Transistorivahvistimissa (huom ei mallintavissa) soundi on kehittynyt selkeästi suotuisasti ja mielestäni uudet trankkukoneet ovat pääsääntöisesti parempia kuin vanhat (jos kohta vanhat Sessionit, Polytonet, Lab5:t, etc. nauttii aika legendaarista mainetta). Mallintavissa tää juttu onkin sitten ihan selkeä kun ne ovat vain tietokoneita ja tietokoneissa uusi on aina ja poikkeuksetta parempi kuin vanha.

Mutta joo, vähän aluksi koin väitteesi ja kirjoitustyylisi provosoivana, mutta et sinä ihan väärässäkään ole.
hallu
03.09.2017 16:26:24
TTV: "Eppäillä aina soppii", .........

Asiaan: paras hinta/laatu putkaripuolella löytyy tällä hetkellä Torin Bluetone-tarjonnasta. Käytettyinä noiden hinnat ovat käsittämättömän halpoja, mutta saundissa riittää valintaa erilaisiin tarpeisiin. Toki ne voi ostaa uutenakin, tai vaikka teettää mieleisensä :-)

Bluetonet ovat myös uutena erittäin maltillisesti hinnoiteltuja ja muihin butiikkituotteisiin verrattuna erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltuja. Lisäksi Bluetonet jos mitkä näyttävät tuotekehityksen voiman ja tarjoavat käyttäjälleen ominaisuuksia ja innovaatioita joihin muut ei yllä. Ensimmäisenä tulee mieleen keveys, en ole vielä tavannut toista putkivahvistinta joka kilpailee painossa trankkuvehkeiden kanssa.
TTV
03.09.2017 17:38:05
hallu: Bluetonet ovat myös uutena erittäin maltillisesti hinnoiteltuja ja muihin butiikkituotteisiin verrattuna erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltuja. Lisäksi Bluetonet jos mitkä näyttävät tuotekehityksen voiman ja tarjoavat käyttäjälleen ominaisuuksia ja innovaatioita joihin muut ei yllä. Ensimmäisenä tulee mieleen keveys, en ole vielä tavannut toista putkivahvistinta joka kilpailee painossa trankkuvehkeiden kanssa.

Jep, totta puhut. Bluetonen kanssa jo vuosia asioineena allekirjoitan erityisesti heidän jatkuvan innovoinnin ja uusien juttujen kehittämisen. Osa ideoista tulee asiakkailta ja osa suoraan pajan pojilta, joka tapauksessa parhaat ideat jalostuvat ja päätyvät tuotteisiin. Heidän tarjonnastaan löytyy moneen makuun ja hintaan erittäin laadukkaita ja hyväsaundisia vahvistimia.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Haeroe
03.09.2017 19:06:38

hallu: Bluetonet ovat myös uutena erittäin maltillisesti hinnoiteltuja ja muihin butiikkituotteisiin verrattuna erittäin kilpailukykyisesti hinnoiteltuja. Lisäksi Bluetonet jos mitkä näyttävät tuotekehityksen voiman ja tarjoavat käyttäjälleen ominaisuuksia ja innovaatioita joihin muut ei yllä. Ensimmäisenä tulee mieleen keveys, en ole vielä tavannut toista putkivahvistinta joka kilpailee painossa trankkuvehkeiden kanssa.

Tuosta haluaisin lisätietoa tai ymmärrystä muuten vaan. Yritin speksata Bluetonen kanssa styrkkaria, jossa olisi looppi ja se olisi mahdollisimman kevyt. Sille tuli väkisin painoa yli kymmenen kiloa, joten päädyin Victoryn Sheriff 22:een, joka on vielä pienempikokoinen. Myönnetään vielä, että oli siinä hinnallakin vähän merkitystä, mutta ymmärtänet pointin.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
elon arska
03.09.2017 19:18:42
*KÖH*

Marshall DSL100H on kyllä pirun hyvä, käytettynä torilta löytyy oikein hyvään hintaan.

*KÖH*
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
TTV
03.09.2017 19:20:19
Haeroe: Tuosta haluaisin lisätietoa tai ymmärrystä muuten vaan. Yritin speksata Bluetonen kanssa styrkkaria, jossa olisi looppi ja se olisi mahdollisimman kevyt. Sille tuli väkisin painoa yli kymmenen kiloa, joten päädyin Victoryn Sheriff 22:een, joka on vielä pienempikokoinen. Myönnetään vielä, että oli siinä hinnallakin vähän merkitystä, mutta ymmärtänet pointin.

Oliko sun speksissä sama teho? Muuntajat tuppaa olemaan se kaikkein painavin yksittäinen osa ja jos siinä otetaan "varaus" isommille pääteputkille, niin vaaka värähtää väkisinkin :-)

Itellä on noita kahden pääteputken nuppeja ollut useampia ja ainakin isommilla tehoilla Bluetonet ovat kevyitä. Vaakaa en ole vertailuun käyttänyt, vähäinen hauis kertoo oleellisen :-)
Haeroe
03.09.2017 20:14:57

TTV: Oliko sun speksissä sama teho? Muuntajat tuppaa olemaan se kaikkein painavin yksittäinen osa ja jos siinä otetaan "varaus" isommille pääteputkille, niin vaaka värähtää väkisinkin :-)

Itellä on noita kahden pääteputken nuppeja ollut useampia ja ainakin isommilla tehoilla Bluetonet ovat kevyitä. Vaakaa en ole vertailuun käyttänyt, vähäinen hauis kertoo oleellisen :-)

Speksatut Bluetonet olivat pienempitehoisia kuin tuo 22W lounaslaatikko. Olisiko Sheriffin metallikehikolla jotain tekemistä?
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
03.09.2017 21:26:41
Haeroe: Speksatut Bluetonet olivat pienempitehoisia kuin tuo 22W lounaslaatikko. Olisiko Sheriffin metallikehikolla jotain tekemistä?

Siis nuppi? enpä osaa sanoa mikä siihen vaikuttaa. Ehkä Sheriffissäkin on rengassydänmuuntaja tai sitten muuntajan osuus on pienissä vahvistimissa vähäisempi kuin isoissa. Mulla on 25w mesan nuppi joka painaa ehkä jotain kuus kiloo ja siinä on kyllä ihan pakkamuuntajat. Tota enpä tiiä.... taitaa mun asiantuntemus loppua nyt ensin. Ehkä se kotelo painaa sitten sen verran kuitenkin??
Laulava Kylätohtori
03.09.2017 21:28:06
Mulla oli Bluetonen Express, joka oli 4 pääteputkella, tehoa 50 w, ja se oli pirun kevyt. Painoa lisäsi tuo neljän putken pääte, jonka takia myös kotelo suureni. Esim. 2xEL34:lla se olisi ollut vieläkin pienempi ja kevyempi. En tosin punninnut, mutta ei se voinut olla ainakaan paljon yli 10 kg, jos suhteuttaa muihin vahvareihin, jota olen omistanut. Vaikea uskoa, että olisi ollut edes kymmentä kiloa - ainakaan kahden putken päätteellä...
More is less.
hallu
03.09.2017 21:34:02
Laulava Kylätohtori: Mulla oli Bluetonen Express, joka oli 4 pääteputkella, tehoa 50 w, ja se oli pirun kevyt. Painoa lisäsi tuo neljän putken pääte, jonka takia myös kotelo suureni. Esim. 2xEL34:lla se olisi ollut vieläkin pienempi ja kevyempi. En tosin punninnut, mutta ei se voinut olla ainakaan paljon yli 10 kg, jos suhteuttaa muihin vahvareihin, jota olen omistanut. Vaikea uskoa, että olisi ollut edes kymmentä kiloa - ainakaan kahden putken päätteellä...

Joo mun mielestä tuossa kokoluokassa ero on jo ihan merkittävä. Itselläni olleet 50w vahvarit ovat painaneet Fender BDV oli 22 kg ja Koch Twintone 25kg ja DeanMarkley CD60 taisi olla myös luokkaa 25kg. Session Sessionette trankkukombo painoi jotain 16kg ja mun mielestä Bluetonet ovat vielä sitäkin kevyempiä joten 50w ja yli teholuokassa bluetonet ovat selkeästi kevyempiä, mutta kuten todettua tuo pikkuteholuokka voi olla eri juttu.
harryk
03.09.2017 21:34:32

hallu: Siis nuppi? enpä osaa sanoa mikä siihen vaikuttaa. Ehkä Sheriffissäkin on rengassydänmuuntaja tai sitten muuntajan osuus on pienissä vahvistimissa vähäisempi kuin isoissa. Mulla on 25w mesan nuppi joka painaa ehkä jotain kuus kiloo ja siinä on kyllä ihan pakkamuuntajat. Tota enpä tiiä.... taitaa mun asiantuntemus loppua nyt ensin. Ehkä se kotelo painaa sitten sen verran kuitenkin??

Putkivahvistimen painoon vaikuttavat eniten seuraavat tekijät: vahvistimen teholuokka, alustan materiaali ja muuntajien rakenne. Isotehoinen vahvistin painaa. Alumiini alustamateriaalina on kevyempää kuin teräs. Toroidi verkkomuuntaja painaa n. 1/3 osan vastaavaan pakkamuuntajaan verrattuna. Se käyttäytyy meidän tutkimusten mukaan samalla tavalla kuin pakkamuuntaja kuormitettuna. Laadukas päätemuuntaja painaa enemmän kuin halpa alitehoinen vastaava muuntaja. MDF-levyt ym. painavat enemmän kotelomateriaalina kuin esim. laadukas mäntylevy.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Shredator
04.09.2017 11:52:51 (muokattu 04.09.2017 11:53:35)

audioAXS: Tämä. Meillä on treenikämpällä vierekkäin kaverin Powerball ja mun 50w EVH yhdistettynä identtisiin kaappeihin. Täytyy sanoa, että EVH voittaa varsinkin puhtailla reippaasti.

Saanen esittää molemmat omistaneena eriävän mielipiteen :) Englien cleani voi olla kolkko jos sitä ei osaa säätää. Ne vaativat gainin nostoa aina sinne roson tuntumaan ja eq-tulee asettaa tuttuun ja turvalliseen 6-6-6 -asentoon. Powerballin(kin) clean-soundi on varsin mainio siihen tyylilajiin mihin ne on tarkoitettu ja erinomainen efektialusta.

E. Unohtamatta markkinoiden parasta efektilooppia.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)