Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kumimattoa lattialle estämään äänen siirtyminen rakenteisiin
1
xlat
26.08.2017 18:51:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on raskaita soittimia, joista siirtyy ääntä rakenteisiin ihan lattian kautta. Luin jostain artikkelista, että joku oli laitanut kumimattoa pianon alle, millä oli katkaistu äänen siirtyminen suoraan runkoääneksi. Onko kellään tietoa, millaista kumimattoa pitäisi laittaa (ja mistä sellaista saa). Ääneneristämisen eteen kannattaa tehdä töitä, että naapurisopu säilyy (asun kerrostalossa) :D
 
studio
26.08.2017 23:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Etra voi olla hyvä paikka kysellä. Siellä on noita kumihommia työkoneiden alle.
 
jannu
28.08.2017 12:07:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa sitten varautua siihen, että tarpeeksi paksun, kunnolla eristävän kumimaton (neopreeni jne.) neliöhinta saataa hieman kirpaista.
 
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
htm
28.08.2017 12:11:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sitähän ei tarvitse olla koko pianon alalta, vaan runkovärähtelyn siirtymisen estämiseksi periaatteessa riittää, että jalkojen alla on tallat.
 
www.signumfreud.com www.facebook.com/maenhaluakuunnellarekords
dewil
29.08.2017 13:14:12 (muokattu 29.08.2017 13:15:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sorbothane on oikeeta tavaraa ja muutenkin kannattaa googlailla äänieristysmattoja teollisuuden tarpeisiin.
Noi sorbothane tuotteet pitää sitten katsoa sen kokonaispainon mukaan, että mikä tuote on paras mihinkin painoluokkaan. Esim jos laite painaa 100kg ja siinä on neljä tassua, niin tähtää siihen, että noi pädit demppaa parhaimmillaan 25kg painolla kpl.
 
Amazonista saa kätevimmin tilattua. Jotkut hifiliikkeetkin noita myy suomessa, mutta niissä on sitten se roima hifilisä.
 
https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ … s%3Dtools&field-keywords=sorbothane
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
xlat
29.08.2017 14:03:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianossa riittää joo, että saa tassujen alle eristeet. Mulla on kitaravahvistin & kaappi, jonka alle tarvii vähän leveämmän ( 40 x 80) maton ja lisäksi urut, joiden alle tarvii 120 x 150 maton (joka vielä ei saisi antaa hirveän paljoa periksi). Ja tosiaan kun tulee asuntoon niin aina vähän noi teollisuustuotteet mietityttää, ettei ne haise.
 
Torniojaws
06.09.2017 10:54:28 (muokattu 06.09.2017 12:33:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satasen pintaan saa viriteltyä itse äänieristysalustan, jollaisen itse tein sähkörummuille tuossa 5 vuotta sitten :)
 
Eli lyhykäisyydessään:
 
- 2 kpl 150 cm x 75 cm puunpalaa, paksuudella ei sinänsä väliä, kunhan kestää (hoho). Itsellä jotain halpaa 2 cm sekavaneria muistaakseni. Olikohan 30 euroa leikkauksineen.
- 11 kpl halpoja tennispalloja, eli 3x4 paketti, jotain 15 - 20 e
- 8 kpl jotain kumitötsiä, varmaan alle 10 e
- Parit nippusiteet, pari e
- Jotain halpaa tarramattoa, esim. parvekematto, ja valinnaisesti alle myös toinen matto tukemaan rakennetta. Taisi olla 30 - 40 e yhteensä.
 
Yht. 90 - 100 e noin.
 
Tähän tyyliin:
http://juhau.mbnet.fi/rumpualusta.jpg
 
Vortech Industrial Death Metal
Kalmo
10.11.2017 11:15:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Satasen pintaan saa viriteltyä itse äänieristysalustan, jollaisen itse tein sähkörummuille tuossa 5 vuotta sitten :)
 
Yht. 90 - 100 e noin.
 
Tähän tyyliin:
http://juhau.mbnet.fi/rumpualusta.jpg

 
Nuo tennispallot vaikuttavat loistoidealta. Eikö kotelon jättäminen ontoksi tee siitä ylimääräisen kuminan lähdettä? Olisin mielikuvitellut sen tarvitsevan villatäytteen.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
efinque
14.11.2017 15:15:54 (muokattu 14.11.2017 15:18:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Maatalouskaupoista kannattaa kysyä parsimattoa joka on sitten melko järeää tavaraa.
 
EDIT : Noita tennispalloviritelmiä on tee-se-itse hifistit laittaneet mm. levysoitinten alle.
 
MadMatt
14.11.2017 18:54:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Urheiluvälineistä tuli mieleen jääkiekot joita hifistit käyttävät mm. kaiuttimien alla. Kestää ainakin painoa. Muotonsa ja materiaalinsa puolesta voisi kuvitella demppaavan sopivassa kohtaa myös värähtelyä vai lienevätkö tässä tapauksessa sittenkin liian tiivistä kamaa..
 
anapena
14.11.2017 21:54:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

efinque: Maatalouskaupoista kannattaa kysyä parsimattoa joka on sitten melko järeää tavaraa.
 
hyvä vinkki!
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «