Aihe: Varalaitteet keikoilla
1 2
askomiko
25.08.2017 12:54:11
Atomic Amplifire on pieni, kevyt ja all in one, ja pari siedettävää soundiakin siitä sai. Jos keikkailu taas lisääntyy niin ostan sellaisen takaisin.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Attew
25.08.2017 14:20:20

askomiko: Atomic Amplifire on pieni, kevyt ja all in one, ja pari siedettävää soundiakin siitä sai. Jos keikkailu taas lisääntyy niin ostan sellaisen takaisin.

Se on kyllä näppärän oloinen. Ei vaikuta omiin tarpeisiin niin näppärältä että viitsisin sijoittaa niin montaa rahaa, mutta monille varmasti todella osuva ratkaisu.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Mandarax
25.08.2017 16:54:12
Mulla oli aiemmin pedaalilaudassa AMT R1 + EHX Magnum 44 varavehkeinä, en kyllä koskaan joutunut käyttämään mutta sen olisi saanut kyllä näppärästi piuhaa vaihtamalla päälle jos nuppi olisi kosahtanut. Nyt on itsellänikin tuo AX8 käytössä ja pähkäilyn alla taas varalaitteet. Magnumi löytyisi kyllä vielä laatikon pohjalta ja samaten Amplifire, varmaan noilla sitten jatkossa varmistellaan konerikot.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
PIM
27.08.2017 13:20:21
Eilinen keikka oli taas hyvä muistutus siitä, että backup pläni on hyvä olla olemassa. Tokan biisin jälkeen meni kitarasta kieli, no ei muuta kun varakitara tilalle ja taas mentiin. Pari biisiä ennen taukoa alkoi sitten Blues junnusta kuulumaan ihmeellistä rutinaa aina kun soitti alakielillä, no eipä hätää, kaivoin tauolla ZT Lunchboxin esiin ja sillä sitten vedettiin toinen setti ja kun fiilis oli takaiskuista huolimatta korkealla niin toka setti venähti puoleentoista tuntiin ja sitten loppukin jo biisit kesken. Tää tais olla nyt kolmas keikka kun eväslaatikko pelastaa tilanteen putkivahvistimen kyrvähdettyä kesken keikan.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
hallu
27.08.2017 14:20:54
Mulla on Mesan TA15 päälaitteena ja Koch Pedaltone varalaitteena ja pari kitaraa ja kasa plekuja vähän sulakkeita ja ruuvari niin niillä pärjää.
Elämä reiässä on rattoisaa......
Durty
27.08.2017 22:14:04
Mulla Mooerin Tres Cab ja Micro DI. Ne laudan perään ja suoraan pöytään. Ei maksa paljoa ja toimii.
Laulava Kylätohtori
30.08.2017 13:10:43
Sen verran keikkaa, että varmaan pitäisi itsekin miettiä varasuunnitelmaa. Mikä olisi ennen kaikkea halpa ja pieni vehje, jolla saisi vedettyä keikan loppuun vahvarin mahdollisesti hyytyessä? Kahta vahvaria ei kyllä jaksa alkaa roudaamaan, eikä muuta käyttöä olisi, joten hifivehkeet voi unohtaa...
More is less.
Kefiiri
30.08.2017 13:15:11 (muokattu 30.08.2017 13:18:20)
Laulava Kylätohtori: Sen verran keikkaa, että varmaan pitäisi itsekin miettiä varasuunnitelmaa. Mikä olisi ennen kaikkea halpa ja pieni vehje, jolla saisi vedettyä keikan loppuun vahvarin mahdollisesti hyytyessä? Kahta vahvaria ei kyllä jaksa alkaa roudaamaan, eikä muuta käyttöä olisi, joten hifivehkeet voi unohtaa...

EHX Magnum 44 olis mun valinta ihan kokeilemattakin. Tätänykyä varasuunnitelma on se, että jos vahvari hajoaa, soitan basistin vahvarin kautta loput! Tällä ratkaisulla roudattava tavara ei lisäänny ollenkaan.

Jaa mutta tuo Magnum ei taida toimia 4 Ohmin kaapin kanssa. En muista onko keikkakomero 4 vai 8 ohmia.
En ole musiikin asiantuntija.
Durty
30.08.2017 23:05:41
Laulava Kylätohtori: Sen verran keikkaa, että varmaan pitäisi itsekin miettiä varasuunnitelmaa. Mikä olisi ennen kaikkea halpa ja pieni vehje, jolla saisi vedettyä keikan loppuun vahvarin mahdollisesti hyytyessä? Kahta vahvaria ei kyllä jaksa alkaa roudaamaan, eikä muuta käyttöä olisi, joten hifivehkeet voi unohtaa...

Öö et huomannut tuota mun postausta..?
ÄrGee
30.08.2017 23:19:30

Pedaalimallinen efektiprosessori ja joku mahdollisimman pieni pääte sille. Seymour Duncanilta tuli juuri aika mielenkiintoisia julkaisuja päätteiden osalta.
https://www.thomann.de/fi/seymour_d … ower_stage_170.htm?ref=search_prv_7
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple
PIM
31.08.2017 10:03:52

Jos nyt ei ihan jalkapatikassa ole liikenteessä niin Lunchbox kulkee kyllä mukana melko huomaamatta.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
askomiko
31.08.2017 16:34:27
Amplifireä vielä pienemmässä paketissa, tämähän mahtuu jo taskuun:
https://www.premierguitar.com/artic … ifiers-introduces-the-ampli-firebox
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
jpw
31.08.2017 16:35:59
Kiits, tuo oli hyvä vinkki. Varalaitteet saa mahtua mukaan normiboksiin.

Durty: Mulla Mooerin Tres Cab ja Micro DI. Ne laudan perään ja suoraan pöytään. Ei maksa paljoa ja toimii.
Tami
31.08.2017 17:10:50

Tää riippuu siitä, minkä laitteen rikkoutumista korvataan. Pelkän vahvarin korvaa tuommoinen EHX22/44: piuhat laudasta ja kaapista ( tai kombon kajari) kiinni laitteeseen ja töpseli seinään. Efektilautaa tai edes mikitystä ei tarvitse vaihtaa, onnistuu siis kesken biisin. Mulla on caliber22 aina kombon sisällä valmiina, mutta mulla on vahvari vain cleanilla ja mausteet tulevat kaikki laudasta.

Kajarin rikkoutumista varten sitten vehjes jolla pääsee linjaan: torpedo live...

Jos tarttee korvata koko vahvari+kajari osuus niin sitten pocket amp tai muu pikkunen munuaispod, pikku mooerin etuasteet + cabsim jne jne. Tähän on mahdollisuuksia paljonkin.

Mulla on ollut pocketpod jolloin lautaa ei tartte vaihtaa, mutta hiukan pitää tehdä töitä, että saapi signaalin mikserille (oman kajarimikinpaikalle adapteri ja samaa linjaa pitkin mikserille). Podista clean-soundi ja loput sitten laudasta.

Tai sitten pahan päivän varalle munuaispodi/amplifire/ jolla korvaa koko ketjun...

No ok, olen mä kokeillut sitäkin, että mulla on ipadissa Biasfx ja äänikortti (itwo), jolloin pääsee kevyellä kantamuksella liikkeelle. Käytettävyys ei vaan ole yhtä kätevä kuin poljettavilla malleilla, ellei sitten hommaa mukaan bluetooth-pedaalia....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
hallu
31.08.2017 17:17:31
Tami: Tää riippuu siitä, minkä laitteen rikkoutumista korvataan. Pelkän vahvarin korvaa tuommoinen EHX22/44: piuhat laudasta ja kaapista ( tai kombon kajari) kiinni laitteeseen ja töpseli seinään. Efektilautaa tai edes mikitystä ei tarvitse vaihtaa, onnistuu siis kesken biisin. Mulla on caliber22 aina kombon sisällä valmiina, mutta mulla on vahvari vain cleanilla ja mausteet tulevat kaikki laudasta.

Kajarin rikkoutumista varten sitten vehjes jolla pääsee linjaan: torpedo live...

Jos tarttee korvata koko vahvari+kajari osuus niin sitten pocket amp tai muu pikkunen munuaispod, pikku mooerin etuasteet + cabsim jne jne. Tähän on mahdollisuuksia paljonkin.

Mulla on ollut pocketpod jolloin lautaa ei tartte vaihtaa, mutta hiukan pitää tehdä töitä, että saapi signaalin mikserille (oman kajarimikinpaikalle adapteri ja samaa linjaa pitkin mikserille). Podista clean-soundi ja loput sitten laudasta.

Tai sitten pahan päivän varalle munuaispodi/amplifire/ jolla korvaa koko ketjun...

No ok, olen mä kokeillut sitäkin, että mulla on ipadissa Biasfx ja äänikortti (itwo), jolloin pääsee kevyellä kantamuksella liikkeelle. Käytettävyys ei vaan ole yhtä kätevä kuin poljettavilla malleilla, ellei sitten hommaa mukaan bluetooth-pedaalia....

Tarviiko Topredo Live sähköä toimiakseen, vai toimiiko se ihan vaan passiivisena?
sustain65
31.08.2017 17:20:49
hallu: Tarviiko Topredo Live sähköä toimiakseen, vai toimiiko se ihan vaan passiivisena?

Tarvitsee verkkovirran.
hallu
31.08.2017 17:36:20
sustain65: Tarvitsee verkkovirran.

Allright, tiesin toki niiden digitaalisten mallinnusten tarvitsevan sähköä toimiakseen siis pyörittääkseen sitä kompuutteria, mutta mietin että siinähän on ihan keinokuorma sisällä, niin olisiko siinä ollut kuitenkin käytettävissä jokin passiivimoodi. Mutta siis ei. Tämä selvä, kiitos nopeasta vastauksesta.
sustain65
31.08.2017 17:46:29
hallu: Allright, tiesin toki niiden digitaalisten mallinnusten tarvitsevan sähköä toimiakseen siis pyörittääkseen sitä kompuutteria, mutta mietin että siinähän on ihan keinokuorma sisällä, niin olisiko siinä ollut kuitenkin käytettävissä jokin passiivimoodi. Mutta siis ei. Tämä selvä, kiitos nopeasta vastauksesta.

Olepa hyvä. Lisäksi Liven pitää olla päällä ja kunnolla käynnistynyt ennen kuin siihen liitettyä vahvaria laittaa tulille. Käynnistysaika on varsin lyhyt, eikä pääse haittaamaan käytännössä. Ja Liveen mahdollisesti liitetylle kaapillehan laite ei vaimenna tehoja ja vähennä mökän määrää, eli ei siinä mielessä toimi keinokuormana. Eli keinokuormatoiminto on vain siihen että voi soitella ilman kytkettyä kaappia.
hallu
31.08.2017 19:03:55
sustain65: Olepa hyvä. Lisäksi Liven pitää olla päällä ja kunnolla käynnistynyt ennen kuin siihen liitettyä vahvaria laittaa tulille. Käynnistysaika on varsin lyhyt, eikä pääse haittaamaan käytännössä. Ja Liveen mahdollisesti liitetylle kaapillehan laite ei vaimenna tehoja ja vähennä mökän määrää, eli ei siinä mielessä toimi keinokuormana. Eli keinokuormatoiminto on vain siihen että voi soitella ilman kytkettyä kaappia.

Eli sama systeemi kuin tuossa CabClonessa joka myös toimii ainoastaan on/off suhteessa kaappiin. Periaatteessahan mykällä keinokuormallakin voi jonkin verran vaimentaa kun sen kytkee rinnakkain kaapin kanssa jolloin teho tippuu puoleen. Vaimennus ei desipeleissä ole mitenkään merkittävä, mutta se helpottaa vahvistimen volumen käsittelyä joka muuttuu pikkuisen pehmeämmäksi kuin täydellä teholla. Mulla esimerkiksi Mesan mark IV tarjoaa mahdollisuuden tiputtaa napista kaksi pääteputkea pois jolloin vahvistimen teho tippuu 45 Wattiin, niin kytkemällä keinokuorma kombon oman kajarin kanssa rinnakkain saadaan siitä vielä puolet pois, niin oikeastaan tuollaisen keinokuorman avulla siihen saa neliportaisen tehon tiputuksen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)