hallu 23.08.2017 10:06:45 | |
---|
Krice: Jos on toimivat korvat päässä niin analogisessa on yksinkertaisesti parempi soundi. Digivekottimet on kyllä toisaalta käteviä esimerkiksi jos nauhoittelee jotakin demoja tms. (ei tarvitse mikittää). Minulla on Boss GT001 sitä varten, mutta ne soundit on kyllä aika kauheat. itsekin käytän nauhoitteluun (ja soitteluunkin) enimmäkseen analogista signaaliketjua tosin CabClonen ostamisen jälkeen ei ole enää ollut tarvetta mikittää (mutta toki mikittämisellä saa enemmän variaatioita). Pitää kuitenkin sanoa, että tietokoneella voi ajaa ihan hyviä mallinnuksia (itselläni on käytössä Logic, Garageband ja MainStage). Pitää vain olla semmoinen äänikortti jonka sisääntuloimpedanssi on kitaralle sopiva tai käyttää etuvahvistinta ja lisäksi äänikortin miksaustoiminnosta kannattaa se kuivasignaali sulkea kokonaan (ei tule sitä släppidelayta siihen soundiin) ja sitten varata hiukan aikaa säätämiseen. Sielä löytyy kyllä yllättävänkin uskottavia soundeja. Elämä reiässä on rattoisaa...... |
petrip 23.08.2017 10:31:55 | |
---|
Aina ei ihan ymmärrä myyjien logiikkaa. Jos myynti-ilmoituksessa on määritelty ainoaksi yhteydenottotavaksi pikaviestit, niin kannattaisi varmaan välillä käydä kurkkaamassa olisiko kyselyjä tullut. Kaverilla kolmen tonni keppi myytävänä, mutta käynyt torilla viimeksi 28 päivää sitten. Ei siinä mitään, jokainen tyylillään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1277013Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
opel99 23.08.2017 12:41:56 | |
---|
petrip: Aina ei ihan ymmärrä myyjien logiikkaa. Jos myynti-ilmoituksessa on määritelty ainoaksi yhteydenottotavaksi pikaviestit, niin kannattaisi varmaan välillä käydä kurkkaamassa olisiko kyselyjä tullut. Kaverilla kolmen tonni keppi myytävänä, mutta käynyt torilla viimeksi 28 päivää sitten. Ei siinä mitään, jokainen tyylillään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1277013 olet aivan oikeassa,jos myynti ei sitten olekaan ajankohtaista,niin ottais ilmon pois torilta ihmisiä kiusaamasta ei se ikä vaan asenne |
petrip: Aina ei ihan ymmärrä myyjien logiikkaa. Jos myynti-ilmoituksessa on määritelty ainoaksi yhteydenottotavaksi pikaviestit, niin kannattaisi varmaan välillä käydä kurkkaamassa olisiko kyselyjä tullut. Kaverilla kolmen tonni keppi myytävänä, mutta käynyt torilla viimeksi 28 päivää sitten. Ei siinä mitään, jokainen tyylillään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1277013 Ehkä kaveri ei usko itsekään, että kitara menee tohon hintaan kaupaksi? Näin kolmen Andersonin omistajana seuraan kyseisten kitaroiden tarjontaa Torilla ja Euroopassa yleensäkin. Kyllähän tossa pitäisi ensin löytää se rahamies/nainen, joka haluaisi juuri Tom Andersonin, juuri noilla specseillä. Luultavasti tällainen henkilö osaa ja pystyy tutkimaan tarjontaa myös muualta. Itse olen ostanut kaksi käytettynä ja yhden vaihtanut Fanoon Suomessa. Aika ajoin olen miettinyt tuon vaihdokin myymistä, mutta vaikka tehtaan papereissa lukee arvona $4500, niin vaikea kuvitella, että saisin siitä 2300 euroa enempää, jos sitäkään. Yleensä käytettyjen kanssa joutuu tekemään jotain kompromisseja specsien suhteen. Mulla on ollut sikäli hyvä tuuri, kun oikeastaan vain värit eivät ole olleet täysin mieleen. Mutta niihin tottuu. |
toivase 23.08.2017 13:49:50 | |
---|
petrip: Aina ei ihan ymmärrä myyjien logiikkaa. Jos myynti-ilmoituksessa on määritelty ainoaksi yhteydenottotavaksi pikaviestit, niin kannattaisi varmaan välillä käydä kurkkaamassa olisiko kyselyjä tullut. Kaverilla kolmen tonni keppi myytävänä, mutta käynyt torilla viimeksi 28 päivää sitten. Ei siinä mitään, jokainen tyylillään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1277013 Ja yhteydenottoa hankaloittaa vieläkin entisestään, jos hänelle lähetettyihin pikaviesteihin ei edes vastata, vaikka käytäisiin välillä kirjautumassa...Eräs tuttava oli yrittänyt lähestyä pikaviestin kautta mutta vastausta ei kuulemma ikinä tullut ;). Harmillista sinällään sillä harvoinhan noita Tomppia täällä meidän nurkilla pyörii... |
Laulava Kylätohtori 23.08.2017 13:56:18 | |
---|
petrip: Aina ei ihan ymmärrä myyjien logiikkaa. Jos myynti-ilmoituksessa on määritelty ainoaksi yhteydenottotavaksi pikaviestit, niin kannattaisi varmaan välillä käydä kurkkaamassa olisiko kyselyjä tullut. Kaverilla kolmen tonni keppi myytävänä, mutta käynyt torilla viimeksi 28 päivää sitten. Ei siinä mitään, jokainen tyylillään. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1277013 Onko tämä taas niitä, kun vaimo pakottaa myymään kitaroita. Se on kyllä jotain, mitä ymmärrän vielä vähemmän kuin viesteihin vastaamatta jättämistä. More is less. |
LaMotta 23.08.2017 17:10:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onko tämä taas niitä, kun vaimo pakottaa myymään kitaroita. Eikö kannattaisi laittaa tuollainen emäntä kierrätykseen? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 23.08.2017 17:23:00 | |
---|
LaMotta: Eikö kannattaisi laittaa tuollainen emäntä kierrätykseen? Kannattaisi ilman muuta. More is less. |
LaMotta 23.08.2017 17:23:43 (muokattu 23.08.2017 17:24:04) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kannattaisi ilman muuta. En äärihumanistina hyväksy sellaista pakottamista. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 23.08.2017 17:27:16 (muokattu 23.08.2017 17:28:03) | |
---|
LaMotta: En äärihumanistina hyväksy sellaista pakottamista. Mä olen huomannut sun suuren rakkautesi äärihumanismiin.. E. Entäs se, kun muija pakotetaan ovesta ulos pakkasyöhön? Oma vika ku pakotti ens? More is less. |
Gary the pine 23.08.2017 18:04:44 (muokattu 23.08.2017 18:05:17) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mä olen huomannut sun suuren rakkautesi äärihumanismiin.. E. Entäs se, kun muija pakotetaan ovesta ulos pakkasyöhön? Oma vika ku pakotti ens? Kait sille voi tarvittaessa ovea näyttää näin suvenakin, vieläpä päiväsaikaan? On sitten hyvää aikaa ettiä uus pakotuksen kohde ennen pakkasia... Tulin, näin, paskoin housuun. |
Laulava Kylätohtori 23.08.2017 18:09:16 | |
---|
Gary the pine: Kait sille voi tarvittaessa ovea näyttää näin suvenakin, vieläpä päiväsaikaan? On sitten hyvää aikaa ettiä uus pakotuksen kohde ennen pakkasia... Ja entäs, jos mä pakottaisin vaimon myymään kenkiään ja laukkujaan. Helvetti, siinähän kävis joku Rauman naisunionin feministisiipi kimppuun samalla sekunnilla. Mähän olisin kauhein miessika, mitä täällä on nähty sitten Nortamon aikojen... More is less. |
LaMotta 23.08.2017 18:51:42 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja entäs, jos mä pakottaisin vaimon myymään kenkiään ja laukkujaan. Helvetti, siinähän kävis joku Rauman naisunionin feministisiipi kimppuun samalla sekunnilla. Mähän olisin kauhein miessika, mitä täällä on nähty sitten Nortamon aikojen... Niijjusttiisa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
blues guitar 23.08.2017 18:59:07 | |
---|
Edelleen tuntuu pätevän sääntö. "Tosiostaja soittaa". Ainakin mulle kävi taas näin. Pikaviestittäjät kyselivät, tinkivät, tarjosivat vaihdokkeja.... Sitten soi puhelin ja keveri sanoi ostavansa. : ) ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Guitarfreak 23.08.2017 19:01:29 | |
---|
sustain65: Miten niin juuri Kemper? Muillahan on vielä kompaktimpia laitteita. Vai onko Kemperiltä tullut jokin AX8:aa, Helixiä tai Headrushia vastaava tuote? No eikös sen tarkoitus oo mallintaa oman rigin kokonaissoundi? Voin olla väärässäkin kun digivehkeet kiinnosti viimeks pod xt:n aikaan ;) Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
LaMotta 23.08.2017 19:02:36 (muokattu 23.08.2017 19:02:47) | |
---|
Sellaiset myyjät on myös päteviä, jotka lopettaa yhteydenpidon jos pitäisi tavara postittaa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
sustain65 23.08.2017 19:09:14 | |
---|
Guitarfreak: No eikös sen tarkoitus oo mallintaa oman rigin kokonaissoundi? Voin olla väärässäkin kun digivehkeet kiinnosti viimeks pod xt:n aikaan ;) Kyllä, sellaisessahan se on hyvä, selitys hyväksytään. ;-) |
Jukka Häikiö 23.08.2017 20:17:46 | |
---|
Ihan saman huomion tehnyt vuosien varrella. Yli 90% pikaviesteistä ei oo johtanut mihinkään, veikkaan että puhelinsoitosta alkaneista 50% on sitten erinäisten vaiheiden kautta päätynyt kaupantekoon. En tiedä mikä siinä nykypäivänä on niin vaikeeta ton puhelimen käyttö? Onneksi ei oo vähään aikaan ollut kummempia myytäviä ja täytyy toivoa ettei tulekaan. Terveellä tavalla varovaiseksi on tullut kaiken kokeilunhalun kanssa, sen verta tahmeeta niistä heräteostoksista on tänäpänä päästä eroon. Muutenkin, aika paljon mukavampaa, kun ei oo kuin yksi keppi, ei tuu sitä probleemaa, et millä soittais, vaan mitä. Kaksi vaffaria on, mut se ei ahista, kun ne on reeniksellä, eikä niitä nää joka päivä. Niin paljon on kaikennäköistä ollut matkan varrella, ettei oikeen kovin helposti syty mistään. Jännä juttu sinänsä, kun vannoutuneelle Les Paul friikille jäi vimosena käpälään Tele, ainakin toistaiseksi, vaffariosastolla ollaan pysytty aika uskollisesti 1-kanavaisen Marshall-maailman johdannaisissa, saas näke tuleeko siihen muutosta koskaan. Onhan noita muitakin testailtu, mutta näihin aina lopulta päädytty. Mutta joo, sitkeyttä ja peräänantamattomuutta kaiken myyminen kysyy, ellei sitten käy tuuri, tai ota pataan suosiolla. Tiesin kyllä jo ostaessa, että Uraltone Jr-combo ei välttis oo se nopein myytävä arvoonsa nähden, mut periksi ei anneta, sen verta aikaa sitä on jo kaupiteltu. Varmaan toi ois satkun halvemmalla ja lähettämällä mennyt, mutta, kuten sanottu, kun on jo tänne asti tullut, niin ei tässä nyt enää aleta droppailee, ihan periaatteen vuoksi ja vaffaria siinä on koko rahalla, kaikkihan lopulta menee, olletikin myytävän olevan eurojensa väärti. Edelleen jaksan olla sitä mieltä, että Mnet Tori on yhä paras ja selkein myyntifoorumi, olkoot muut mitä mieltä haluavat. blues guitar: Edelleen tuntuu pätevän sääntö. "Tosiostaja soittaa". Ainakin mulle kävi taas näin. Pikaviestittäjät kyselivät, tinkivät, tarjosivat vaihdokkeja.... Sitten soi puhelin ja keveri sanoi ostavansa. : ) Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... |
Krice 23.08.2017 23:33:33 | |
---|
Jukka Häikiö: En tiedä mikä siinä nykypäivänä on niin vaikeeta ton puhelimen käyttö? Pikaviesteillä tai sähköpostilla saa suoritettua myyntitapahtuman, ei siihen puhelinta tarvita. Lähinnä jotkut muumiot käyttää puhelinta enää nykyisin, varmaan soittaisivat lankapuhelimella jos niitä vielä olisi. |
Jucciz 23.08.2017 23:48:50 | |
---|
Krice: Mesat on varakkaamman porukan vahvistimia ja täälläkin varakkaita on lähinnä Jucciz ja kuka muu? Ei tule mieleen ketään muuta. Sen vuoksi varmaan hankala saada kaupaksi muuta kuin runsaalla alennushinnalla jos silloinkaan. Varakkuudesta en tiiä. Pikemminkin oon suhteellisen tarkka siitä, mihin vähät pennoseni tungen. Kohtuullisen monta Mesaa testanneena vaikuttais siltä, että mun vaan kannattaa jatkossakin kaivaa soundini muista koneista, olivat ne sitten halvempia tai kalliimpia. |