Aihe: Alttotorven puhdistus
1
Mollbert
23.08.2017 09:57:38
Hei!

Olen aloittanut alttotorven soitto-opinnot musiikkiopistossa ja sainkin opistosta näin opintojen alkuun lainaksi torven. Torvi on kuitenkin ties milloin viimeksi pesty/huollettu kunnolla ja haluaisin ainakin pestä sen näin alkuun kunnolla, varsinaisen huollon hoitaa tarvittaessa varmasti opisto. Saisi nyt ainakin edellisen puhaltelijan puhallukset torvesta pois.. Yritin selailla aikaisempia keskusteluita mutta en nyt saanut rautalangasta väännettyä vastausta siitä, miten sellainen peruspesu suoritetaan? Fairya ja haaleaa vettä? Voiko torven kokonaan upottaa veteen, annetaanko liota mikä aika? Ilmakuivataan vai pitäisikö olla joku "rassi"?

Auttakaa tyhmää aloittelijaa, kiitos :)
Hekku56
23.08.2017 13:21:21
olen pessyt tarpeen mukaan lämpimällä vedellä ja Fairylla, pulloharja tarpeen mukaan. Voi vetää narulla rätinkin läpi. Sifonet on hyvä. Ei kannata liottaa kauaa, korkkeja ja tyynyjä alkaa irtoilla, tosin ne jotka helposti irtoavat, lähtisivät piakkoin kuitenkin irti. Kuivaus talouspaperilla ja ripusta kuivumaan siitä isosta mutkasta yläosa alaspäin että kaikki vesi tulee pois. Läppiin, jotka ovat lepotilassa kiinni, voi laittaa vaikka tulitikun tms pitämään kuivumisen ajan auki. Niitä on muutama. Kaula irti pesun ja kuivaamisen ajaksi.
Sax-pappa
23.08.2017 14:46:07 (muokattu 23.08.2017 14:48:33)
Hekku56: olen pessyt tarpeen mukaan lämpimällä vedellä ja Fairylla, pulloharja tarpeen mukaan. Voi vetää narulla rätinkin läpi. Sifonet on hyvä. Ei kannata liottaa kauaa, korkkeja ja tyynyjä alkaa irtoilla, tosin ne jotka helposti irtoavat, lähtisivät piakkoin kuitenkin irti. Kuivaus talouspaperilla ja ripusta kuivumaan siitä isosta mutkasta yläosa alaspäin että kaikki vesi tulee pois. Läppiin, jotka ovat lepotilassa kiinni, voi laittaa vaikka tulitikun tms pitämään kuivumisen ajan auki. Niitä on muutama. Kaula irti pesun ja kuivaamisen ajaksi.

Nyt oli puhe alttotorvesta, ei alttosaksofonista. Läppiähän siinä ei ole.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Alttotorvi
Hekku56
23.08.2017 20:25:02
hups, niin olikin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)