Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5218 219 220 221 222444 445 446 447 448
hallu
22.08.2017 10:01:32
Guitarfreak: Ei oo muotia nyt. Pitäs olla Axea tai Helixiä :)

No muodit tulee ja menee ja itse toivoisin ehtiväni hyödyntämään vielä tämän digihypen ennenkuin se rauhoittuu ja aalto vetäytyy takaisin merelle. Nimittäin mark V gas on pysytellyt voimissaan siitä lähtien kuin tuon mark IV:n hommasin. Tänä vuonna on vaan mennyt niin älyttömästi rahaa soittokamaan ja muuhun turhuuteen, että en pysty sitä vielä ostamaan. Mutta ennenkuin jään eläkkeelle, joku teistä onnellisistä markV:n omistajista saatte omanne mulle myydä :-).

Vaikka olen onnellisesti jo kaksi päivää pysytellyt torilta pois, niin Markista näen unia..... on tää helvetti :-D
Elämä reiässä on rattoisaa......
Laulava Kylätohtori
22.08.2017 10:13:02
hallu: No muodit tulee ja menee ja itse toivoisin ehtiväni hyödyntämään vielä tämän digihypen ennenkuin se rauhoittuu ja aalto vetäytyy takaisin merelle. Nimittäin mark V gas on pysytellyt voimissaan siitä lähtien kuin tuon mark IV:n hommasin. Tänä vuonna on vaan mennyt niin älyttömästi rahaa soittokamaan ja muuhun turhuuteen, että en pysty sitä vielä ostamaan. Mutta ennenkuin jään eläkkeelle, joku teistä onnellisistä markV:n omistajista saatte omanne mulle myydä :-).

Vaikka olen onnellisesti jo kaksi päivää pysytellyt torilta pois, niin Markista näen unia..... on tää helvetti :-D

Sua, Hallu, kyllä varoitettiin, että Mark V gas lähtee Mark V:llä, ei millään muulla. :D

Itse en ole torilla käynyt periaatteessa lainkaan toukokuun jälkeen. Itsellä on kaikki vapaa-aika mennyt bändin kanssa ja nyt, kun vielä keikkaakin pukkaa vähän liiankin kanssa, niin ei ole oikeiden soittohommien jälkeen jäänyt aikaa kamarunkkaukselle.

Nyt tosin, kun olen huomannut, miten vähällä kamalla sitä oikeasti pärjää, niin harkinnassa olisi taas pistää romua torille. Jos vaan jaksaisi...
More is less.
hallu
22.08.2017 11:05:09
Laulava Kylätohtori: Sua, Hallu, kyllä varoitettiin, että Mark V gas lähtee Mark V:llä, ei millään muulla. :D

Itse en ole torilla käynyt periaatteessa lainkaan toukokuun jälkeen. Itsellä on kaikki vapaa-aika mennyt bändin kanssa ja nyt, kun vielä keikkaakin pukkaa vähän liiankin kanssa, niin ei ole oikeiden soittohommien jälkeen jäänyt aikaa kamarunkkaukselle.

Nyt tosin, kun olen huomannut, miten vähällä kamalla sitä oikeasti pärjää, niin harkinnassa olisi taas pistää romua torille. Jos vaan jaksaisi...

Niin varoitettiin :-D mutta en uskonut, haluan ne molemmat.... äh tonnin hintaero oli liian houkutteleva.
Krice
22.08.2017 11:07:29

Mesat on varakkaamman porukan vahvistimia ja täälläkin varakkaita on lähinnä Jucciz ja kuka muu? Ei tule mieleen ketään muuta. Sen vuoksi varmaan hankala saada kaupaksi muuta kuin runsaalla alennushinnalla jos silloinkaan.
steelduck
22.08.2017 12:51:53

hallu: Vaikka olen onnellisesti jo kaksi päivää pysytellyt torilta pois, niin Markista näen unia..... on tää helvetti :-D

Tule tule torille, siellä on mint Mark V odottamassa aktiivista soittajaa. Se on just sitä mitä tarvitset. Usko pois.
iec
22.08.2017 12:59:40

Krice: Mesat on varakkaamman porukan vahvistimia ja täälläkin varakkaita on lähinnä Jucciz ja kuka muu? Ei tule mieleen ketään muuta. Sen vuoksi varmaan hankala saada kaupaksi muuta kuin runsaalla alennushinnalla jos silloinkaan.

Ihan yleisestikin kalliimmat kamppeet tai erikoisuudet ovat hieman hankalampia myydä kuin perustason kamppeet. Perus Meksikon Strato tai Gibson LP Studio 0,5x Thomannin hinnalla menee kyllä kaupaksi,samoin kuin varmaankin Bossin Katana 50 -vahvari. Mesat, Music-Manit ja Suhrit sitten ovat hintansa puolesta sellaisia, että ellei ihan polkumyyntihintaan halua myydä, niin voi ottaa hieman enemmän aikaa. Mutta sitten kun sopiva ostaja sattuu kohdalle, niin kaupat syntyy kyllä niistäkin. Kitaroiden osalta myyntiä voi vaikeuttaa se, että kalliissa kitarassa pitää kaiken miellyttää ostajaa, myös värin. Toki joillekin värillä ei ole niin paljon merkitystä.

Omalla kohdalla satuin tuurilla löytämään viime vuoden puolella riittävän läheltä Oulua itselleni PRS Santana III:en. Värikin oli juuri sellainen mitä olin ajatellut. Jos väri olisi ollut vaikkapa Postin oranssi, en olisi edes harkinnut kyseistä kitaraa. Eli mun tapauksessa kaikki oli kohdallaan, joten tein kaupat kitarasta, vaikka se ei ollut ihan halpa ainakaan minun mittapuulla. Ja ostaessa tiedostin jo, että kyseinen kitara tulee olemaan pitkäaikainen soitin itselle. Sen verran erikoinen kitara on kyseessä, että ei ole maailman helpoin myytävä, jos tekisi mieli vaihtaa se jossain vaiheessa. Vaatii juuri sellaisen ostajan joka haluaa juuri tuon mallisen kitaran tuolla kaulaprofiililla ja värityksellä.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
iec
22.08.2017 13:02:04

steelduck: Tule tule torille, siellä on mint Mark V odottamassa aktiivista soittajaa. Se on just sitä mitä tarvitset. Usko pois.

Tuota houkuttelua korostaisi mukavasti, jos laittaisit Pennywisen kuvan profiilikuvaksesi :D :D :D

http://www.horror-movies.ca/wp-cont … loads/2012/06/Pennywise-350x262.jpg
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Guitarfreak
22.08.2017 14:39:01
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
ÄrGee
22.08.2017 17:22:05
hallu: No muodit tulee ja menee ja itse toivoisin ehtiväni hyödyntämään vielä tämän digihypen ennenkuin se rauhoittuu ja aalto vetäytyy takaisin merelle.

Ei ole mitään digihypeä, koska se on tullut jäädäkseen. Laitteet ovat kehittyneet niin paljon, että niistä on tullut joillekin oikeiden vahvistimien korvaajia tietynlaisen käytännöllisyyden ja helppouden ansiosta.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple
sustain65
22.08.2017 17:35:28
ÄrGee: Ei ole mitään digihypeä, koska se on tullut jäädäkseen. Laitteet ovat kehittyneet niin paljon, että niistä on tullut joillekin oikeiden vahvistimien korvaajia tietynlaisen käytännöllisyyden ja helppouden ansiosta.

Samaa mieltä. Pientä paluuaaltoa digistä takaisin voi toki tulla, mutta kyllä se on rinnakkaiseloa tästä eteenpäin.
hallu
22.08.2017 17:45:00
ÄrGee: Ei ole mitään digihypeä, koska se on tullut jäädäkseen. Laitteet ovat kehittyneet niin paljon, että niistä on tullut joillekin oikeiden vahvistimien korvaajia tietynlaisen käytännöllisyyden ja helppouden ansiosta.

Ilman muuta digilaitteet on tulleet jäädäkseen tuskin kukaan muuta kuvittelee. Puhun digihypestä tarkoittaen tätä nyt meneillään olevaa kultaryntäystä kun jengi kilvan siirtyy divermeisiin ja markkina kuumenee. Se on kuin aalto joka lyö rantaan ja vetäytyy sitten eli tämän myrskyn jälkeen homma asettuu uomiinsa ja digikamppeet ja analogiset kamppeet jatkavat rinnakkaineloa ja löytävät paikkansa soittajien välinearsenaalissa.

Verrokkina vastaava digihype nähtiin valokuvauspuolella kun 2000luvun alussa digijärkkärit tulivat ja valokuvauksen harrastajat siirtyivät sankoin joukoin käyttämään niitä ja käytettyjen markkinoille ilmaantui huippuluokan analogisia kamppeita ihan naurettavan halvalla (täsmälleen samalla tavalla kuin nyt täällä noiden vahvistinten kanssa tai ehkä vähän voimakkaampana). Kun hype laantui niin niin digikameroihin alettiin suhtautua neutraalimmin ja analogisten arvo alettiin taas nähdä toisenlaisessa valossa. Toki edelleen valtaosa käyttää digikameroita, mutta kiinnostus vanhanaikaisiin filmikameroihin on kasvanut ja alan liikkeissä jopa filmitarvikkeille on alkanut taas näkyä kysyntää samoin kuin laitteiden hintapohjanoteerauksista on pikkuisen palailta järjellisemmille tasoille.

Digihype saattaa tuntua provokatiiviselta ilmaisulta, mutta en tarkoittanut sitä semmoiseksi ja olen kanssasi samaa mieltä, että digiin liittyy niin paljon käytännöllisiä hyötyjä että tuskimpa niistä enää luovutaan ja kyllä ne ovat tulleet jäädäkseen. Silti tämä siirtymävaiheen myllerrys täyttää hypen tunnusmerkit kun porukka ihan kuumana koittaa kilvan hävittää analogisia kamppeita, niin niitä ei koskaan enää tule saamaan niin halvalla kuin niitä saa juuri nyt.
sustain65
22.08.2017 18:12:46
No nyt ymmärrän mitä hallu tarkoitat "digihypellä". Ihan mahdollista, että on jo käsillä tai alkaa olla käsillä aika jolloin hyviä analogiakamppeita saa pohjahinnoin. Kameramaailma on itselleni aikas tuttu ja analogia (heh!) sieltä vaikuttaa minusta ihan uskottavalta.
Guitarfreak
22.08.2017 20:06:09 (muokattu 22.08.2017 20:07:10)
Noo..

Hommahan on melko syklistä ja aina tuntuu olevan se joku juttu mitä kaikki haluaa yhtäaikaa... Ja pikkuhiljaa kyllästytään bingo koneisiin taas ja kaivetaan analogihärvelit naftaliinista ku "ne on nii lämpimiä..."

Edit: toi bingo oli joku muu sana alunperin mut se nyt toisaalta sopi tohon kontekstiin...

Seuraava isompi prosessointitaitekohta taitaa olla sit toi kvanttikone - katotaan millä sit soitellaan :D
TTV
22.08.2017 20:21:02
Guitarfreak:
Edit: toi bingo oli joku muu sana alunperin mut se nyt toisaalta sopi tohon kontekstiin...

Hedelmäpeli?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Guitarfreak
22.08.2017 21:55:52 (muokattu 22.08.2017 21:57:01)
TTV: Hedelmäpeli?

Onko se semmone makuvehje se hedelmäpeli?

Ei tietoa originaalista sanasta... En kattonu mitä kirjoitin ja autocorrect arpoi lottoa.

Lieneekö ollut digi + mahd kirjoitusvirheet...
Haeroe
22.08.2017 22:11:16

hallu:
Digihype saattaa tuntua provokatiiviselta ilmaisulta, mutta en tarkoittanut sitä semmoiseksi ja olen kanssasi samaa mieltä, että digiin liittyy niin paljon käytännöllisiä hyötyjä että tuskimpa niistä enää luovutaan ja kyllä ne ovat tulleet jäädäkseen. Silti tämä siirtymävaiheen myllerrys täyttää hypen tunnusmerkit kun porukka ihan kuumana koittaa kilvan hävittää analogisia kamppeita, niin niitä ei koskaan enää tule saamaan niin halvalla kuin niitä saa juuri nyt.

Pitää kyllä tuokin paikkansa. Siitäkin huolimatta analogivehkeetkin menevät eteenpäin. Vaikka saundi ei varsinaisesti ole kehittynyt mihinkään sitten 80-luvun tukkametalliaikojen, paino on kehittynyt soittajalle suotuisalla tavalla. Toivottavasti kukaan ei nyt tartu tuohon saundin kehittymisasiaan... Pointti on, että isot ja painavat analogivehkeet ovat halpoja, mutta pienet ja kevyet pitävät pintansa digin edessä ainakin vielä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
22.08.2017 22:41:26
Haeroe: Pitää kyllä tuokin paikkansa. Siitäkin huolimatta analogivehkeetkin menevät eteenpäin. Vaikka saundi ei varsinaisesti ole kehittynyt mihinkään sitten 80-luvun tukkametalliaikojen, paino on kehittynyt soittajalle suotuisalla tavalla. Toivottavasti kukaan ei nyt tartu tuohon saundin kehittymisasiaan... Pointti on, että isot ja painavat analogivehkeet ovat halpoja, mutta pienet ja kevyet pitävät pintansa digin edessä ainakin vielä.

Mä luulen, että kuljetettavat kamppeet aika pian tulee olemaan digia tms. huomattavasti pienempääja kevyempää teknologiaa, mutta paikallaan olevissa kamoissa painolla ei ole niin suurta merkitystä eli treenikämpällä, studiossa, himassa voi hyvin käyttää painon puolesta analogiaakin jos siitä tykkää kun sitä ei tarvitse siirrellä.
Guitarfreak
23.08.2017 06:35:03
hallu: Mä luulen, että kuljetettavat kamppeet aika pian tulee olemaan digia tms. huomattavasti pienempääja kevyempää teknologiaa, mutta paikallaan olevissa kamoissa painolla ei ole niin suurta merkitystä eli treenikämpällä, studiossa, himassa voi hyvin käyttää painon puolesta analogiaakin jos siitä tykkää kun sitä ei tarvitse siirrellä.

Tän puolesta Kemper on oikeilla jäljillä :)
Krice
23.08.2017 09:14:55 (muokattu 23.08.2017 09:15:44)

hallu: himassa voi hyvin käyttää painon puolesta analogiaakin jos siitä tykkää kun sitä ei tarvitse siirrellä.

Jos on toimivat korvat päässä niin analogisessa on yksinkertaisesti parempi soundi. Digivekottimet on kyllä toisaalta käteviä esimerkiksi jos nauhoittelee jotakin demoja tms. (ei tarvitse mikittää). Minulla on Boss GT001 sitä varten, mutta ne soundit on kyllä aika kauheat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)