Miikathebest 15.06.2004 17:25:43 | |
---|
Venyykö ihan tavalliset teräskielet kielet ajan kuluessa, vai johtuuko se "venyminen" vain siitä että kielet asettuvat vankemmin virittimiin? Eihän se metalli siinä veny.(?) "Laitoin uudet kielet kitaraan, ja nyt ne venyy koko ajan". Ei kai sentään? |
Kai se metalli vähän venähtää ja se kieli suoristuu. Emt. |
jefferson 15.06.2004 18:17:15 | |
---|
Kyllähän ne kielet venyy käytössä aivan automaattisesti. Kiss me... I must be dreaming! |
stratocaster 15.06.2004 18:19:41 | |
---|
Juu.. Mä venytän aina vähä kieliä ku oon vaihtanu.. ei oikee pysy muuten vireessä. Voimaa!! Nopeutta!! |
Dr. Muff 15.06.2004 18:42:57 | |
---|
Eihän se metalli siinä veny.(?) Venyyhän se. Atomit pakkautuvat tiiviimmäksi tai atomit/atomitasot liikkuvat toistensa suhteen. Jos et usko niin lue vaikka aluksi Materials Science and Engineering : An Introduction by William D. Callister niin saat perusteet mitä atomitasolla materiassa tapahtuu eri tilanteissa ja sitten luet jonkin teoksen missä käsitellään tarkemmin metallien ominaisuuksia. Pink Floyd on hyvää. |
Puavali 15.06.2004 19:25:14 | |
---|
Venyyhän se. Atomit pakkautuvat tiiviimmäksi tai atomit/atomitasot liikkuvat toistensa suhteen. Jos et usko niin lue vaikka aluksi Materials Science and Engineering : An Introduction by William D. Callister niin saat perusteet mitä atomitasolla materiassa tapahtuu eri tilanteissa ja sitten luet jonkin teoksen missä käsitellään tarkemmin metallien ominaisuuksia. Ja kun katsoo kielilukollisen kitaran tallan virittimiä, niin näkee, kuinka ohuimmat kielet venyvät eniten. Mutta paljon tapahtuu sitäkin, että löysät viritystapin ympärillä häviää. Eli kitaraan saa pysyvän vireen nopeammin, kun ei kiedo uutta kieltä vaihtaessa kymmentä kierrosta tapin ympäri vaan tyytyy puoleentoista. |
Nyar 15.06.2004 22:11:43 | |
---|
Aina kielten vaihdon jälkeen jätän lukot auki ja viritän kitaran, annan olla yön yli. Etkö sä nyt lepakko nää, että mun autosta on pöllitty renkaat??!! |
skebajaba 15.06.2004 23:10:14 | |
---|
ite kanssa viritän kielen vireeseen, otan kiinni kädellä ja vedän ylöspäin ihan reippaasti, sitten viritän taas, ja toistan niin kauan kuin rupee pysymään vireessä. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |