Karvamammutti 17.08.2017 14:02:29 | |
---|
T-Rex DGTM on vakiosuositus näihin hommiin. Kaikkee muuta ku väritön, mutta soundi on makea. I told you once, you son of a bitch, I'm the best that's ever been. |
Aivoproteesi 17.08.2017 14:07:12 | |
---|
steelduck: Värittömällä boostilla pusketaan kuumempaa signaalia etuasteeseen ja saadaan sillä maukasta säröytymistä. Sitä ei voi tehdä vahvistimen Gain tai Mastervolumella. Jos halutaan vain volaa lisää niin silloin boosti pitää laittaa säröpurkkien jälkeen tai etuasteen jälkeen. (joskin silloinkin se vaikuttaa säröytymiseen jonkin verran, mutta ei niin paljon kuin ennen säröjä) Clean-boost on todella hyvä työkalu kaikkien "crunch" vahvistinten edessä särön säätämiseen. Värittömillä boosteilla perussoundi pysyy samankaltaisena ja sitten Tubescreamer-pohjaisilla saadaan lisää middleä ja erilaisilla overdriveillä voi sitten muokata sitä oman vahvistimen säröä moneen suuntaan. Itsellä on tubescreamer, superoverdrive, king of tone, archer, Mad Professor Honey... ja EP Booster ja kaikilla tulee todella erilaista soundia Bluetone FriedEye:n särökanavasta (Hotrodattu Marshall käytännössä) Miten eq, jossa on volume- ja gain-säätö, esim. MXR:n uusin M108S 10-kaistaisella säädöillä? https://www.jimdunlop.com/product/m … from=fn&ecList=&ecCategory= Eikös tuo voisi ajaa saman asian kuin (volume)boost tai overdrive, mutta antaisi käyttäjälle enemmän mahdollisuuksia muokata soundia? |
GiovanniDiRondo 17.08.2017 20:22:59 (muokattu 17.08.2017 20:23:44) | |
---|
Aivoproteesi: Miten eq, jossa on volume- ja gain-säätö, esim. MXR:n uusin M108S 10-kaistaisella säädöillä? https://www.jimdunlop.com/product/m … from=fn&ecList=&ecCategory= Eikös tuo voisi ajaa saman asian kuin (volume)boost tai overdrive, mutta antaisi käyttäjälle enemmän mahdollisuuksia muokata soundia? Mulla on MXRn EQ ainakin laudassa. Saa sopivasti sitä buustia ja sitten voi terästää niitä kitaran maukkaita taajuuksia. Koko ajan se on päällä. Bändissä tärkein tehtäväni on tukea laulajan tulkintaa ja sitä tekstiä mitä hän tulkitsee. |
sustain65 17.08.2017 20:54:03 | |
---|
GiovanniDiRondo: Mulla on MXRn EQ ainakin laudassa. Saa sopivasti sitä buustia ja sitten voi terästää niitä kitaran maukkaita taajuuksia. Koko ajan se on päällä. Mulla on taasen MXR:n EQ laudassa loopattuna siten että saan sen päälle ja samalla yhtäaikaa Mark V:n EQ:n pois. Esim. kompeilla voi olla Mark V:n EQ päällä ja soolosoundissa sitten tuo MXR. |
Åboensis 17.08.2017 21:24:47 (muokattu 17.08.2017 21:26:30) | |
---|
pliksu: Tää oli kyl hintalaadultaan hyvä. Vähän turhan ätäkkä se minimibuustikin tosin, ainakin siinä vanhassa mallissa. Wanhaa en oo kuunaan testiny, mulla on se uudempi versio. Siinä on todella portaaton säätö ainakin meikäläisen puurokorvin kuunneltuna ;D. EDIT: Onko kukaan muuten maininnut Durham Electronicsin SexDrivea? Sehän on yksi likilegendaarisimmista ainapäällä -boostereista. Sellaisenkin omistin mutta möin pois, tyhmä kun olen... "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille |
Ehdotan jotain vähän erilaista ja ei ihan niin läpinäkyvää, mutta sitäkin parempaa eli Skreddy Screw Driver. Mä luin täältä joskus, että se on vain 'just another ts', mutta voi pojat, kyllä se on jotain ihan muuta. Mummiälest se on aika omanlaisensa purkki, eikä vastaavia ny niin kauheasti ole vastaan tullut. More is less. |
uusiipe 18.08.2017 08:30:12 | |
---|
Mulla on straton kanssa AINA käytössä Demeter Fat Control Midboost. Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas. |
pliksu 18.08.2017 08:46:23 (muokattu 18.08.2017 08:48:46) | |
---|
Ajattelin kokeilla valjastaa Wamplerin Tumnuksen (Klon-johdannainen) pysyvästi tuohon rooliin. Tuntuu istuvan tonttiin mainiosti. Pitää vain miettiä rinnalle jokin sopiva overdrive, että saa taas gainiasteet kuntoon. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
steelduck 18.08.2017 19:30:39 | |
---|
Aivoproteesi: Miten eq, jossa on volume- ja gain-säätö, esim. MXR:n uusin M108S 10-kaistaisella säädöillä? https://www.jimdunlop.com/product/m … from=fn&ecList=&ecCategory= Eikös tuo voisi ajaa saman asian kuin (volume)boost tai overdrive, mutta antaisi käyttäjälle enemmän mahdollisuuksia muokata soundia? Joo, kyllä sitä voi noin käyttää ja olen joskus käyttänytkin. Noista OD speduista tulee vaan aina jotain omaa, joka sitten saattaa olla just se juttu. Mulla on nyt "Archer Icon"-FriedEye:n edessä kausi menossa. |
Captain Farrell 19.08.2017 09:46:44 | |
---|
J.Nikkanen: TCn Spark Ministä ei kokemusta mutta se isompi malli on varsin pätevä purkki, myös tuommoisena aina päällä ratkaisuna. Moro J.Nikkanen. Long time no see. :) Mä olen heittänyt pedaalit menemään ja soittelen nykyään kitara-piuha-vahvistin -meiningillä. Nyt tosin tuli villi idea hommata joku always on -buusteri straton ja blues juniorin kaveriksi tuomaan saundiin vähän tymäkkyyttä. Tuota isompaa Spark Boosteria olen kattellut sillä silmällä. Onks noi sävynsäädöt oikeesti käyttökelpoisia? Saisko niillä straton mikkeihin vähän lisää läskiä? Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
J.Nikkanen 19.08.2017 10:06:36 | |
---|
Captain Farrell: Moro J.Nikkanen. Long time no see. :) Mä olen heittänyt pedaalit menemään ja soittelen nykyään kitara-piuha-vahvistin -meiningillä. Nyt tosin tuli villi idea hommata joku always on -buusteri straton ja blues juniorin kaveriksi tuomaan saundiin vähän tymäkkyyttä. Tuota isompaa Spark Boosteria olen kattellut sillä silmällä. Onks noi sävynsäädöt oikeesti käyttökelpoisia? Saisko niillä straton mikkeihin vähän lisää läskiä? No perskuta, morjensta vaan! Kyllä se on vallan toimiva purkki, suosittelen. Ja siitäkin mukava että toimii niin kitaralla kuin bassollakin, sävysäädöistä on apua molempien soittimien kanssa. Hölmöyspäissäni myin taannoin omani mutta on hankintalistalla jos ja kun tulee sopivasti vastaan. Mukahauska allekirjoitus. |
Pinewood 19.08.2017 10:33:15 | |
---|
Captain Farrell: Saisko niillä straton mikkeihin vähän lisää läskiä? Jos Straton mikkeihin läskiä tarvitaan, kannattaa ehdottomasti tsekata myös tässäkin ketjussa mainittu Seymour Duncanin Pickup Booster. Ja nimenomaan uudempi versio, jossa gain-säätö lähtee nollasta. Hyvä vastine rahalle. http://www.seymourduncan.com/pedal/pickup-booster |