atct 16.08.2017 01:23:48 (muokattu 16.08.2017 01:27:59) | |
---|
Aikomus olisi käydä ostamassa Fender bues junior. Olen liikkeessä testaillut pikkuisen blackface mallia mutta YouTube videoiden perusteella tweed-mallin soundi vaikuttaa ehkä paremmalta - avoimemmalta ja eloisemmalta?? Vahvistin tulee kotisoitteluun eli pienellä volyymilla ja pitäisi saada Philip Sayce/SRV tyylistä saundia. Arvon asiantuntijat, kumpaa vaihtoehtoa suosittelette. Kiitos neuvoista jo etukäteen. |
aristoteles666 16.08.2017 05:09:23 | |
---|
atct: Aikomus olisi käydä ostamassa Fender bues junior. Olen liikkeessä testaillut pikkuisen blackface mallia mutta YouTube videoiden perusteella tweed-mallin soundi vaikuttaa ehkä paremmalta - avoimemmalta ja eloisemmalta?? Vahvistin tulee kotisoitteluun eli pienellä volyymilla ja pitäisi saada Philip Sayce/SRV tyylistä saundia. Arvon asiantuntijat, kumpaa vaihtoehtoa suosittelette. Kiitos neuvoista jo etukäteen. ne on ihan samoja koneita kumpikin. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Ikihonka 16.08.2017 05:25:28 (muokattu 16.08.2017 05:26:27) | |
---|
aristoteles666: ne on ihan samoja koneita kumpikin. Eikös Tweed-versiossa ole Jensenin kaiutin, normiversiossa Eminencen lightning bolt? EDIT: Ei taida kotivolumeilla ero hirveästi kuulua, tiedä häntä.. -Absoluuttinen puukorva- |
atct 16.08.2017 11:39:00 | |
---|
Joo, niissä on eri kaiuttimet. Kiinnostaisi tietää joltain joka vertaillut molempia, onko saundissa todellakin niin suuri kuin joidenkin YouTube vertailujen mukaan. |
Shredator 16.08.2017 11:43:15 (muokattu 16.08.2017 11:43:33) | |
---|
atct: Joo, niissä on eri kaiuttimet. Kiinnostaisi tietää joltain joka vertaillut molempia, onko saundissa todellakin niin suuri kuin joidenkin YouTube vertailujen mukaan. No se kaiutin vaikuttaa soundiin 50%, joten siinä kai se ero on :) Itse vahvistin on kaet sama. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Metalkallo 16.08.2017 17:26:58 | |
---|
Shredator: No se kaiutin vaikuttaa soundiin 50%, joten siinä kai se ero on :) Itse vahvistin on kaet sama. Jep, näinhän se on, kajari vaikuttaa todella paljon sointiin ja voi muuttaa sen tyystin vaikka tietenkään ei tee koneesta eri konetta. Vähemmän on nykyään enemmän |
hallu 16.08.2017 18:36:27 | |
---|
Metalkallo: Jep, näinhän se on, kajari vaikuttaa todella paljon sointiin ja voi muuttaa sen tyystin vaikka tietenkään ei tee koneesta eri konetta. Saiskohan johku torpedoon eri kajareista malleja niin, että voisi testata miltä joku kajari kuulostaa ennen kuin ostaa semmoisen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
sustain65 16.08.2017 19:09:40 | |
---|
Tarkoitetaanko parin edellisen kommentin "kajarilla" tiettyä elementtiä vai kaappia elementteineen? Torpedoon en ole hankkinut impulssivasteita lisäpaketteina, joten en ole perillä että onko tuollaisille komboille tarjolla impulssivasteita. Ihan nopealla haulla ei Two Notesin kaupassa näy. http://store.two-notes.com/index.ph … ery=fender&submit_search=Search Valikoima ymmärrettävästi keskittyy isompiin vahvareihin/kaappeihin. Mutta ehkä joku on puuhastellut vasteet noille ketjussa mainituille. |
sustain65 16.08.2017 19:20:01 | |
---|
|
tuskiz 16.08.2017 20:47:25 | |
---|
Swamp Thang kuulemma hyvä Junnussa, joskin mökä hieman nousee joka on joko hyvä tai huono asia. Tämä siis muutenkin ns. tanboard revisiossa, bluukkarista kun on muutamaa eri revisiota jotka erotellaan piirilevyn värin mukaan, joissakin on jotain konkkasuhinaa ja toisessa ei, nettihän noista kertoo. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
atct 16.08.2017 23:53:51 | |
---|
Huomenna menen hakemaan liikkeestä Blues junior tweedin. Ei ole ollut nyt mahdollista vertailla rinnakkain tweed ja blackface malleja mutta vaikuttaa video clippien perusteella toi tweed malli Jensenin kaiuttimen ansiosta paremmalta. |
Bluesmies 17.08.2017 19:24:31 | |
---|
Itse ostaisin ehdottomasti tweed-mallin. Selkeästi parempi soundi. |
Mulla oli monta vuotta v. 1996 Fender blues junior tweed, mutta se ei ole sama kone sisuksiltaan kuin nämä nykyiset bj tweedit. Olen näistä uudemmista testannut ainoastaan sillä mustalla tolexilla olevia, mutta aivan mahtavalta ne ainakin kuullostivat minun korvaani. Oikeastaan säröosasto paljonkin parempi kuin siinä vanhassa tweedissani, vaikka sekin oli hyvä "vintagella" tavalla ja nätti, mutta ne tonet toimivat jotenkin huomaamattoman "laiskasti" siinä. Nykyisissä olen huomannut myös, että reverb paljon syvempi ja parempi. Niin siinä vanhassa tweed junnussani oli tuo jo mainittu eminence swamp thang ja se teki soundin todella isoksi ja äänekkääksi. Ei siis boximaisuudesta tietoakaan vaikka itse kabinetti suht' pieni. Tämä ei kaikille välttämättä hyvä asia, jos pelkästään kotona soittaa, mutta muuten kyllä. Tuossa joitain kaiutin vaihtoehtoja bluesjunnuihin. Tämä muutenkin peruspätevä sivusto BJ harrastajille: http://billmaudio.com/wp/?page_id=295"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Laulava Kylätohtori 17.08.2017 20:13:58 | |
---|
Sivuhuomautuksena, että eikös se kitara ja mahdolliset spedutkin vaikuta aika paljon. More is less. |
atct 17.08.2017 23:19:14 (muokattu 20.08.2017 08:40:33) | |
---|
No nyt on blues junior tweed kotona ja kuulostaa hyvältä. Hyvät saundit ilman pedaalejakin ja yksinkertaista käyttää. Toi on mun lyhyen (2,5v) soittouran 12. vahvistin - toivottavasti nyt vois keskittyä olennaiseen eli soittamiseen. Texas Blues Alley-videoilla käytetään useimmiten tota vahvistinta (modauksista en tiedä) ja niissä on mielettömän upea saundi. |
Metalkallo 18.08.2017 02:16:04 | |
---|
atct: toivottavasti nyt vois keskittyä olennaiseen eli soittamiseen. Keskittyminen onkin taito jos mikä. :) Vähemmän on nykyään enemmän |
Captain Farrell 19.08.2017 10:00:55 | |
---|
Mä aikoinaan testasin musaliikkeessä molempia rinnakkain. Jensenin kajari on vähän kirkkaampi. Musta bluesjunnu toimi säröllä ehkä hitusen paremmin, mutta tweed oli cleaneilla selkeesti parempi ja sen kirkkaampi/terävämpi/rapsakampi saundi puhutteli mua enemmän ja se lähti kaupasta mukaan. Hyvä päätös. Ja lisäksi se on niin paljon mageemman näköinen. :) Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
hallu 19.08.2017 13:14:45 | |
---|
atct:............................. Toi on mun lyhyen (2,5v) soittouran 12. vahvistin - toivottavasti nyt vois keskittyä olennaiseen eli soittamiseen. ........................ Tuo on jo aika hyvin, oma soittourani alkoi vuonna 1979 ... mitä siitä nyt tulee.... vajaa nelkyt vuotta. Niin mulla on ollut koko aikana vain kymmenen vahvistinta, mutta viimeisinä vuosina minullakin se vaihto on ollut kovinta ja olen käyttänyt yheksänkytluvun puolivälistä lähtien kahta vahvistinta yhtä aikaa (reenikämpällä/keikalle omansa ja himaan omansa). Mutta toisaalta tunnen ihmisiä jotka ovat kierrättäneet kymmenittäin vahvistimia ja sadottain kitaroita, eli ei sitä ikinä tiedä koska se oikea natsaa kohdalleen. Noissa analogisissa vehkeissä on se hyvä puoli että ne on ikuisia kuten kitarakin eli kun se oikea osuu kohdalle niin asiaa ei tarvitse enää koskaan ajatella. Elämä reiässä on rattoisaa...... |
atct 19.08.2017 15:17:42 (muokattu 19.08.2017 15:21:24) | |
---|
Captain Musta bluesjunnu toimi säröllä ehkä hitusen paremmin, mutta tweed oli cleaneilla selkeesti parempi ja sen kirkkaampi/terävämpi/rapsakampi saundi puhutteli mua enemmän ja se lähti kaupasta mukaan. Hyvä päätös. Ja lisäksi se on niin paljon mageemman näköinen. :) Aivan , saundista ja ulkonäön suhteen olen sun kanssa samaa mieltä. Mä tykkään myös ton säröstä. Erilainen kun noissa mun kahdessa pikku Marsuissa (class 5 ja dsl15) ja Vox vt40+ssa. Pedaalin kanssa oon vielä hakusessa ton junnun kanssa. Tuntuu että Marsujen kanssa pedaalit - varsinkin uni-vibe ja Leslie toimii paremmin. Hallu On tosiaan ollut hakemista ja rahan tuhlausta noiitten vahvistimien kanssa. Yllättävän vaikeaa löytää kotikäyttöön sopivaa, varsinkin kun oli odotukset ylimitoitettu. Kitaran suhteen oli helpompaa, eka ostos oli Robin Tower Stratocaster joka istuu käteen täydellisesti ja saundi upea - soi akustisestikin paremmin kuin mikään muu testaamani Stratocaster. PS. Ostamieni pedaalien lukumäärää en kehtaa edes kertoa. |