passe 17.08.2017 01:04:08 | |
---|
Vähän puoskarointia: Fractalin sivua luettuani ymmärsin niin, että Cab-Lab toimii periaatteessa muissakin kuin AXE ympäristöissä. Onko näin? Rajoituksetta? Itse käytän enimmäkseen Positive Grid:n plugareita ja ihan mielenkiinnosta olisi kiva koittaa, että miten Fractalin cabinet impulssit toimisivat niiden kanssa. "Ne levyt usein radiossa soivat - tai ne voivat olla muitakin". |
passe: Vähän puoskarointia: Fractalin sivua luettuani ymmärsin niin, että Cab-Lab toimii periaatteessa muissakin kuin AXE ympäristöissä. Onko näin? Rajoituksetta? Itse käytän enimmäkseen Positive Grid:n plugareita ja ihan mielenkiinnosta olisi kiva koittaa, että miten Fractalin cabinet impulssit toimisivat niiden kanssa. Toimivat vst-plugareina missä tahansa daw:ssa, tietysti siitä plugarista pitää maksaa. Mutta ne tuskin tekevät mitään "yön ja päivän" tyyppistä eroa Positive Gridin huonoihin tuotteisiin. Koittaisin jollakin vst-plugarina toimivalla ulkoisella ir-loaderilla kuten Rosen Digital Pulse, ja lataisin siihen mieleiset impulssit vaikka Redwirezilta tai Ownhammerilta. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
TTV 17.08.2017 06:31:13 | |
---|
passe: Vähän puoskarointia: Fractalin sivua luettuani ymmärsin niin, että Cab-Lab toimii periaatteessa muissakin kuin AXE ympäristöissä. Onko näin? Rajoituksetta? Itse käytän enimmäkseen Positive Grid:n plugareita ja ihan mielenkiinnosta olisi kiva koittaa, että miten Fractalin cabinet impulssit toimisivat niiden kanssa. Cab Lab 3 Lite on ilmainen ja toimii itsenäisesti. Sillä voi muuttaa wav -> Syx ja ellen ihan väärin muista, niin myös päinvastoin. Eli, jos SYX:n muuttaa WAV:ksi, niin silloin sen pitäisi toimia muuallakin. Tarkistan illalla, jahka oon koneen ääressä. Näitä Djent Packin kaappeja haluaisin käyttää Torpedo LIVE:ssä.... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
askomiko 17.08.2017 10:42:55 | |
---|
Ei voi muuttaa syxejä waviksi, toisinpäin kyllä. VST:nä toimiva Cablab-versio lukee syxejä sekä waveja jotta voi käyttää äänitysohjemassa mukavasti niitä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
TTV 17.08.2017 11:26:51 | |
---|
askomiko: Ei voi muuttaa syxejä waviksi, toisinpäin kyllä. VST:nä toimiva Cablab-versio lukee syxejä sekä waveja jotta voi käyttää äänitysohjemassa mukavasti niitä. Kiitos täsmennyksestä, noinhan sen kuuluukin olla kun ajattelee asiaa Fractalin kannalta :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Shredator 17.08.2017 12:15:53 | |
---|
TTV: Kiitos täsmennyksestä, noinhan sen kuuluukin olla kun ajattelee asiaa Fractalin kannalta :-) Tämä on kyllä harmi, kun joutuu sen Fractalin Petrucci-impulssin ja parin muun Mikon tekemän impulssin takia pitämään kiinni Axesta :P Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
askomiko 17.08.2017 16:26:35 | |
---|
Fractalin soundit on muutenkin parhaita, mutta saathan sen kaapin sieltä ulos: laita presettiin pelkkä kaappi, ja sitten vaan vinkaisu koneen läpi vaikka Voxengolla tai Reaperin pluginilla tai millävaan joka impulsseja ottaa. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Shredator 17.08.2017 16:49:49 | |
---|
askomiko: Fractalin soundit on muutenkin parhaita, mutta saathan sen kaapin sieltä ulos: laita presettiin pelkkä kaappi, ja sitten vaan vinkaisu koneen läpi vaikka Voxengolla tai Reaperin pluginilla tai millävaan joka impulsseja ottaa. Haha no tästä soundien parhaudesta olen eri mieltä, mutta pitää ehkä kokeilla tuota kikkaa joskus... Axe on kyllä loistava räkkiefektinä, mutta valitettavasti kilpailijat marssii kovaa vauhtia ohi, kun Cliff porukoineen jääräpäisesti suoltaa vain uusia vahvistinmallinnuksia ulos. Olisi toivottavaa kiinnittää huomiota riittävästi efektipuoleenkin. Esim. whammy ja pitch shift on kuraa, vaikka porukka on näihin parannuksia vinkuneet jo vuosikaudet. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
sustain65 17.08.2017 17:14:48 | |
---|
Shredator: Haha no tästä soundien parhaudesta olen eri mieltä, mutta pitää ehkä kokeilla tuota kikkaa joskus... Axe on kyllä loistava räkkiefektinä, mutta valitettavasti kilpailijat marssii kovaa vauhtia ohi, kun Cliff porukoineen jääräpäisesti suoltaa vain uusia vahvistinmallinnuksia ulos. Olisi toivottavaa kiinnittää huomiota riittävästi efektipuoleenkin. Esim. whammy ja pitch shift on kuraa, vaikka porukka on näihin parannuksia vinkuneet jo vuosikaudet. Kun itse olen edelleen hyvin innoissani Axen soundeista ja mahdollisuuksista, niin ihmettelen että mikäs se sitten on Shredatorin mielestä parempi? Pitch shiftiä en kyllä saanut (minäkään) toimimaan hyvin, kun taannoin kokeilin. |
Shredator 17.08.2017 17:59:30 | |
---|
sustain65: Kun itse olen edelleen hyvin innoissani Axen soundeista ja mahdollisuuksista, niin ihmettelen että mikäs se sitten on Shredatorin mielestä parempi? Pitch shiftiä en kyllä saanut (minäkään) toimimaan hyvin, kun taannoin kokeilin. En mää niitä mahdollisuuksia kiistäkään, mutta kyllä esim Strymon porhaltaa kovaa vauhtia ohi ja esim pitch-efektien puolella ihan perus EHX, TC Electronic ja Digitech vie Fractalia jo kölin alta. Enkä ole yksin näiden mielipiteideni kanssa, Fractalin forumilla tästä paikalleen jumittumisesta on ollut puhetta jo pitkään. Tietenkin firma tekee mitä tykkää, mutta olisi järkevää myös kuunnella asiakkaitaan. Dumble-mallinnuksia on jo tässä vehkeessä riittämiin :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
antikristus 17.08.2017 19:18:30 | |
---|
sustain65: Kun itse olen edelleen hyvin innoissani Axen soundeista ja mahdollisuuksista, niin ihmettelen että mikäs se sitten on Shredatorin mielestä parempi? Pitch shiftiä en kyllä saanut (minäkään) toimimaan hyvin, kun taannoin kokeilin. Itekkin oon ollu vaan hyvin innoissani :D Tosin pitch shiftiä ei oo kun yhden delayn kaverina mausteena. Viimesin innostus itellä lienee output 2, oli viime treeneissä kokeeks yhessä presetissä fx looppi auki output 2:llee ja sen perässä henkilökohtainen monitori. Saa kuunnella omia surmadoundeja niin et muut bändin pojat ei häiriinny :D ihan mahtavaa! Tulevaa livekäyttöäkin ajatellen ihan pirun kätevä. Jackson-mies |
sustain65 17.08.2017 20:32:39 | |
---|
Shredator: En mää niitä mahdollisuuksia kiistäkään, mutta kyllä esim Strymon porhaltaa kovaa vauhtia ohi ja esim pitch-efektien puolella ihan perus EHX, TC Electronic ja Digitech vie Fractalia jo kölin alta. Enkä ole yksin näiden mielipiteideni kanssa, Fractalin forumilla tästä paikalleen jumittumisesta on ollut puhetta jo pitkään. Tietenkin firma tekee mitä tykkää, mutta olisi järkevää myös kuunnella asiakkaitaan. Dumble-mallinnuksia on jo tässä vehkeessä riittämiin :) OK, kiitos selventävästä kommentistasi! Itselleni ovat vahvari- ja kaappimallinnokset se olennaisempi alue. Ja löytyypi Mobius ja H9 jos efektejä tarvitsen Axea enemmän. Tuskinpa. Tosin Drop pedaalin saatan vielä hankkia, tosin sen latenssi vähän mietityttää. |
sustain65 17.08.2017 20:40:02 | |
---|
antikristus: Itekkin oon ollu vaan hyvin innoissani :D Tosin pitch shiftiä ei oo kun yhden delayn kaverina mausteena. Viimesin innostus itellä lienee output 2, oli viime treeneissä kokeeks yhessä presetissä fx looppi auki output 2:llee ja sen perässä henkilökohtainen monitori. Saa kuunnella omia surmadoundeja niin et muut bändin pojat ei häiriinny :D ihan mahtavaa! Tulevaa livekäyttöäkin ajatellen ihan pirun kätevä. Juu, tuo on kyllä hyvä mahdollisuus, tosin en ole päässyt live-käyttöön asti. Aktiivimonitori löytyy, pitäisi kehitellä treenis- ja lavasoundit. Nyt olen lähinnä tohkeissani ihan vain vahvistinmallinnusten hyvyydestä ja uusista kaappimalleista mitä tuli hommattua. Asiaan on vaikuttanut se, että aloin oppia ruuvaamaan sopivia soundeja Axesta esille. |
antikristus 18.08.2017 00:44:12 | |
---|
sustain65: Juu, tuo on kyllä hyvä mahdollisuus, tosin en ole päässyt live-käyttöön asti. Aktiivimonitori löytyy, pitäisi kehitellä treenis- ja lavasoundit. Nyt olen lähinnä tohkeissani ihan vain vahvistinmallinnusten hyvyydestä ja uusista kaappimalleista mitä tuli hommattua. Asiaan on vaikuttanut se, että aloin oppia ruuvaamaan sopivia soundeja Axesta esille. Joo nyt kun vuosi alkaa lähenee ni on kiva huomata et alkaa pikkuhiljaa oppimaa soundien ruuvaamist. Sain muuten Ground controllin toimimaan halutulla tavalla, scenet ei oo käytössä mutta kun laitto extra efekti blockin reenis soundeihin ni toimii käytännös samal taval. Jackson-mies |
askomiko 26.08.2017 18:38:17 | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Attew 29.08.2017 14:52:10 (muokattu 29.08.2017 14:52:33) | |
---|
Tänään lähtee joku Cab Pack tilaukseen. Alustavasti päätin jo että tilaan tuon Djent Packin, mutta onko jotain muita mihin kannattaa tutustua ennen kuin vedän liipaisimesta? Etin mukavan kirpeetä saundia joka istuu mixiin hyvin. Referenssinä voisin mainita että yritän löytää The Hauntedin viime viikolla julkaistun levyn tyylistä kitarasaundia. Mitä packejä teillä on käytössä ja tietty missä genreissä? Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
Shredator 29.08.2017 15:24:50 | |
---|
Attew: Mitä packejä teillä on käytössä ja tietty missä genreissä? Mulla on Fractalilta ainakin Pack 13 (Bulb) ja Pack 7 (USA Traditional). Genren varmaan arvaa jo... Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
antikristus 29.08.2017 16:48:28 (muokattu 29.08.2017 16:50:39) | |
---|
Mulla on pelkkä Djent ostettuna, soittelen jotain dödistä/doomia bändin kanssa ja Peripheryä kotona :D kirpsakka on aika hyvin kuvaava siinä. Soundipaletin pyörittelyssä mennään tällä hetkellä Fas modern II ja Friedman HBE linjalla. Joku päivä aattelin tässä kokeilla noita Hauntedinkin uusia biisejä soitella. Edit Zilla packista ois jännä kuulla mietteitä jos jollain sattuu olemaan vaikka ostohousut on silitettynä kaapissa ainakin vielä sen aikaa että saan noi Djent packin kaapit koluttua kunnolla läpi. Jackson-mies |
Attew 30.08.2017 10:36:02 | |
---|
Ostin eilen sen Djent paketin ja olihan se kirpsakka. Ehin vasta käydä Mishan mixejä läpi, tuostahan ei ihan heti valinnanvara lopu kesken kun yksittäisten mikkien sekaan sukeltaa. Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti. |
floge 30.08.2017 14:59:34 | |
---|
Multa löytyy lähes kaikki Cab packit joissa Misha ollut osallisena ja tuo Zilla on oma suosikki. Ehkä enempi yläpäätä kuin muissa mutta mukavan selkeää/kirkasta soundia saa aikaan. En ole vielä hirveän monipuolisesti testaillut eikä tämä kuvaus ole mitenkään kattava mutta tämä on oma lemppari noista paketeista. Youtubesta löytyy muutama video joissa vähän demoillaan noita kaappeja. antikristus: Mulla on pelkkä Djent ostettuna, soittelen jotain dödistä/doomia bändin kanssa ja Peripheryä kotona :D kirpsakka on aika hyvin kuvaava siinä. Soundipaletin pyörittelyssä mennään tällä hetkellä Fas modern II ja Friedman HBE linjalla. Joku päivä aattelin tässä kokeilla noita Hauntedinkin uusia biisejä soitella. Edit Zilla packista ois jännä kuulla mietteitä jos jollain sattuu olemaan vaikka ostohousut on silitettynä kaapissa ainakin vielä sen aikaa että saan noi Djent packin kaapit koluttua kunnolla läpi. |