Aihe: Putkinuppi
1
Ch1ron
12.08.2017 18:35:18
Eli olisi tarkoitus hommata putkinuppi, aikaisemmin on ollut aina transistori combo, niin tietämys nupeista ym ei ole kovin korkea, muuta kun mitä olen googlesta lukenut. Soitan metallia tyyliin killswitch engage, periphery.

Asun kerrostalossa, joten nupin pitäisi soveltua myös sinne ja myös treeneihin/keikoille.

Mitä olen nyt vähän katonut on hughes & kettner tubemeister 18w/36w. Löytänyt vähän mixed mielipiteitä kyseisestä nupista. Power soak ominaisuus on tuossa todella hyvä. Jotkut sanoo että ei ota pedaaleja hyvin, joissakin tube videoissa taas on od pedaali ja hyvältä kuulostaa. Monipuoliselta nuppi ainakin vaikuttaa.

Toinen mitä olen katsonut on Peavey 6505MH 20w, parempi varmaan metalli musiikkiin, mutta ei niin hyvät cleanit taas.

Onko esim kokemusta kyseisistä nupeista ja onko jotain muita suosituksia?

Kiitosksia näin etukäteen!
TTV
12.08.2017 19:53:20
ENGL Ironball. Siinä on ok clean ja todella hyvät säröt, soi hyvin pienelläkin volumella 20W asetuksella ja siitä voi tarvittaessa kuristaa tehoja sisäisellä keinokuormalla. Peavey 6505MH on kans todella hyvä, siitä saa ruuvattua ihan toimivat cleanit.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JuSu
12.08.2017 22:03:57
Laney Ironheart Studio. Mainio peli rock/metallihommiin.

http://www.laney.co.uk/products/irt-studio/

https://m.thomann.de/fi/laney_irtstudio.htm

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Ch1ron
13.08.2017 08:02:14
TTV: ENGL Ironball. Siinä on ok clean ja todella hyvät säröt, soi hyvin pienelläkin volumella 20W asetuksella ja siitä voi tarvittaessa kuristaa tehoja sisäisellä keinokuormalla. Peavey 6505MH on kans todella hyvä, siitä saa ruuvattua ihan toimivat cleanit.

Engl on kyllä hyvät soudit, mutta vähän hintava. Jotain vähän halvempaa tällä hetkellä etsinnässä.
Ch1ron
13.08.2017 08:02:45
JuSu: Laney Ironheart Studio. Mainio peli rock/metallihommiin.

http://www.laney.co.uk/products/irt-studio/

https://m.thomann.de/fi/laney_irtstudio.htm

JuSu

Tuota peliä pitää tutkia vaikuttaa hyvältä
LepakonNahka
13.08.2017 11:35:53
Ch1ron: Tuota peliä pitää tutkia vaikuttaa hyvältä

Ironheartille komppia, loistavat cleanit ja laaja skaala särösoundeja.
kohta alkaa kalman tanssi...
audioAXS
13.08.2017 15:48:20
Mitens EVH:n pikkunupit? Esim.

https://www.thomann.de/fi/evh_5150_ … 15w_lbxii_top.htm?ref=search_prv_19 Tässä clean ja särö ja hintakaan ei ole kauhean paha. Keikoillehan lähes aina kitarakamat mikitetään niin voisi sielläkin toimia.

Mulla on toi 50w ja voin sitä kyllä suositella saundien puolesta. Sillä voi hyvän master volumen ansiosta soitella myös kerrostalossa.
Särö korvaa puuttuvat virheet
noon
13.08.2017 21:04:18

Putkivahvistimissa se ikävä puoli, että sitä pitää aina luukuttaa vähän enemmän, että soundi miellyttää. Soundi muuttuu monesti tummemaksi kun masteria pienentää. Pikkeuksen tekee ne vahvarit, joiden mastervolume toimii siten, ettei muuta sisäisiä jännitteitä vahvistimen sisällä. Teknisesti en osaa tätä tämän tarkemin selittää. Omakohtaista kokemusta on aiheesta kuitenkin esim. Blackstar HT-40 vahvarin kanssa.

Panostastiain siis vahvistimeen jossa on oma master jokaiselle kanavalle ja että master ei muokkaa soundia.
headhead
13.08.2017 22:19:25
Jet city jca22h. Kerrostalovolumesta en tiedä, ehkä hiljaisella kaapilla?
Sanoinko jotain typerää?
TTV
14.08.2017 07:21:21
Ch1ron: Tästä syystä juuri olisin kiinnostunut H&K nupista, kun power soakilla voipi pudottaa tehot 1w ja pitäisi silti saada hyvät putki soudit

Usein näissä "soakillisissa" pikkunupeissa nuo tehonpudotukset heikentävät saundia. En yleistä kaikkiin, mutta testaamissani Ironball ja 6505MH nupeissa, joissa säröt tehdään etuasteessa, niin tuo pienempi wattiasetus syö sitä kuuluisaa Headroomia. Kummassakin nupissa on hyvä mastervolume, joten saundi kuulostaa hyvältä pienilläkin äänenpaineilla ja wattiasetuksen ollessa suurimmillaan. Ei niitä watteja tarvi pelätä, volumea ei ole pakko vääntää täysille :-) H&K nupeista mulla ei ole kokemusta.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
JuSu
14.08.2017 12:42:46 (muokattu 14.08.2017 12:43:38)
Ch1ron: Tästä syystä juuri olisin kiinnostunut H&K nupista, kun power soakilla voipi pudottaa tehot 1w ja pitäisi silti saada hyvät putki soudit

Mulla on ollut myös tuo Tubemeister 18. Omaan korvaan se soi kotisoitossakin paremmin 18 W asetuksella, kuin 1 W. Makuasioita varmasti kyllä.

Muutenkin mielestäni tuo Ironheart kyllä hakkaa Tubemeisterin mennen tullen, soundissa ja ominaisuuksissa. Molemmat olen omistanut.

Jos fyysinen koko ei hirvitä, niin torilla pyörii myös usein 60 W Ironhearteja ihan kohtuuhinnalla. Nekin soivat kotivolumeilla aivan hyvin, kokemusta on siitäkin, eikä tarvitse olla huolissaan, riittääkö bändin kanssa... Tosin 15 W Ironheart kyllä riitti ihan hyvin myös.

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
pappasfin
14.08.2017 12:58:24
JuSu: Mulla on ollut myös tuo Tubemeister 18. Omaan korvaan se soi kotisoitossakin paremmin 18 W asetuksella, kuin 1 W. Makuasioita varmasti kyllä.

Tämä varmaan on just näin eli eikös tuossa ole erittäin toimiva master-volume eli vähän sama homma kuin siinä Switchbladessa jonka omistin eli toimii soundillisesti oikein hyvin pienilläkin voluumeillä.

Eriasia sitten pitääkö Ironista vaiko Kettusesta soundillisesti jne.
Aika monet on just sanonu samaa, että jos metallia soittelee niin toi Iron toimisi soundillisesti paremmin.
PappaSFin
SossunRahoil
14.08.2017 19:33:18
Mikset ostaisi jotain halpaa trankkuvahvistinta kotiin ja sitä putkinuppia treenikselle? nuo kuitenkin on usein painaviakin ja vaivalloisia siirrellä.
Varmasti olen väärässä mutta kumminkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)