Aihe: Ukulele
1
psuikkanen
02.08.2017 01:56:23
Hei lukijoille.

Minä olen pianon soiton ja laulun harrastaja. Olen nyt vuoden verran säestellyt itseäni sopraanoukulelella. Ostin noin 80 euroa maksavan Tennesee puu-ukelelen alkuun. Siinä on kyllä ihan hyvä ääni.

Nyt haluaisin ostaa paremman uken. Onko konsertti tai tenori uke viritetty myös G:C:E:A? ..haluaisin virittää G:n alempaan oktaaviin..Olen itse lähinnä altto äänialaltani..Tenoriuke ei varmaan ole siis äänialalleni sopiva säestettäessä? Saako konserttiuken viritettyä siis G:n alemmaksi?

Jos ostaisin nyt itselleni siis *loppuelämäkseni* uken ..niin olisiko se konserttiuke? Mitä soitinta itse käytätte ja mistä on hyviä kokemuksia?

En asu Helsingissä, mutta voisin tehdä joskus retken, kun tietäisin mistä nappaisin itselleni * sen oikean*..:)--------

Kiitän avusta.
psuikkanen
09.08.2017 18:53:04 (muokattu 09.08.2017 18:54:22)
psuikkanen: Hei lukijoille.

Minä olen pianon soiton ja laulun harrastaja. Olen nyt vuoden verran säestellyt itseäni sopraanoukulelella. Ostin noin 80 euroa maksavan Tennesee puu-ukelelen alkuun. Siinä on kyllä ihan hyvä ääni.

Nyt haluaisin ostaa paremman uken. Onko konsertti tai tenori uke viritetty myös G:C:E:A? ..haluaisin virittää G:n alempaan oktaaviin..Olen itse lähinnä altto äänialaltani..Tenoriuke ei varmaan ole siis äänialalleni sopiva säestettäessä? Saako konserttiuken viritettyä siis G:n alemmaksi?

Jos ostaisin nyt itselleni siis *loppuelämäkseni* uken ..niin olisiko se konserttiuke? Mitä soitinta itse käytätte ja mistä on hyviä kokemuksia?

En asu Helsingissä, mutta voisin tehdä joskus retken, kun tietäisin mistä nappaisin itselleni * sen oikean*..:)--------

Kiitän avusta.

Ostin Lanikain tenoriuken lowGllä..!!! Poistaisin keskustelun aloituksen, mutta en osaa poistaa.......
Jarmo_S
13.08.2017 07:25:59 (muokattu 13.08.2017 07:26:30)
psuikkanen: Ostin Lanikain tenoriuken lowGllä..!!! Poistaisin keskustelun aloituksen, mutta en osaa poistaa.......

Kyllä tälläinen bassokin mielellään tavallista ukulelea soittaa.

Varmaan sun kannattaa vaihtaa se low g tavalliseen kieleen? Eihän uke kuitenkaan ole kitara, vaan vielä enemmän rytmisoitin. Tuolla low G:llä kai jotkut soinnut ovat ihan ok, ja muut sitten aivan karmeita. No kuten sanottu, se on siis enemmän rytmisoitin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)