Roberox 10.08.2017 14:20:46 | |
---|
Moi, Osaako joku suositella Appia/softaa jolla kitaranharjoittelu toimisi näpsäkkäämmin. Nyt kun on lähinnä printattuja sointuja ja tabeja joita tavuilee epätoivoisesti. Lähinnä jos saisi jonkin jossa soinnut pörräävät iPadin näytöllä, ehkä optiona pienellä rumpukompilla säestettynä. Kyseessä siis akustinen kitara. Ja tiedän että AppStoressa näitä on n+1 mutta mietin jos foorumissa saisi jonkun konsensuksen siitä oikeasta :). (Rocksmith on ja kokeiltu mutta vähän raskaanoloinen softa ja PC:n ääressä istuminen ei oikein iske, niin ja akustinen siis mielellään). Ajatuksia, kommentteja ja ehdotuksia vastaanotetaan mielellään. Rob |
UberChordissa on hyviä harjoituksia, ei mitään tunnettuja valmiita biisejä tosin. Yousiciania monet kehuu, itse en sen esitystapaan koskaan tottunut yrityksistä huolimatta. Songsterr ja Ultimate Guitar Tabs & Chords tarjoavat valmiita tabeja scrollaavana. Guitar Pro -applikaatioon voi tuoda tabeja työpöytäversiosta jos sellainen löytyy. Tällaisia tuli äkkiseltään mieleen. :) |
Roberox 11.08.2017 14:20:17 | |
---|
ilmai: UberChordissa on hyviä harjoituksia, ei mitään tunnettuja valmiita biisejä tosin. Yousiciania monet kehuu, itse en sen esitystapaan koskaan tottunut yrityksistä huolimatta. Songsterr ja Ultimate Guitar Tabs & Chords tarjoavat valmiita tabeja scrollaavana. Guitar Pro -applikaatioon voi tuoda tabeja työpöytäversiosta jos sellainen löytyy. Tällaisia tuli äkkiseltään mieleen. :) Yousicanista en minäkään tykännyt. Muita pitää kai sitten vaan alkaa testailemaan. Mikä ihan tuli mieleen on että ammatti, tai "ammatti" - muusikoilla melkein nykyään aina on joku iPadi edessä (siis Talinnanlaivat yms). Mitähän appia ne siellä pyörittäää ... |
F_Lame 17.08.2017 13:26:55 | |
---|
Roberox: Yousicanista en minäkään tykännyt. Muita pitää kai sitten vaan alkaa testailemaan. Mikä ihan tuli mieleen on että ammatti, tai "ammatti" - muusikoilla melkein nykyään aina on joku iPadi edessä (siis Talinnanlaivat yms). Mitähän appia ne siellä pyörittäää ... En ole ammattimuusikko enkä Tallinnanlaivalla, mutta oon joskus keikalla näyttäny iPadilta ihan vaan PDF:ks tulostetettuja sointulappuja. Siihen käy appiks vaikka vaan iBooks. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen
www.DREAMTALE.org |
Kampela77 17.08.2017 19:13:09 (muokattu 17.08.2017 19:14:03) | |
---|
Roberox: Moi, Osaako joku suositella Appia/softaa jolla kitaranharjoittelu toimisi näpsäkkäämmin. Nyt kun on lähinnä printattuja sointuja ja tabeja joita tavuilee epätoivoisesti. Lähinnä jos saisi jonkin jossa soinnut pörräävät iPadin näytöllä, ehkä optiona pienellä rumpukompilla säestettynä. Kyseessä siis akustinen kitara. Ja tiedän että AppStoressa näitä on n+1 mutta mietin jos foorumissa saisi jonkun konsensuksen siitä oikeasta :). (Rocksmith on ja kokeiltu mutta vähän raskaanoloinen softa ja PC:n ääressä istuminen ei oikein iske, niin ja akustinen siis mielellään). Ajatuksia, kommentteja ja ehdotuksia vastaanotetaan mielellään. Rob iReal Prossa saa soinnut näytölle ja taustalle rummut, basson ja kitaran säestämään. Tyylit on jaoteltu Jazz, Latin ja Pop ja niiden alla on sitten alalajeja. Matkassa tulee läjä harjoituksia ja foorumeilta taitaa saada ladattua ilmaiseksi hirveän määrän käyttäjien tekemiä ja toki voi itse tehdä omia "lappuja". Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Lespaul66 17.10.2017 21:50:09 (muokattu 17.10.2017 21:51:55) | |
---|
Snippz on kiva videon hidastusohjelma, toimii esim You Tube tai minkä tahansa videoiden kanssa iPadilla. Voi hidastaa videota ilman että äänen korkeus muuttuu. Voi zoomata otelautakäteen ja voi merkitä millaisia tahansa pätkiä joita voi toistaa loputtomiin. Tuolla on kiva bongata huippusoittajien tekniikkaa ja itse harjoitella, |
sepisti 19.10.2017 16:37:43 | |
---|
Mä olen sellainen, jolla on ipad aina mikkiständissä kiinni. En tosin ole ollut laivalla soittamassa :) Jos olen ns. lappukeikalla, mulla on padissa auki Forscore, joka on erittäin monipuolinen lappujen näyttämiseen tarkoitettu ohjelma. Laput voi helposti jakaa airdropin kautta koko bändille ja yksi voi toimia liiderinä, jonka valintojen mukaan biisit vaihtuvat myös muilla. Muilla kuin lappukeikoilla mulla on padissa käytössä mikserin etäohjaamiseen tarkoitettu softa, jonka avulla miksaan monitoreita yms. biisien väleissä. https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo |