Aihe: SG
1 2 3 4 5 6 7
Laama666
11.08.2017 09:43:52
steelduck: Humbuckerkokoinen BKP:n Mississippi Queen P90.

Nimi "Mississipi Queen" on luultavasti otettu Mountain bändin Mississippi Queen klassikkobiisistä. Kitaristi Leslie Westhän käytti aikoinaan P90 mikkiä Les Paul Juniorissa.

Leslie teki hyvää rokkia myös West, Bruce & Laing yhtyeessä. Eräs kaverini luuli, että avausbiisi oli 1970-luvun AC/DC:tä:

https://www.youtube.com/watch?v=yMV2he9HhAU
basisti1971
11.08.2017 09:45:03 (muokattu 11.08.2017 09:47:28)
Moi.

Laama666: Kitarakuussa on muuten 1972 SG Custom. Siinä on Bigsby ja jäin siihen käsitykseen, että se olisi tehtaalla laitettu. Siellä sanotaan, että keppi on modaamaton.

Ainakin tuossa mun 70-luvun alun Special-projektissa alkuperäisyyden todentaminen on tuolta osin helpohkoa vaikka mulle lavattomana tulleena sarjanumerosta ei hajua olekaan, valussa kun komeilee Bigsbyn tilalla stanssattuna Gibson :).

En niin paljon ole noihin perehtynyt että edes puuttuvaa huuliharpputallaa metsästäessäni olisin kiinnittänyt huomiota kuinka suuri osa oli Bigsby-tekstillä, ja kuinka suuri osa Gibson tekstillä, Fox tietänee?

T:Samuli

PS: Huuliharpputallan kyllä mieluusti edelleen ostaisin jos sopivasti (alle satasella) joltakulta löytyisi.
fox
11.08.2017 10:10:39

basisti1971: Moi.

Moi! ;)
Ehän minä tiedä varmaks mutta vahvasti otaksun.. ;) Siis tuo Bigsby-kysymys.. Ihan varmasti nuo on tehtaalla laitettuja, joissa on valussa se Gibson. Omassa Spessussakin on.

PS: Huuliharpputallan kyllä mieluusti edelleen ostaisin jos sopivasti (alle satasella) joltakulta löytyisi.

Schallerin tekemä talla, harvakseltaan esiintyy fleaBayssa, vallan "käyttökelpoinen" ja intonaatiovaraltaan häviää vaan tuolle japanialaisten Gibraltar-tallalle. Juurikin sille mitä on mm. Ibanez Artisteissa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
11.08.2017 12:46:58

basisti1971:
Joo, evilbaytä olen tiiraillut, ja muutamiin muihin kilkkeisiin verrattuna varsin kattavastikin on tarjolla, mutta jotenkin tuolta ostaminen vaan aina jaksaa arveluttaa kauhukokemuksia lueskellessa.
Jenkkien toimituskulutkin ruukaavat olemaan jopa Posti-Itella-Posti-Mikälie-konsernin hinnoitteluun tottuneelle arvokkaahkoja.
Saidan tekosyitä siis ;).

No, tietty siin omat riskinsä on, sitä ei voi kiistää. Mutta katsele esimerkiks jonkun saksalaisen liikkeen myyntejä, aika luotettavia kauppaväkiä ne on. Tosin aika usein nuukina kannattavat maksutapana sitä pankkisiirtoa. Ei siinä ole koskaan ollut mulle mitään "kusetuksen makua" vaikka suhtaudunkin erittäin kriittisesti jos joku "muun maalainen" haluaa jotain muuta kuin PayPalia käyttää fleaBay-kaupoissa. Saksalaiset nyt vaan luottavat tuohon pankkihommaan.. ;)
Sitä ihmettelen, ettei Schaller ole noita pitäny tuotannossa, jonkun verran kun sitä kysyntää noissa on.
Ja juu, jenkkien toimituskulut saattaa joskus olla melko runsaat. USPS on kuitenkin monesti se "halvin vaihtoehto", kovin suuria paketteja eivät taida enää nykyään ottaa huolekseen. Ja ei, en tarkoittanut UPS:aa vaan ihan US Postia. ;)
tuskiz
11.08.2017 14:11:22
Kluson tekee törkeen kallista reproa harmonikasta.

http://www.wdmusic.co.uk/hardware-p … idge-steel-with-brass-saddles-p1473
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
fox
11.08.2017 14:36:54

tuskiz: Kluson tekee törkeen kallista reproa harmonikasta.

Tehtykin kalliilla, kerta (koska..) runko on teräsrunko. Syvänenhän vois täällä Suomessa tehdä noita?
basisti1971
11.08.2017 16:34:22
Moi.

tuskiz: Kluson tekee törkeen kallista reproa harmonikasta.

fox: Tehtykin kalliilla, kerta (koska..) runko on teräsrunko.

:), tuota olin juuri tulossa linkittämään.
Jotenkin muistelin että olisi ollut vuosi takaperin vielä satasen kalliimpi?

Jos se jotakuta lohduttaa, onhan tuo suhteessa halpa verrattuna EB-sarjan bassojen reprovirikoneistoihin...

fox: Syvänenhän vois täällä Suomessa tehdä noita?

:D

Jos muiden herran osien (kilo)hinta toimiii referenssinä, voisi olla pienehköt markkinat ;).

En toki väitä etteikö itse jyrsiminen olisi käynyt mielessä kun kohtuuhintainen niklaamokin olisi likellä, mutta on tuossakin loppujen lopuksi melkoinen jumppa vaikka materiaalit ja työstökoneet entuudestaan nurkista löytyisivätkin.

fox: No, tietty siin omat riskinsä on, sitä ei voi kiistää. Mutta katsele esimerkiks jonkun saksalaisen liikkeen myyntejä, aika luotettavia kauppaväkiä ne on. Tosin aika usein nuukina kannattavat maksutapana sitä pankkisiirtoa. Ei siinä ole koskaan ollut mulle mitään "kusetuksen makua" vaikka suhtaudunkin erittäin kriittisesti jos joku "muun maalainen" haluaa jotain muuta kuin PayPalia käyttää fleaBay-kaupoissa. Saksalaiset nyt vaan luottavat tuohon pankkihommaan.. ;)

Juu, kaikki joita olen vuosien varrella löytänyt ovat olleet ison veten takana, ja Jenkille PayPay on ehdoton.
Jos nyt yleensäkään suostuvat Eurooppaan mitään edes lähettämään.

Saksasta tai Briteistä voisi ihan hyvin ostaakin, ja mielummin toiminkin pankkisiirrolla.

fox: Sitä ihmettelen, ettei Schaller ole noita pitäny tuotannossa, jonkun verran kun sitä kysyntää noissa on.

Jostain nettikeskustelusta muistan lukeneeni että tuo STM olisi heidän mielestään riittävän lähellä, eikä suoraa 1:1 vanhaa huuliharppumallia mallistoon enää tule.
Yksi syy voi tietysti olla sekin että reproja ovat tehneet aikojen saatossa muutkin kuin tuo tuoreehko Klusonin palikka, ehkä hommaa vaan ei katsottu taloudellisesti kannattavaksi.
Tiedä sitten mikä on totuus.
Ruma kun fan tuo perinteiseen siroon TOM-tallaan verrattuna toki on, mutta kuten niin moni muukin Gibsonin ja muidenkin toimijoiden lyhytikäiseksi jäänyt parannusehdotus joka oikeasti on kehittyneempi kuin perinteinen, ei tietty puritaaneille kelpaa.

fox: Ja juu, jenkkien toimituskulut saattaa joskus olla melko runsaat.

Totta.
Saahan tuolla tuoton nousemaan rutkasti kun käsittely j- ja toimituskulut on kymmeniä prosentteja tavaran hinnan päälle.
Mutta mikäänhän ei pakota ostamaan jos toimitusehdot eivät miellytä :).

fox: USPS on kuitenkin monesti se "halvin vaihtoehto", kovin suuria paketteja eivät taida enää nykyään ottaa huolekseen. Ja ei, en tarkoittanut UPS:aa vaan ihan US Postia. ;)

Nuo initialismit menevät tosiaan yllättävän monella sekaisin, aiheellinen huomio.

Laama666
11.08.2017 16:49:02
basisti1971:
Juu, kaikki joita olen vuosien varrella löytänyt ovat olleet ison veten takana, ja Jenkille PayPay on ehdoton.
Jos nyt yleensäkään suostuvat Eurooppaan mitään edes lähettämään.

Saksasta tai Briteistä voisi ihan hyvin ostaakin, ja mielummin toiminkin pankkisiirrolla.
on, mutta kuten niin moni muukin Gibsonin ja muidenkin toimijoiden lyhytikäiseksi jäänyt parannusehdotus joka oikeasti on kehittyneempi kuin perinteinen, ei tietty puritaaneille kelpaa.

Ebayn kautta ostettaessa kannattaa mielestäni aina pyrkiä suosimaan kohteita, joissa PayPal on maksutapana. Ja itse asiassa varmaan myös muutenkin PayPal on aina suosiltavampaa kuin tilisiirto.

Ebay tarjoaa nykyään Money Back Guaranteen monessa kohteessa ja tietääkseni PayPal on näissä yleensä ehtona. Olen tehnyt arviolta 800 kauppaa Ebayssä 17 vuoden aikana ja muutaman kerran tästä Money Back Guaranteesta on ollut hyötyä kun tuote ei ole saapunutkaan Englannista.

Joissain näissä tapauksissa paketit oli oikeasti hukkuneet, mutta yhdessä tapauksessa paketti oli saapunut R-kioskille, mutta sieltä ei ollut tullut minulle ilmoitusta ja vanhan Phaser-pedaalin sisältänyt paketti palasi Englantiin maattuaan kaksi viikkoa R-kioskilla.

PayPal sisältää myös mukavan Dispute Case mahdollisuuden. Jouduin alle kuukausi sitten nettihuijarin uhriksi ja maksoin väärennöksestä 650 USD + 60 USD postikulut. PayPalin Dispute Casen avulla sain rahani kokonaan takaisin luottokortille, josta PayPal oli ne veloittanutkin!!!
fox
11.08.2017 18:24:39

Laama666: Ebayn kautta ostettaessa kannattaa mielestäni aina pyrkiä suosimaan kohteita, joissa PayPal on maksutapana. Ja itse asiassa varmaan myös muutenkin PayPal on aina suosiltavampaa kuin tilisiirto.

Totta tämä, mutta noitten saksalaisten kanssa useasti on tuo pankkisiirto se maksutapa mitä he toivovat.. Jää nääs tuo PayPalin komissio pois. Itsellä on noita sakemanni-nettikavereita aika paljon, kun tuolla ICW:ssa on tullut vuosia pyörittyä. Jos jotain kamaa niiltäkin ostelee tai heille kaupitsee (ei siis eBay.de..) niin monesti toivovat että "laitamme kuule ihan sinne pankkitilille siirtona". Sehän käy yhtä kätevästi kuin mikä tahansa pankkisiirto. =)
Iibeissä tosiaan jää tuo "tuote- ja toimitusturva" tilisiirrolla puuttumaan.
tuskiz
11.08.2017 23:51:29
tuskiz: Osaako joku noista tarkalleen tietävä sanoa onko se wide travel talla pultattu täysin suoraan linjaan kitaraan, vai vähän vinoon kuten ToM?

Tähän ei vielä vastausta tullut. Kysymyksen voi lukea myös meneekö heittämällä Nashville-tyylisen tommin tilalle, josta edelleen voi lukea, että heittämällä = vähän reikiä suurentamalla.
basisti1971
12.08.2017 07:25:11
Moi.

tuskiz: Tähän ei vielä vastausta tullut.

Tavallaan tuli, kun tuossa aiemmin mainitsin ettei perus (mulle ;)) TOM ABR1 käynytkään Spesiaaliprojektiini, puuttuvan huuliharpputallan tilalle.

Eli suorassa on huuliharpputalla, ...kele.

tuskiz: Kysymyksen voi lukea myös meneekö heittämällä Nashville-tyylisen tommin tilalle, josta edelleen voi lukea, että heittämällä = vähän reikiä suurentamalla.

Onko sulla siis huuliharpputalla joutilaana?
Jos on, ja kohtuu kuntoinen niklattu, kuinka paljon yli tuon aiemminmainitsemani satasen pitäisi pelimerkkejä latoa tiskiin että omistussuhde vaihtuisi?

Nääsvilletallaa ei mulla ole ollut kuin pikaisesti Bicentennial Firebirdissä ellei sitten V91:ssäkin, en muista, kaikki muut ovat olleet ABR-1:llä tai tietty Kahlerilla tuo V83.

Tuolla ruoditaan asiaa hivenen:
http://www.lespaulforum.com/forum/s … monica-bridge-what-s-the-difference

Ja hyvä että kaivoin aiemmin bongaamanii viestiketjun esiin, muistelinkin että joku perustavaa laatua oleva syy oli siihen etten STM-tallaa hankkinut, tuossa kun ei käyttökelponen intonaatiovara ole yhtään sen suurempi kuin ABR-1:ssäkään, ja korkeudenkin kanssa voi tulla haasteita pienikaulakulmaisella instrumentilla kuten SG...

fox
12.08.2017 10:24:17

basisti1971:
Ja hyvä että kaivoin aiemmin bongaamanii viestiketjun esiin, muistelinkin että joku perustavaa laatua oleva syy oli siihen etten STM-tallaa hankkinut, tuossa kun ei käyttökelponen intonaatiovara ole yhtään sen suurempi kuin ABR-1:ssäkään, ja korkeudenkin kanssa voi tulla haasteita pienikaulakulmaisella instrumentilla kuten SG...

Runsaammin intonaatiovaraa olis melko lyhyen ajan käytössä (ja valmistuksessa, en tiedä kyllä kenen tekemiä..) olleessa 3-point Nashville -tallassa... Menee samoihin holkkeihin mutta tolpat on tyystin erilaiset.
Ainoa vaan, etteihän sekään tuon harmonica- eli "Old Nashville" -tallan näköinen ole, vaan tuon uudemman Nashvillen.
tuskiz
12.08.2017 13:59:12
basisti1971: Moi.

Tavallaan tuli, kun tuossa aiemmin mainitsin ettei perus (mulle ;)) TOM ABR1 käynytkään Spesiaaliprojektiini, puuttuvan huuliharpputallan tilalle.

Eli suorassa on huuliharpputalla, ...kele.

Onko sulla siis huuliharpputalla joutilaana?
Jos on, ja kohtuu kuntoinen niklattu, kuinka paljon yli tuon aiemminmainitsemani satasen pitäisi pelimerkkejä latoa tiskiin että omistussuhde vaihtuisi?

Nääsvilletallaa ei mulla ole ollut kuin pikaisesti Bicentennial Firebirdissä ellei sitten V91:ssäkin, en muista, kaikki muut ovat olleet ABR-1:llä tai tietty Kahlerilla tuo V83.

Tuolla ruoditaan asiaa hivenen:
http://www.lespaulforum.com/forum/s … monica-bridge-what-s-the-difference

Kiitos vastauksesta, oli tuossa ketjussakin hyvin infoa. Ei mulla valitettavasti ole alkuperäistä harmonikkaa, mutta kunhan kävi ideana päässä että jos vaikka tommosen Klusonin repron huvikseen haluaisi laittaa "nostalgialisäksi" johonkin nykyaikaseen Gibsoniin/muuhun kitaraan, niin kuinka paljon työtä se tarvitsisi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)