Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss ms-3 Multi Effects Switcher
1 2 3
Bätmän
09.08.2017 14:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällänen mielenkiintoinen Bossin Multi Effects Switcher pomppas eteen
etsiessäni pedalboardiin es-5 tyylistä reititintä.
Mielenkiintoinen tuote ja paljon tavaraa yhdessä paketissa.
Hyvin mahdollista että tämä löhtee hankintaan ja pedalboardi pienenee huomattavasti.
Plussana saisi ohjattua yhdellä paketilla myös marsun jvm nuppia Midillä.
 
https://www.boss.info/us/products/ms-3/
 
Onko kenelläkäön omakohtaista kokemusta laitteesta?
 
Juzpe
09.08.2017 14:50:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bätmän: Tällänen mielenkiintoinen Bossin Multi Effects Switcher pomppas eteen
etsiessäni pedalboardiin es-5 tyylistä reititintä.
Mielenkiintoinen tuote ja paljon tavaraa yhdessä paketissa.
Hyvin mahdollista että tämä löhtee hankintaan ja pedalboardi pienenee huomattavasti.
Plussana saisi ohjattua yhdellä paketilla myös marsun jvm nuppia Midillä.
 
https://www.boss.info/us/products/ms-3/
 
Onko kenelläkäön omakohtaista kokemusta laitteesta?

 
Mulla on toi "isoveli" eli ES-8. Se on muuten tosi käyttis mutta itse ohjelmoitavia toimitoja ei oo kuin 12kpl/ patch, mikä on aika vähän. RJM:n vehkeet on sit tietysti asia erikseen, mutta niin on hintakin.
 
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Vainottu
10.08.2017 20:25:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Mulla on toi "isoveli" eli ES-8. Se on muuten tosi käyttis mutta itse ohjelmoitavia toimitoja ei oo kuin 12kpl/ patch, mikä on aika vähän. RJM:n vehkeet on sit tietysti asia erikseen, mutta niin on hintakin.
 
Mut olikos tää nyt niin että tässä ms-3:ssä on multiefekti samassa. Eikö nuo es-5 Ja 8 ole pelkästään looppereita?
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Tami
10.08.2017 22:28:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Mut olikos tää nyt niin että tässä ms-3:ssä on multiefekti samassa. Eikö nuo es-5 Ja 8 ole pelkästään looppereita?
 
Kyllä näin on nääs.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Vainottu
10.08.2017 23:24:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Kyllä näin on nääs.
 
No voihan hitsin hitsi. Melkeen tarttis testailla efektien laatu. Sais kivan kompaktin setin kyllä.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Guitarfreak
10.08.2017 23:28:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: No voihan hitsin hitsi. Melkeen tarttis testailla efektien laatu. Sais kivan kompaktin setin kyllä.
 
Jos on sukua tuolle Dd-500:lle (luulis että ei viittis monesti vuosikymmenessä kirjottaa algoritmeja uusiks ;)) nii toimii. Mutta tämä siis spekulaationa - tietoa ei ole mulla.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Juzpe
11.08.2017 00:12:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Mut olikos tää nyt niin että tässä ms-3:ssä on multiefekti samassa. Eikö nuo es-5 Ja 8 ole pelkästään looppereita?
 
On niissä ESseissä midikontrolleri, relekontrollit ja melko laaja ohjelmoitavuus, että aika kaukana ollaan jostain Carl Martinin OctaSwitchistä.
 
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Vainottu
11.08.2017 08:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: On niissä ESseissä midikontrolleri, relekontrollit ja melko laaja ohjelmoitavuus, että aika kaukana ollaan jostain Carl Martinin OctaSwitchistä.
 
No juu tämä on totta. Hyvä selvennys. :) Lähinnä siis pointtini oli ettei ole efektejä mukana. Koska ensin ihmettelin itse, miksi kolmen loopin pedaali on suunnilleen saman hintainen kuin 5 loopin versio. :) Noita ES-malleja katselin itsekin "sillä silmällä" mutta sattui Gigrig Midi 8 halvalla torilla niin päädyin siihen. Ainoa vika tuossa on suuri koko. Siksi nuo Bossit lämmittäis kehoa ja mieltä vieläkin.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
Kyllikki
11.08.2017 10:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, Boss jaksaa tehdä aina uusia houkutuksia kitaristien "kiusaksi", kuten juuri tämä MS-3.
 
Multiefekti 112:lla sisäänrakennetulla efektillä, kolme ohjelmoitavaa looppia ulkopuolisille laitteille - nyt saa vaikkapa omat analogiset mielisäröt tms. kätevästi mukaan, ohjauslähtö vahvistimen kanavanvaihdolle, 2 tuloa kontrollipedaaleille, ja tietenkin midi ja USB... ja kaikki todella pienessä koossa, toki kontrollipedaali(t) ja muut looppien pedaalit vievät oman tilansa, mutta silti... Voi hitsin hitsi, kyllä taas kaasuttaa.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Antti1
11.08.2017 10:42:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidan pistää ostaen ja myyn suurimman osan nykyisistä vätkättimistä. Tossa saa niin monta asiaa kätevästi samassa nipussa, että käy mulle. Käytän efektejä kuitenkin tooooodella vähän ja silloinkin lähinnä delayta.
JuSu
11.08.2017 10:56:16 (muokattu 11.08.2017 10:56:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Taidan pistää ostaen ja myyn suurimman osan nykyisistä vätkättimistä. Tossa saa niin monta asiaa kätevästi samassa nipussa, että käy mulle. Käytän efektejä kuitenkin tooooodella vähän ja silloinkin lähinnä delayta.
 
Katos ekaks Zoom G3 tai se uudempi versio G3n. Aivän päteviä muljutuksia ja vätkytyksiä, eikä maksa juur mitn.
 
Mulla pedalboardissa vähän niinkuin varmuuden vuoksi, jos joskus jotain maustetta tekee mieli. Käytän siitä joskus delayta, ja eq:ta volumeboostina leadeja varten, ja joskus harvoin tremoloa.
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Antti1
11.08.2017 10:57:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Katos ekaks Zoom G3 tai se uudempi versio G3n. Aivän päteviä muljutuksia ja vätkytyksiä, eikä maksa juur mitn.
 
Niissä ei oo noita looppeja ja merkkinä Zoom. Rusinat jalkovälissä kuihtuvat heti välittömästi pois. Ei pysty.
JuSu
11.08.2017 11:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Niissä ei oo noita looppeja ja merkkinä Zoom. Rusinat jalkovälissä kuihtuvat heti välittömästi pois. Ei pysty.
 
Niin joo toi looppihomma kyllä. Mulla rusinoita ei näkyny muutenkaan enää vuosiin, joten sama maku.
 
Ite oon tuumannu sellaista ohjelmoitavaa loopperia/channel switcheriä. Eli sais kanavanvaihdot ja 1-2 boosteria/säröä ja niistä ohjelmoitua muutaman 'presetin' yhden painalluksen taakse, ois perussoundit helposti esillä. Sitten mausteet erikseen Zoomista.
 
Tilaushommiksi menisi, mutta oliko nyt Briteissä joku lafka, jota noita teki. Alta kahden sadan tulisi ohjelmoitava neljänappinen (kaksi looppia, kaksi relettä). Helpottaisi elämää.
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Guitarfreak
11.08.2017 17:06:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: ...
 
Tilaushommiksi menisi, mutta oliko nyt Briteissä joku lafka, jota noita teki. Alta kahden sadan tulisi ohjelmoitava neljänappinen (kaksi looppia, kaksi relettä). Helpottaisi elämää.

 
Buzzelectronics tulee mieleen tuosta. En tiedä helpottaako elämää ku GAS vaivaa aina kuitenkin.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Guitarfreak
11.08.2017 17:07:50 (muokattu 11.08.2017 17:08:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Niissä ei oo noita looppeja ja merkkinä Zoom. Rusinat jalkovälissä kuihtuvat heti välittömästi pois. Ei pysty.
 
Tähän on kiteytetty paljon kitaristielämän tuskaa.
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Antti1
11.08.2017 17:55:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarfreak: Tähän on kiteytetty paljon kitaristielämän tuskaa.
 
Mitäpä sitä turhaan totuutta kaunistelemaan. Tärkeintä on imago, väri ja fiilis.
Guitarfreak
12.08.2017 08:56:33 (muokattu 12.08.2017 08:56:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mitäpä sitä turhaan totuutta kaunistelemaan. Tärkeintä on imago, väri ja fiilis.
 
Puhutko ihmisistä vai soittovälineistä?
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
tuquoque
15.08.2017 01:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankin MS3:n kuukausi sitten, hyvä peli. Efektit on Bossin perussettiä ilman mallinnuksia. Paljon käyttökelpoista. Midi toimii nätisti. Viritin oikein kelpo.
 
Kaksi suurinta heikkoutta: presettiä vaihtaessa dilsojen hännät katkeaa ja soundi menee poikki 27ms ajaksi. Tarkkana joutuu olemaan vaihtokohtien kanssa siis.
 
Ja olihan toi vähän kalliskin.
 
Guitarfreak
15.08.2017 06:42:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuquoque: Hankin MS3:n kuukausi sitten, hyvä peli. Efektit on Bossin perussettiä ilman mallinnuksia. Paljon käyttökelpoista. Midi toimii nätisti. Viritin oikein kelpo.
 
Kaksi suurinta heikkoutta: presettiä vaihtaessa dilsojen hännät katkeaa ja soundi menee poikki 27ms ajaksi. Tarkkana joutuu olemaan vaihtokohtien kanssa siis.
 
Ja olihan toi vähän kalliskin.

 
Ei patcheissa oo spilloveria?
 
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
tarzan
08.11.2017 16:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostetaan vähän.
 
Onko havaintoja MS-3:sta jonkin liikkeen hyllyssä? Taitaa olla saatavuus aika heikkoa.
 
Kertokaa myös käyttökokemuksia alkuhuuman jälkeen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «