Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 514 15 16 17 1823 24 25 26 27
steelduck
07.05.2017 18:27:10

Nyt tuli vertailtua tuossa luurit päässä Bias:n Mesa profiileihin (tosin ne on rectifieriin perustuvia) ja tuohon Mark V:seen Mark iV kanavalla klassisella V EQ:lla...

Kyllä tuo Torpedo ja oikea putkivahvistin on aikalailla se kerrostalosoittelijan/kotistudion graalin malja.
Boltsa
06.08.2017 10:17:28 (muokattu 06.08.2017 10:24:36)
Minkä verran porukka on ruuvaillut kuuloke vs kaiutin/monitorisoundeja? Ite tein sellaisen presetin, joka toimii erittäin hyvin JBL 305 monitoreilla (tukeva, erotteleva jne), mutta sitten kun heitti saman presetin AKG K 171 kuulokkeille, niin mitäänsanomatonta sirinää. Juu, huoneesta tulee omat juttunsa soundiin mutta JBL kuulosti hyvälle oli ne kovaa tai hiljaa.
Toki nuo kuulokkeet ei ole ihan omat suosikit, mutta kun tuntui että siitä puuttui kaikki se isku ja selkeys ja tosiaan ohutta sirinää tilalla. Onkohan tuossa Torpedon (Live) kuulokeulostulossa jotain omaa eq:ta tms?

EDIT: Vastaanpa samantien osin omaan kysymykseen. Kuulokkeista tuo oli kiinni. Koitin toisilla ns. perus kuulokkeilla ja poistui ongelma osin. Ei se samalta kuulosta, mutta näemmä kuulokkeet sen verran tekee sen oman lisänsä soundiin, että ei kuulosta enää hyvälle. Kuulokeostoksille vissiin sit...
Boltsa
krets
10.08.2017 08:51:19
Aloin perehtyä tähän Torpedoon ihan kunnon aikeissa laittaa ostoslistaani, kun nyt on suuri into päällä päivittää kotivälineistöä niin soittamiseen, kuin äänittelyyn. Keikkailua tai treeniskäyttöä ei minulla ole, eikä varmaan tule olemaankaan.

Mikä on sellaiselle keskinkertaiselle kitaristille ymmärrettävällä suomella selitettynä, näiden Studion ja Live-mallien ero? Hinnassa kuitenkin melko paljon eroa ja minun kohdallani vielä itse putkivahvarikin on tulossa ostoslistalle, joten näiden Torpedojen 800 euron ero tuntuu luonnollisesti isolta.
steelduck
10.08.2017 10:12:48

Tässä ehkä tärkeimmät:

The Torpedo Studio on multi-impedance (4, 8 or 16 Ohms). Live on vain 8Ohm - eli vahvistimesta olisi sitten hyvä löytyä tuo 8ohm ulostulo

Studiossa mallinnettu myös ämyrin breakup ja phase kahdella mikillä (Over Load ja variphi)
Studiossa paremmat DA muuntimet
Studiossa lisänä efectit Low-cut, 5-band EQ, Exciter, Comp, Spatial
Studiossa voi olla kaksi kaappia yhtäaikaa, jolla saa tehtyä mainioita tupla mikityksiä.
krets
10.08.2017 10:42:41
steelduck: Tässä ehkä tärkeimmät:

The Torpedo Studio on multi-impedance (4, 8 or 16 Ohms). Live on vain 8Ohm - eli vahvistimesta olisi sitten hyvä löytyä tuo 8ohm ulostulo

Studiossa mallinnettu myös ämyrin breakup ja phase kahdella mikillä (Over Load ja variphi)
Studiossa paremmat DA muuntimet
Studiossa lisänä efectit Low-cut, 5-band EQ, Exciter, Comp, Spatial
Studiossa voi olla kaksi kaappia yhtäaikaa, jolla saa tehtyä mainioita tupla mikityksiä.

Riittäisiköhän ihan harrastelijalle kotioloissa tuo Live-malli sitten. Ei nyt esimerkiksi noille eq:ille ja kompuroille taida olla tarvetta, kun plugareita löytyy kyllä. Tai kysytäänkö vain suoraan, että onko tällä palstalla tuota Live-mallia käyttäviä kotikitaristeja?
GiveUpGiveIn
10.08.2017 11:04:13
krets: Riittäisiköhän ihan harrastelijalle kotioloissa tuo Live-malli sitten. Ei nyt esimerkiksi noille eq:ille ja kompuroille taida olla tarvetta, kun plugareita löytyy kyllä. Tai kysytäänkö vain suoraan, että onko tällä palstalla tuota Live-mallia käyttäviä kotikitaristeja?

Harrastajalle Live-malli on kyllä jo erittäin monipuolinen. Itse soittelen Mesa Mark IV:n kautta torpedo live -> äänikortti -> kuulokkeet ja satunnaista äänittelyä harrastanut. Oma saundi löytyy melko vaivattomasti ja vahtoehtoja on lukematon määrä, ottaen huomioon sen että Livessä voi käyttää omia impulsseja (joita on internet pullollaan kun jaksaa etsiä).

Kotisoitossa oikein mainio peli mikäli putkivahvistimella tykkäät soitella. Tulipahan tuota livenäkin nyt kokeiltua kertaalleen ja sujui ilman ongelmia.

Kokonaisuudessaan olen ollut tyytyväinen laitteeseen. Äänittelystä ei itsellä ole liikaa kokemusta, mutta hankinnoissa on nyt kone äänittelyä varten, joten tämäkin puoli lisääntyy tulevaisuudessa.
Shredator
10.08.2017 11:30:16 (muokattu 10.08.2017 11:31:04)

krets: Riittäisiköhän ihan harrastelijalle kotioloissa tuo Live-malli sitten. Ei nyt esimerkiksi noille eq:ille ja kompuroille taida olla tarvetta, kun plugareita löytyy kyllä. Tai kysytäänkö vain suoraan, että onko tällä palstalla tuota Live-mallia käyttäviä kotikitaristeja?

Löytyy Live ja täältä ketjusta voi lueskella kokemuksia ja kuunnella soundiklippejä. Sanoisin että riittää taatusti. Yksi parhaista hankinnoista koskaan.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
steelduck
10.08.2017 11:34:49 (muokattu 10.08.2017 11:36:25)

Live on huikea peli ja varmasti riittää todella pitkälle. Itse hankin tuon studion lähinnä vain siksi, että sattui juuri samaan aikaan bonukset tilille ja mietin, että sitten ei ala harmittamaan myöhemmin joku puuttuva feature. Toinen vaikuttava tekijä, oli että minulla on treenikämpällä Mesa Boogie Mark V, joka on 90w eli tuon Liven kanssa olisin ollut jo rajoilla uskaltaako sitä ajaa täysillä.

Live tai Studio, niin en usko että nykytekniikalla saat parempaa "kotistudiota" kerrostaloon. Nyt sitten miettimään vaan sitä vahvistinta mistä lähtee ne parhaat omat soundit. :)
krets
10.08.2017 12:30:08
steelduck: Live on huikea peli ja varmasti riittää todella pitkälle. Itse hankin tuon studion lähinnä vain siksi, että sattui juuri samaan aikaan bonukset tilille ja mietin, että sitten ei ala harmittamaan myöhemmin joku puuttuva feature. Toinen vaikuttava tekijä, oli että minulla on treenikämpällä Mesa Boogie Mark V, joka on 90w eli tuon Liven kanssa olisin ollut jo rajoilla uskaltaako sitä ajaa täysillä.

Live tai Studio, niin en usko että nykytekniikalla saat parempaa "kotistudiota" kerrostaloon. Nyt sitten miettimään vaan sitä vahvistinta mistä lähtee ne parhaat omat soundit. :)

Kiittos taas vastauksesta. Hyvin osaat ainakin tota myydä meikäläiselle, eiköhän se kohta löydy sitten kotistudiosta se.

Ehditkin tohon seuraavaan kysymykseen mitä olinkin juuri tulossa laittamaan. Eli se vahvarin valinta. Mitä tulisi ottaa, tai tuleeko ylipäänsä ottaa huomioon jotain vahvarin valinnassa kun tarkoituksena on iskeä se tohon Torpedoon? Itse siis siirryin aikoinaan suoraan Microcubeista virtuaali rigien maailmaan, joten mulla kamanörtteilyn suhteen vahvareista heikohko tuntemus. Mutta ainakin Torpedon kanssa siis watteja ei tarvitse pelätä, kun pystyy koko tehon käyttämään hyödykseen myös kotioloissa?
steelduck
10.08.2017 12:43:51 (muokattu 10.08.2017 12:47:19)

Joo, Live on muistaakseni 100W maksimi, eli tuommoiseen syöttäisin maksimissaan 60w vahvistinta ja Studio on 150W ja siihen tuommoista max reilu 100w.

Itsellä on Bluetone Ocean jolla onnistuu todella monipuoliset soundit. Eli etsisin semmoisen PUTKIvahvistimen minkä soundit mielyttää korvaa ja millä pystyy kattamaan omat soitto tarpeet. Sitten kun homma lähtee lopullisesti käsistä voi ostella useita vahvistimia eri soundeille.

Tuossa tuossa mainiot demot Oceanista:
https://www.youtube.com/watch?v=FSkEgXIUmY8
https://www.youtube.com/watch?v=Hm0gyt5qlvU

Eli joku monipuolinen 30-100w putkivehje. Kannattaa käyttää aikaa vahvistimen valinnassa. Kitara kainaloon ja stadin kauppoja kiertämään ja testailemaan. Combo putkivahvistinkin on ihan hyvä myös, kun niissä on pääsääntöisesti kuitenkin irroitettava kaiutin plugi, jonka tilalle voi tökätä sitten Torpedon. Combolla on sitten se kaiutin mukana tarvittaessa, jos haluaa mennä treenikämpälle kavereiden kanssa soittelemaan tai keikalle.
sustain65
10.08.2017 13:05:33
Vähän miettinyt raaskisiko hommata räkkimallisen Mesa Triple Crown TC-50 putkivahvarin ja naittaa sen minulla jo olevan Torpedo Liven kanssa. Voisi olla pätevä ja kätevä paketti.
steelduck
10.08.2017 13:28:38 (muokattu 10.08.2017 13:30:23)

sustain65: Vähän miettinyt raaskisiko hommata räkkimallisen Mesa Triple Crown TC-50 putkivahvarin ja naittaa sen minulla jo olevan Torpedo Liven kanssa. Voisi olla pätevä ja kätevä paketti.

Osta minun Mark V nuppi, jos tykkäät Mesa Soundeista :) Toimii Torpedon kanssa mainiosti, mutta on minulla jäänyt työttömäksi Bluetonen tultua taloon. :) (Ei tosin mene räkkiin) (EDIT: Eikun, sullahan olikin jo näköjään Mark V, no ostakaa joku :)
trih
10.08.2017 14:32:03
sustain65
10.08.2017 18:46:08
steelduck: Osta minun Mark V nuppi, jos tykkäät Mesa Soundeista :) Toimii Torpedon kanssa mainiosti, mutta on minulla jäänyt työttömäksi Bluetonen tultua taloon. :) (Ei tosin mene räkkiin) (EDIT: Eikun, sullahan olikin jo näköjään Mark V, no ostakaa joku :)

Juu, on, enkä tosiaan ala mitään Mark V stereona -virityksiä tekemään. :)
sustain65
10.08.2017 18:46:42
trih: Torpedot on thomannilla tarjouksessa?

https://www.thomann.de/fi/search.ht … o%20Notes&oa=pra&sw=torpedo

Tarjoukset voi enteillä uusia malleja. Tai sitten ei.
GiveUpGiveIn
10.08.2017 20:18:27 (muokattu 10.08.2017 20:19:47)
trih: Torpedot on thomannilla tarjouksessa?

https://www.thomann.de/fi/search.ht … o%20Notes&oa=pra&sw=torpedo

En välttämättä sanoisi että ainakaan Live-malli olis tarjouksessa,

https://www.customsounds.fi/two-notes-torpedo-live.html

Tuolla ja joissain muissa liikkeissä ollut pidemmän aikaa hintana sen 830-840€

Ehkä Thomann päivittelee vaan hintoja tähän päivään (tai sitten enteilee tuota Fractal Audion tulevaa loadbox-mallistoa, ken tietää).
steelduck
10.08.2017 22:08:44

Soundtools on Suomen maahantuoja. Siellä Live on 799e ja Studio 1580e

http://www.soundtools.fi/vm-search/ … p;view=category&plugin_search=1
superfly
05.09.2017 16:42:29 (muokattu 05.09.2017 16:44:11)
Tämmönenkin uusi vehje tulossa. Vähän niinko Torpedosta karvalakkiversio. Jos hinta on tolkullinen niin tuossa olis kaikki mitä minä tarvitsen.

http://www.two-notes.com/en/torpedo-captor

EDIT: Onhan se hinta kohdallaan :)

https://www.thomann.de/fi/two_notes … .htm?ref=search_rslt_torpedo_415491
Killing internet dragons is serious business!
TTV
05.09.2017 16:49:37
superfly: Tämmönenkin uusi vehje tulossa. Vähän niinko Torpedosta karvalakkiversio. Jos hinta on tolkullinen niin tuossa olis kaikki mitä minä tarvitsen.

http://www.two-notes.com/en/torpedo-captor

EDIT: Onhan se hinta kohdallaan :)

https://www.thomann.de/fi/two_notes … .htm?ref=search_rslt_torpedo_415491

Onkohan tän karvalakin kuorma resistiivinen vai reaktiivinen? Sillä on aika iso vaikutus kokonaisuuteen...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)