AngieRainbow 04.08.2017 20:36:42 | |
---|
Mulla on Bluetone Fried Eye 2+2 nuppi Tampereella, jota saa kyllä kokeilla ja tehdä demo videoa. Se on Vladille tutulla treeniksellä, mutta kulkeutuu kyllä Juzpenkin treenikselle helposti. Siinä on Fried Eye kanava ja Fender clean maailman kanava. Pääteputkia voi vaihdella miten haluaa. Nyt on FE kanavassa KT66 ja Fenkussa 6L6. Mahtava kone. Kuva omissa kuvissa. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
samir94 06.08.2017 23:26:03 | |
---|
Vladi: Komiaa! Mulla on Torpedo Reload, eli se keinokuorma/reamp-boksi josta saan line outin koneeseen ja sieltä Two Notesin Wall of Sound + Ownhammerin plugareita. On kyllä hieno setuppi, loistavia soundeja helpolla. Äänitettiin toissapäivänä kaverin kanssa yks kitararaita biisiin. Hän toi Victory Sheriff 22:n, WoF:ista Marsukaappi 25W Greenbackeilla ja se oli siinä. Tahtoo kuulla Fried Eyen tollaisella setillä! Torpedo on kyllä aika mullistava keksintö, varsinkin itselle koska nimenomaan haluan vain sen mikitetyn kitarasaundin enkä sitä kitarakaapin mörinää siihen päälle vielä, tuolla sen saa erittäin helposti. Eikö nuo kaikki Torpedot kuitenkin ole melkein samoja ainakin saundeiltaan ja ainoina erioina on lähinnä nuo ominaisuudet? Ja käytittekö Ownhammerin plugaria tossa äänityksessäkin? Ownhammerin tuotteet on kyllä näppäriä, ja niiden plugarien hinta on kyllä ihmeellisen halpa, 10€ per plugari. Täytyy joku päivä kattoa jos sais äänitettyä jotain, ainaki saundi ois sen arvonen! Muuten tuosta KT66 pääteputkesta, eikö Jussillaki ollu ne putket tuossa oceanissa kiinni? Eroaako tuo millä tavalla saundiltaan kun vertaa EL34:siin? |
Vladi 07.08.2017 09:02:14 | |
---|
samir94: Torpedo on kyllä aika mullistava keksintö, varsinkin itselle koska nimenomaan haluan vain sen mikitetyn kitarasaundin enkä sitä kitarakaapin mörinää siihen päälle vielä, tuolla sen saa erittäin helposti. Eikö nuo kaikki Torpedot kuitenkin ole melkein samoja ainakin saundeiltaan ja ainoina erioina on lähinnä nuo ominaisuudet? Ja käytittekö Ownhammerin plugaria tossa äänityksessäkin? Ownhammerin tuotteet on kyllä näppäriä, ja niiden plugarien hinta on kyllä ihmeellisen halpa, 10€ per plugari. Mä oon perehtynyt lähinnä Torpedo Liveen, Torpedo Studioon ja Torpedo Reloadiin. Live ja Studio pyörittää niitä kaappimallinnuksia itse laitteessa ja tekee myös A/D-muunnoksen siellä. Reloadissa se kaappisofta ajetaan koneelta ja A/D-muunnoksen tekee sun oma etuaste. Torpedo Studiossa on ilmeisesti selvästi paremmat A/D-muuntimet kuin Livessä, mutta enpä oli Livestäkään mitään kovin huonoa kuullut. Itse päädyin näistä vaihtoehdoista Reloadiin lähinnä siksi, että sellainen oli torilla hyvään hintaan. Ei ole harmittanut. :) En muista yhtään, mikä kaappi oli käytössä. Pitää tarkistaa sessiosta. Harashoo tovaarish! |
jusu68 09.08.2017 18:33:53 | |
---|
Ostinpa tuolta torilta Bluetone Crossroadin pois kuljeskelemasta. Lyhyen testin perusteella ei voi muuta sanoa kuin, että onpa hieno laite. Viikonloppuna olisi tarkoitus ruuvailla enemmänkin ja samalla kokeilla tuohon 4*6V6GT putkitusta, noiden 2*6L6GC setin tilalle. Sitten varsinaiseen asiaan. Miten tuota bias rate mittaria tulisi lukea. Sen verran testasin, että valitaan käytössä oleva putkimalli ja siihen tulee lukemat milliappeereina ja prosentit. Yleensä putket biasoidaan noin 70%:iin. Eli tökkään putket paikoilleen, putkityypiksi 6V6GT ja prosentit noin 70%. Meneekö oikein? |
TTV 09.08.2017 18:50:48 | |
---|
jusu68: Ostinpa tuolta torilta Bluetone Crossroadin pois kuljeskelemasta. Lyhyen testin perusteella ei voi muuta sanoa kuin, että onpa hieno laite. Viikonloppuna olisi tarkoitus ruuvailla enemmänkin ja samalla kokeilla tuohon 4*6V6GT putkitusta, noiden 2*6L6GC setin tilalle. Sitten varsinaiseen asiaan. Miten tuota bias rate mittaria tulisi lukea. Sen verran testasin, että valitaan käytössä oleva putkimalli ja siihen tulee lukemat milliappeereina ja prosentit. Yleensä putket biasoidaan noin 70%:iin. Eli tökkään putket paikoilleen, putkityypiksi 6V6GT ja prosentit noin 70%. Meneekö oikein? Juurikin noin. Jos sulla on se mittari plugiliitännällä, niin sitä ei kannata liittää/irroittaa sähköjen ollessa päällä vahvistimessa. Kannattaa kokeilla eri biasointeja, itellä vaihtelee 50-70% tienoilla fiiliksen mukaan. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
jusu68 10.08.2017 08:30:49 | |
---|
TTV: Juurikin noin. Jos sulla on se mittari plugiliitännällä, niin sitä ei kannata liittää/irroittaa sähköjen ollessa päällä vahvistimessa. Kannattaa kokeilla eri biasointeja, itellä vaihtelee 50-70% tienoilla fiiliksen mukaan. Hyvä, kiitän. Olen biasoinut noita vahvareita, mutta en ollut ihan varma tämän mittarin sielunelämästä. Itse tykästynyt biasoimaan tuonne vähän kuuman puolelle 65 - 70%. Tämä tietenkin riippuu paljon vahvistimesta. Marshall pohjaiset tykkää minun mielestä vähän kuumemmasta biassista. Makuasia. Pitää kokeilla tuolla neuvomallasi alueella. Tämä mittari on juurikin plugiliitännällä. Pitää tulostaa siihen tarra, "älä kytke/irroita kun vahvistimessa on virta päällä". |
jusu68: Hyvä, kiitän. Olen biasoinut noita vahvareita, mutta en ollut ihan varma tämän mittarin sielunelämästä. Itse tykästynyt biasoimaan tuonne vähän kuuman puolelle 65 - 70%. Tämä tietenkin riippuu paljon vahvistimesta. Marshall pohjaiset tykkää minun mielestä vähän kuumemmasta biassista. Makuasia. Pitää kokeilla tuolla neuvomallasi alueella. Tämä mittari on juurikin plugiliitännällä. Pitää tulostaa siihen tarra, "älä kytke/irroita kun vahvistimessa on virta päällä". Se biasointitaso riippuu aika monesta asiasta. Nykyputket eivät laadultaan ole kestävimpiä, jolloin biasointitaso voi olla vähän kylmempi (60 %), jos halutaan, että ne kestävät pidempään. Jos koneessa on biasmoduloitu tremolo, liian kuuma pääteputkien bias heikentää tremolon vaikutusta. Tietääkseni mm. Mesa biasoi pääteputket jo tehtaalla niin kylmiksi, että koneeseen voi heittää mitkä tahansa vastaavat tubit ilman pelkoa niiden kärähtämisestä. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
steelduck 10.08.2017 12:50:30 | |
---|
Ei sinäänsä liity Bluetoneen, mutta luin jostain muutama päivä sitten, että BIAS-tremolo on muutenkin aikalailla pääteputkia kuluttava - eteenkin jos soittelee maksimi tehoilla? (Tuo Bluetonen tremolo kuulostaa kyllä aivan tolkuttoman hyvältä, joten putkikauppaan vaan varaputkia ostelemaan jos näin on. :D) |
Kiksaus 10.08.2017 23:27:23 | |
---|
jusu68: Ostinpa tuolta torilta Bluetone Crossroadin pois kuljeskelemasta. Lyhyen testin perusteella ei voi muuta sanoa kuin, että onpa hieno laite. Viikonloppuna olisi tarkoitus ruuvailla enemmänkin ja samalla kokeilla tuohon 4*6V6GT putkitusta, noiden 2*6L6GC setin tilalle.
Jos tää oli siellä Malminkartanossa, ni mun piti käydä sunnuntaina ostaa se. Perhana kun olin hidas! Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.youtube.com/watch?v=0u4ebGIewTc |
jusu68 11.08.2017 08:08:55 | |
---|
Kiksaus: Jos tää oli siellä Malminkartanossa, ni mun piti käydä sunnuntaina ostaa se. Perhana kun olin hidas! Tämä on justiinsa se sama, sorry :-) |
TTV 20.08.2017 11:28:18 | |
---|
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Muerte9 20.08.2017 11:50:05 | |
---|
"Kotoo töihi!" |
TTV 20.08.2017 14:19:25 | |
---|
Muerte9: Alkaa muistuttaa jo Mesan komponenttihirviöitä. Hintaa taitaa tulla aika roimasti. Hirviötähän tässä nimenomaan rakennetaan :-) Tuo modulaarinen rakenne näyttää komponentit hiukan eri valossa, jos tämä tehtäisiin asennuslevyllä ja matolaatikkojohdotuksella, luulisin lopputuloksen olevan vieläkin hirviömäisempi. Koska nyt on kysesssä erittäin gainikas laitos (6 vahvistusastetta peräkkäin), on kiertojen ja häiriöiden suhteen parempi optimoida vedot piirilevyllä. Prototyyppi tehtiin piuhavedoilla ja se oli yllättävän rauhallinen kohinaltaan. Hinta on suhteellista, mielestäni tämä on OK tasolla ollakseen kotimaista tuotantoa reilulla takuulla ja laadukkaalla asiakaspalvelulla. Yhteistyössä kehitettty laite, jota voi sitten helposti hienosäätää haluttuun suuntaan :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Antso 20.08.2017 15:53:27 | |
---|
No jo on mylly. Pukkaahan jotain hyvälaatuista videota tuubiin ku on savut otettu? |
samir94 25.08.2017 00:48:54 (muokattu 25.08.2017 01:55:53) | |
---|
Jos muistan oikein niin noidenhan pääteputkien vieressä pitäisi palaa punaiset ledivalot silloin kun vahvistin on päällä. Tänään yhtäkkiä kun laitoin vahvistimen päälle niin aluksi en saanut ollenkaan saundia ulos. Sitten kävin vlkaisemassa vahvaria ja kyseiset ledit eivät palaneet enää. Myöskään Two Notes Torpedo ei saanut minkäänlaista signaalia sillon kun vahvistimella yritti soittaa. Onkos muilla ollut tämänkaltaisia ongelmia? Soittelen Bluetonelle kun herään päivällä. |
harryk 25.08.2017 07:54:30 (muokattu 25.08.2017 09:36:41) | |
---|
Se ABC biasointi käynnistää putkien anodijännitteet kun ne ovat lämmenneet jonkun aikaa. Ne ledit syttyvät kun kone on soittokunnossa. Se ledi näyttää sammumisellaan, että kyseinen pääteputki voi olla rikki. Tämä siis kun vahvistin on ollut päällä jonkun aikaa ja abc käynnistänyt toiminnan. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi |
Juzpe 28.08.2017 16:41:59 | |
---|
Ocean customin eka keikka takana. Havainnot: Luotettava kone, soundi ainakin äänimiehemme mielestä parempi kuin ennen. Myös vierailevan yhtyeen kitaristi tykkäs, samoin miksaajansa. |
Juzpe 31.08.2017 13:00:02 | |
---|
|
TTV 05.09.2017 18:25:34 (muokattu 05.09.2017 18:26:01) | |
---|
Jeba jeba jeejee, just maksoin Bugaboo 2 loppulaskun ja huomenna tai torstaina pitäisi saada punamusta pirulainen kotio :-) Oi oi, on tätä ootettukin jo kesästä asti, eli nopeasti syntyy kokonaan uudenlainen vahvistin pajan poikien osaavissa käsissä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
TTV 06.09.2017 18:00:48 (muokattu 06.09.2017 18:03:51) | |
---|
TTV: Jeba jeba jeejee, just maksoin Bugaboo 2 loppulaskun ja huomenna tai torstaina pitäisi saada punamusta pirulainen kotio :-) Oi oi, on tätä ootettukin jo kesästä asti, eli nopeasti syntyy kokonaan uudenlainen vahvistin pajan poikien osaavissa käsissä. Ja tänäänhän se sitten kotiutui: https://muusikoiden.net/dyn/users/154103.jpg https://m.facebook.com/bluetoneamps … 0179049949948/?type=3&source=54 Kameran kuvakulma hiukan vääristää todellistuutta, onneksi korvat ei :-) Aikamoisen beastin on Matti luonut, lopputulos on protoon nähden parempi kuin osasin kuvitella. Laittelen laajempaa kuvausta ym. jahka kerkeän, nyt soittamaan ... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),