Aihe: Putkivahvistin
1 2 3 4 5 6 7 8 912 13 14 15 16
Kassu
15.06.2004 14:54:22
Ei soita..

Haha kyllähän soittaa. Kaikissa keikkavideoissakin on niinku sattumalta marsuja?
Shaft
15.06.2004 15:09:31
Haha kyllähän soittaa. Kaikissa keikkavideoissakin on niinku sattumalta marsuja?

80-luvulla käytti muutaman vuoden. Muutaman viime vuoden aikana on lisäksi välillä käyttänyt modattua JCM800-nuppia leslie-kaapin kanssa (jota ei monessa biisissä käytetä). Päävahvistimet ovat kyllä Fendereitä ja Cornelleita..
kalkkuna
15.06.2004 15:19:10
Strato soi parhaiten Fenderin vahvarilla.

Riippuuhan se musiikkityylistä, ei sitä noin voi yleistää.
Feggy
15.06.2004 15:35:58

Sori, jäi pois olennainen eli IMHO!
Less is more.
Shaft
15.06.2004 15:42:44
Soldano tossa lukee ja marsun kaappi.

No joo, tuohon aikaan käytti kyllä marsun kaappeja. Eipä ole käyttänyt pahemmin niitäkään viimeisen kymmenen vuoden aikana.
Kassu
15.06.2004 15:47:44
No joo, tuohon aikaan käytti kyllä marsun kaappeja. Eipä ole käyttänyt pahemmin niitäkään viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Eikä ole pahemmin keikkaillut viimesen kymmenen vuoden aikana.

Eikös se ollu 1992 ku se teki maailmankiertueen ja sano lopettavansa keikkailun?
Pnctocn
15.06.2004 15:47:48

Ihan totta.

Jimi Hendrix?
kulmahiomakone
15.06.2004 15:49:45
Jimi Hendrix?

Missä pelaa?
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Kassu
15.06.2004 15:51:13
Ihan totta.

Jimi Hendrix?

Mut hei Hendrix käytti Line6:sen vettaa.
Chemo
15.06.2004 15:51:57

hanki Twin Reverb vuodelta 1975 1350e

Hieno peli on tuo - mä olen nähnyt sen Pajalla, mutta en kokeillut. Onneksi mulla on jo saman aikakauden samansukuinen Fenkku.... :-)

Pientä ajateltavaa antaa se, että tuo on hinnoiteltu about samaan hintaluokkaan kuin mitä uusi '65 BF Twin Reverb reissue kustantaa. Mitäs ootte mieltä - kumman valitsisitte?

Kyllä mäkin näen tässä semmoisen maagisenupean yhdistelmän. Jotkut vermeet sopivat hyvin yhteen - Strato ja esim. tuommoinen TR ovat ehdottomasti sellainen pari. Vaikka tuon kombinaation sopivuus omaan käyttöön onkin maku- ja tyyliasia.
Ramalamadingdong.
Pnctocn
15.06.2004 16:00:27 (muokattu 15.06.2004 16:03:31)
Missä pelaa?

Jimi pelaa Vaasan Sportissa

Ja Strato Twini,Strato Bassman ovat tosissaan hyviä yhdistelmiä.
Shaft
15.06.2004 16:05:13
Eikä ole pahemmin keikkaillut viimesen kymmenen vuoden aikana.

Ai ei vai? Olen tuosta vähän eri mieltä. Mutta ihan miten vaan..
Kassu
15.06.2004 17:03:56
Ai ei vai? Olen tuosta vähän eri mieltä. Mutta ihan miten vaan..

No kerro mielipiteesi.
Shaft
15.06.2004 17:18:38
No kerro mielipiteesi.

Kyllä sitä keikkaa on pukannut. Kaksi tuplakonserttia heittänyt Suomessakin tuona aikana.

http://www.ectours.de

Tuolta voi käydä katsomassa vanhojen kiertueiden tietoja.. Alkaa mennä vaan aiheen ohi tämä juttu. Että se siitä.
Kassu
15.06.2004 17:21:31
Kyllä sitä keikkaa on pukannut. Kaksi tuplakonserttia heittänyt Suomessakin tuona aikana.

http://www.ectours.de

Tuolta voi käydä katsomassa vanhojen kiertueiden tietoja.. Alkaa mennä vaan aiheen ohi tämä juttu. Että se siitä.

Hups :D

Katoin joskus vaan jonkun interviivin ja se sano lopettavansa keikkailun.

Tuleekohan suomeen?
skebajaba
15.06.2004 17:49:33
Mut hei Hendrix käytti Line6:sen vettaa.

miten muistin että henkalla ois ollut peaveyn 5150 ja pari mesan rectifieria?! olin kattomassa stadissa kun oli niin muistelisin ihan selvästi et ois ollu
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Puavali
15.06.2004 19:29:13
Ja Strato-Twini,Strato-Bassman ovat tosissaan hyviä yhdistelmiä.

Ja strato-vox, ja yleensäkin laatukitara-vox, ja laatukitara-ampeg. Jos ei voxin kanssa kitara saundaa hyvin, niin se ei ole laatukitara.
Gypsy
15.06.2004 20:03:00
Chemo: Mutta eteenpäin. Mä annan esimerkin:

Mä omistan kaksi erilaista täysputkivahvistinta. Molemmissa on toimivat pääteputket - mutta kummassakin ne ovat sen verran vanhat, että ne pitää uusia lähiaikoina. Jos nyt olisin myymässä jompaakumpaa vahvistintani - mitä en toki oikeasti ole - olisinko oikeutettu saamaan vermeestä sellaisen hinnan, mitä moisesta yleensä pyydetään? Aivan - en tietenkään.

Kaikkihan tota taitaa tehä, joten et sä ole poikkeus jos sä myyt normaalin käytetyn hintaan vahvistimes pois paskoilla putkilla. Mistä sä olet saanu päähäs, että käytetyn vahvistimen normaalihintaan kuuluu aina hyvät putket? Todellisuudessa se harvemmin menee noin. Mä tiedän jopa sitä tehtävän, että otetaan uudet putket pois kun myydään ja pistetään vanhat paskat tilalle millä soittaa vielä kuukauden pari. Oletko sä kattellu noita käytettyjä vahvistimia? Esim musakaupan myyjillä ei oikeestaan koskaan oo mitään tietoo putkien iästä.

Eh... pakko nyt takertua vielä tähän. Maksatko sä musalaitteistasi hintalappuhinnan? Oikeasti? Nyt mun on pakko kysyä, oletko sä tosissasi... ;-)

En, mutta kun ostaa käytettyä musaliikkeestä, niin niistä harvemmin saa samanlaisia alennuksia kun uudesta kamasta, varsinkaan jos kyseessä on muutaman satasen putkinuppi. Uudesta kamasta olen aina saanu melkein kysymättäkin 20% hinnasta pois. Plekuja olen saanu ilmaseks vaikka kuinka, vaikka en ole edes pyytäny saati ostanu mitään sillä kerralla.

Lucifer: Kait se on yhdentekevää millä sitä hintaa yrittää alaspäin kammeta? Selität sitten putkirempan tarpeesta tai muusta vastaavasta, pointti on siinä, että tingit. Tai sitten voit maksaa sen mitä lapussa lukee. Kukin tyylillään. Kuitenkin niin, että putkirempoista puhujat saavat usein samaan hintaan paremmat vehkeet kuin ne, jotka maksavat sen mitä lapussa lukee ja pitävät putkiremppoja luonnollisina lisäkuluina ostajalle.

Ei ole ollenkaan paha asia tinkiä ja kysellä. Tottakai sä voit yrittää tiputtaa hintaa millä asialla tahansa. Mutta on aivan järjetön vaatimus, että se menet kauppaan, katot 400 euron putkinupin, vaadit alennusta ja neljä pääteputkee, viis etuasteputkee ja biasoinnin siihen päälle. Mikset sä Chemo muuten missään välissä oo maininnu, että jos sä saat uudet tuliterät putket niin sä voisit maksaa jopa pari euroo lisää? Eipä tietenkään sulla käyny edes mielessä, minä minä minä minä.
Kassu
15.06.2004 20:08:56
Chemo:

Kaikkihan tota taitaa tehä, joten et sä ole poikkeus jos sä myyt normaalin käytetyn hintaan vahvistimes pois paskoilla putkilla. Mistä sä olet saanu päähäs, että käytetyn vahvistimen normaalihintaan kuuluu aina hyvät putket? Todellisuudessa se harvemmin menee noin. Mä tiedän jopa sitä tehtävän, että otetaan uudet putket pois kun myydään ja pistetään vanhat paskat tilalle millä soittaa vielä kuukauden pari. Oletko sä kattellu noita käytettyjä vahvistimia? Esim musakaupan myyjillä ei oikeestaan koskaan oo mitään tietoo putkien iästä.

Totta kai niitä myydään vanhoilla putkilla, mutta jos putket on aivan lopussa ja hinta on kova niin sillä voi kyllä hyvin mielestäni tinkiä ja olisi vähintään reilua antaa alennusta sen mukaan.

Ei ole ollenkaan paha asia tinkiä ja kysellä. Tottakai sä voit yrittää tiputtaa hintaa millä asialla tahansa. Mutta on aivan järjetön vaatimus, että se menet kauppaan, katot 400 euron putkinupin, vaadit alennusta ja neljä pääteputkee, viis etuasteputkee ja biasoinnin siihen päälle. Mikset sä Chemo muuten missään välissä oo maininnu, että jos sä saat uudet tuliterät putket niin sä voisit maksaa jopa pari euroo lisää? Eipä tietenkään sulla käyny edes mielessä, minä minä minä minä.

No voisihan sitä maksaa tuliteristä putkista lisää, mutta mieluiten mun mielestä teetättää samassa liikeessä putkiremontin tinkaamatta siihen heti mukaan ja tinkaa sitten loppuvaiheessa kun on vahvistin käsissä remontin jälkeen.

Jos hinta on vaikka 500 ja remontti maksaa 100 euroa niin varmasti 500-550 euroa on loppusumma.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)