pliksu 02.08.2017 11:54:27 (muokattu 02.08.2017 11:54:40) | |
---|
Haeroe: Myy mulle, jos vieläkin jättää kylmäksi. Eiköhän se rakkaus tästä vielä syty :) Edellinen oli Mad Professorin Royal Blue Overdrive, jossa ei ollut juurikaan mid boostia. Tässä taas on, joten vähän kuulostaa kolholta omaan korvaan. Luultavasti se paremmalla vahvistimella ja bändimölyssä lyö itseään paremmin esiin. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
Haeroe 02.08.2017 14:30:50 | |
---|
pliksu: Eiköhän se rakkaus tästä vielä syty :) Edellinen oli Mad Professorin Royal Blue Overdrive, jossa ei ollut juurikaan mid boostia. Tässä taas on, joten vähän kuulostaa kolholta omaan korvaan. Luultavasti se paremmalla vahvistimella ja bändimölyssä lyö itseään paremmin esiin. Mulla lähti Royal Blue kiertoon puolen tunnin soittelun jälkeen juuri liian vähäisen keskialueen takia. Kuulosti vähän piikikkäältä mun korvaan. Makuasioista voi kuin voikin kiistellä. :) Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
pliksu 02.08.2017 14:40:18 | |
---|
Haeroe: Mulla lähti Royal Blue kiertoon puolen tunnin soittelun jälkeen juuri liian vähäisen keskialueen takia. Kuulosti vähän piikikkäältä mun korvaan. Makuasioista voi kuin voikin kiistellä. :) Nää on näitä! :) Joo, täytyy tosiaan kokeilla Deluxe Reverb -pohjaisen vahvarin kanssa. Siinä kun on luonnostaan pientä skuuppia keskellä, niin tämä voi olla juuri omiaan sen parissa. And there ain't nothin' like a friend who can tell you you're just pissin' in the wind. |
WanhaWetäjä 03.08.2017 22:03:49 | |
---|
https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg Joo...onhan tuo ollut jo pari viikkoa, melko spesiaalien kytkentöjen kaa joutuu ehkä vielä säätämään ja palaamaan normaalimpaan 5 asentoiseen kytkimeen, eka keikka tuolla pelillä lauantaina, saas nähä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
ÄrGee 03.08.2017 22:33:57 | |
---|
Lihis96: Tilasin Line6 pod hd500x. Hakusessa oli mahdollisimman monipuolinen ja roudausystävällinen vahvainratkaisu, tuohon päädyin. Odotukset on kovat laitteesta :) Noista on vaikea saada hyvää soundia ulos, joten ei kannata hötkyillä sen kanssa jos ei aivan heti onnistu. Paremmilla mallintavilla saadakseen kelvollista soundia ei yleensä tarvitse muuta kuin sen mitä yleensä käyttää signaaliketjussaan, hyvän IR:n, sekä low- ja hi-pass filtterin. Podien kanssa saa kikkailla eq:n kanssa huomattavasti enemmän. Itse sain parhaat ulos käyttämällä ulkoisia kaappimallinnuksia, tai pelkästään etuastemallinnuksia oikean kitarapäätteen sekä kaapin kanssa. Koska ne kaappimallinnukset ovat selkeästi yksi laitteen heikkouksista. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Jucciz 04.08.2017 01:10:59 | |
---|
WanhaWetäjä: https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg Joo...onhan tuo ollut jo pari viikkoa, melko spesiaalien kytkentöjen kaa joutuu ehkä vielä säätämään ja palaamaan normaalimpaan 5 asentoiseen kytkimeen, eka keikka tuolla pelillä lauantaina, saas nähä. Pääsin hipelöimään tätä kitaraa heti sen luovutuspäivänä, sillä mun oma raidallinen Stratocasterini lähti samalta pajalta samana iltana. Vaan koskapa kielet ja kaikki muutkin osat on jostain syystä asennettu yllä kuvattuun soittimeen väärin päin, varsinainen testailu jäi väliin. Ilmeisesti kuitenkin omistaja itse osaa soittaa kitaraa noin päin, eikä kyseessä ole tahaton valmistusvirhe. :D Löpinät ja huonot vitsit sikseen, tuo kansi värityksineen on livenä aivan uskomattoman upea ja hankala on kyllä muutenkaan löytää moitetta kyseisen soittimen työnjäljestä. Näkisin, että Härmälän suunnasta ammutaan tätä nykyä sen verran kovilla panoksilla, että monikin verstas joutuu tosissaan miettimään, miten tästä eteenpäin. Onnittelut todella hienosta soittimesta! |
Decadetroll 04.08.2017 08:54:38 | |
---|
Lihis96: Tilasin Line6 pod hd500x. Hakusessa oli mahdollisimman monipuolinen ja roudausystävällinen vahvainratkaisu, tuohon päädyin. Odotukset on kovat laitteesta :) Ihan on kelpo peli. Kannattaa ihan ajan kanssa tutustua laitteen ominaisuuksiin (tai omituisuuksiin...) ja ehkä tsekkailla youtubesta opastusta ja surffailla ohjeita foorumeilta. Ainakin sevenstring.orgin puolelta on löytynyt kelpo ohjeita ja hyviä patcheja laitteeseen. Alkuun olin itse hieman pettynyt laitteeseen x3 liven jälkeen, sillä kun sai paljon helpommin hyviä saundeja ulos, mutta pikkuhiljaa kun oppi kikka kutosia ja hyviä konsteja saundin muokkailuun, niin olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen omaani. Nykyisin saan sitten jo huomattavasti parempaa saundia pihalle kuin tuolla x3 livellä sain ikinä. Enkä edes käytä mitään kolmannen osapuolen kaappimallinnoksia tms. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Decadetroll 04.08.2017 08:56:55 | |
---|
WanhaWetäjä: https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg Joo...onhan tuo ollut jo pari viikkoa, melko spesiaalien kytkentöjen kaa joutuu ehkä vielä säätämään ja palaamaan normaalimpaan 5 asentoiseen kytkimeen, eka keikka tuolla pelillä lauantaina, saas nähä. Itse kyllä reklamoisin valmistajalle, ovat vahingossa rakentaneet vehkeen väärinpäin! Onhan noita virheitä nähty ennenkin, 23 nauhaista custom jacksonia jne, mutta tuo kitaran väärinpäin olo hankaloittaa soittamista kyllä tarpeettomasti ;) On kyllä komia peli, onnea! :) I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
WanhaWetäjä 04.08.2017 11:32:11 | |
---|
Decadetroll: Itse kyllä reklamoisin valmistajalle, ovat vahingossa rakentaneet vehkeen väärinpäin! Onhan noita virheitä nähty ennenkin, 23 nauhaista custom jacksonia jne, mutta tuo kitaran väärinpäin olo hankaloittaa soittamista kyllä tarpeettomasti ;) On kyllä komia peli, onnea! :) Joo, kiitokset vaan, on kyllä sellanen peli etten ole aiemmin omistanut, eilenkin meni useempi tunti ihan vaan niitä näitä fiilistellen. Ja kuten Jucciz totesi, paja ja seppä ovat kyllä ihan huippuja, kitaralla on täysi tyytyväisyystakuu eli jos jotain tarvii muuttaa, se tehdään ja homma käy nopeesti. Jos nyt oikeen muistan niin suunnittelusta valmiiseen kitaraan meni 5 kuukautta, ei paha. Mikä parasta, pajalle on matkaa n. 5 km, asioiden hoito face to face on ihan toista kuin että tilaat customin jostain ulkomailta. Suunnittelu ja eri vaiheiden seuraaminen paikanpäällä oli myös erittäin mielenkiintoista, sai valita itse (sepän avustuksella tietty) ns suoraan hyllystä puut bodyyn, kaulaan, otelautaan ja kanteen + tietty kaiken muunkin. Täytyy laitella tarkemmat tiedot ja parempia kuvia jossain kohtaa, ehkä myös ääninäytteitä kunhan saan tehtyä tuolle sopivat soundit Helixiin. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
pappasfin 04.08.2017 11:35:35 | |
---|
WanhaWetäjä: https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg Joo...onhan tuo ollut jo pari viikkoa, melko spesiaalien kytkentöjen kaa joutuu ehkä vielä säätämään ja palaamaan normaalimpaan 5 asentoiseen kytkimeen, eka keikka tuolla pelillä lauantaina, saas nähä. Komea soitin, tuosta on aika paha pistää nätimmäksi, toki kauneus on katsojan silmissäkin. Onko body kuinka paljon ns. "ontto", kun tuo F-aukko on toisella puolella, soi vissiin pirun nätisti tuo kitara. PappaSFin |
Rämppy 04.08.2017 12:35:35 | |
---|
WanhaWetäjä: https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg Joo...onhan tuo ollut jo pari viikkoa, melko spesiaalien kytkentöjen kaa joutuu ehkä vielä säätämään ja palaamaan normaalimpaan 5 asentoiseen kytkimeen, eka keikka tuolla pelillä lauantaina, saas nähä. Hieno laite! Tuo otelauta on komeen näköinen. In Finland we have this thing called "diu diu". |
WanhaWetäjä 04.08.2017 15:38:55 | |
---|
pappasfin: Komea soitin, tuosta on aika paha pistää nätimmäksi, toki kauneus on katsojan silmissäkin.Kovasti ovat kehuneet jotka tuon ovat livena nähneet, kuva ei anna ihan oikeaa käsitystä kuitenkaan. Pitää ottaa lisää kuvia jossain kohtaa. Onko body kuinka paljon ns. "ontto", kun tuo F-aukko on toisella puolella, soi vissiin pirun nätisti tuo kitara.Juu, kyllä soi myös akustisesti komiasti, ontto osa on tosiaankin vain yläosassa ja puuta jää reunoille aika reilusti, en tiedä onko tuolla hirmu vaikutusta soundiin. Tuossa tarkempaa infoa https://muusikoiden.net/dyn/users/153651.jpg Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Rämppy 05.08.2017 11:10:24 | |
---|
WanhaWetäjä: Juu, kyllä soi myös akustisesti komiasti, ontto osa on tosiaankin vain yläosassa ja puuta jää reunoille aika reilusti, en tiedä onko tuolla hirmu vaikutusta soundiin. Siis sama rungon rakenne kuin Fender Thinline Telecasterissa. Kyllä näissä thinlineissä on omanlaisensa soundi verrattuna umpirunko-teleen, mutta erittäin toimiva soundimaailma sekin. In Finland we have this thing called "diu diu". |
Joees 05.08.2017 22:02:46 | |
---|
Rämppy: Siis sama rungon rakenne kuin Fender Thinline Telecasterissa. Kyllä näissä thinlineissä on omanlaisensa soundi verrattuna umpirunko-teleen, mutta erittäin toimiva soundimaailma sekin. Nyt menee osin mutulla mutta eikö 69 thinlinessä ole erimoinen rakenne kuin 72 thinlinessä? 72 on käsittääkseni juurikin vaan yläosasta ontto kun taas 69 on ontto myös alhaalta. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Vihapiirakka 08.08.2017 19:27:14 | |
---|
Tänään saapui tuo aiemmin mainitsemani Line6 Pod HD500X. Ihan pätevän oloinen vehjes, varsinkin roudattavuuden ja monipuolisuuden kannalta. Mallinnukset vaikuttivat oikein päteviltä nopealla selailulla. "ihan 3v ammattikoulua täytyy käydä" |
niemepet 09.08.2017 11:17:57 | |
---|
Lihis96: Tänään saapui tuo aiemmin mainitsemani Line6 Pod HD500X. Ihan pätevän oloinen vehjes, varsinkin roudattavuuden ja monipuolisuuden kannalta. Mallinnukset vaikuttivat oikein päteviltä nopealla selailulla. Onneksi olkoon vaan! Olen katsellut HD500X tai HELIXiä. Tänä aamuna sähköpostissa odotti mainos, että Helix Native ilmestyy lähiaikoina. Mielenkiinnolla odottelen lisäinfoa ja YouTube videoita kuinka hyvin integroituu esim Garagebandiin. |
Pari viikkoa sitten kotiutui Warmothilta uusi runko telecasteriin. Aikaisemmassa American Special -rungossa tökki hieman stratomaisten viisteiden puute ja hiukan korkeahko paino. Sen sijaan kaula jumbo-nauhoineen on mieleen. Tässä on koverrettu rakenne suosaarnista, viisteet mahalle ja kyynärvarrelle ja myös kaulaliitosta on hieman muotoiltu. Värinä Black Burst. Samalla tuli myös vähän harjoiteltua Telecasterin kasaamista, mikä oli oikein mukava kokemus. Aikaisempaa kokemusta Warmothista ei ollut, mutta tämän perusteella uskallan tilata heidän osia jatkossakin. https://www.instagram.com/p/BXdSEKLgM6s/?taken-by=niksahdus |
Laulava Kylätohtori 09.08.2017 15:30:11 | |
---|
Skebaristi: Pari viikkoa sitten kotiutui Warmothilta uusi runko telecasteriin. Aikaisemmassa American Special -rungossa tökki hieman stratomaisten viisteiden puute ja hiukan korkeahko paino. Sen sijaan kaula jumbo-nauhoineen on mieleen. Tässä on koverrettu rakenne suosaarnista, viisteet mahalle ja kyynärvarrelle ja myös kaulaliitosta on hieman muotoiltu. Värinä Black Burst. Samalla tuli myös vähän harjoiteltua Telecasterin kasaamista, mikä oli oikein mukava kokemus. Aikaisempaa kokemusta Warmothista ei ollut, mutta tämän perusteella uskallan tilata heidän osia jatkossakin. https://www.instagram.com/p/BXdSEKLgM6s/?taken-by=niksahdus No nyt on hieno tele. *peukku* More is less. |
Jaketsu 09.08.2017 20:46:03 | |
---|
Kohta on ollut viikon talossa Music Manin Sixty-Five 212 -combo vm.1979. Jossain tuossa aiemmassa trankkuvahvarikeskustelussa joku kuvasi musareita kylmiksi/kolkoiksi/steriileiksi ja en kyllä itse noita termejä käyttäisi tästä kaunokaisesta. Valtava ja kaunis puhdas saundi ja volumea enemmän avatessa hämmästyttävän toimiva trankku-reunaroso. Reverb ja tremolo ovat myös omaan makuuni varsin ok. Mutta parastahan tässä on se, että vekoitin tuntuu syövän kaikki spedut suvereenisti, mitä vain keksii päälle polkemaan. Aina fuzzeista lähtien. Jännästi oma soittotatsikin on täysin erilainen tän pelin kanssa? Aivan kuin tässä olisi jotenkin täysin omanlaisensa atakki/nuottien syttyminen, mitä en muilla peleillä ole tavannut. Jotenkin soitto tuntuu vaivattomalta tai jotain? Aivan järjetön painohan tällä on, joten ei hirveästi tee mieli kannella tätä ympäriinsä. Myös master volumea avatessa Musari tuntuu poimivan radio Aallon taajuuden. Oli melkoinen yllätys bongata Total Eclipse Of The Heart oman räpläyksen alta. Kaipa tähän on jokin fiksi olemassa. |
ÄrGee 09.08.2017 20:52:37 | |
---|
Lihis96: Tänään saapui tuo aiemmin mainitsemani Line6 Pod HD500X. Ihan pätevän oloinen vehjes, varsinkin roudattavuuden ja monipuolisuuden kannalta. Mallinnukset vaikuttivat oikein päteviltä nopealla selailulla. Juu yksin soittaessa, mutta yritäpä yksistään siitä laitteesta saada bändisoittoon tai miksaukseen kelpaavaa soundia. On kova ruuvaushelvetti edessä :) TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |