Aihe: Behringer X18, XR18 ja X AIR
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1014 15 16 17 18
kapa
21.04.2017 17:28:50
Mä yleensä koetan muista laittaa ennen sulkemista kaikki ryhmät ja masterit mutelle.
Aina ei meinaa muistaa (XR18), näin ollen käynnistäessä uudestaan on kontrolli päällä...
Kapa
Lennu
25.04.2017 09:47:29

Oli tullut joku päivitys ipad-softaan ja üllatuksena keikalla oli sitten joku presetti siinä. En vieläkään tajua, miten ne efektilohkot saa päälle. Onneksi löytyi vanha show, jonka senkin lataamiseen meni kyllä iäisyys. Vitun tietokoneet.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
pitk
06.05.2017 02:20:44 (muokattu 06.05.2017 02:22:02)

Lennu: Oli tullut joku päivitys ipad-softaan ja üllatuksena keikalla oli sitten joku presetti siinä. En vieläkään tajua, miten ne efektilohkot saa päälle. Onneksi löytyi vanha show, jonka senkin lataamiseen meni kyllä iäisyys. Vitun tietokoneet.

Niinpä. Kivoja ominaisuuksia roppakaupalla. Kevyessä kuoressa. Toimiessaan ihan mahtavia. Ja sitten tullaan kohtaan luotettavuus: Mä oon tässä viime vuodet odotellut aihetta, mikseri pykii; Yamaha on mun kriteereissä luotettavuudessa digi-puolella no yks. Ei ole ollut kuin muutama droppi. Pari vuotta lisää ja halpikset alkaa poikia. Toiset aiemmin, toiset nopeammin. Näin toimii elektroniikkateollisuus....
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja ThE PhysicistS"
Örkinrumilus
09.05.2017 23:45:20
pitk: Niinpä. Kivoja ominaisuuksia roppakaupalla. Kevyessä kuoressa. Toimiessaan ihan mahtavia. Ja sitten tullaan kohtaan luotettavuus: Mä oon tässä viime vuodet odotellut aihetta, mikseri pykii; Yamaha on mun kriteereissä luotettavuudessa digi-puolella no yks. Ei ole ollut kuin muutama droppi. Pari vuotta lisää ja halpikset alkaa poikia. Toiset aiemmin, toiset nopeammin. Näin toimii elektroniikkateollisuus....

Nomut jos kolmen tonnin mikseri porsii viiden vuoden jälkeen niin eikse oo sama kustannukseltaan kuin jos viidentoista tonnin mikseri porsii 25 vuoden jälkeen?
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
Kefiiri
11.05.2017 12:35:59
Örkinrumilus: Nomut jos kolmen tonnin mikseri porsii viiden vuoden jälkeen niin eikse oo sama kustannukseltaan kuin jos viidentoista tonnin mikseri porsii 25 vuoden jälkeen?

Ei... kaikkea porsivan välineen tuottamaa hermoilua ei voi mitata rahassa.
En ole musiikin asiantuntija.
anapena
11.05.2017 17:57:31
Kefiiri: Ei... kaikkea porsivan välineen tuottamaa hermoilua ei voi mitata rahassa.

Viis kertaa ihan järkyttävät menopaussit. Siinähän lähtee henki.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Örkinrumilus
12.05.2017 09:13:21
Onneks sparekone on puhelun päässä, mutta täytyy sanoa että on toi hermoilu unohtunu tässä pikkuhiljaa kun ei neljän vuoden aikana oo laitteet nikotellu kertaakaan ilman että siihen löytys syy käyttäjästä :o
"Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.."
piivei
31.05.2017 10:37:18 (muokattu 31.05.2017 14:10:47)
Kertokaas millaisella ulkoisella tukiasemalla olette saaneet hyviä kokemuksia XR18 kanssa?

Olisi tarkoitus hommata mahdollisimman varmatoiminen peli langattomaan iPad ohjaukseen ja niin että läppärin voisi varmuudeksi liittää piuhalla myös samaan tukiasemaan.

Onko Applen airport Express tai Extreme tähän sopivia laitteita?

Itsellä kokemusta yhdestä käytetystä Expresistä mutta sellainen kutina on että laite saattaa olla viallinen koska löytää vain satunnaisesti XR:n vaikka laitteet on yhdistetty kattipiuhalla! Olisiko tälläinen ehjänä hyvä valinta vai kannattaako sijoittaa hieman arvokkaampaan Extremeen?

"Airportit toimii upeesti mutta Airportit on oletusarvoisesti 10.0.x.x - osoitemaailmassa ja odottavat WAN IP-osoitetta (mitä ei mistään tule) jonkin aikaa. Niin kun laittelee noi asiat kerran Airport Utilitylla mallilleen niin homma toimii kuin junan vessa."

Yllämainittu asia voi olla myös minulla Airportin toimimattomuuden syy mutta miten tuo pitäisi korjata tällä Airport Utilityllä, miten asiat laitetaan kuntoon?
miksaajasetä
01.06.2017 23:34:39 (muokattu 01.06.2017 23:35:23)
piivei: Itsellä kokemusta yhdestä käytetystä Expresistä mutta sellainen kutina on että laite saattaa olla viallinen koska löytää vain satunnaisesti XR:n vaikka laitteet on yhdistetty kattipiuhalla!

Minulla on Express käytössä X32Rack:n kanssa. En saanut millään verkkoyhteyttä toimimaan suoraan, mutta pieni 5-porttinen kytkin ratkaisi tuon ongelman. Ei ehkä kaikkein kaunein ratkaisu, mutta toimii - ja samalla saa mahdolisuuden liittää verkkoon muita laitteita.

Samanlainen Express toimii Soundcraft SI Impact -mikserin kanssa suoraan, joten ongelma lienee Behringerin käyttämien verkkokomponenttien ja Expressin kättelyssä.
piivei
03.06.2017 11:03:40
Ok, jotenkin vaikea uskoa että tuo Express olisi kuitenkaan rikki koska satunnaisesti yhteys kuitenkin onnistuu. Jotenkin ongelma liittyy IP-osoitteiden jakamiseen, en tiedä johtuisiko ongelma siitä että kaksi laitetta (XR18 ja Express) jakaa DHCP:llä niitä osoitteita ja ne menee jotenkin sekaisin. Jos kytken DHCP:n pois jommalta kummalta laitteelta niin eipä paketti siltikään lähde toimimaan. Sen kävin tekemässä Airport Utilityllä että muutin DHCP alueen 192.xxx tilaan kuten behringerin ohjeessa sanotaan muttei sekään ratkaissut ongelmaa.
miksaajasetä
03.06.2017 12:13:00
Juu, ihan perusasia on se, että verkossa saa olla vain yksi laite, joka jakaa osoitteita DHCP:lla. Minulla on yleensä miksereissä käytössä staattiset osoitteet, ja tukiaseman DHCP on vain padeja yms varten.

Kuten jo edellä kirjoitin, X32:n ja Expressin välillä on esiintynyt verkon kättelyongelmia, ja jos tässä on samasta kysymys, mikään ip-määrittely ei auta. Jos sinulla on mahdollisuutta, kokeile laittaa pieni verkkokytkin XR18:n ja Expressin väliin, niin saat ainakin tuon mahdollisuuden suljettua pois.
Sami_T
06.06.2017 18:42:35 (muokattu 06.06.2017 18:55:56)

Mä oon törmänny tän tyyliseen ongelmaan yhden X32 Compactin ja Airport Expressin kanssa. Hurautin molempiin uusimmat firmwaret niin jo soi. Eksoottiset verkko-ongelmat ratkee myös yllättävän usein sillä että vaihtaa verkkopiuhan.

Muuten kannattaa hoitaa hommat just niin kuin nimimerkki miksaajasetä sanoi, eli vain tukiasema on DHCP-serveri ja X-vehkeellä on staattinen IP-osoite.

Osotealueella ei mun nähdäkseni oo väliä, mä oon käyttäny sekä 192.168.x.x ja 10.0.x.x ja välillä jotain eksoottisempaakin, hyvin toimii aina, niin kuin pitäiskin.

Airportit käynnistyy kauan jos sinne jää varoituksia ja Airportin valo palaa keltasena. Naksuttaa Airport Utilityllä ne herjat (ei nettiyhteyttä, ei DNS:aa, ei WAN IP:ta jne.) pois niin sitten se nousee tolpilleen sekunneissa.
"Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi
piivei
09.06.2017 18:21:49 (muokattu 09.06.2017 18:28:19)
Ok, XR:n asetuksissa on 3 vaihtoehtoa: static, dhcp ja dhcp server. Jompikumpi noista kahdesta ensimmäisestä pitäisi siis valita. Jos valitsen dhcp:n, homma ei toimi. Jos valitsen staticin niin silloin pitää kirjoittaa ip-osoite, aliverkon peite ja yhdyskäytävä. Tässä kohtaa tulee ongelma että mistä haen nämä osoitteet että voisin kokeilla tätä static-vaihtoehtoa?

Kiitos taas avustanne, kyllä on erikoinen homma etten saa tätä nyt toimimaan vaikka muutkin näköjään Expressiä onnistuneesti käyttää tämän aparaatin kanssa.
HotWheels
16.07.2017 14:55:26
Onko noissa X18 ja XR18 malleisaa muuta eroa kuin aux-liittimet ja lähes 200 eur hintaero?

Tuo X18 houkuttaisi hinnallaan 522 eur vs. X32 rack 1250 eur. Onko tuo tuon hinnan verran hguonompi, vai olisko tuosta halvemmasta iloa harrastetanssi-/ coverbändille?

Nykyisin miksataan Yamaha MG166:lla.
HotWheels
17.07.2017 20:29:06
HotWheels: Onko noissa X18 ja XR18 malleisaa muuta eroa kuin aux-liittimet ja lähes 200 eur hintaero?

Tuo X18 houkuttaisi hinnallaan 522 eur vs. X32 rack 1250 eur. Onko tuo tuon hinnan verran hguonompi, vai olisko tuosta halvemmasta iloa harrastetanssi-/ coverbändille?

Nykyisin miksataan Yamaha MG166:lla.

Ja tähän lisäten vielä, että onkohan suomenkielistä käyttöohjetta saatavana näihin?
tuquoque
05.08.2017 09:18:23 (muokattu 05.08.2017 09:22:50)
HotWheels: Ja tähän lisäten vielä, että onkohan suomenkielistä käyttöohjetta saatavana näihin?

Ei taida löytyä suomenkielistä ohjetta. Itse hankin juuri XR18:n ja intensiivisen googlailun ja iPad-demon perusteella sanoisin, että ainoa ero suhteessa X18:n on tuo AUX- ja line-liittimien ero. Stageboxina XR on vähän käytännöllisempi ja X taas toimii hyvin tabletin alustana. Vaikuttaako XR18:n pystyantenni yhteyden vakauteen, siitä on vaikea sanoa, mutta ulkopuolinen reititin näihin kai on joka tapauksessa hankittava, jos meinaa julkisilla paikoilla käyttää.
kapa
05.08.2017 14:08:20
Hyvät Videot löytyy Behkun ja Musicians Pron sivuilta.
Kapa
tuquoque
08.08.2017 21:45:16
Dual band reitittimestä kommentti. Ostin halvimman TP-link reitittimen, mitä Verkkokaupasta löysin. Malli on Archer C59, maksoi jotain 46e. Saumattomasti toimi yhdistäminen Macciin, iPadiin, iPhoneen ja Win10-koneeseen. Tositoimet tulee myöhemmin, mutta näin treenisolosuhteissa kaikki toimii niin kuin pitää.
sepisti
09.08.2017 16:47:05
dewil: Monesti noi halvatkin reitittimet toimii soundcheck yms oloissa moitteetta, mutta kalliimmatkin tuppaavat hukkaamaan signaalin, kun vähänkään isompi tupa tulee täyteen ja pitää päästä vaikka sinne jengin keskelle tsekkailemaan.

Näin on. XR18:n omakin tukiasema toimii ihan mainiosti tyhjässä hotellin yökerhossa, mutta yleisön saavuttua paikalle ongelmat alkavat.
Itse hankin vasta airport expressin, joka muuten vastoin odotuksia alkoi toimimaan samantien ilman ongelmia. Ensi kuussa on vasta seuraava veto isommassa paikassa, joten sittenhän näkee miten se toimii yleisön kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=L5gGjlyzxfo
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)