Aihe: Mitä tekisin flyygelilläni - neuvoja?
1
VanhanFlyygelinOmistaja
02.08.2017 12:03:33
Hei!

Ajattelin kysyä neuvoa teiltä, jotka soittimia tunnette. Minulla on vanha flyygeli, luultavasti vanha konserttisellainen 1920-luvun Saksasta, merkiltään Schiller Beck. Viitisen vuotta sitten sitä viriteltiin ja koskettimet vaihdettiin. Nyt se on taas epävireessä ja käsittääkseni jokin kieli pitäisi uusia matalasta päästä. Mielelläni soittaisin, mutta olen alkanut miettiä onko tämä vain rahanmenoa koko peli. Olen jotenkin ajatellut, että voin aikanani sitten myydä tämän parilla tonnilla, mutta kun nyt katsoin käytettyjen hintoja, niin eihän tällaista varmaan kukaan edes ostaisi? Mietin sitäkin, että kuinka usein tällaista pitää virittää, että pysyy kunnossa? Sekin maksoi ainakin viimeksi monta sataa euroa. Omassa kodissani tämä on ollut vasta vuoden, joten siksi olen näitä nyt alkanut miettimään. Tiedossa on myös muutama muutto, mikä tarkoittaa 500 tai 1000 euroa muuttokuluja. Ehkä toivoisin jonkinlaista perspektiiviä, että miten tällaisten kanssa yleensä ihmiset toimii.. Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
musamies
02.08.2017 12:26:59
VanhanFlyygelinOmistaja: Hei!Omassa kodissani tämä on ollut vasta vuoden, joten siksi olen näitä nyt alkanut miettimään. Tiedossa on myös muutama muutto, mikä tarkoittaa 500 tai 1000 euroa muuttokuluja. Ehkä toivoisin jonkinlaista perspektiiviä, että miten tällaisten kanssa yleensä ihmiset toimii.. Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Mieleen tulee näkökulma jos panostat vehkeeseen, minkä verta voit sillä soittaa jos huomioidaan asumismuoto? Jos taas ajatellaan sisustamisen kannalta, niin silloin soittokunto ei ole kovin oleellista.

Itsestä tuntuu, että flyygelit on aikakaudelle, jolloin talot periytyivät sukupolvesta toiseen...

Ehkä voisi ajatella minkälaiset intressit on soittaa ja väline sen mukaan. Jos flyygeli tulee asiaa, niin hyvä, jos ei niin jotain muuta tilalle.
EP
03.08.2017 23:55:10
musamies:

..Itsestä tuntuu, että flyygelit on aikakaudelle, jolloin talot periytyivät sukupolvesta toiseen..

Joo, niinpä. Olis kyllä upee ja tietäsin paikankin! :)
baron
08.08.2017 19:18:40

VanhanFlyygelinOmistaja: Hei!

Ajattelin kysyä neuvoa teiltä, jotka soittimia tunnette. Minulla on vanha flyygeli, luultavasti vanha konserttisellainen 1920-luvun Saksasta, merkiltään Schiller Beck. Viitisen vuotta sitten sitä viriteltiin ja koskettimet vaihdettiin. Nyt se on taas epävireessä ja käsittääkseni jokin kieli pitäisi uusia matalasta päästä. Mielelläni soittaisin, mutta olen alkanut miettiä onko tämä vain rahanmenoa koko peli. Olen jotenkin ajatellut, että voin aikanani sitten myydä tämän parilla tonnilla, mutta kun nyt katsoin käytettyjen hintoja, niin eihän tällaista varmaan kukaan edes ostaisi? Mietin sitäkin, että kuinka usein tällaista pitää virittää, että pysyy kunnossa? Sekin maksoi ainakin viimeksi monta sataa euroa. Omassa kodissani tämä on ollut vasta vuoden, joten siksi olen näitä nyt alkanut miettimään. Tiedossa on myös muutama muutto, mikä tarkoittaa 500 tai 1000 euroa muuttokuluja. Ehkä toivoisin jonkinlaista perspektiiviä, että miten tällaisten kanssa yleensä ihmiset toimii.. Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

1. Vähän riiippuu minkä verran soittaa mutta 1-2 viritystä vuodessa riittää.
2. Mä en maksa mun virityksistä kuin reilun satasen ja kunnon ammattilainen!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)