Aihe: Hakuilmoitukset wanted palstalla
1 2
Dirtyh
23.09.2016 08:21:54

edenbeast: Eipä kai sillä mitään muuta merkitystä olekaan kuin se että esim. miulle on lapsena opetettu että on kohteliasta vastata. Ymmärrän tietenkin että firman johtajalla on ystäviä joiden kanssa kommunikoinnissa menee niin täysin voimat ettei työnhakijoille enää jaksa vastata :)

Noita kieltäviä päätöksiä kun joutuu toisinaan työkseen tekemään niin on muuten vaikeaa sanoa toiselle se että sori, sua ei nyt valittu. Sähköposti on helpottanut sitä kummasti mutta helppo sekin olisi jättää lähettämättä. On kahdenlaisia ihmisiä; niitä jotka joutuu kuulemaan ikäviä päätöksiä ja niitä jotka joutuvat niitä tekemään ja kertomaan. Kummankaan osa ei ole mukava.
Karwin
23.09.2016 12:04:47

edenbeast: miulle on lapsena opetettu että on kohteliasta vastata

Dirtyh: on muuten vaikeaa sanoa toiselle se että sori, sua ei nyt valittu

Sukupolvien välinen kiulu. Nykylasten sanavarastoon ei opeteta sanaa "ei".
Elämä on nakki.
edenbeast
23.09.2016 14:43:07
Karwin: Sukupolvien välinen kiulu. Nykylasten sanavarastoon ei opeteta sanaa "ei".

Tämä on totta. Järkyttävä joskus katsoa kun tyttärien kaverit käy kylässä, vapaan kasvatuksen herranlahjat käyttäytyy niinkuin omistaisivat koko maailman. Voi tulla ankeita tilanteita vastaan myöhemmällä iällä... vähän meni kyllä ohi aiheesta :)
Arkka
23.09.2016 16:00:30

Kuulostaa faktuaaliselta tieteeltä tämä sukupolvikeskustelu. Nykynuoriso hurr durr! :)
Berzerkowitz
23.09.2016 16:05:31 (muokattu 23.09.2016 16:42:49)
Ois se toisinaan kyllä kivaa tietää missä mennään kun ei mitään ala kuulua takaisinpäin tolkullisessa ajassa. Että onkojotain tärkeämpää tekemistä vai eikö vaan nappaa vai tuliko jotain yllättäviä mutkia matkaan tai jotain.

Itse kun tekee suurimman osan ni tietää tasan tarkkaan missä mennään esim että tänä viikonloppuna ei tullu naihoitteluhommista mitään koska perstaina 0,7l votkaa+leikit yhdeltä istumalta jonka seurauksena lauantai patjalla lojuessa ja vessassa laattaillessa sunnuntaina ei tarvinnut enää laattailla sen pituinen se.
modsman77
16.05.2017 20:55:56 (muokattu 16.05.2017 21:11:04)

Noniin, koesoittoja ollut.

Huomasin kummallisen ilmiön parin hepun kanssa. Ilmeisesti tyypit olivat kangistuneet omiin kaavoihinsa eivätkä pystyneet mukautumaan bändiin.
Eikös koesoitossa pitäisi mukautua bändiin? Tuntuu että tärkeämpää on mitä koesoittajat osaavat ja haluavat neuvoa miten bändin biisit pitäisi soittaa?

Olen aina auki ideoille ja palautteelle mut jotkin koesoittajat haluavat jostain syystä tehdä hommansa oman kaavansa mukaan.
Ei todellakaan tarvitse olla se musiikkiopiston Topi. Mukana pitäisi kuitenkin pystyä soittamaan. Korostan vielä: Yhteensoitto.
Hemmetin kummallinen ilmiö.
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Kefiiri
17.05.2017 06:49:51
Eikös tämmöinen johdu yleensä vaan siitä, että bändisoittokokemusta puuttuu? Jos on yksin kotona treenaillut, ei kokonaisnäkemys porukassa soittamisen luonteesta kenties ole päässyt kehittymään.
En ole musiikin asiantuntija.
modsman77
17.05.2017 08:48:09

Kefiiri: Eikös tämmöinen johdu yleensä vaan siitä, että bändisoittokokemusta puuttuu? Jos on yksin kotona treenaillut, ei kokonaisnäkemys porukassa soittamisen luonteesta kenties ole päässyt kehittymään.

Käsittääkseni olivat soittaneet kymmeniä vuosia bändissä.
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Kefiiri
17.05.2017 12:56:51
modsman77: Hemmetin kummallinen ilmiö.

No sitten täytyy olla samaa mieltä :/
En ole musiikin asiantuntija.
Zambe88
17.05.2017 17:55:41

modsman77: Käsittääkseni olivat soittaneet kymmeniä vuosia bändissä.

Oman elämänsä rokkitähtiä:)
If it's too loud, you're too old!
modsman77
17.05.2017 19:36:51

Zambe88: Oman elämänsä rokkitähtiä:)

Jees, nämä olivat enempi blues kuin rock. :)
Ilelee
19.05.2017 17:34:55
Näin ensialkuun, kannattaa varmaan niihin ilmoituksiin vähän enemmän panostaa kuin "kaivataa kannuttaa, tyylilaji rock" ta. Mä oon mielestäni onnistuneesti viimeisen kolmen vuoden aikana löytänyt 8 mukavaa kaveria, kolmen kanssa ei natsannut loppupeleissä, mut loppujen kanssa homma toimii, toivottavasti vielä pitkään. Pahimmillaan haut tais kestää pari-kolme kuukautta.

Itse kirjoittelin ilmoitukset niin, että siitä sai hyvän käsityksen siitä mistä hommassa on kyse, eli rehellisesti ne tavoitteet, musatyyli, covereita vai omaa (ja jos omaa niin kuka/ketkä tekee biisit), kuinka usein treenataan, minkälainen taitotaso, onko tarkoitus keikkailla, jne. En mä jaksais ainakaan käyttää liikaa energiaa ja aikaa vastailemalla ilmoituksiin josta ei saa mitään käsitystä ennakkoon. Itse oon todennut että parhaiten homma kuitenkin toimii jos on suht. sama musamaku (tai halu soittaa samantyyppistä musaa) ja tavoitteet homman suhteen kohtaa.

Jos hyvin laaditulla ilmoituksella ei natsaa niin sit voi olla hyvin että hakee sellaisilla kriteereillä että niitä kiinnostuneita vaan yksinkertaisesti ei ole.
modsman77
20.05.2017 00:15:53 (muokattu 21.05.2017 19:33:19)

Kiitokset neuvoista!

Vaikutusta voi olla pitkillä automatkoille jne.
Soittelu on kuitenkin mukavaa. Kesäkin tulossa.

Hakijat tulkaa sellaisena kuin olette.
Apsii
16.06.2017 00:44:59
Helpottavaa kuulla, että en ole ainut, joka tuskailee wanted-pastan ilmoituksien kanssa. Hain tuossa talvella toisella nicknamella vokalistia ja tympäännyin juuri tuohon typerään ilmiöön, jossa ei kyetä vastaamaan viesteihin, edes lyhyellä "ei kiitos" -lauseella. Toinen typerä ilmiö, jätän ilmoituksen, mutta en kirjaudu sen jälkeen mnettiin 589 päivää. Kolmas typeryys, "joo joo, tää kuulostaa musta todella mielenkiintoiselta". Siinä sitten hommaa viritellään 2-3kk, kun huomaat, ettei vastapuolella ole mitään aikomusta tehdä mitään. Eniten ottaa päähän se, että tuhlataan toisen ihmisen kallista aikaa. Jos haku laitetaan, vastataan kaikille kohteliaasti ja kun on napannut, poistetaan vanhentunut hakuilmoitus. Ja jos yhteistyötä viritellään, ymmärretään, että vastapuoli yrittää ihan aikuisten oikeasti saada hommaa eteenpäin, eikä vaihdella joo joo - vistejä sähköisesti kuukausitolkulla. Jos kesken kaiken huomaa, ettei tämä ollutkaa mun juttu, kertoo siitä ja laittaa pusteen jutulle. Ei tämä elämä sen monimutkaisempaa hyvät wannabe -lapset ole. :) Pari tärppiäkin tullut, mutta noi typeryydet saa tuntemaan tämän saitin pellesivustoksi.
rintapek
03.07.2017 15:37:17

Ilelee: Näin ensialkuun, kannattaa varmaan niihin ilmoituksiin vähän enemmän panostaa kuin "kaivataa kannuttaa, tyylilaji rock" ta. Mä oon mielestäni onnistuneesti viimeisen kolmen vuoden aikana löytänyt 8 mukavaa kaveria, kolmen kanssa ei natsannut loppupeleissä, mut loppujen kanssa homma toimii, toivottavasti vielä pitkään. Pahimmillaan haut tais kestää pari-kolme kuukautta.

Itse kirjoittelin ilmoitukset niin, että siitä sai hyvän käsityksen siitä mistä hommassa on kyse, eli rehellisesti ne tavoitteet, musatyyli, covereita vai omaa (ja jos omaa niin kuka/ketkä tekee biisit), kuinka usein treenataan, minkälainen taitotaso, onko tarkoitus keikkailla, jne. En mä jaksais ainakaan käyttää liikaa energiaa ja aikaa vastailemalla ilmoituksiin josta ei saa mitään käsitystä ennakkoon. Itse oon todennut että parhaiten homma kuitenkin toimii jos on suht. sama musamaku (tai halu soittaa samantyyppistä musaa) ja tavoitteet homman suhteen kohtaa.

Jos hyvin laaditulla ilmoituksella ei natsaa niin sit voi olla hyvin että hakee sellaisilla kriteereillä että niitä kiinnostuneita vaan yksinkertaisesti ei ole.

Tämä.
Jos itte ettii bändiinsä soittajaa niin ilmoituksessa kannattaa kertoa bändistään ja touhun tavoitteista. Kyl soittaja sit ilmoituksesta tunnistaa, että kiinnostaako häntä soittaa kyseisessä bändissä.
Ilmoitukset taas jossa luetellaan soittajalle hirvee läjä vaatimuksia ja vaikutusmahdollisuudet on luokkaa "teet kuin käsketään, tää on m u n bändi" niin harva viittii ilmoitusta edes lukea.

Periaatteessa kiinnostuneita saattaa olla hyvinkin, mutta siinä on semmoinen juttu, että bändikelpoinen basisti joka omistaa pa- kamat ja pakun ei ole koskaan kovin kauaa ilman bändiä, et semmoisen "nappaamiseen" on vain viis minuuttia aikaa kun hänellä taas on bändi, eikä hän sen jälkeen taas pariin vuoteen kattele ilmoituksia.
Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita.
TomiA.
08.08.2017 22:59:43

Olen wanted-palstalta joitakin yhteistyökumppaneita löytänyt mutta sen sijaan omiin bändiprojekteihin on ollut viime aikoina vaikea löytää sopivia jäseniä. Esimerkiksi Tuura etsii tällä hetkellä puuttuvia jäseniä ja olen joitakin henkilöitä löytänyt. Sen sijaan pääasiallinen laulaja vielä puuttuu.
Nimeni on Tomi Antinoja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)