Aihe: Behringer X32 RACK
1
auk
02.08.2017 12:36:29
Onko kenelläkään kokemusta Behringer X32 RACK:in käytöstä studiossa? Mitä hyvää, mitä huonoa? Kannattaako investoida kyseiseen laitteeseen? Muita vaihtoehtoisia purkkeja?
@ri
auk
02.08.2017 16:28:01 (muokattu 02.08.2017 16:30:54)
Olet siis ilm. käyttänyt laitetta USB:n kautta, mutta onko kokemusta AES50-portista, Dantesta tai Madista? Montako raitaa USB:n kautta saa koneeseen ja tuleeko ko. kortti laitteen mukana?
@ri

von spets: On vähän kokemusta studiossa. Mulla on tuollainen enimmäkseen keikkamikserinä. Studiossa toimii kuten mikä tahansa USB-äänikortti, paitsi tällä saa heti tallennusvaiheessa efektit raidoille. Ohjaus suoraan tietsikalla Behkun omalla softalla. Aluksi piti säätää asetuksia äänityshommaa varten ja meinas hermot mennä. Voin jakaa setupin jos on tarvetta sille. Ihan ok vehje ja etuasteen peruspuhtaat ja hyvin toimivat.
-Q-
02.08.2017 17:39:49
auk: Olet siis ilm. käyttänyt laitetta USB:n kautta, mutta onko kokemusta AES50-portista, Dantesta tai Madista? Montako raitaa USB:n kautta saa koneeseen ja tuleeko ko. kortti laitteen mukana?
@ri

Mikäs tässä olis taka-ajatuksena? Noita digiliitäntöjä pitkinhän kulkee vain audio, mikä tarkoittaa että sulla täytyy olla sitten erikseen koneessa sopiva äänikortti vastaanottamaan. Behku jäisi siis käytännössä etuasteen asemaan, mikä kuulostaa äkkiseltään vähän erikoiselta ratkaisulta. USB:llä kulkee ne samat 32 kanavaa kuin muillakin mutta lisäksi ohjaus.
Einherjar
02.08.2017 22:45:40
von spets: ...Aluksi piti säätää asetuksia äänityshommaa varten ja meinas hermot mennä. Voin jakaa setupin jos on tarvetta sille. Ihan ok vehje ja etuasteen peruspuhtaat ja hyvin toimivat.

Ihan mielenkiinnosta voisin kysellä, että mikäs niissä asetuksissa? Bufferien kanssa säätöä, vai?
Itsellä ollut lähinnä sellaisessa kaikki raidat kerralla narulle -henkisessä käytössä, niin ei ole niin hirveää tarvetta ollut säätää.

Etuset on sinänsä ihan ok, mutta niissä ei ole hirveän hyvä alakerta ja siellä on semmonen käninä-henkinen särö, joka välillä rasittaa vähän. Kun tuohon lyö digiväylän nokkaan Midaksen etuset (ne viralliset siniset lootat), niin paranee kertalaakista.
Huonot ne toki ei ole. Varsinkaan kun tietää nuo pari kuoppaa tiellä.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Danko
02.08.2017 22:56:14

Einherjar: Ihan mielenkiinnosta voisin kysellä, että mikäs niissä asetuksissa? Bufferien kanssa säätöä, vai?
Itsellä ollut lähinnä sellaisessa kaikki raidat kerralla narulle -henkisessä käytössä, niin ei ole niin hirveää tarvetta ollut säätää.

Olisko se, et jos haluaa kanavakohtaisten asetusten päätyvän narulle asti, vaihtaa Routing-setupista "Card Out"-välilehdelle Expansion Card -outputeiks "P16 1-16" tjsp.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
akustiko
13.10.2023 11:23:59
Hei.meillä meni behringeristä näyttö pimeäksi.sulake ehjä.näytön sivulla oleviin namiskoihin tulee virta.mitä kantsii tehä,muuta kuin heittää roskiin.
Einherjar
13.10.2023 17:47:16
akustiko: Hei.meillä meni behringeristä näyttö pimeäksi.sulake ehjä.näytön sivulla oleviin namiskoihin tulee virta.mitä kantsii tehä,muuta kuin heittää roskiin.

Ainakin joskus oli eBayssä niitä lcd-näyttöjä ihan irtona myynnissä. Maksoi tyyliin 30-40e. Sen verran on kokemusta, että eräs tuttu tilasi ja vaihtoi omaan moisen. Ihan on ongelmitta toiminut about vuoden verran. Toki eBay ei ole se varmin vaihtoehto, mutta on kuitenkin vaihtoehto.

Sikälihän melko moneen asiaan pääsee ilman näyttöä käsiksi. On se kuitenkin hyvä olla kunnossa, jos vakavampaa käyttöä on.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
krautio
14.10.2023 00:01:14

Hyvinkin paljon kokemusta. Ensinnäkin on erittäin varmatoiminen eikä kaadu tai jumita käytännössä koskaan. Hintaansa nähden on (itse ostin johonkin 700-800 euron hintaan) todella monipuolinen. Itse käytän ohjaimena Mixing Stationia Androidilla, jossa on valmiina muutama scene riippuen minkälaista projektia on tarkoitus työstää. Lisänä mulla on ollut stageboxina S32, joka on ollut äänitystilassa ja mikseri tarkkaamossa.

Mutta kuten Einherjar edellä sanoi, niin tarjolla on varmasti laadukkaampia etuasteita mitä X32 tarjoaa. Silloin pitää vaan olla valmis maksamaan moninkertainen hinta.
Hey Ho, Let's Go!
dewil
15.10.2023 10:20:22

Einherjar: Ihan mielenkiinnosta voisin kysellä, että mikäs niissä asetuksissa? Bufferien kanssa säätöä, vai?

Etuset on sinänsä ihan ok, mutta niissä ei ole hirveän hyvä alakerta ja siellä on semmonen käninä-henkinen särö, joka välillä rasittaa vähän. Kun tuohon lyö digiväylän nokkaan Midaksen etuset (ne viralliset siniset lootat), niin paranee kertalaakista.
Huonot ne toki ei ole. Varsinkaan kun tietää nuo pari kuoppaa tiellä.

Onks sulla jotain mittausdataa tms. heittää tästä asiasta?
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Danko
16.10.2023 19:27:29

dewil: Onks sulla jotain mittausdataa tms. heittää tästä asiasta?

Tuossa ainakin yksi vertailu X32 vs M32 https://smallvenuesurvivalist.com/x32-vs-m32/
"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko
Einherjar
16.10.2023 21:59:53
dewil: Onks sulla jotain mittausdataa tms. heittää tästä asiasta?

Ei olla mittailtu, mutta vierekkäin ollaan käytetty testissä monia etusia X32:sen kanssa.
Midaksen sinisien boksien etusien soundi on todella lähellä X32:sta. Niitä kun vertaa, niin huomaa ne X:n "huonot puolet". Suurimpia eroja on tosiaan ne alakerran puutteet (Midaksessa muhkeampi toisto), yläkeskialueen käninä (summautuessa huomaa parhaiten) ja miten Midaksen yläkerrassa on "ilmaa" enemmän.

Nämä on vähän sellaisia huonoja mitattavia. Rta:han näyttää helposti "suoraa", vaikkei ulostuleva tavara ihan sellaiselta kuulostaisi. Vähän ikäänkuin kaksi suoraksi viritettyä pa-kaappia kuulostaa eriltä, vaikkei mittarin mukaan pitäisi.
Jos pitäisi heittää sellaisia jonkinlaisia pistetaajuuksia näille, niin 50Hz, 2.5kHz ja 15kHz voisi olla suuntaa-antavia "tutkimisen aiheita"

Sikäli minulle kelpaa kyllä X32:nen minä päivänä tahansa. Sen ominaisuudet on iästä huolimatta vielä melko tappavan kovat. Nykyään vaan mielummin otan ne siniset etuset mukaan, mikäli se optio olemassa on.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)