Aihe: Megadeth
1 2 3 4 5208 209 210 211 212231 232 233 234 235
Deg
20.07.2017 23:56:51

Itse nostan Cryptic Writingsin vielä näiden kovien joukkoon, ehkä siksi että siitä oma diggailuni alkoi. Olin 12-vuotias, ja ostin (ostatin porukoilla) levyn kesälomareissulla Kemin Citymarketista. Sieltä sitten pitkällinen junamatka etelään, jonka aikana saattoi lähinnä tutkiskella kansivihkosta. Ostopäätös syntyi varmaan Trustin videon perusteella, joka bongattiin Listasta tahi Jyrkistä kenties. Se oli erilaista aikaa. Siitä sitten kelasin yhtyeen historiaa taaksepäin levy kerrallaan, ja 1999 bändin pääsi näkemään Iron Maidenin lämppärinä (ja ostamaan Riskin, jota sitäkään en suostu polkemaan aivan pohjamutiin). Huima keikkakokonaisuus silloin, kun pääsi näkemään kaksi suosikkiaan Dickinsonin paluineen päivineen. Viime kesänä näin bändin seitsemäntoista vuoden tauon jälkeen sitten uudestaan, tällä kertaa Pariisissa, niin ei tarvitse lähteä Kuopioon. Siellähän saattaa vaikka nähdä Turbon. Pahoittelut tästä sekavasta muistelmakirjoituksesta.
"Mietin itsekseni ääneen, että soitan Tero Vaaralle. Hän on huumorimies, jolla on hirveästi hienoja lauluja." -Olli Lindholm
Arkka
21.07.2017 03:53:20

Deg: Itse nostan Cryptic Writingsin vielä näiden kovien joukkoon, ehkä siksi että siitä oma diggailuni alkoi. Olin 12-vuotias, ja ostin (ostatin porukoilla) levyn kesälomareissulla Kemin Citymarketista. Sieltä sitten pitkällinen junamatka etelään, jonka aikana saattoi lähinnä tutkiskella kansivihkosta. Ostopäätös syntyi varmaan Trustin videon perusteella, joka bongattiin Listasta tahi Jyrkistä kenties. Se oli erilaista aikaa. Siitä sitten kelasin yhtyeen historiaa taaksepäin levy kerrallaan, ja 1999 bändin pääsi näkemään Iron Maidenin lämppärinä (ja ostamaan Riskin, jota sitäkään en suostu polkemaan aivan pohjamutiin). Huima keikkakokonaisuus silloin, kun pääsi näkemään kaksi suosikkiaan Dickinsonin paluineen päivineen. Viime kesänä näin bändin seitsemäntoista vuoden tauon jälkeen sitten uudestaan, tällä kertaa Pariisissa, niin ei tarvitse lähteä Kuopioon. Siellähän saattaa vaikka nähdä Turbon. Pahoittelut tästä sekavasta muistelmakirjoituksesta.

Mulla tais CW olla eka levy ikinä, jonka ostin. Ite olin jo niinkin vanha ku 14 ja ostin levyn aika jäätävään ylihintaan Vammalan Infosta, olisko ollut 140 mk tms. Sitä ennen kaikki musa oli kasettikopioina muilta. Olin myös sillä -99 keikalla. Megadeth kuulosti tosi hyvältä. Setti olis saanut olla pidempi vaan. Mustaine tais sanoakkin, että ei hirveesti välispiikkailla kun soittoaika on lyhyt. Mieleen jäi myös, että jompi kumpi kitaristi soitti väärin Holy Warssin introssa. Maiden ei ollut mulle hirveen tuttu, mutta vetivät hyvin.
Angra Mainyu
22.07.2017 10:52:33
youthanasia oli mun eka cd levy jonka ostin ja ostin sen heti kun ilmestyi.
olin ehkä 10-11v

laiskalevy mahtavan countdowin jälkeen. train of consequences oli silloin levyn paras, nyt ehkä paskoin laulu.
Raabjørn Speiler Draugheimens Skodde
Marshallga
27.07.2017 15:50:36
Huomenna vuosien tauon jälkeen Megadeth livenä. Tätä on odotettu!
"Support music, not rumors."
Shredator
29.07.2017 10:17:40

Kova oli keikka ja bändi tiukassa kunnossa. Mustainessa alkaa vaan ikä näkyä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Regalis Apertura
29.07.2017 10:23:37
Oliko Daven laulu yhtään petraantunut?
GoGo-FIN
29.07.2017 13:57:05 (muokattu 29.07.2017 14:13:12)
Hyvä soittolista oli ainakin, paljon vanhempaa tuotantoa. Tuli vaan valittua puhtaasti mukavuuden kannalta perältä vip-alueen takaa paikka jonne ei kuulunut oikein kunnolla, verrattuna jos olisi massan seassa ollut. Mut välillä tuntu mikkiin laulamiset menevän vähän huti. Olikos se niin et Megadeth on tiputtanut virettä hitusen alemmas?

Edit. Offarina tänään ekaa kertaa Niskalaukausta kattoo, odotus on kyllä melkonen! Eilen tuli Klamydia melkein edessä katsottua, oikein hyvä oli. Harvoin tulee vaan käytyä festareilla/keikoilla niin jumalaton ihmisviha kyllä alkaa kytemään, kun harva osaa sitä viinaa ottaa siellä, perkele.
Pavechkin
29.07.2017 14:51:07
Eivät kyllä YouTube-pätkät tee Megadethille oikeutta.
Varsin hyvä ja tiukka keikka. Laulukaan ei häirinny yhtään livenä vaan löyty hyvin sitä vihasta narinaa.

Kiko on mies paikallaan!
Angra Mainyu
29.07.2017 17:00:57 (muokattu 29.07.2017 17:02:12)
http://www.savonsanomat.fi/viihde/M … 4%C3%A4kekaapissa...-JUOKSE/1020754

Vituiksi meni keikka mun osalta. Eka kerran olin Megadethin keikalla, mutta en muista edes olleeni siellä. Ei mitään muistikuvia keikasta, ei sitten mitään.
VIP alueella otin kunnon pohjat ennen keikkaa.

Rouva sanoi että olin ollut eturivissä, mutta en itse muista mitään. En yhtään biisiä en mitään. Total blackout. Polvi on mustelmilla ja helvetisti verinaarmuja. En tiedä mistä tullu.
Angra Mainyu
29.07.2017 17:06:49 (muokattu 29.07.2017 17:07:58)
Kaikki tutut sano että oli himpatin hyvä keikka. Mustaine ja koko bändi (varsinkin rumpali) oli mega-iskussa

edit: Antti Tuisku oli Megadethin lämppäri orkku
Arkka
29.07.2017 18:18:37

Angra Mainyu: http://www.savonsanomat.fi/viihde/M … 4%C3%A4kekaapissa...-JUOKSE/1020754

Vituiksi meni keikka mun osalta. Eka kerran olin Megadethin keikalla, mutta en muista edes olleeni siellä. Ei mitään muistikuvia keikasta, ei sitten mitään.
VIP alueella otin kunnon pohjat ennen keikkaa.

Rouva sanoi että olin ollut eturivissä, mutta en itse muista mitään. En yhtään biisiä en mitään. Total blackout. Polvi on mustelmilla ja helvetisti verinaarmuja. En tiedä mistä tullu.

Liittyen tohon...

http://www.savonsanomat.fi/viihde/T … -Turusen-b%C3%A4ndist%C3%A4/1020881

Asuuko Kiko oikeesti Helsingissä? Millä nikillä se on mnetisä?
Kradenius
30.07.2017 16:40:45

GoGo-FIN: Hyvä soittolista oli ainakin, paljon vanhempaa tuotantoa. Tuli vaan valittua puhtaasti mukavuuden kannalta perältä vip-alueen takaa paikka jonne ei kuulunut oikein kunnolla, verrattuna jos olisi massan seassa ollut. Mut välillä tuntu mikkiin laulamiset menevän vähän huti. Olikos se niin et Megadeth on tiputtanut virettä hitusen alemmas?

D:stä ovat soittaneet muutaman vuoden.
modsman77
31.07.2017 14:19:38 (muokattu 31.07.2017 15:11:28)

GoGo-FIN: Tuli vaan valittua puhtaasti mukavuuden kannalta perältä vip-alueen takaa paikka jonne ei kuulunut oikein kunnolla, verrattuna jos olisi massan seassa ollut. Mut välillä tuntu mikkiin laulamiset menevän vähän huti. Olikos se niin et Megadeth on tiputtanut virettä hitusen alemmas?

Laulu tuli perälle aikasta hiljaa. Basarin napsua kääntäisin pienemmälle mut nykyään taitaa joka paikassa napsua.
Kuulosti kuin olis ollut vieläkin alempi vire..

https://youtu.be/LQFUJuBcYmI
Putki on paljon herkempi kuin transistori. Sen synnyttävä väreily on harmonista. Olipa kerran: 1800-luvulta lähtien särö koettiin kielteisenä musiikin kannalta, koska särö oli kohinan lisäksi häiriötekijä.
Burn
31.07.2017 14:21:47

Arkka: Millä nikillä se on mnetisä?

Eikse ollut se joku varpio?
varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset.
joku muu sikko
31.07.2017 20:38:30
Hieno setti oli. Kiko on kyllä kova soittaja.
Head crusheria odotin kovasti mutta ei tällä kertaa.
Vanha pappa huutelee nimimerkin takaa. -obiwan-
bedlam
01.08.2017 08:01:29

modsman77: Laulu tuli perälle aikasta hiljaa. Basarin napsua kääntäisin pienemmälle mut nykyään taitaa joka paikassa napsua.
Kuulosti kuin olis ollut vieläkin alempi vire..

https://youtu.be/LQFUJuBcYmI

Ei kait tuo ole kuin yhden sävelaskeleen, mutta kyllähän se heti kuulostaa ihan eriltä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Angra Mainyu
01.08.2017 08:24:57
Keikka-arvio:

http://www.savonsanomat.fi/kulttuur … Ruutia-ja-potkua-aamuyhteen/1021664

mut himpatti en oo tilaaja, kertokaa mitä tuossa lukee?
Angra Mainyu
01.08.2017 08:31:19
Megadethin laulaja-kitaristi Dave Mustaine on säveltänyt vuosien saatossa tukun musiikkityylin ikonisimpia riffejä, mutta mikä mahtaakaan olla miehen henkilökohtainen suosikki omasta tuotannostaan? Ultimate Guitarin haastattelussa mies paljastaa, että kyseessä ei suinkaan ole Symphony of Destructionin tai Holy WarsThe Punishment Duen kuuluisat kitarakuviot, vaan orkesterin debyyttilevyn avauskappale Loved to Dethin monimutkainen pääriffi.

Se on yksi suosikeistani, sillä se on todella vaikea soittaa ja siinä on makean funkkaava rytmi, mies toteaa. Sen soittaminen oikein on yksi juttu, mutta sen soittaminen oikein samalla laulaen onkin sitten jo ihan muuta.
Röntgen-Jeesus
01.08.2017 10:21:36

Kuopion keikka oli hyvää tykitystä. Daven ääni nyt on livenä mitä on, samaa käninäähän se on ollut jo iät ja ajat. Soittajat oli kyllä tiukassa vedossa.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)