Juicy 01.08.2017 11:42:44 (muokattu 01.08.2017 11:44:42) | |
---|
Ei siinä, minäkin oon samplepohjaisella vst-bassoinstrumentilla vetänyt bassoja ekoihin demoihin. Tosin ne kuulostikin aika suoraan tuolta jälkimmäiseltä soundilta. Ja eka sinänsä ihan kelvollinen. |
heviäijä 01.08.2017 11:52:04 (muokattu 01.08.2017 11:55:31) | |
---|
Ei saatana, nyt alkaa mennä jo usko, tavallaan alkoi vaikuttamaan kuunneltavalta setiltä, mutta nyt jätetään kyllä kertomatta ties mitä. Levy pelkkää Intelia ja Voxin tonelab suhinaa. Kumpi enemmän on peitellyt salaisuuksiaan ja uskotellut olevansa huijaamatta? Lance Armstrong vai Jari Mäenpää. Splash One |
Stoalainen 01.08.2017 12:08:38 | |
---|
"En valehtele, jätän vain kertomatta." Groove ratkaisee |
sticky fingers 01.08.2017 12:13:24 | |
---|
Decadetroll: Ainoastaan kitarat ja laulut taisi näkyä niissä... Jossen väärin muista. Oikiasti, mitä ihmettä se Jartsa tekee? On kuitenki kovan luokan soittoniekkoja jartsan lisäksi bändi täynnä ja tyyppi tekee rytmiryhmän tietokoneella? Se on sitä nykyaikaa, kun ammattimiehet korvataan koneilla! :D Kitaratkin, jos niihin olisi kelvollisia midi-instrumentteja olemassa, näpyttelisi paikalleen. Häpy ei sentään taida hänelläkään riittää siihen, että löisi guitarpro-soundit tiskiin. Tämän ketjun voisi siirtää vaikka huvittaviin asioihin. "'I've got, as they say, a well-develped talent for observation when it's already too late and some unpleasantness has happened" |
Kasu-_- 01.08.2017 12:40:32 (muokattu 01.08.2017 12:49:46) | |
---|
Hokkane: Ensimmäinen on alkuperäinen. Mutta meinaatkos nyt siis, että bassokin olisi soitettu hiirenklikkauksilla? :D Truuuu Vision!!!!! Eipäs muuten ookaan vaan jälkimmäinen :D Ensimmäisen väänsin itse Trilianilla ja Jari on näpytellyt jälkimmäisen levylle. Basso on siis klikkailtu MIDI:nä sisään. Voi olla vaikkapa Guitar Pro:lla tehdyt raidat, jotka on exportattu MIDI-raidaksi Cubaseen. |
vvaltsu 01.08.2017 13:32:01 | |
---|
Kasu-_-: Eipäs muuten ookaan vaan jälkimmäinen :D Ensimmäisen väänsin itse Trilianilla ja Jari on näpytellyt jälkimmäisen levylle. Basso on siis klikkailtu MIDI:nä sisään. Voi olla vaikkapa Guitar Pro:lla tehdyt raidat, jotka on exportattu MIDI-raidaksi Cubaseen. Siis toi jälkimmäinenhän kuulosti vielä ihan paskalta ja vielä enemmän koneen soittamalta ku eka. Säääääähhh :::D |
Eisssss, meikä luuli, että jälkimmäinen oli se ''nopeasti kyhätty esimerkki'', mutta oliki just toisinpäin! :D Ei voi muuta sanoa ku hattua nostaa. Kuka tahansa ohjelmois paremman basistin Guitar Prolla, mitä Jari kalliilla plugarilla :D https://www.facebook.com/SoundranchStudio
Edullisia äänitys- ja miksaushommia Pohjois-Pohjanmaalla. |
santakasa 01.08.2017 14:57:54 | |
---|
Siis minkä ihmeen takia ei ole itse soittanut bassoja sisään? Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Burn 01.08.2017 15:02:14 | |
---|
santakasa: Siis minkä ihmeen takia ei ole itse soittanut bassoja sisään? "We didn't have the resources to complete the true vision." varpio: Kyllä ei perussuomalaisia äänestetä vaikka olisi kuinka neekeri ja hyvät viikset. |
ÄrGee 01.08.2017 15:07:34 (muokattu 01.08.2017 15:30:23) | |
---|
santakasa: Siis minkä ihmeen takia ei ole itse soittanut bassoja sisään? Tuo voi olla myös pelkkä di-raita mitä on jälkikäsitelty niin paljon, että kaikki plekun rahina on otettu pois. Parempi on taas makuasia, itsessään aika eloton soundi mutta ei siihen levyllä kiinnitä huomiota. VITTU JARI :D On kyllä lyttyyn vedetty, jos ei ole midillä ja plugarilla naputeltu. Sieltä löytyy raidoista aidommankin kuuloista basson atakkia, kuin tuosta vertailusta mutta... TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Tympee Huttunen 01.08.2017 15:17:11 (muokattu 01.08.2017 15:20:42) | |
---|
Kyllä toi ihan koneelta kuulostaa mun mielestä. Lisäksi soundi on yksinään kyllä kehno omaan makuuni. Mutta ehkä tollanen palvelee hyvin tämän sortin kliinistä soundia, en tiedä. Itse pidän enemmän inhimillisestä tatsista. Mun mielestä biisimateriaalikin olisi toiminut paremmin erilaisella, raaemmalla, lähestymistavalla. Jos pyöritään luontoteemojen ympärillä, niin konetaustainen musiikki tuntuu vähän hassulta. Aika paljon erilaiset vibat saisi kävellessä metsän siimeksessä, kun noitarumpu pauhaisi taustalla ja joku kolkuttelisi kalloja yhteen. Biisimateriaali on kuitenkin vahvaa. Jos ymmärtänette pointin. Voi olla, että syy tolla bassoraidalle on se, ettei Mäenpää halunnut kenenkään muun soittavan levylle - se olisi vähän kurjaa, jos vaikka kaikki muut olisi soittaneet, eikä esim. rumpali nuottiakaan. Nyt ei soittanut kukaan muu kuin Mäenpää. Olisi kyllä silti voinut itse pompotella nuo sisään, kun varmasti olisi unissaankin voinut ne soittaa. Mutta vaikka siellä on ohjelmoidut orkestraatiot, rummut ja bassot, niin yllättävän toimivat soundit on kyllä kokonaisuutena ja on tullut levyä tässä paljon kuunneltuakin. |
mrk 01.08.2017 15:29:52 | |
---|
Burn: "We didn't have the resources to complete the true vision." bassoa ei voi nauhoittaa ilman rantasaunaa. "Short On Long Term Goals" |
Gritsen 01.08.2017 15:38:41 (muokattu 01.08.2017 15:42:56) | |
---|
Moderni metallimusiikki on näin ulkoapäin tarkastellen aika hassu skene, mitä tulee näihin tuotantojuttuihin. Monet (Jari mukaanlukien) hehkuttavat jotain Black Sabbathin ekaa ja Mayhemin demoja true metal -äänitteinä ja tosi-inspiraationa, mutta tuottavat itse kuitenkin äärikliinistä kvantisoinnissa uppopaistettua, tappiin asti geitattua tykittelymusaa. Ollaan tultu jo siihen pisteeseen, että aidosti soittava bändi (raita kerrallaankin nauhoitettu ja jälkikorjattu) ei vain voi olla tarpeeksi tiukka ja tuotettu, mitä modernissa metallissa vaaditaan. Siksi hyvin monet modernit rytmisahauskitaratkin ja tilusoolotkin tehdään nykyään editoimalla 100% kvantisoidusta DI-signaalista plekuäänet ja muut inhimillisyydet pois, ja sen jälkeen re-amppaamalla joko oikeiden vahvarien tai softien läpi. Siitä ei ole enää pitkä matka siihen, että kukaan ei enää edes soita levyillä. Siinä kontekstissa TÄYSIN ymmärrän "Truu Visönin" tavoittelun softainstrumenteilla. Samaltahan se lopputulos kuulostaa. Ja miksi kukaan ei valita Jartsan orkestraatioiden lähtökohtaisesta "epäaitoudesta"? Mutta kaikki tähän tuotannollisee rinkirunkkuun osallistuvat bändit yleensä kyllä osaavat soittaa materiaalinsa livenä erinomaisesti, ja se on hyvien muusikoiden merkki ja tarpeeksi pätevä "aitouden" mittatikku omissa kirjoissani. |
pehko 01.08.2017 15:49:29 (muokattu 01.08.2017 15:50:34) | |
---|
Gritsen: Ollaan tultu jo siihen pisteeseen, että aidosti soittava bändi (raita kerrallaankin nauhoitettu ja jälkikorjattu) ei vain voi olla tarpeeksi tiukka ja tuotettu, mitä modernissa metallissa vaaditaan. Onneksi meillä tehtiin juurikin näin. Sen kuuli myös kiroilun ja itseinhon määrässä. Äänittäjällä varmaan korvat punotti. Ja miksi kukaan ei valita Jartsan orkestraatioiden lähtökohtaisesta "epäaitoudesta"? Koska asia oli kaikille jo itsestään selvyys ennen kun nuottiakaan oli kuultu? "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
Decadetroll 01.08.2017 16:15:11 | |
---|
Kukaan ei varmasti ole missään vaiheessa edes uskaltanut toivoa, että wintersunin orkestraatiot olisivat jotain muuta, kuin silkkaa plugaria. Sen sijaan itse ainakin elän keskimääräisesti siinä toivossa, että edes perus bändisoittimet (bassot, kitarat, rummut) tulisivat oikeilla soittimilla soitettuna... I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Dr. Funkenstein 01.08.2017 16:15:38 | |
---|
pehko: Onneksi meillä tehtiin juurikin näin. Sen kuuli myös kiroilun ja itseinhon määrässä. Äänittäjällä varmaan korvat punotti. No kyllä kannatti kun tuollaiseen maineeseen olette noussut ja rahaa tulee huh huh |
ÄrGee 01.08.2017 16:19:15 | |
---|
Gritsen: Ja miksi kukaan ei valita Jartsan orkestraatioiden lähtökohtaisesta "epäaitoudesta"? Koska niiden ei pidäkään kuulostaa aidolta sinfoniaorkesterilta? Vaan enemmänkin syntetisaattoreilta, käsittääkseni Jari on alkanut kuuntelemaan paljon konemusiikkia viime vuosina. Carpenter Brutia se oli ainakin hehkutellut, ja paria muuta synth wavea soittavaa artistia. Nuo orkka/synaraidat ovat mielenkiintoista kuultavaa sellaisenaan. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
RäikeäSammakko 01.08.2017 16:21:19 | |
---|
Ite pidän tästä Forest Seasonsista, tykkään enemmän kuin Time 1:stä mutta ei peittoa debyyttiä. Silti kyllä ihmetyttää jopa meikäläistä että miksi jopa bassot on ilmeisesti tehty koneella. Vai onko Jari hakenut bassoille jotain tiettyä soundia mitä ei muuten saisi? Ja oliko Hahto sitten kiireinen Nightwishin kanssa kun Jari tätä albumia äänitti, eikä siksi ehtinyt soittamaan rumpuja levylle? Sinänsä meikäläistä ei haittaa että Jari tekee itse kaikki raidat levylle, Jarin oma sooloprojekti tämä on ollut alusta saakka poikkeuksena Kai Hahto soittamassa rumpuja. Mutta mieluummin kuuntelisin oikeita instrumentteja. Ite en työskentele musiikkialalla, mutta kyllä minunkin korviini ainakin noi rummut kuulostaa "konemaisilta". |
pehko 01.08.2017 17:23:27 (muokattu 01.08.2017 17:25:32) | |
---|
Dr. Funkenstein: No kyllä kannatti kun tuollaiseen maineeseen olette noussut ja rahaa tulee huh huh No, ehkei näin, mutta rehellisesti sanottuna kuullostaa ainakin vitusti paremmalta kun Forest Seasons xD ÄrGee: Koska niiden ei pidäkään kuulostaa aidolta sinfoniaorkesterilta? Pitääkö minkään tällä levyllä kuullostaa aidolta? "Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP |
ÄrGee 01.08.2017 18:03:34 | |
---|
pehko: Pitääkö minkään tällä levyllä kuullostaa aidolta? En tiedä, kysy Jarilta. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |