Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol V
1 2 3 4 5225 226 227 228 229267 268 269 270 271
stratomaster
16.07.2017 22:22:40

Kiitos!
Nyt on kuulkaas sellainen tilanne että olen lomareissulla eikä skaban käynnistys onnistu kuin vasta viikon päästä. Voisko joku pistää skaban käyntiin? Kiitos etukäteen jos jollekin sopii.
krk
17.07.2017 11:47:39 (muokattu 17.07.2017 18:57:48)

Voin laittaa, menee iltaan.

E. Noni siä on, ei muuta kun kovaa laittoa!
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
krk
21.07.2017 21:29:40

Skaban 486 osallistumisaika umpeutuu siis vasta perjantaina 28.7.2017 klo 21.
- So it was fun when I finally got to suck... that was a big moment... the suck level, that was a big moment for me... Joel Paterson
krk
30.07.2017 21:03:57

Roots-skaba 486, tulokset:

stratomaster_16
Jarkre & krk_10
Raicca_4
tjj2000_1
karik_1
Vesa423_0
Krice ei äänestänyt

Onnittelut stratomasterille ja kiitokset osallistujille, stratomasterin työt.
stratomaster
30.07.2017 21:11:38 (muokattu 30.07.2017 21:52:56)

Kiitos kannatuksesta!

Edit: Skaba 487 avattu, tarjolla aikoinaan ihan kotona leivottua.
stratomaster
31.07.2017 08:42:34 (muokattu 31.07.2017 08:45:51)

Vesa ja tjj, oletteko yhtään laskeskelleet, kuinka moneen skabaan olette osallistuneet tässä vuosien varrella divari mukaan lukien? Molemmilla on uskollisuus ollut kiitettävää luokkaa, joten kyllä osallistumiskertoja useita satoja täytyy olla. Joka tapauksessa arvostettavaa omistautumista. Keep up the good work...
tjj2000
31.07.2017 17:53:58
stratomaster: Vesa ja tjj, oletteko yhtään laskeskelleet, kuinka moneen skabaan olette osallistuneet tässä vuosien varrella divari mukaan lukien? Molemmilla on uskollisuus ollut kiitettävää luokkaa, joten kyllä osallistumiskertoja useita satoja täytyy olla. Joka tapauksessa arvostettavaa omistautumista. Keep up the good work...

Kiitos palautteesta!

Ensimmäinen roots tapailu oli nro 190; nyt on numero 487, jokunen kymmenen on jäänyt välistä; ainakin pari sataa tulee näistä.
Ensimmäinen divari oli nro 41, nyt on numero 325; näitä on jäänyt välistä vähemmän. Reilu 200 divaria.
Yhteensä siis reilu 400 soittoa....

Mutta siis miksi: prosessi on mukava, saa vähän toteuttaa omaa näkemystään, soittaminen on kivaa, jos jonkun pisteenkin saa on sekin mukavaa, sanalliset positiivisuudet ovat arvokkaimmat jos joku jaksaa niitä jaella.
Siis miksi ei ;)
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Vesa423
31.07.2017 20:23:10
stratomaster: Vesa ja tjj, oletteko yhtään laskeskelleet, kuinka moneen skabaan olette osallistuneet tässä vuosien varrella divari mukaan lukien? Molemmilla on uskollisuus ollut kiitettävää luokkaa, joten kyllä osallistumiskertoja useita satoja täytyy olla. Joka tapauksessa arvostettavaa omistautumista. Keep up the good work...

Kiitos kommentista. Eipä ole tullut laskettua, mutta kiinnostava kysymys, joten yritetään. Eka divari oli näköjään 49 ja eka roots-skaba 199. Molemmissa jotain tietty jäänyt väliinkin, mutta kyllä noista varmaan lähes 250/sarja tulee. Tjj oli jo aloittanut kun tulin itse mukaan, eli voi olla edelläkin.

Tavoite siinä mielessä saavutettu että kynnys soitella erilaisissa jami- ja harrastebändijutuissa alentunut oleellisesti skabailun myötä, ja mukavaahan tämä ihan itsessäänkin on.
tjj2000
31.07.2017 21:39:19
stratomaster: Vaikuttavat lukemat! Vaikka olen ollut näissä mukana ennen teitä jo sooloskaboissa ja roots-skabassakin jo ykköskierroksella, itselläni on vain ehkä noin 200 osallistumista. Tuo oman soiton runsas äänittäminen ja sen kuunteleminen on kieltämättä ollut hyödyllistä. Itseltäni on hävinnyt "narukammo" lähes täysin, ja soiton time on parantunut.

Soittaminen on kehittynyt, tallentaminen on sujuvampaa, vertailu oman tekeleen ja muiden kanssa on aina vähintäänkin avartavaa; aika usein vaan huomaa miten oma lahjattomuus musiikillisesti kuuluu. En pääsisi ikipäivänä mistään musiikkiopiston pääsykokeista läpi, jos ne ovat sitä mitä olen ymmärtänyt.
Toisaalta soittamaan oppii soittamalla ja olen huomannut tälläkin tavalla vain soittamalla homman kehittyvän; varsinkin kun tallennuskalustoni on pysynyt melkein samana koko ajan. G-DEC suoraan usb piuhalla tietokoneeseen ja äänitysohjelmaan.
Joku Kemper olisi joskus hauska kokeilla mikä vaikutus sillä olisi lopputulokseen, mutta ei taida viitsiä niin paljon euroja sellaiseen sijoittaa.
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
MadMatt
01.08.2017 07:18:34 (muokattu 01.08.2017 07:20:03)

Täytyi ihan tsekata...

Kaikki omat vedot on arkistoitu koneelle. Roots, soolo ja jazz skaboja löytyy yhteensä 269 kpl Joista about parikymmentä vaihtoehtoista ottoa tai joita en ole muusta syystä kelpuuttanut mukaan. Minuutin mittaisinakin tuo tekee jo 4,5 tuntia. Skabojen taustat taitaa keskimäärin kuitenkin olla lähemmäs puolitoista minuuttia. Tallentamattomat otot mukaan lukien skabojen kanssa vietetty aika lasketaan jo varmaan useammissa vuorokausissa.
Tuomo_
01.08.2017 17:40:32 (muokattu 01.08.2017 18:04:28)
500 skabavetoa basso- soolo- roots- ja divari-skaboihin vuoden 2008 alkupuolelta lähtien. Viime aikoina olen passannut enempi. Nykyisin mieluummin soittelen livenä keikoilla yksin tai yhdessä porukoiden kanssa. Mieleeni on jäänyt roots-skaban 33 voitto. Se oli aika alussa ja se innosti jatkamaan sitkeästi eteenpäin. Myös divarin perustaminen oli mielekästä. Skabaamisesta innostui uudet soittajat, jotka välttämättä eivät halunneet tai uskaltaneet alkaa skabaamaan roots-puolella. En tiedä, onko ollut hyötyä soittamisen kehittymiseen.
Armon Kerjäläinen jo vuodesta 1955.
Gary Enfield
01.08.2017 18:50:48 (muokattu 03.08.2017 22:55:09)
En ole osallistunut moneen kuukauteen, vaan enpä ole sähkökitaraankaan koskenut. Akustinen kitara on ollut mieluisempi.
En tiedä skabojen määrää enkä ole niitä säästänytkään, joten en voi laskea. Hyvä konsepti kuitenkin nämä skabat ja varmaan tulee taas osallistuttua sitten kun sähköinen soitto taas maittaa. Rupeaa ehkä olemaan siinä hujakoilla. Kiva taustakin tällä kertaa.

E: haun avulla skabaosallistumsten lukemaksi tulee 400. En tarkastanut onko tuplia ja paljonko mutta häkellyttävän paljon kuitenkin - jazz, sävellys, riffi, metalli , sooolo, divari ja roots, kaikkia lajeja.
Urmas Potkuri
03.08.2017 12:38:53

Gary Enfield: En ole osallistunut moneen kuukauteen, vaan enpä ole sähkökitaraankaan koskenut.

Hiukan samaa vikaa on ollut, vaikka "vesivahinko pakolaisena" en ole koskenut mihinkään soivaan kapineeseen.
Tällä kertaa tausta on poikkeuksellisen tyylikäs meikäläisen turmeltavaksi, mutta turmelin silti. Anteeks...
"Too Old To Rock 'n' Roll; Too Young To Die"
stratomaster
03.08.2017 17:50:25

Urmas Potkuri: Hiukan samaa vikaa on ollut, vaikka "vesivahinko pakolaisena" en ole koskenut mihinkään soivaan kapineeseen.
Tällä kertaa tausta on poikkeuksellisen tyylikäs meikäläisen turmeltavaksi, mutta turmelin silti. Anteeks...

Hienoa, tervetuloa jälleen skabaan!
WanhaWetäjä
04.08.2017 16:01:21 (muokattu 04.08.2017 16:02:08)

Tuomo_: 500 skabavetoa basso- soolo- roots- ja divari-skaboihin vuoden 2008 alkupuolelta lähtien.
No toi on kyllä kunnioitettava määrä...ite laskin että mulla on koneella about 300 skabasooloa, alkaen vuodesta 2006, rootsia n. 130, jokunen bassoskaba, pari komppiskabaa ja reilu kymmenen jazzskabaakin.
Voi olla että maihnnousussa ja mikseri.netissa on joitain mitä ei ole koneella.

Nyt on kyllä niin hyvä tausta että täytyy laittaa tämä uusi kaunokainen ekaa kertaa tulille skabojen muodossa.
https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
stratomaster
04.08.2017 18:28:49 (muokattu 04.08.2017 18:29:36)

WanhaWetäjä: No toi on kyllä kunnioitettava määrä...ite laskin että mulla on koneella about 300 skabasooloa, alkaen vuodesta 2006, rootsia n. 130, jokunen bassoskaba, pari komppiskabaa ja reilu kymmenen jazzskabaakin.
Voi olla että maihnnousussa ja mikseri.netissa on joitain mitä ei ole koneella.

Nyt on kyllä niin hyvä tausta että täytyy laittaa tämä uusi kaunokainen ekaa kertaa tulille skabojen muodossa.
https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg

Mahtavan näköinen loimukansi, onnittelut upeasta kitarasta! Oletko tyytyväinen GAS:in työn jälkeen ja soundeihin? Jucciz näyttää kehuvan noita kovasti.
WanhaWetäjä
04.08.2017 21:04:33

stratomaster: Mahtavan näköinen loimukansi, onnittelut upeasta kitarasta! Oletko tyytyväinen GAS:in työn jälkeen ja soundeihin? Jucciz näyttää kehuvan noita kovasti.

Kiitos...juu, loistavaa työtähän tuo on kaiken kaikkiaan. Sain ite valita tuon kannen ja myös bodyn ja otelaudan puut kuin myös värityksen ja oikeastaan kaiken mitä tuohon tuli, sepän opastuksella, tietetenkin.
Pientä säätöä oli alussa, mm humpparin jouset oli liian hepposet, valmistajan vika, ja sinkkumikkien g-kielen napapaloja joutui viilaan matalammaksi MUTTA kun on kyse vasurikitarasta niin eihän seppä pysty sillä oikeen mitään soittamalla testaileen.
Aikansa tuossa menee että pääsee sinuiksi hieman erilaisen soittoasennon kanssa, mutta olihan tuo aika lailla "wau" kun näin sen eka kerran valmiina, todella onnistunut ulkoasultaan kuin myös soittotuntumaltaan.

Ehkä tuo 3-asentoinen kytkin ja vähän erilainen mikkien kytkentä ylipäätään menee vielä uusiksi eli perinteiseen 5-asentoiseen stratomaailmaan, saa nähä, huomenna ois eka keikka. Mutta aivan taivaallisen hyvä tuo on soittaa, ja sehän on tärkeintä.

Se että pajalle on matkaa 5 km ja seppä on todella omistautunut työlleen ja auttaa ongelmissa, se on aivan superia. Voi poiketa koska vaan.

Niin joo, Jucciz on oikeastaan "syypää" mun kitarahankintaan ;-)
krk
04.08.2017 21:33:47

Onnittelut WW, todella upea peli!

Tässähän täytyy ruveta vakavasti katselemaan ko. pajan suuntaan jos vielä meinaa sähkökitaraa teettää... :)
WanhaWetäjä
04.08.2017 22:44:13

krk: Onnittelut WW, todella upea peli! Juu, täytyy pistää Pekalle viestiä että kehuja tulee koko ajan.

Tässähän täytyy ruveta vakavasti katselemaan ko. pajan suuntaan jos vielä meinaa sähkökitaraa teettää... :)
Siellä on seinällä jo aika monta tilausta mutta aina sinne uusia sopii.

Suosittelen, todellakin. Todella mukava ja pro kaveri ja hienot puitteet pajalla.
Saat just sellaisen kitaran minkä haluat, voit osallistua itse erittäin aktiivisesti suunnitteluun ja materiaalien yms valintaan paikanpäällä kuin myös pääset halutessasi seuraamaan kitaran valmistumista ihan alusta asti + käytännössä rajaton takuu ja joustavat maksuehdot.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)