Aihe: Aloittelijoiden huippukitaroista
1 2 3 4
JS
15.06.2004 12:56:36
Pitkään ja hartaasti olen tätä ilmiötä ihmetellyt. Yläasteikäisillä, pahimmassa tapauksessa pari vuotta tai jopa alle vuoden soittaneilla aloittelijoilla (älkää nyt kukaan vetäkö hernettä nenään, minäkin olen mielestäni aloittelija) on 1000+ euroa maksavia kitaroita ja vielä kalliimpia vahvistimia. Luulin tämän johtuvan vain siitä että käyn lukiota Kauniaisissa, mutta täällä m.netissä on selvinnyt että tämä on oikeastaan melko laaja ilmiö. Myönnän heti kärkeen että kyllä, olen kateellinen :), mutta silti tuntuu vähän kummalliselta että siirrytään suoraan ammattilaistason soittovehkeisiin. On kai se tietenkin taloudelle hyväksi että raha liikkuu ja niinposipäin, mutta minulle on tullut vastaan useita tapauksia joissa isäpappa on hankkinut ensimmäiseksi kitaraksi jumalattoman kalliin huippukepin joka on parin viikon kuluttua jo suomeksi sanottuna paskana, etenkin jos soittointo lopahtaa kun huomataan (tai joissakin tapauksissa ei huomata) että kyllä se vaan niin keleesti treenaamista tämäkin laji vaatii.

Onko tässä käynyt niin että pidemmän aikaa soittaneiden modausinto ja kamahifistely ovat saaneet aikaan sen, että aloittelevat kitaristit luulevat ettei kitaralla voi soittaa ellei ole Duncanin mikkejä, originaalifloikkaa ja neckthroughbodyä?
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Jaba
15.06.2004 13:06:29
Onhan se kiva niiden mielestä varmaan elvistellä niillä... Mun sydän ei kestäis ottaa vastaan 1000 euroa maksavaa kitaraa, ainakaan isältäni (paitsi Gibsonin SG).
"What stands best is the public buys your records and they come see you. What more do you want?" –Angus Young
tommiot
15.06.2004 13:11:47
Hö, kyllä mulle riitti reilun 400€ keppi(käytetty), ja halvemmallakin olisin pärjännyt. Tosin onhan 400€ aika iso raha, mutta riparilahjaksi kun rahat sain... vahvistinkin on tommonen paska Frontman, uutta(käytettyä) tosin oon hankkimassa...
kulmahiomakone