Eli ostin tuossa Sennheiserin E835 mikin ja siihen kaapelin. Koska kaapelin molemmissa päissä oli XLR-liitin niin ostin adapterin (XLR -> 6.3mm plugi), että saisin mikin kiinni tietokoneeseen. Mutta vaikka kaikki vivut ovat nyt täysillä niin nauhoittaessa ääni kuuluu todella hiljaa. Kokeilin mikkiä myös kitaravahvistimeen mutta ääni kuului edelleenkin todella hiljaa. Tarvisiko tämä toimiakseen jotain muutakin kuin mikin ja kaapelin? |
Terok 01.12.2002 20:55:05 | |
---|
Eli ostin tuossa Sennheiserin E835 mikin ja siihen kaapelin. Koska kaapelin molemmissa päissä oli XLR-liitin niin ostin adapterin (XLR -> 6.3mm plugi), että saisin mikin kiinni tietokoneeseen. Mutta vaikka kaikki vivut ovat nyt täysillä niin nauhoittaessa ääni kuuluu todella hiljaa. Kokeilin mikkiä myös kitaravahvistimeen mutta ääni kuului edelleenkin todella hiljaa. Tarvisiko tämä toimiakseen jotain muutakin kuin mikin ja kaapelin? Tarvitset mikkietuasteen joka nostaa sitä erittäin heikkoa mikki signaalia, käyttämällä äänikortin mic sisääntuloa ja mic boostia (tai vast.) saat jonkinlaista ääntä kuulumaan. |
Tepi 01.12.2002 21:06:40 | |
---|
Jaahas, sitten seuraava kysymys. Eli paljonkas tälläinen mikkietuaste kustantaa? |
Vilhelmus 01.12.2002 21:21:55 | |
---|
Jaahas, sitten seuraava kysymys. Eli paljonkas tälläinen mikkietuaste kustantaa? Elikä painotan vielä että PAKOLLINEN ei erillinen etuaste ole. Mulla on sama mikki ja SB live ja olen myös mikserittä sitä koneeseen kytkenyt ja jopa mic boostitta sieltä tulee signaalia ihan mukavasti. Mic boostilla aivan järkyttävän paljon. Ziigaapa ne asetukset vielä. Olen maailman kovin jätkä, runkut! |
Tepi 01.12.2002 21:31:46 (muokattu 01.12.2002 21:35:07) | |
---|
Asetuksia olen säädellyt ja väännellyt. Voisikohan minun halpis SB 128 vaikuttaa asiaan? Tai tuo XLR->6.3mm adapteri? Edit: Ja sittenhän siinä on vielä 6.3mm -> 3.5mm adapteri. Kunnon muunnoshässäkkä. |
Vilhelmus 02.12.2002 08:28:55 | |
---|
Asetuksia olen säädellyt ja väännellyt. Voisikohan minun halpis SB 128 vaikuttaa asiaan? Tai tuo XLR->6.3mm adapteri? Edit: Ja sittenhän siinä on vielä 6.3mm -> 3.5mm adapteri. Kunnon muunnoshässäkkä. Vaikuttaa kyllä oudolta sitten. Oothan väännelly sekä niitä normaaleja play- että rec-aetuksia (löytyy siis olisko tiedosto->ominaisuudet kun oot kaksoisklikannu oikeelta alakulmasta mikserin auki. En voi tarkistaa kun kone ie tällä hetkellä tunnista äänikortsua =) Olen maailman kovin jätkä, runkut! |
Tepi 03.12.2002 01:45:29 | |
---|
Lainasin kaverilta SB:n audigyä ja nyt toimii paremmin, tosin mic boosti täytyy olla päällä. Tuo audigy on minulle liian kallis kortti, riittäisiköhän live 5.1. |
Terok 03.12.2002 08:25:12 | |
---|
Lainasin kaverilta SB:n audigyä ja nyt toimii paremmin, tosin mic boosti täytyy olla päällä. Tuo audigy on minulle liian kallis kortti, riittäisiköhän live 5.1. Riittää, livejähän saa tosihalvalla. Halvin mikkietuaste/mikseri on varmaan Behringerin 602A joka maksaa 70e, siinä on sitten vähän muutakin näprättävää. |