Aihe: Peavey 6505+
1
Attew
26.07.2017 14:44:48

En oo kuullu, kuulostaa vaaralliselta. Siitä huolimatta, siis tarkoitatko ns.dummykaapelia returniin ja sendistä tavaraa narulle?
Onko sulla loop päällä? Jos on, niin ekana tulee mieleen, että loop ei vaan toimi niin.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Skeletor_
26.07.2017 17:27:25

Attew: En oo kuullu, kuulostaa vaaralliselta. Siitä huolimatta, siis tarkoitatko ns.dummykaapelia returniin ja sendistä tavaraa narulle?
Onko sulla loop päällä? Jos on, niin ekana tulee mieleen, että loop ei vaan toimi niin.

Samaa mieltä. Vieläpä äärimmäinen kohina kokoajan.

Tämän innoittamana testasin:

https://www.youtube.com/watch?v=cfj6X-1cP5Y
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta.
22001100
26.07.2017 17:46:37 (muokattu 26.07.2017 17:48:24)
Ei itsestään hiljene pelkästään sillä, että laittaa kaapelin sendistä äänikorttiin. Pitää myös itse volumet vetää pois eli pääte ei tuuppaa tavaraa kaappiin ja äänikorttiin menee etuaste. Ja pidä efekti looppi tietty päällä. Edit: tietääkseni returniin ei tarvitse laittaa mitään kaapelia.
Skeletor_
26.07.2017 18:20:22

22001100: Ei itsestään hiljene pelkästään sillä, että laittaa kaapelin sendistä äänikorttiin. Pitää myös itse volumet vetää pois eli pääte ei tuuppaa tavaraa kaappiin ja äänikorttiin menee etuaste. Ja pidä efekti looppi tietty päällä. Edit: tietääkseni returniin ei tarvitse laittaa mitään kaapelia.

Jeps, joissakin vahvareissa olen käyttänyt tätä onnistuneesti. Etuasteen ääni on vain kovin ohkainen. Hyvin kaukana oikeasta 4x12 kaapista vaikka olis mallinnus koneelta.
Skeletor_. Matalien vireiden fanittaja. Joskin välillä pitää ottaa maisteluja muustakin musasta.
TTV
26.07.2017 18:22:16
Skeletor_: Jeps, joissakin vahvareissa olen käyttänyt tätä onnistuneesti. Etuasteen ääni on vain kovin ohkainen. Hyvin kaukana oikeasta 4x12 kaapista vaikka olis mallinnus koneelta.

Siitä välistä puuttunee se päätteen mallinnos, mikä selittää saundin ohkaisuuden...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Skeletor_
26.07.2017 18:29:44

TTV: Siitä välistä puuttunee se päätteen mallinnos, mikä selittää saundin ohkaisuuden...

Ei tällä maaliin pääse, mut lisämausteena mitä parhain kunhan leikkaa sirinät.
Attew
26.07.2017 19:04:07

TTV: Siitä välistä puuttunee se päätteen mallinnos, mikä selittää saundin ohkaisuuden...

Ainakin sillä Two Notesin Torpedo plugarilla saa mallinnettua myös sen päätteen. Ehkäpä kokeilemisen arvoinen.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
headhead
26.07.2017 19:06:13
22001100: Ei itsestään hiljene pelkästään sillä, että laittaa kaapelin sendistä äänikorttiin. Pitää myös itse volumet vetää pois eli pääte ei tuuppaa tavaraa kaappiin ja äänikorttiin menee etuaste. Ja pidä efekti looppi tietty päällä. Edit: tietääkseni returniin ei tarvitse laittaa mitään kaapelia.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö master volume ole useimmiten ennen efektilooppia, tone stackin jälkeen? Näin ollen master volume nollassa loopistakaan ei tule mitään ulos?
Sanoinko jotain typerää?
RaskasMielinen
26.07.2017 19:15:05 (muokattu 26.07.2017 19:18:45)

Attew: Ainakin sillä Two Notesin Torpedo plugarilla saa mallinnettua myös sen päätteen. Ehkäpä kokeilemisen arvoinen.

Itse en ole kokeillut Two Notesin pääteastemallinnoksia kitaran kanssa, mutta bassoraidat nauhoitan bassoetusella (Two Notesin Le Bass -niminen purkki), johon lisään pääteastemallinnoksen ja toki myös bassokaappi- ja sen mikitysmallinnoksen. Toimii :)
"Satan represents man as just another animal, sometimes better, more often worse than those that walk on all-fours."
TTV
26.07.2017 19:36:10
Attew: Ainakin sillä Two Notesin Torpedo plugarilla saa mallinnettua myös sen päätteen. Ehkäpä kokeilemisen arvoinen.

Kyllä, ite kokeilin vastaavaa Two Notesin Torpedo LIVE:llä ja kyllähän sen päätteen mallinnoksen vaikutuksen huomaa heti. Tässä onneksi on keinokuorma mukana, joten voi surutta ajaa suoraan oikean nupin kaiutinlähdöstä :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Skeletor_
26.07.2017 20:41:18

headhead: Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö master volume ole useimmiten ennen efektilooppia, tone stackin jälkeen? Näin ollen master volume nollassa loopistakaan ei tule mitään ulos?

Muistaakseni testasin eikä kuulunut mitään loopista.
Tässähän on vain pre- ja post-säädöt kanavalleen.
Kaksi kanavaa Rhythm ja Lead.

Joillakin vahvareilla voi soittaa täysin hiljaisesti loopista. Esim. jotkin marsut.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)