Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 517 18 19 20 2171 72 73 74 75
mize7
12.07.2017 21:08:53

Mä käytin aluksi EQ blokkia ekoissa preseteissäni leikkamaan ärsyttäviä taajuuksia. Mutta nyt, kun on Helix tullut tutummaksi, niin enpäs ole tätä kikkaa enää tarvinnut. Käytän Ownhammer ja 3Sigma impusseja, eikä omaan korvaan tunnu enää mikään häiritsevän high gain osastolla.

Entisenä Fractal Audion käyttäjänä kyllä toivon tulevilta päivityksiltä parannusta dynamiikkaan ja pehmeämpään etuaste/pääteaste säröytymistä. Lisäksi, kun vielä kaiut saavat päivityksen (mikä on luvattu L6:n puolesta), niin tämä laite on lähes täydellinen. Nytkin, kun on jo ilo soitella tämän kanssa.
https://soundcloud.com/mediumplayer
mize7
14.07.2017 10:15:46

Mesa Dual Rectifier
https://soundcloud.com/mediumplayer/recto-mesa-2x12-sm7b-a-type

Soldano Crunch
https://soundcloud.com/mediumplayer/soldano-gb

https://soundcloud.com/mediumplayer/helix-soldano

Ei ole pahemmin ikävä tullut AX8:a, kun on päässyt sisään tähän Helixin ruuvaamiseen.
Disposal
21.07.2017 17:11:15
Päivitelläämpä tänne nyt fiiliksiä laitteesta. Vajaan vuoden päivät ollut käytössä, enemmän ja vähemmän aktiivisesti. Lähdin siis lähtökohdasta, jossa mulla oli komea ääninen kitararäkki, mutta jotenkin tuntui että mä haluan kevyempää, helpompaa ja monipuolisempaa laitetta tilalle. Ei muuta kuin vanhat kamat myyntiin ja tätä laitetta alle. Olin tehnyt puolisen vuotta vertailu muiden digivermeiden välillä ja Helixissä oli musta kokonaisuutena järkevämmin ominaisuuksia suhteessa hintaan. Ideana kun oli päästä kaikesta muusta sälästä, myös interfacesta jne. eroon.

Aloitetaan miinuksista:

Päivittäminen:
Ei helevetti. Miten voi olla että laitteessa, jonka hintalappu on 1500 euron luokkaa, firmiksen päivittäminen tuntuu yhtä työläältä kuin windowsin asentaminen. Musta homman pitäisi olla ajateltu lähtökohtaisesti niin, että sä päivität sen ja se ei vaadi sulta muita toimenpiteitä. Ainainen presettien importtailu ja exporttailu sekä impulssien ja globaaliasetuksen rukkaaminen. Ei se ole lopunkaiken niin iso duuni, mutta on se musta rasittavaa loppukäyttäjän rassaamista. Päivityksiä tulee (onneksi/rasittavasti) usein.

Pienet lapsukset:
Kaikenmaailman pienet lapsukset, vanhojen patchien nykiminen, laitteen jumittelu, USB-piuhojen kanssa säätäminen, vanhan updaterin ja applikaation manuaali poistaminen (vain mäkillä ilmeistikin), ei tuota ihan sellaista laatuvaikutelmaa ohjelmistonsa puolesta kuin tällä hintalapulla edellytettäisiin.

Yleinen toimintavarmuus:
Ilmeisestikin mulla sunnuntai-kappale, mutta mä olen joutunut viimeiset kolme-neljä päivitystä vetämään useampaan kertaan, kun laite jumittanut päivityksessä/päivityksen jälkeen patcheja rebuildatessa (?) ja homma pitänyt resetoida + aloittaa päivitys alusta.

Jumittaminen:
Pathcheja editoidessa Helíx editorin kanssa vetää koko laite juntturaan. Monitorointi skulaa, mutta kitarasignaalia ei tule laitteesta läpi. Hetken odottelun jälkeen myös koko laite häviää menee offlineen suhteessa applikaatioon että DAW:iin. Tämän jälkeen virtoja päälle ja pois, jonka seurauksena laite starttailee jälleen normitilaan. Joskus tätä joutuu toistamaan useammankin kerran. Tästä on vetämässä Line6 tiketti hommasta, joka näyttäisi nyt menevän siihen suntaan että laite lähtee korjaukseen. Laiskasti olen hommaa hoitanut ja asialle vittuja tähän mennessä antanut, kun soittoa kertynyt viikottain vähemmän, mutta nyt kun laitteen kanssa on taas menty useita tunteja päivässä, on tietenkin buuttailu ja jumittaminen yleisestiottaen alkanut nakertaa aivan helvetisti.

Line6 Support
Tässä vois panostaa. Musta kokonaisuuten line6 sivut ovat epäkäytännölliset, epäselvät ja vähän rasittavat. Kun avasin "service ticketin" omasta laitteestani, siihen vastattiin nopeasti, mutta englannin kielen taso vastatessa oli välillä sellaista, että viestiä lukiessa joutui vähän rapsuttelemaan päätään. Ongelmasta pyydettiin myös videon tekemistä, mikä tuntui kohtuullisen mielenkiintoiselta pyynnöltä, kun se oli jo sanallisesti (monin sanakääntein) kuvattu ja erilaisia vahvistuksia käsiteltyihin asioihin sai useampaan kertaan tuoda esille. Lisäksi homma todettiin jo kerran laitettavan huoltoon ja sitten tulikin viesti "problem might be somewhere else than hardware". F-musiikki ei asian tiimoilta ole myöskään ollut kovin rivakka vastaamaan viesteihin palautuksen tiimoilta, sposteissa ollut parhaimmillaan viikonkin vastausaika.

Helixin skobet:
Ei musta vaan lähde. Tai sitten olen laiska säätämään niiden kanssa, mutta parempi tuloksia olen saanut kautta linjan ostetuilla. Toki, tämä pätee lähinnä metallisaundeihin, kevyempää ja ohuempaa cleania ja pikkuista ruttua saa maukkaasti myös sisäänrakennetuilla skobeilla.

Blokkien siirtäminen, Path A --> B
Ei onnistu, vaan pitää laittaa/kopioida uusi. Ihan pikkujuttu, mutta olis helppoa kun tavaraa vois vedellä kautta linjan niin kuin mieli tekee. Saattaa kuulostaa nipottamiselta, mitä ehkä onkin, mutta pidän oikeuden siihenkin. Ja syynä tähän lienee se, että prossulta toiselle infon siirtäminen ei ole ihan niin yksinkertaista kun drag and drop.

Ei polyfonista oktaaveria. Prossutehon puolesta tämä ei luulis olevan mikään ongelma, toivottavasti tämä ominaisuus laitteeseen myöhemmin tulee. Iso miinus.

Plussia
Liitännät:
En kaipaa mitään lisää. Tähän saa ja tästä lähtee kaikki mitä omiin tarpeisiini tarvitsen ja enemmänkin. Mikkiliitännästä ja USB reitityksistä erityisesti iso plussa. Mulla jatkuvasti kiinni tässä himassa kahdet kaiuttimet ja kuulokkeet, erittäin kätevää kun näitä kaikkia voi puljata helposti.

Scribble strips:
Ihanaa että voin valitä värejä ja kirjoittaa mielivaltaisia härskeyksiä mun nappuloille.

Snapshot:
En ymmärrä miten laitetta olisi oikeastaan järkevä käyttää ilman näitä. Must häve ominaisuus.

Saundit:
Kaippa nämä digivehkeet tänäpäivänä vaan kuulostavat hyvältä. Loppukäyttäjän tehtäväks jää valita se, minkälaisella kulmalla haluat lähestyä saundisi rakentamista. Line6 kulma hommaan toimii, tykkään editorista ja näytön lay-outista. Ulkopuolisten impulssien käyttömahdollisuus oli yksi merkittävimpiä ostopäätöksen puoltajia.

Tästä laitteesta mä oon saanut pihalle sen, mitä mä olen monesta vahvarista hakenut. On erittäin tyydyttävää rakennella ihan överisaundeja, sillä tällä saa aikamoista avaruutta aikaiseksi. Kamarunkkarille siis erittäin oiva valinta. Tyydyttää tarpeeni, mulla ei ole GAS. Paitsi...
http://www.youtube.com/watch?v=a7cUxI4XHhs
efunkelist
24.07.2017 09:29:18

Pro tip:

Siinä vaiheessa kun on tyytyväinen Helixin toimintoihin, ei kannata laittaa heti seuraavaa päivitystä koneeseen vaan vasta sitten kun tulee isompi päivits / korjaus juuri siihen bugiin mikä itseä risoo / uusi mallinnos jonka ehdottomasti haluaa käyttöön. Jos sittenkään. Vähän niinku OSX päivittäminen; vasta kun on ihan rehellinen _tarve_ sille.

Toi päivitysrumba on ihan arsesta ja omalla kohdalla oon ratkaissut sen sillä että teen päivityksen mahdollisimman harvoin. En muista mikä versio mulla on raudassa sisällä mutta olen siihen niin paljon tyytyväinen että en ihan herkästi lähe päivitystä ajamaan sisään ihan vaan koska sellainen on tarjolla. Omassa käytössä ei ole tullut vastaan mitään sellaista bugia mikä mua nipois ja nykyisistä soundivaihtoehdoista saan aikaiseksi minkä tahansa omaan tarpeeseen kuviteltavissa olevan soundin. Siis perussoundin. Joitakin puuttuvia efektejä yhä kaipaisin mutta ne alkaa olla aika eksoottisia juttuja joten ilmankin pärjää 100-0.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Disposal
24.07.2017 11:11:46 (muokattu 24.07.2017 11:12:01)
efunkelist: Pro tip:

Siinä vaiheessa kun on tyytyväinen Helixin toimintoihin, ei kannata laittaa heti seuraavaa päivitystä koneeseen vaan vasta sitten kun tulee isompi päivits / korjaus juuri siihen bugiin mikä itseä risoo / uusi mallinnos jonka ehdottomasti haluaa käyttöön. Jos sittenkään. Vähän niinku OSX päivittäminen; vasta kun on ihan rehellinen _tarve_ sille.

Kyllä, tätä mäkin tehnyt muutaman päivityksen kohdalla. Nyt kun tätä temppuilua on ilmennyt, niin mä olen toivonut niiden päivitysten fiksaavan ongelmaa, mutta tää taitaakin olla rautapuolen juttuja (line6 mukaan).
mize7
24.07.2017 22:43:30

http://livereadysound.com/product/h … dle-the-modern-rig-by-drop-the-sun/

Huom!
Modernin rokin ja metallin ystävät (jotka omistavat myös Helixin) :)

Tuosta yllä olevasta linkistä pääsee kuulemaan ja lataamaan Live Ready Soundin kanssa yhteistyönä tehdyn 7 Snapshotin Presetin Helix laitteille: LRS Modern Rig

Itse toimin presetin vääntäjänä ja LRS taas tekee näitä Kaappi-impulsseja.

Lisätiedot presetistä yms. löytyy linkistä.
mize7
28.07.2017 00:31:59

Tool fanit saattaa tykätä tästä uudesta "The Toolkit Bundlesta"

https://soundcloud.com/mediumplayer/helix-the-toolkit-rig
mize7
11.08.2017 07:44:27 (muokattu 11.08.2017 07:45:40)

Fender Deluxe ja Tweed ja vähän kaiku/delay hommia:

https://soundcloud.com/mediumplayer … -fender-tweed-and-lrs-alnico-blue-2

https://soundcloud.com/mediumplayer … nder-deluxe-touch-sensitive-reverbs

Lisäksi Line 6 mainitsi TGP foorumilla, että Helix Native julkaistaan ensi viikolla mitä todennäköisimmin.
Disposal
13.08.2017 12:05:31
F-musasta tuli puhelua että laite korjattu. Kyselin minkälaista huoltoa laitteelle oli tehty ja mikä oli heidän diagnoosi ja lopputulemana oli aika surkea meininki. Laite oli resetoitu, sekä päivitetty ja laitettu "huollettu" leima papereihin.

Juttelin asiasta F-musan pään ihmisen kanssa ja kerroin että laite on diagnosoitu Line6 toimesta rautavikaiseksi, eikä siten taida korjaantua vain päivittämällä. Hetken asiasta keskusteltuamme päätettiin laite laittaa uudestaan huoltoon ja selvittää Line6:ltä mikä laitteessa heidän mukaansa on vikana, kun he sen diagnosoivat.

Laite tulee viikon seisomaan myös vailla minkäänlaista virkaa, sillä heidän huoltomies lähti lomille. Mielenkiintoista ettei huollossa oteta selvää huollettavien laitteiden vioista, kun ne on selkeästi raportoitu etukäteen sähköpostilla ja valmistajan toimesta.

Mitäs muita olikaan, Headrush ja Ax8...
TTV
13.08.2017 12:11:42
Disposal: F-musasta tuli puhelua että laite korjattu. Kyselin minkälaista huoltoa laitteelle oli tehty ja mikä oli heidän diagnoosi ja lopputulemana oli aika surkea meininki. Laite oli resetoitu, sekä päivitetty ja laitettu "huollettu" leima papereihin.

Juttelin asiasta F-musan pään ihmisen kanssa ja kerroin että laite on diagnosoitu Line6 toimesta rautavikaiseksi, eikä siten taida korjaantua vain päivittämällä. Hetken asiasta keskusteltuamme päätettiin laite laittaa uudestaan huoltoon ja selvittää Line6:ltä mikä laitteessa heidän mukaansa on vikana, kun he sen diagnosoivat.

Laite tulee viikon seisomaan myös vailla minkäänlaista virkaa, sillä heidän huoltomies lähti lomille. Mielenkiintoista ettei huollossa oteta selvää huollettavien laitteiden vioista, kun ne on selkeästi raportoitu etukäteen sähköpostilla ja valmistajan toimesta.

Mitäs muita olikaan, Headrush ja Ax8...

No jopas sulla on tullut haastetta ton kanssa :-/ Tervetuloa AX8 kerhoon; voit keskittyä rauhassa soittamiseen ja valinnanvaraa on saundien suhteen loputtomiin. Laitteen fyysinen laatu on myös markkinoiden aatelia. Ite en oo sekuntiakaan katunut Helixin palauttamista ja AX8 hankintaa :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Disposal
13.08.2017 12:15:58
Tässä on kyllä ollut monelaista luotettavuushaastetta, se on ollut melkoista. Maanantai-kappale ilmeisestikin. En näillä kokemuksilla keikalle lähtis ollenkaan varauksetta kyllä, vaikkakin periaateessa homma on seivattavissa kun presetit on aina tallessa ja messissä, niin lainalaitteella homman voisi hoitaa. Tosin tuon hintaluokan lainalaitetta voi olla vaikea äkkiä tuulesta temmata.

Oon myös funtsinut, että tämähän on melkolailla kaikenkattava rompe, niin miksei siitä ole tehty napakamman kokoista. Uskoisin että monet bändit heittäis ihan mielellään "fly-in" keikkoja pelkällä pedalboardilla, mutta tuon tunkeminen matkalaukkuun on jo ihan työmaa.

Kattotaan kui käy, jatkohan sen näyttää. Toimiessaanhan mulla on ollut kovin kivaa tuon kanssa.
Tami
13.08.2017 13:09:10 (muokattu 13.08.2017 13:12:38)

Disposal: Tässä on kyllä ollut monelaista luotettavuushaastetta, se on ollut melkoista. Maanantai-kappale ilmeisestikin. En näillä kokemuksilla keikalle lähtis ollenkaan varauksetta kyllä, vaikkakin periaateessa homma on seivattavissa kun presetit on aina tallessa ja messissä, niin lainalaitteella homman voisi hoitaa. Tosin tuon hintaluokan lainalaitetta voi olla vaikea äkkiä tuulesta temmata.

Oon myös funtsinut, että tämähän on melkolailla kaikenkattava rompe, niin miksei siitä ole tehty napakamman kokoista. Uskoisin että monet bändit heittäis ihan mielellään "fly-in" keikkoja pelkällä pedalboardilla, mutta tuon tunkeminen matkalaukkuun on jo ihan työmaa.

Kattotaan kui käy, jatkohan sen näyttää. Toimiessaanhan mulla on ollut kovin kivaa tuon kanssa.

Maanantaivekottimia sattuu kyllä vehkeestä ja hintaluokasta huolimatta. Toivottavasti hoituu kuntoon.
Ehken helixin koko on seurausta just tuosta "kaikille kaikkia" jutusta. Loopit, variax-hapatukset, mikkiliitännät, oma exp poljin jne jne... Siitä se kasvaa. Toisaalta aina sitä kannettavaa on yksi "laatikko" vehkeistä riippumatta ja onhan helix pienempi kuin kemper ohjaimineen.. ( näissä mallintavissa on aina tärkeä kinastella siitä mikä on paras :-) ).

Mä olen tykännyt tuosta helixistä axen ja kemperin jälkeen vain siitä syystä että nyt mulla on tuommoinen :-). Keikkaelämässä kaikilla pääsee maaliin ja enempi noi erot ja vivahteet on nettikeskusteluja ja kotistudioviilaajia varten.. Hyviä pelejä kaikki. Tosin ainakin itselle on käynyt niin, että axen myötä myin kaikki perinteiset efektit ja vahvarit pois ja nyt muutaman mallintavan vuoden jälkeen huomaan ostaneeni tuohon rinnalle taas vahvarin ja laudallisen efektejä. Kaikille on paikkansa.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
WanhaWetäjä
13.08.2017 23:19:56

TTV: No jopas sulla on tullut haastetta ton kanssa :-/ Tervetuloa AX8 kerhoon; voit keskittyä rauhassa soittamiseen ja valinnanvaraa on saundien suhteen loputtomiin. Laitteen fyysinen laatu on myös markkinoiden aatelia. Ite en oo sekuntiakaan katunut Helixin palauttamista ja AX8 hankintaa :-)

Joopa joo....vuodesta 2000 eri Podeilla satoja keikkoja tehneenä ei mitään ongelmia, eikä mitään "hevirökenröll" pizzeriavetoja kaljapalkalla vaan ihan oikeata työtä 5 x 45min useimmiten. Kokeilkaa joskus ;-)

Kukin vetää millä vetää, soittajastahan se soundi KUITENKIN lähtee.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
TTV
14.08.2017 06:31:40 (muokattu 14.08.2017 07:04:51)
WanhaWetäjä: Joopa joo....vuodesta 2000 eri Podeilla satoja keikkoja tehneenä ei mitään ongelmia, eikä mitään "hevirökenröll" pizzeriavetoja kaljapalkalla vaan ihan oikeata työtä 5 x 45min useimmiten. Kokeilkaa joskus ;-)

Kukin vetää millä vetää, soittajastahan se soundi KUITENKIN lähtee.

Niinpä niin...Empäs tiedä mihin "ammatillinen" avautumisesi liittyy, kukaan ei tietääkseni dissannut rakkaita Podejasi? Minäkin tienaan rahani ihan oikealla työllä ja siksipä onkin mukava ostaa mieleiset kitarakamat ja soitella niilllä päivittäin n. 1-2h. Kannattaa kokeilla ;-)

Koska en ole soittaja, vaan harrastelija, on panostettava laitteisiin, koska niistähän se soundi lähtee...

Edit: uusien kokeilujen back-uppina pidän luottopurkkiani Boss GT-001, jonka kanssa ei oo ollut ongelmia ja joka on jo monesti "nuijinut suohon" monta hintavampaa vekotinta vuosien varrella :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
WanhaWetäjä
14.08.2017 15:18:07 (muokattu 14.08.2017 15:21:13)

TTV: Niinpä niin...Empäs tiedä mihin "ammatillinen" avautumisesi liittyy, kukaan ei tietääkseni dissannut rakkaita Podejasi?
Juu ei...pointti oli se että usein parjatut Line6 tuotteet on toimineet mulla ammattikäytössä hyvin, se että joku tappelee Helixin maanantaiversion kaa on tietty harmi.
En mä "podeja" mitenkään rakasta, lienee tottumista ja jatkumoa tuo vuodesta 2000 alkanut "podismi".
2006-8 tehtiin aika paljon laivakeikkaa joissa oli/on kiire aikataulu, vttumainen roudaus ja ahtaat staget. Aika pian päivitin POD kakkosen XT liveen kun siinä oli kaikki samassa lootassa, siitä sitten luontevasti HD sarja ja Helix. Vielä(kin) on hakusessa se hyvä särösoundi minkä sain POD HD 500X sarjalaisesta mutta ehkä se vielä Helixistakin löytyy kun on Ownhammerin impulsseja hommailtu, niiden kaa on vaan otettava aikaa, sälää eli vaihtoehtoja on niin maan prkeleesti.

Minäkin tienaan rahani ihan oikealla työllä ja siksipä onkin mukava ostaa mieleiset kitarakamat ja soitella niilllä päivittäin n. 1-2h. Kannattaa kokeilla ;-)
Tuskin mulle mitään oikeaa työtä löytyy, 60v, tehään ne huttukeikat mitä vielä tarjotaan.
Kun keikkoja on vähemmän niin on aikaa ja tulee soiteltua joka päivä, tuo 1-2 tuntia ei edes riitä.
Tuli hommattua custom thinline Tele https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg
on niin hyvä peli soittaa että eipä ole moista ennen ollut. Kyllä hyvä kitara vaikuttaa äärettömän paljon soittointoon kuin myös soundiin, ainakin Helixin kanssa. Paskapuhetta on siis se että kaikki kitarat kuulostavat samalta muljuttimien kanssa, ehkä se piti jotakuinkin paikkansa ekan sukupolven laitteiden kohdalla.

Koska en ole soittaja, vaan harrastelija, on panostettava laitteisiin, koska niistähän se soundi lähtee...
Eiköhän se mene näin aika monen soittajan kohdalla, on sitten ammattilainen tai harrastelija tai jotain siltä väliltä, tämän tästä pitää jotain uutta hommata. Joidenkin kohdalla se on jatkuvaa rumbaa kamoista toisiin ja itse soittaminen/musa on sivuasia.

Edit: uusien kokeilujen back-uppina pidän luottopurkkiani Boss GT-001, jonka kanssa ei oo ollut ongelmia ja joka on jo monesti "nuijinut suohon" monta hintavampaa vekotinta vuosien varrella :-)
Tottumisesta tiettyyn äänimaailmaan on usein kyse, ja jos laite on osoittautunut varmaksi ja hyväksi siihen luotetaan.

Mulle riittäisi keikkakäyttöön sellanen ratkaisu jossa olis 3 hyvää soundia suht VALMIINA, se voisi olla pikkunen putkicombo + muutama pedaali, ehkä joskus kun ei enää jaksa säätää digimaailman loputtomien eri mahollisuuksien kanssa ja kun keikat on pääosin lavoilla niin roudattavuus ja ahtaat staget eivät ole ongelma.
TTV
14.08.2017 15:34:03
WanhaWetäjä: .

Tottumisesta tiettyyn äänimaailmaan on usein kyse, ja jos laite on osoittautunut varmaksi ja hyväksi siihen .

Tämän allekirjoitan enemmän kuin mielelläni :-) Monta laitetta on tullut kierrätettyä ja palattua takaisin Bossiin, kun siinä on just se tuttu saundi. Vaikkei se ole todellakaan viimeisintä huutoa eikä tue Impulsseja tai muutakaan hienoa, niin joskus siitä on tullut hierottua itelle mieluinen saundi, joka kestää ajan hammasta. Näissä hienoissa uusissa vermeissä hommaa sekoittaa päivitysten mukana tulevat "uutuudet", joiden kokeileminen vie taas saundin tuunaamiseen ja siten pois oleellisesta.

Toistaiseksi Boss on pysynyt laatikossaan tän AX8 omistuksen ajan, mutta saas nähä kuinka kauan ... ja mitähän sitten kokeilisi :-)
WanhaWetäjä
16.08.2017 19:50:59

No nyt olisi tuo saatavilla....

http://line6.com/helix/helixnative.html
niemepet
16.08.2017 20:14:46
WanhaWetäjä: No nyt olisi tuo saatavilla....

http://line6.com/helix/helixnative.html

Aika muheva hinta softalla... 340 EUR.
Elämä on...
niemepet
16.08.2017 20:18:09
WanhaWetäjä: Eiköhän se mene näin aika monen soittajan kohdalla, on sitten ammattilainen tai harrastelija tai jotain siltä väliltä, tämän tästä pitää jotain uutta hommata. Joidenkin kohdalla se on jatkuvaa rumbaa kamoista toisiin ja itse soittaminen/musa on sivuasia.

En tiedä, mutta aikamoista kamarunkkausta tämä ainakin omalta kohdaltani on...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)