Aihe: Twin Peaks - Uusintakierroksen tahtiin katsoville
1 2 3 4 546 47 48 49 5055 56 57 58 59
JamieR
25.07.2017 12:04:17 (muokattu 25.07.2017 12:05:26)
Ali: Osaako joku kertoa, miksi toi aavikkokohtaus unikeskusteluineen tuntui jotenin helvetin tutulta? Onko jossain leffassa samantyyppinen tai jotain.

Olisiko se "WHAT'S IN THE BOX!?"-kohtaus Sevenistä? Siinäkin oli aavikko ja laatikko, jonka sisältöä ei aluksi tiedetty ja jonka sisältö oli keskeinen yhden hahmon kannalta Tosin asetelma oli muuten ihan erilainen.
Lautuma
25.07.2017 14:06:14
Viimeinen vartti aavikko- ja kirsikkapiirakkakohtauksineen oli ehkä parasta televisiota 2010-luvulla. Siihen olisi voinut lopettaa onnistuneesti koko kauden. Enpä ole ikinä odottanut missään yhteydessä päähenkilön rupeavan puhumaan itsenäisesti yhtä paljon kuin Twin Peaksissa. Juicy Fruit, sanos inkkari.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
Ali
25.07.2017 16:16:42 (muokattu 25.07.2017 16:40:13)

JamieR: Olisiko se "WHAT'S IN THE BOX!?"-kohtaus Sevenistä? Siinäkin oli aavikko ja laatikko, jonka sisältöä ei aluksi tiedetty ja jonka sisältö oli keskeinen yhden hahmon kannalta Tosin asetelma oli muuten ihan erilainen.

Hmm, ei varmaan. Jotenkin vaan tuntuu, että joskus nähnyt jossain leffassa samantyyppisen tilanteen, jossa joku sanoo, että on unessa nähnyt, mitä tulee tapahtumaan. Tai ehkä mä oon itse nähnyt liskodiskoissa unta tästä kohtauksesta. :D
E: Itse asiassa jo siinä kohtauksessa, kun olivat aamiaispöydässä, niin alkoi jotenkin tuntua tutulta. Voisko näissä gangsterihommissa ehkä olla jotain tarantinomaista vibaa jostain alkupään leffasta?
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
öl m
25.07.2017 21:36:47
Flow: Onk niitä muita kuin kahvi ja piirakka Millä coopperin sias heräämään. How's about Annie ? Toivottavasti ei viimesessä jaksossa...

Veikkaan, että ei ainakaan ennen paria viimeistä jaksoa. Salaa toivon, ettei edes niissä.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
Flow
25.07.2017 21:58:17
Sais kuupperi kyllä herätä jo. Jos ei kahden seuraavan jakson aikana herää niin lopetan katsomisen enkä katso loppuun :D
Vessajono
25.07.2017 22:01:02
Flow: Sais kuupperi kyllä herätä jo. Jos ei kahden seuraavan jakson aikana herää niin lopetan katsomisen enkä katso loppuun :D

Tää. Kyllä se nyt on jo tähän mennessä tullut selväksi että se on hiukan horroksessa.
Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 311
NitroJeesus
25.07.2017 23:23:15
Lautuma: Viimeinen vartti aavikko- ja kirsikkapiirakkakohtauksineen oli ehkä parasta televisiota 2010-luvulla. Siihen olisi voinut lopettaa onnistuneesti koko kauden.

Aavikko- ja ravintolakohtaus oli kyllä huikea. Piirakan syöminen jo sujui, maljojen kohottelukin melkein.
dixi19
26.07.2017 01:17:40

Ali: Hmm, ei varmaan. Jotenkin vaan tuntuu, että joskus nähnyt jossain leffassa samantyyppisen tilanteen, jossa joku sanoo, että on unessa nähnyt, mitä tulee tapahtumaan. Tai ehkä mä oon itse nähnyt liskodiskoissa unta tästä kohtauksesta. :D
E: Itse asiassa jo siinä kohtauksessa, kun olivat aamiaispöydässä, niin alkoi jotenkin tuntua tutulta. Voisko näissä gangsterihommissa ehkä olla jotain tarantinomaista vibaa jostain alkupään leffasta?

Ehkä tämä? https://youtu.be/UozhOo0Dt4o

Nyt oli kyllä kauden parhaita jaksoja tällä kertaa, mainio meno kaikin puolin.
anomus.com
Super-Jari
26.07.2017 10:29:39
Töötteilevä nainen oli ehkä paras kohtaus koskaan.
Dull Finn
26.07.2017 11:27:40

Super-Jari: Töötteilevä nainen oli ehkä paras kohtaus koskaan.

Hurjaa menoa Twin Peaksin kaduilla!
Taitaa olla koko kylä sekoamassa, tuonne sekaan kun vielä saadaan Evil Coop joukkoineen ja metsien miehet.
Zed
27.07.2017 09:52:18 (muokattu 27.07.2017 09:58:29)

öl m: Veikkaan, että ei ainakaan ennen paria viimeistä jaksoa. Salaa toivon, ettei edes niissä.

Minä veikkaan että viimeisen jakson viimeisessä kohtauksessa katsoja ymmärtää Cooperin palanneen ennalleen, mutta mitään varsinaisia tarinalinjaan liittyviä kohtauksia ei hänen ympärilleen enää rakenneta. Hetki tulee olemaan liikuttava kuin taivaaseenastuminen, kuin valoisan puolen vastakohta Cooperin syöksymiselle pimeyteen alkuperäisen sarjan loppukohtauksessa. Lankoja sidottaneen Lynchin tyylisesti sen verran yhteen, että katsojalle muodostuu alitajuinen käsitys kokonaisuudesta, mutta suuri määrä yksityiskohtia jää kauniiksi ja kiehtovaksi mysteeriksi.

Ja tästä kaikesta tuli Mieleen, että Eraserhead on yksi kaikkien aikojen upeimmista ja vaikuttavimmista elokuvista - se karhea pinta unen, valveen ja kuumehoureen välillä. Pitääkin katsoa se pitkästä aikaa vielä tässä kesän aikana.
Elämäni on toisen kerroksen huoneisto, jonka avonaisesta ikkunasta heitellään huonoja CD-levyjä lumihankeen.
Dull Finn
27.07.2017 10:15:13

"It's Happening Again"-teaserin lopussa on vinkkiä Cooperin (tai hänen näköisen miehen) suhteen, en sanoisi spoileriksi, mutta katsominen omalla vastuulla.
Secreterial
27.07.2017 22:24:54
Noniin, katselin viime viikolla alkuperäisen sarjan ensimmäistä kertaa. Vaikka toisella kaudella taso heittelikin melko rajusti, niin tykkäsin silti. Absurdi huumori toimi ja sarjassa oli vain sellainen jokin erityinen fiilis.

Uudet jaksot katsoin nyt. Lynchin tuotanto ei muuten ole tuttua, vain alkuperäisen sarjan osalta. Eihän tämä missään nimessä huono ole, mutta ei kyllä minussa ole aikaansaanut sellaista tunnetta, mitä alkuperäinen sarja.

Kyllähän tämä silti toimii todella hyvin, vaikka tunnelma ja meno melko erilaista alkuperäiseen verrattuna onkin. Huumoriakin on mukana ja tykkään toisaalta myös niistä Twin Peaksiin sijoittuvista kohtauksista. Miinusta omasta mielestä tulee välillä vähän liian pitkäksi venyvistä kohtauksista, jotka varmasti joidenkin mielestä on huikeaa televisioviihdettä. Mulle ei vain uppoa. Atomipommikohtaus oli ihan jees, mutta olisi saanut olla puolet lyhyempi. Samoten se lattianlakaisukohtaus, jossa tuli mieleen, että tekijät ovat varmasti ihan vain vittuillakseen venyttäneet sen mahdollisimman pitkäksi.
"I never bluff" - Cordell Walker
ruusteri
28.07.2017 09:24:54
Secreterial: Uudet jaksot katsoin nyt. Lynchin tuotanto ei muuten ole tuttua, vain alkuperäisen sarjan osalta. Eihän tämä missään nimessä huono ole, mutta ei kyllä minussa ole aikaansaanut sellaista tunnetta, mitä alkuperäinen sarja.

Tämä uusi Twin Peaks tosiaan on aivan oma juttunsa, ja enemmän juuri Lynchin elokuvien tyyliin nojautuva. Alkuperäisen sarjan fanina ja jonkinmoisena Lynch-fanina olen kyllä tykännyt. Moni varmasti tulee olemaan pettynyt, kun meno ei ole aivan samanlaista kuin ennen, mutta kyllä tässä näkyy että Lynch/Frost on saanut melko vapaat kädet tehdä mitä haluaa.
"Damn good coffee, and hot!"
Daagen
28.07.2017 09:59:01 (muokattu 28.07.2017 10:00:55)
ruusteri: Tämä uusi Twin Peaks tosiaan on aivan oma juttunsa, ja enemmän juuri Lynchin elokuvien tyyliin nojautuva. Alkuperäisen sarjan fanina ja jonkinmoisena Lynch-fanina olen kyllä tykännyt. Moni varmasti tulee olemaan pettynyt, kun meno ei ole aivan samanlaista kuin ennen, mutta kyllä tässä näkyy että Lynch/Frost on saanut melko vapaat kädet tehdä mitä haluaa.

Pidin alkuperäisestä mutta en juuri Lynchin elokuvista niin onhan tämä ollut huikea pettymys, ei siitä mihinkään pääse. Loppuun lataillaan kaiken lisäksi semmosia odotuksia että viimeinen jakso on varmaan suurimpia pettymyksiä allekirjoittaneelle mitä tv-jaksoihin tulee :)
öl m
28.07.2017 10:08:19 (muokattu 28.07.2017 10:08:31)
Daagen: Pidin alkuperäisestä mutta en juuri Lynchin elokuvista niin onhan tämä ollut huikea pettymys, ei siitä mihinkään pääse.

Vaikuttaa melko luotettavalta indikaattorilta tuo. Itselleni kolisee juurikin Lynchin elokuvatuotanto (erityisesti Eraserhead, Lost Highway, Mulholland Drive ja Inland Empire) ja pidän uutta Twin Peaksia yhtenä miehen parhaimmista tuotoksista (pienellä varauksella toki, koska kausi kesken). Originaali-TP:ssäki on puolensa, mutta se tosiaan kärsii hieman Lynchin poissaolosta toisen kauden aikana. Fire Walk With Me on myös hyvä pläjäys.
"Voidaan varmaankin olla yhtä mieltä siitä, että te tarvitsette tällaisen laitteen."
Secreterial
28.07.2017 10:09:37
ruusteri: Tämä uusi Twin Peaks tosiaan on aivan oma juttunsa, ja enemmän juuri Lynchin elokuvien tyyliin nojautuva. Alkuperäisen sarjan fanina ja jonkinmoisena Lynch-fanina olen kyllä tykännyt. Moni varmasti tulee olemaan pettynyt, kun meno ei ole aivan samanlaista kuin ennen, mutta kyllä tässä näkyy että Lynch/Frost on saanut melko vapaat kädet tehdä mitä haluaa.

Toisaalta, en itsekään olisi halunnut, että tässä mentäisiin aivan suoraan takaisin Twin Peaksiin ja jatkettaisiin häröilyä entiseen malliin. Vanhentuneet näyttelijät ei varmaan toimisi ihan yhtä hyvin, vaan saataisiin kiusallisia kohtauksia. Alkuperäissarjassa se tunnelma rakentui pienistä asioista, joihin vanhentuneita näyttelijöitä olisi hankala istuttaa enää.

Ja eiköhän tässäkin Twin Peaksiin vielä palata, kun Cooper saa tarpeeksi piirakkaa (hehheh). Ja hieno kausihan tämäkin nyt on, jos vertaa muuhun tv-sarjatarjontaan. Kuvaus, tunnelma, wtf-fiilis yms. on melko lailla omalla tasollaan. Vielä kun Cooper palaa omaksi itsekseen, niin saadaan loppuun sopivasti lisää huumoriakin.
"I never bluff" - Cordell Walker
Informaatiokameli
28.07.2017 13:30:57

Daagen: Pidin alkuperäisestä mutta en juuri Lynchin elokuvista niin onhan tämä ollut huikea pettymys, ei siitä mihinkään pääse. Loppuun lataillaan kaiken lisäksi semmosia odotuksia että viimeinen jakso on varmaan suurimpia pettymyksiä allekirjoittaneelle mitä tv-jaksoihin tulee :)

Itsekin olen pitänyt twinkkareista enemmän mitä Lynchin leffoista, se outoilu menee leffoissa vähän typeräksi usein. Mut tässä outoilu on niin hyvin hallussa ja kaikella _tuntuu_ olevan jokin syy ja vähän näyttää siltä, että rankkaan tämän Lynchin tuotannon kirkkaimmaksi helmeksi jos ei kauheaa tasonlaskua yhtäkkiä ilmene.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Dull Finn
28.07.2017 14:04:38

Informaatiokameli: Itsekin olen pitänyt twinkkareista enemmän mitä Lynchin leffoista, se outoilu menee leffoissa vähän typeräksi usein. Mut tässä outoilu on niin hyvin hallussa ja kaikella _tuntuu_ olevan jokin syy ja vähän näyttää siltä, että rankkaan tämän Lynchin tuotannon kirkkaimmaksi helmeksi jos ei kauheaa tasonlaskua yhtäkkiä ilmene.

Joo, kyllä tässä on tekijöillä vahvasti langat käsissä, ei tämä ole mitään LOST-touhua missä loppujen lopuksi enimmäkseen outoiltiin vain outoilun vuoksi.
Mielenkiintoista kuitenkin nähdä palataanko toistaiseksi irrallisiksi jääneisiin hahmoihin kuten huoltomies Hank Fillmoreen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)