Aihe: Kesäillan valssista
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
WanhaWetäjä
12.06.2004 16:26:53

Kattelin tänään nauhalta kyseisen ohjelman...kyyyllähän siinä selkeesti näki ja kuuli kumpi bändi on ammattimainen ja rutinoitu esiintyjä!

Sellanen turha kohkaaminen on tarpeetonta jos hommansa osaa ja on tyylitajua,ja trumpetillakin voi soittaa oikeita ääniä,"Kaksi kolpakkoa"oli vertahyytävä esitys erittäin huonoine letkautuksineen ja trumpettisooloineen!Jotenkin sekavaa tyylien sekamelskaa,soitto ei ollut "yhtä puuta",tosin olin huomaavinani että paremmin se sujui kuin ekassa lähetyksessä,jossa jopa tempot heitteli aika lailla biisin sisällä(muistaakseni valssissa eritoten).

Virsien säestys ja esilaulu kirkonmenoissa on selkeesti tämän kanttoriesan vahvin alue ,enkä pitänyt tämän Nebelungin(mustalaisverta??) ylitulkinnoista ollenkaan ja kitaristi oli huono ellei erittäin huono,pojat ovat kyllä suht somia telkkariin!

Nätti mimmihän se Virve on ja isot(hyvät)...silmät sillä tosiaan oli,mutta pitkä taival on vielä oikeaksi solistiksi ellei jopa loputon...

Tomi laulaa hyvin mutta ne äät aaksi-artikulointi on kyllä häiritsevää paikoin!
klunssila
13.06.2004 14:35:48
Kattelin tänään nauhalta kyseisen ohjelman...kyyyllähän siinä selkeesti näki ja kuuli kumpi bändi on ammattimainen ja rutinoitu esiintyjä!

Niin ja kyseisen ohjelman näkee tänään sunnuntaina uusintana klo 17.10 TV2, jotta tietää kenen "silmistä" puhutaan...
Rumpujen ja mikserin takana treenikämpiltä... Palamme halusta!
Muurari
13.06.2004 14:37:08
taidan kattoa uusintana Virven tähden
Tytöt ovat kauniita, kuin lumpeet lammessa, katson niitä rannalta, vaan en voi poimia
bassomies
13.06.2004 23:01:28

Fernetistä täytyy sanoa, että kyllähän se bändi toimii

Niin, siinähän on sen pändin kaikki "hienous", mun mielestä.
Kukkaan ei puhu mitään toisille soittajille, ja pitää sellasta sisäpiirimölinää päällä: orjs dosiif fkskh jne.
Vaikka paskaa koittaa laittaa kuinka hienoon pakettiin, silti se haisee.
työläinen
17.06.2004 22:24:53
Kokonaisuutena vävyt on kyllä keskitasoa parempi tanssiorkesteri;puhaltimet, kolme kohtuu hyvää laulajaa, nuorekas(joskin ajanhengenmukainenyltiöpositiivisuus)
Ohjelmistoa ainakin vähän mietitty vrt. edelliset lähetykset.

Mikähän se sitten mahtaa olla tämä "keskitaso"? Onks se sun tasos?
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Kukko
17.06.2004 23:17:56

Mikähän se sitten mahtaa olla tämä "keskitaso"? Onks se sun tasos?

Ehkä vertailupintana vois olla yleensä tanssipaikoilla(ravintolat,lavat) esiintyvät pumput. Taso on aika vaihtelevaa ja usein kuulee aika karmivaakin hudaa.
Meidän bändiä mä olen jäävi kommentoimaan, mutta ehkä se on perushudaa, hauskalla otteella.
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
WanhaWetäjä
18.06.2004 01:51:06

Ehkä vertailupintana vois olla yleensä tanssipaikoilla(ravintolat,lavat) esiintyvät pumput. Taso on aika vaihtelevaa ja usein kuulee aika karmivaakin hudaa.
Meidän bändiä mä olen jäävi kommentoimaan, mutta ehkä se on perushudaa, hauskalla otteella.

Jos kokeneet asiansa osaavat ammattiheebot saisivat tilaisuuden tehdä viismiehisen bändin,treenata hyvän ohjelmiston, niin oishan se ihan eri maailmasta...mua ainakin rasittaa noitten nuorten kaiffarien teennäiset ulkomusiikilliset kuviot ja tyylitajuttomuus... just toi v-mäinen epäuskottava, tekohauska meininki on ihan persiistä,sano!
Sandy
18.06.2004 14:11:10
Jos kokeneet asiansa osaavat ammattiheebot saisivat tilaisuuden tehdä viismiehisen bändin,treenata hyvän ohjelmiston, niin oishan se ihan eri maailmasta...mua ainakin rasittaa noitten nuorten kaiffarien teennäiset ulkomusiikilliset kuviot ja tyylitajuttomuus... just toi v-mäinen epäuskottava, tekohauska meininki on ihan persiistä,sano!

Kyllähän se nyt pistää v*tuttamaan, jos kaiffareilla on hauskaa lavalla... ;)

Kun se nyt vaan on niin, että ne turakaiset sen päättää kuka saapi keikkaa ja kuka ei. Totuushan on, että tanssimusaskenessä ei ammattitaito merkitse niin paljon kuin muissa musiikkityyleissä. Suomen suosituimmat tanssiorkesterit koostunevat amatööreistä...
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
mr.muzak
18.06.2004 15:26:37
Kun se nyt vaan on niin, että ne turakaiset sen päättää kuka saapi keikkaa ja kuka ei. Totuushan on, että tanssimusaskenessä ei ammattitaito merkitse niin paljon kuin muissa musiikkityyleissä. Suomen suosituimmat tanssiorkesterit koostunevat amatööreistä...

Aamen. Mut hyvä niin, siks mäkin oon päässy hudukeikkailee!
R.W. Piuha
18.06.2004 16:10:58
Kyllähän se nyt pistää v*tuttamaan, jos kaiffareilla on hauskaa lavalla... ;)

Amatööreillä on usein taipumuksena peittää tiettyjä juttuja(epävarmuus?) naureskelulla ja "voi että on hauskaa"-touhulla!Ymmärrettävää tässäkin tapauksessa,kitaristi kun kuulosti juuri "autotallista" karanneelta hevikitaristilta joka on "päässyt" elämänsä ensimmäiselle humppakeikalle ja jolla ei ole todellakaan mitään käsitystä siitä miten tanssimusaa soitetaan kitaralla :-D

Ja se "Love me tender"oli kyllä sellasta paatosta että!Vai oliko se jopa parodiaa,ei kai kukaan voi tollasta ihan tosissaan vetää?Siviilityö haittaa harrastuksia tässäkin tapauksessa,kanttorimaneerit eivät oikeen istu tanssimusaan,mutta varmaan turakaiset tykkää,sitä en epäile!

Kokonaisuudessaan mua vaivas ainakin se soiton
rauhattomuus ja biisien huonot sovitukset tai oliko niitä edes sovitettu?Jos vertaa Mami Torkkolan bändiin niin eihän niistä voi samana päivänä puhua,no koneelta tuli tavaraa mutta maltillisesti.

Ainahan se on ollut niin että hyvin soittamisella ei ole mitään tekemistä suosion kanssa,pikemminkin se voi olla haitaksi jos homma toimii, turakainen saattaa todeta"hyvä kun lopetitte,ettehän te osaa edes soittaa"-näin on käynyt mullekkin erään solistin bändissä,ja se kakkosbändihän ne pisteet ja sympatiat keräs kun ne ei osannet tosiaankaan soittaa,mutta kun ne veti ne oikeet biisit,ja haitarilla ja taisivat vielä hymyilläkkin ;-D
baron
18.06.2004 16:32:28

Kaikki keinot ovat sallittuja, että pärjää hommassa, soittotaito on vain yksi, tosin tärkeä osa siitä.

Joillain voi ihan oikeasti olla hauskaa soittaessaan, ei sitä tarvitse teeskennellä, ei sillä mitään peitellä.

Meidän tarkoitushan on viihdyttää meidän asiakkaita, turakaisia eikä päinvastoin. Jos onnistuu edellisessä, päinvastainenkin tulee kuin itsestään.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Sandy
18.06.2004 17:18:23 (muokattu 18.06.2004 17:39:14)
Amatööreillä on usein taipumuksena peittää tiettyjä juttuja(epävarmuus?) naureskelulla ja "voi että on hauskaa"-touhulla!

Kokonaisuudessaan mua vaivas ainakin se soiton
rauhattomuus ja biisien huonot sovitukset tai oliko niitä edes sovitettu?Jos vertaa Mami Torkkolan bändiin niin eihän niistä voi samana päivänä puhua,no koneelta tuli tavaraa mutta maltillisesti.

Joillain ihmisillä on kieltämättä tapana peittää hermostumistaan naurulla, mutta parempi kai se kuin että itkisi!?

Niinpä niin, Fernetillä tulee kuitenkin tavaraa koneelta aika paljon. Ja muutenkin mielestäni on vähän epäreilua verrata näitä kahta orkesteria... Fernetin "pojilla" taitaa olla vähän enemmän baanaa takanaan kuin Vävypojilla!

EDIT: Tämä ei ole puolustuspuheenvuoro Vävyille, vaan eihan yleisemmällä tasolla tarkoitin vaan sitä, että...

Useinhan näillä ammattimaisilla harrastelijoilla on "hyvä meininki" koska tekevät hommaa harrastuksena, eli rakkaudesta musiikkiin. Tosi-Pro:t "Jaskaahan minä olisin aina halunnut soittaa"-tyypit, soittavat huttua koska siitä irtoaa leipä helpoimmin, eikä sit paljon hymyilytä lavalla?!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
ICE
18.06.2004 18:29:39 (muokattu 18.06.2004 18:31:05)
..Totuushan on, että tanssimusaskenessä ei ammattitaito merkitse niin paljon kuin muissa musiikkityyleissä. Suomen suosituimmat tanssiorkesterit koostunevat amatööreistä...

Eipä suomalaisessa pop/rock musiikissakaan "ammattitaito" (tarkoitatko sillä kenties soittotaidon lisäksi jotain muuta?) ole sen enempää hanskassa kuin tanssimusiikissa.

Voisin jopa väittää, että tanssimusiikki voi tavallaan paremmin kuin pop/rock müsiikki, ainakin jos katsoo lähikapakkojen musiikkitarjontaa. Itse asun Mikkelissä ja täällä tuntuu olevan vain humppapumppuja joka viikonloppu. Ei mitään muuta.

Ei kun hetkinen.. tänään täällä esiintyykin paikallinen rockabillybändi Streamline '59 ja PMMP! Sinne!:)

EDIT: Tämä oli sitten - kuten nokkelimmat pokkelimmat huomasivat jo - off-topic. Mutta olisi kiva jos edes joku jaksaisi kommentoida.
Miksi juuri mä?
baron
18.06.2004 18:52:46

Eipä suomalaisessa pop/rock musiikissakaan "ammattitaito" (tarkoitatko sillä kenties soittotaidon lisäksi jotain muuta?) ole sen enempää hanskassa kuin tanssimusiikissa. .

Täähän (siis soittaminen yleensä) on siitä erikoista hommaa, että siinä ei ole muuta tuomaria kuin yleisö ja jos sitä pystyy viihdyttämään niin homma toimii.

Se ei ole kilpasoittoa toisten soittajien kanssa ja menestys ei kulje missään "oikeudenmukaisessa" suhteessa soittotaidon kanssa vaan "viihdyttämistaidon" kanssa.

Sekin on ammattitaitoa, jonka jotkut pyrkii unohtamaan.
nikolai
18.06.2004 19:37:23
Eipä suomalaisessa pop/rock musiikissakaan "ammattitaito" (tarkoitatko sillä kenties soittotaidon lisäksi jotain muuta?) ole sen enempää hanskassa kuin tanssimusiikissa.

Voisin jopa väittää, että tanssimusiikki voi tavallaan paremmin kuin pop/rock müsiikki, ainakin jos katsoo lähikapakkojen musiikkitarjontaa. Itse asun Mikkelissä ja täällä tuntuu olevan vain humppapumppuja joka viikonloppu. Ei mitään muuta.

Ei kun hetkinen.. tänään täällä esiintyykin paikallinen rockabillybändi Streamline '59 ja PMMP! Sinne!:)

EDIT: Tämä oli sitten - kuten nokkelimmat pokkelimmat huomasivat jo - off-topic. Mutta olisi kiva jos edes joku jaksaisi kommentoida.

Mikkeli on tosiaan jo pitkään ollut vain läpiajopaikka popparille, mahtaako olla yhtään toimivaa poppibaaria kaupungissa. Juvalla ja mäntyharjulla on asian suhteen ihan toimivat kapakat mutta mikkeli on jotenkin paitsiossa muun kuin tanssihutun soittajalle.
ICE
18.06.2004 22:20:49
Mikkeli on tosiaan jo pitkään ollut vain läpiajopaikka popparille...

Tämä on kylmä totuus. Kauan eläköön Mikkeli ja vitostie (ohikulkutie Kuopioon)!
Miksi juuri mä?
baron
18.06.2004 22:22:20

Lomalainen antaa tulla täysillä:

Tällä palstalla on hirveää kritiikkiä niitä kohtaan, jotka menestyy ja jotka kritisoijien mielestä soittavat huonommin kuin kritisoija.

Miksi pitäisi yrittää miellyttää toisia soittajia?

Kuinka usein ne tilaa keikalle?

(OK, mulla on kuset housussa, mut on huomiselle keikalle tilannut kolleega)

Kyllä ne, jotka pärjää, osaa sen mikä on tärkeää!

Ihan tyhmää haukkua yleisön huonoa makua! Yleisö on, ikävä kyllä oikeassa, niitä kritisoiva muusikko on väärässä!
nikolai
18.06.2004 23:08:47
Lomalainen antaa tulla täysillä:

Tällä palstalla on hirveää kritiikkiä niitä kohtaan, jotka menestyy ja jotka kritisoijien mielestä soittavat huonommin kuin kritisoija.

Miksi pitäisi yrittää miellyttää toisia soittajia?

Kuinka usein ne tilaa keikalle?

(OK, mulla on kuset housussa, mut on huomiselle keikalle tilannut kolleega)

Kyllä ne, jotka pärjää, osaa sen mikä on tärkeää!

Ihan tyhmää haukkua yleisön huonoa makua! Yleisö on, ikävä kyllä oikeassa, niitä kritisoiva muusikko on väärässä!

Näinhän se on. Kumma juttu, mut jos yleisön joukossa on yksikin kollega niin siinä turakaiset unohtuu ja tulee soitettua sille ainoalle pelimannille. Näin tuppaa käymään mulle. Huonoa itsetuntoa kait..
baron
18.06.2004 23:41:03

Näinhän se on. Kumma juttu, mut jos yleisön joukossa on yksikin kollega niin siinä turakaiset unohtuu ja tulee soitettua sille ainoalle pelimannille. Näin tuppaa käymään mulle. Huonoa itsetuntoa kait..

Mulla oli vähän aikaa sitten keikka, jossa yleisön joukossa oli nimekkäitä kolleegoita ja mä soitin pitkään taustoja yksikseni ja olin todella kiitollinen bändikavereille, että mulle vasta jälkeenpäin kerrottiin tilanne.

Luulen, että olisin mennyt kipsiin, jos olisin tiennyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)