Metalkallo 19.07.2017 16:11:05 | |
---|
Mites... Onko Pearly Gates teholtaan kovempi kuin Seth Lover? Outputissa mainitaan tuo DCR joka on Pearly:ssa 8.1 ja Seth:ssa 8.3, mutta oliko tuo se teho vai...? Lähinnä mietin, kun jos Pearly on teholtaan kovempi, niin vois laittaa Sethin kaulaan. Vähemmän on nykyään enemmän |
Ardez 19.07.2017 16:20:55 | |
---|
Metalkallo: Mites... Onko Pearly Gates teholtaan kovempi kuin Seth Lover? Outputissa mainitaan tuo DCR joka on Pearly:ssa 8.1 ja Seth:ssa 8.3, mutta oliko tuo se teho vai...? Lähinnä mietin, kun jos Pearly on teholtaan kovempi, niin vois laittaa Sethin kaulaan. Mun kokemuksella Pearlyssa on enemmän ylämiddleä, minkä johdosta ainakin tuntuu kuumemmalta. Täällä ollaan, huusi Mooses pensaasta - Esa Pulliainen |
Metalkallo 19.07.2017 22:32:29 | |
---|
Ardez: Mun kokemuksella Pearlyssa on enemmän ylämiddleä, minkä johdosta ainakin tuntuu kuumemmalta. Tuosta PG:stä luin, että se omaisi hieman alnico v henkisen olikohan nyt juuri keskialueen tai jotain. Tuosta tuli mieleen heti Gibson 57 jossa myös hieman tiukempi tuntuma muistaakseni kuin normaalisti alnico 2 mikissä. Ties sitten ovatko lähellä toisiaan, kun PG:n perustana kuitenkin toiminut Gibson mikki. Kiitos! Vähemmän on nykyään enemmän |
Metalkallo 20.07.2017 20:35:34 | |
---|
Tässä jonkun tekemä video Gibson 57 vs Pearly gates. https://www.youtube.com/watch?v=XN4bITvjLtQ Aika lähellä toisiaan kuulostavat olevan pienillä eroilla. Tiedä sitten onko potikat kitaroissa saman arvoiset mikä vaikuttaa myös. Vähemmän on nykyään enemmän |
Guitarfreak 20.07.2017 22:18:26 (muokattu 20.07.2017 22:35:24) | |
---|
Metalkallo: Tässä jonkun tekemä video Gibson 57 vs Pearly gates. https://www.youtube.com/watch?v=XN4bITvjLtQ Aika lähellä toisiaan kuulostavat olevan pienillä eroilla. Tiedä sitten onko potikat kitaroissa saman arvoiset mikä vaikuttaa myös. - en kuunnellut - Se minkä kuvan itse olen rakentanut mielessäni hajanaisten lausuntojen pohjalta Giban vs. Duncan/muut aftermarket mikkien laadun tasaisuudesta aiheuttaisi pientä kulmakarvan nostoa noille yksi yhtävastaan vertailuille. Oon ymmärtänyt että nykyäänkin Giban mikit voi olla aika yksilöitä laajallakin kirjolla kuin taas mikkipajat olisi tarkempia noitten laatuheittojen suhteen... voin olla väärässäkin. Eli suomeksi: Gibson 57 #1 maanantailta on ihan eri mikki soundiltaan kuin Gibson 57 #7 torstailta joten arpa kohtalon tuo... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Kefiiri 20.07.2017 23:24:49 | |
---|
Guitarfreak: - en kuunnellut - Se minkä kuvan itse olen rakentanut mielessäni hajanaisten lausuntojen pohjalta Giban vs. Duncan/muut aftermarket mikkien laadun tasaisuudesta aiheuttaisi pientä kulmakarvan nostoa noille yksi yhtävastaan vertailuille. Oon ymmärtänyt että nykyäänkin Giban mikit voi olla aika yksilöitä laajallakin kirjolla kuin taas mikkipajat olisi tarkempia noitten laatuheittojen suhteen... voin olla väärässäkin. Eli suomeksi: Gibson 57 #1 maanantailta on ihan eri mikki soundiltaan kuin Gibson 57 #7 torstailta joten arpa kohtalon tuo... Hämmentävä ajatus. Tuntuisi että nykyisen kaltaisella valmistustekniikalla (josta en tarkkaan ottaen ole edes selvillä) vaatisi pinnistystä saada aikaan toisistaan poikkeavia yksilöitä. En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri: Hämmentävä ajatus. Tuntuisi että nykyisen kaltaisella valmistustekniikalla (josta en tarkkaan ottaen ole edes selvillä) vaatisi pinnistystä saada aikaan toisistaan poikkeavia yksilöitä. Siksi lisäsin tuon että voin olla väärässäkin... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
tuskiz 21.07.2017 00:09:55 (muokattu 21.07.2017 00:10:28) | |
---|
Duncanin mikithän käämitään kuulemma käsin vanhalla Gibsonin käämintäkoneella, eli luulisi että niissä on enemmän heittoa täysin tehdastekoisiin ja automatisoituihin mikkeihin verrattuna. Samoin vissiin kyllä Gibsonilla on niitä ns. scatter wound mikkejä missä voi heittoa näkyä, olisiko jotkut Burstbuckerit olleet tämmösiä. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
Metalkallo 21.07.2017 22:35:49 (muokattu 22.07.2017 02:16:45) | |
---|
Tuli kokeiltua Pearly Gatesia nyt omassa Tokai SG:ssä ja ihan kelpo mikiltä vaikuttaa. Vaikuttais et PG:ssä olis bassoa suht paljon, mutta tiukempi soundisella kajarilla tasoittuu aika hyvin, kuten G12-65 jolla tulikin testattua. PG kyllä toimii ihan kivasti SG:ssä pakko myöntää. Mulla on myös Seth Lover tallaversio joka on nyt kaulassa, ja onhan tuo PG hieman tehokkaampi kuin Seth sekin tuli koettua. Minkäslaisia kokemuksia muilla on Pearly Gatesista? Vähemmän on nykyään enemmän |
Metalkallo 22.07.2017 23:51:04 (muokattu 23.07.2017 21:58:56) | |
---|
Olin utelias miltä tuo Pearly Gates kuulostaa eri magneeteilla, että piti sitten kokeilla. :) Alnico 5 PG on juuri se PG Plus, tai ainakin lähellä sitä. Ihan mukavan kuuloinen on tuolla A5:lla, mun mielestä parempi kuin alnico 2:lla jolla PG:ssä omasta mielestäni on hieman liikaa bassoa. A5:lla PG on tiukempi, keskialue hieman skuupattu muttei niin paljon kuin arvelin ja tehoa tietty lisää hieman. Jos etsit AC/DC mikkiä Duncanilta, niin PG ja siihen alnico 5 sisään, siinä se aikalailla on. Sitten kokeilin myös alnico 3:lla joka yllätykseksi toimi todella hyvin, omaan makuun jopa paremmin kuin A5. Tuli mieleen kokeilla myös A3:sta koska se antaa hieman tiukemman bassontoiston kuin alnico 2, keskialuetta löytyy enempi kuin A5:lla ja teho tippuu hieman (vain vähän) joka oli ihan hyvä juttu PG:n tallaversiossa. Alnico 3 jäikin oman PG:n sisään, sen verran vaikuttava oli. Ihan hyvin myös tuolla deeceet onnistuu. Alnico 3 PG toimii paremmin kuin hyvin myös Randy Rhoads soitteluun, ja tuo onkin mun mielestä Gibsonin RR lespan mikin vastaava. Kitara millä kokeilin oli Tokai SG-43 eli vähän halvemman luokan SG. Vähemmän on nykyään enemmän |
ÄrGee 23.07.2017 00:06:25 | |
---|
Tahtoisin vain Black Winterit, koska JB on ihan pepusta. Epätasapainoinen sirinämikki, joka ei toimi matalissa vireissä yhtään. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
antikristus 23.07.2017 00:35:58 | |
---|
ÄrGee: Tahtoisin vain Black Winterit, koska JB on ihan pepusta. Epätasapainoinen sirinämikki, joka ei toimi matalissa vireissä yhtään. Black Winter / Alnico pro on tähän mennessä paras yhdistelmä mitä oon Duncanin tarjonnasta löytyy omista kepeistä, Holcomb setti on syksyllä ostoslistalla. Kuulostaa ainakii internetissä aika räyhäkkäältä. Jackson-mies |
ÄrGee 23.07.2017 16:09:36 | |
---|
antikristus: Black Winter / Alnico pro on tähän mennessä paras yhdistelmä mitä oon Duncanin tarjonnasta löytyy omista kepeistä, Holcomb setti on syksyllä ostoslistalla. Kuulostaa ainakii internetissä aika räyhäkkäältä. Lähteekö tuolla Alnico Pro II:lla sellaiset fluidit hi-gain soolot? Puhtaat ovat varmasti asialliset, mutta tuo mietityttää koska on kuitenkin tuollainen vintagempi mikki kyseessä. Black Winterien kaula on myöskin tosi kuuma kaulamikiksi, että meneekö se jo särölle liian helposti. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
antikristus 23.07.2017 19:03:31 (muokattu 23.07.2017 19:06:40) | |
---|
ÄrGee: Lähteekö tuolla Alnico Pro II:lla sellaiset fluidit hi-gain soolot? Puhtaat ovat varmasti asialliset, mutta tuo mietityttää koska on kuitenkin tuollainen vintagempi mikki kyseessä. Black Winterien kaula on myöskin tosi kuuma kaulamikiksi, että meneekö se jo särölle liian helposti. Kyl mun mielest toimii, ainakii huomattavast tuhdimpi lead soundi ku esim. '59 mikil. Kovalla reverbillä saa kaijuttimet valumaan siirappia :D Ja clean soundit on luonnollisesti huippuluokkaa. Mulla on kerran ollu Black Winter myös kaulassa ja se oli elämäni kamalinta aikaa, tilannetta ei toki cleanien kannalta helpottanu se et vahvistimena toimi 6505 :D E. Yksinkertasintakaan ääninäytettä en nyt valitettavasti saa nauhalle. Tosin parin viikon päästä nään taas omat kitarat pitkästä aikaa ni voin jonkuu pätkän nauhotella. Jackson-mies |
The Jack 23.07.2017 20:28:37 | |
---|
ÄrGee: Lähteekö tuolla Alnico Pro II:lla sellaiset fluidit hi-gain soolot? Puhtaat ovat varmasti asialliset, mutta tuo mietityttää koska on kuitenkin tuollainen vintagempi mikki kyseessä. Black Winterien kaula on myöskin tosi kuuma kaulamikiksi, että meneekö se jo särölle liian helposti. Melkein sama mikki kuin tämä Slash Alnico Pro 2, joka Tompalla hyvässä tarjouksessa. Slashin versiossa hiukan enemmän outputtia. https://www.thomann.de/fi/seymour_d … n_saph2s_slash_alnicoiiprozbset.htm Itselläni tuollainen nyt kiinni Lespassa, ja toimii loistavasti hi-gain sooloilla. Cleanit on myös erittäin hyvät, eivät liian riipivät kuten monesti tahtoo ainakin tallahumpparissa olla ellei laske tonea. |
ÄrGee 23.07.2017 21:23:19 | |
---|
antikristus: Mulla on kerran ollu Black Winter myös kaulassa ja se oli elämäni kamalinta aikaa, tilannetta ei toki cleanien kannalta helpottanu se et vahvistimena toimi 6505 :D Tuo selittää jo paljon niiden huonoudesta... mallintavalla soittaminen helpottaisi tietysti, kun ei ole etuasteputkia säröytymässä. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
tuskiz 23.07.2017 23:28:13 | |
---|
Metalkallo: Olin utelias miltä tuo Pearly Gates kuulostaa eri magneeteilla, että piti sitten kokeilla. :) Alnico 5 PG on juuri se PG Plus, tai ainakin lähellä sitä. Ihan mukavan kuuloinen on tuolla A5:lla, mun mielestä parempi kuin alnico 2:lla jolla PG:ssä omasta mielestäni on hieman liikaa bassoa. A5:lla PG on tiukempi, keskialue hieman skuupattu muttei niin paljon kuin arvelin ja tehoa tietty lisää hieman. Jos etsit AC/DC mikkiä Duncanilta, niin PG ja siihen alnico 5 sisään, siinä se aikalailla on. Sitten kokeilin myös alnico 3:lla joka yllätykseksi toimi todella hyvin, omaan makuun jopa paremmin kuin A5. Tuli mieleen kokeilla myös A3:sta koska se antaa hieman tiukemman bassontoiston kuin alnico 2, keskialuetta löytyy enempi kuin A5:lla ja teho tippuu hieman (vain vähän) joka oli ihan hyvä juttu PG:n tallaversiossa. Alnico 3 jäikin oman PG:n sisään, sen verran vaikuttava oli. Ihan hyvin myös tuolla deeceet onnistuu. Alnico 3 PG toimii paremmin kuin hyvin myös Randy Rhoads soitteluun, ja tuo onkin mun mielestä Gibsonin RR lespan mikin vastaava. Kitara millä kokeilin oli Tokai SG-43 eli vähän halvemman luokan SG. Tuloksethan ei ole lainkaan yllättäviä PAF-tyylisillä mikeillä ja magneettiyhdistelmillä. A5 PAF-klooni löytyy valmiinakin Duncanilta nimeltään 59. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
antikristus 24.07.2017 15:38:12 | |
---|
ÄrGee: Tuo selittää jo paljon niiden huonoudesta... mallintavalla soittaminen helpottaisi tietysti, kun ei ole etuasteputkia säröytymässä. Ei kyllä tee mieli palata Black Winterin kaulamikkii vaikka nykysin Axea käytänkii. Jackson-mies |
Guitarfreak 24.07.2017 16:51:58 | |
---|
antikristus: Ei kyllä tee mieli palata Black Winterin kaulamikkii vaikka nykysin Axea käytänkii. Rexona ei niin kuivata kainaloita.... Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Juzpe 24.07.2017 17:21:34 | |
---|
ÄrGee: Lähteekö tuolla Alnico Pro II:lla sellaiset fluidit hi-gain soolot? Jos soittajalta lähtee niin kyllä mikeistäkin. Ks. kohta Slash. Samaa sarjaa on BKP:n stormy monday ja vähä kuumemmista Creamary 83 alnico V on kans aika ihku. Kotimaisista Hallan Venla-setti on myös samoilla maisemilla. Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice |