Aihe: Kitarat Kiinasta (AliExpessiltä)
1 2 3 4 57 8 9 10 11
PurpleCandle
20.07.2017 15:14:32
Onko porukka tilannu kuinka paljon soittimia kyseisestä portaalista? Itellä alkanu pyöriä mielessä parin customin tilaaminen. Ei siis mitään piraatteja vaan mittatilauskeppejä. Kyselyjen mukaan irtoaa muutamalla satasella kappale.
Studio ei ole studio ellei siellä ole fyysistä rautaa
Jeszse
20.07.2017 15:32:15
Tilaappa kuule, alkoikin heti kiinnostamaan että minkälainen on kolmensadan kiinalainen mittatilauskitara.
Mitö jos Vähän kaksyta -Haitaripartio || The Jasser Arafats || Crimson Day
Laulava Kylätohtori
20.07.2017 15:58:36
Heti tuli mielikuva, miten wanhan liiton kitararakennusmestari koputtelee nahkaessu päällä puupaloja valitessaan sitä parasta tonewoodia kiinalaiseen mittatilauskeppiin. Teemuki vain höyryää pikkuisen artesaanimestarin työpajan pöydällä, kun maestro miettii, miten kaulapuut mahtavat soida juuri löydetyn huippuluokan runkopuun kanssa yhteen. Ja pidemmällä keikalla puoli kahteen...
More is less.
tuskiz
20.07.2017 16:38:11
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Gary the pine
20.07.2017 16:52:52
Laulava Kylätohtori: koputtelee nahkaessu päällä kiinalaiseen mittatilausheppiin, Liiterin kahvimuki vain höyryää pikkuisen kurtisaanimestarin yöpajan pöydällä kun maestro miettii, miten juuri löydetyt mailapuut mahtavat soida huippuluokan runkopuun kanssa yhteen. Ja pidemmällä keikalla puoli kahteen...

Sorry muoks...
Tulin, näin, paskoin housuun.
2randpo
20.07.2017 18:09:24

No kai sieltä jotain keppejä saa. Soittimet saa ihan muualta. Eli empä oli tilaillut.
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
harryk
20.07.2017 18:30:03

Tilasin n. 6-7 vuotta sitten mnetin kimppatilauksena hetken mielijohteesta vasurin kintsu Wolf Rickenbacker kopion. Piti tulla 6-kielinen, mutta tulikin 12-kielinen jostain syystä. Kaikki sen kielet olivat normaalipaksuisia, joten meni hetki ihmetellessä miten sitä ei saa oikeaan vireeseen. Kaulan lapa oli niin painava, että se veti kaulaa alaspäin kokoajan soitellessa. Niin ja sitä kitaraa ei koskaan saatu oikeaan vireeseen, vaikka yritystä olikin. Hintaa sille kepille tuli rahteineen n. 200 €, joka olisi kannattanut ennemmin laittaa vaikka kunnon viineihin.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
PurpleCandle
20.07.2017 18:46:13
tuskiz: http://chinaguitarsceptic.com
Näitä videoita katoin just youtubesta
PurpleCandle
20.07.2017 18:48:52
Laulava Kylätohtori: Heti tuli mielikuva, miten wanhan liiton kitararakennusmestari koputtelee nahkaessu päällä puupaloja valitessaan sitä parasta tonewoodia kiinalaiseen mittatilauskeppiin. Teemuki vain höyryää pikkuisen artesaanimestarin työpajan pöydällä, kun maestro miettii, miten kaulapuut mahtavat soida juuri löydetyn huippuluokan runkopuun kanssa yhteen. Ja pidemmällä keikalla puoli kahteen...

Tuskin valikoivat paloja. Oikeaa puuta jos on niin hyvä. Leppää, korinaa ym
konehes
20.07.2017 18:51:39
Tilasin AliExpressiltä akustiseen kitaraan luisen tallan, satulan ja tallapinnit. Tarjontaa oli paljon, ja valitsin luotettavimmalta tuntuvan myyjän sekä muutaman euron kalliimman setin kuin mitä halvimmat olisivat maksaneet. Tuotteet tulivat nopeasti, mutta koko setti oli muovia. Tämän ostokerran valossa kitaran tilaaminen "vähän" epäilyttää.
cherub with heavy metal machine
Jeszse
20.07.2017 18:59:17
harryk: Tilasin n. 6-7 vuotta sitten mnetin kimppatilauksena hetken mielijohteesta vasurin kintsu Wolf Rickenbacker kopion. Piti tulla 6-kielinen, mutta tulikin 12-kielinen jostain syystä. Kaikki sen kielet olivat normaalipaksuisia, joten meni hetki ihmetellessä miten sitä ei saa oikeaan vireeseen. Kaulan lapa oli niin painava, että se veti kaulaa alaspäin kokoajan soitellessa. Niin ja sitä kitaraa ei koskaan saatu oikeaan vireeseen, vaikka yritystä olikin. Hintaa sille kepille tuli rahteineen n. 200 €, joka olisi kannattanut ennemmin laittaa vaikka kunnon viineihin.

Wolfithan nyt on ihan eri.
Mitö jos Vähän kaksyta -Haitaripartio || The Jasser Arafats || Crimson Day
jhlamm
20.07.2017 20:03:12
Vähän ohi aiheesta niin itse olen kyllä täysin tyytyväinen Wolfeihini ollut. Hintaansa nähden kovaa kamaa, mutta joskus ne speksit muuttuu vähän matkalla.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
fox
20.07.2017 20:19:34

jhlamm: Vähän ohi aiheesta niin itse olen kyllä täysin tyytyväinen Wolfeihini ollut. Hintaansa nähden kovaa kamaa, mutta joskus ne speksit muuttuu vähän matkalla.

Jos jotakuta nuo Wolfit (korealaiset !!) kiinnostaa, niin mulla on tuolla profiilin artikkeleissa muutamasta juttua. Varsin käyttökelpoisia soittimia ne jotka minulla on ollut/on, itse asiassa epäilen vahvasti, että tuo 12-kielinen "DC" on kotoisin jostain tehtaasta joka teki Korean Epiphonet..
Vuosien mittaan noissa kimppatilaus-Wolfeissa muuttui mikrofonien toimittaja BHK:sta BG:hen, molemmat tunnettuja korealaisia toimijoita.
Eipä ole edes vuosien mittaan noissa ilmennyt mitään kaulaongelmia, toki säätöähän nuo ovat tarvinneet. Keikkaakin niillä on tehty, ja ihan ovat suoriutuneet. Totta hitossa noihin omiin (ja vähän vieraittenkin..) on modauksia tehty, omista joistakin ovat esmerkiks virikoneet vaihtuneet, ja sähköpuolia totta kai olen enemmän "oman maun mukaan" modaillut.
Pääasiahan noissa lie se, että eivät ole "piraatteja" eli ovat "tunnuksettomia vihreitä kitaroita" tai jotain.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
markus16
20.07.2017 20:53:00
fox: "tunnuksettomia vihreitä kitaroita"

*räätnenäst*
Jos jotain ei voi kapitalistilta oppia, niin ei mitään. -Skywriter
PurpleCandle
20.07.2017 20:57:20
fox: Jos jotakuta nuo Wolfit (korealaiset !!) kiinnostaa, niin mulla on tuolla profiilin artikkeleissa muutamasta juttua. Varsin käyttökelpoisia soittimia ne jotka minulla on ollut/on, itse asiassa epäilen vahvasti, että tuo 12-kielinen "DC" on kotoisin jostain tehtaasta joka teki Korean Epiphonet..
Vuosien mittaan noissa kimppatilaus-Wolfeissa muuttui mikrofonien toimittaja BHK:sta BG:hen, molemmat tunnettuja korealaisia toimijoita.
Eipä ole edes vuosien mittaan noissa ilmennyt mitään kaulaongelmia, toki säätöähän nuo ovat tarvinneet. Keikkaakin niillä on tehty, ja ihan ovat suoriutuneet. Totta hitossa noihin omiin (ja vähän vieraittenkin..) on modauksia tehty, omista joistakin ovat esmerkiks virikoneet vaihtuneet, ja sähköpuolia totta kai olen enemmän "oman maun mukaan" modaillut.
Pääasiahan noissa lie se, että eivät ole "piraatteja" eli ovat "tunnuksettomia vihreitä kitaroita" tai jotain.. ;)

Tunnuksettomia vihreitä kitaroita tässä olis tarkoitus tilata AliExpressin kauttakin :)
fox
21.07.2017 00:06:30 (muokattu 21.07.2017 00:10:34)

PurpleCandle: Tunnuksettomia vihreitä kitaroita tässä olis tarkoitus tilata AliExpressin kauttakin :)

Niinhän sinä aloitusviestissä nimen omaan sanoit. ;)

Edith Piaf: Joskus saattaa tuolta tilattaessa toki herättää kysymystä, että "Etkös sinä _todellakaan_ siihen xxx-malliseen kitaraas halua sitä logoa kans.."
Näin on tuolla suuressa maailmassa tapahtunut, ja olihan tuossa linkissäkin juttua vastaavan laisesta "tilanteesta".
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
tuskiz
21.07.2017 00:07:43
PurpleCandle: Näitä videoita katoin just youtubesta

Sitten ota miehen neuvosta vaari, älä tilaa.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
PurpleCandle
21.07.2017 08:19:10
tuskiz: Sitten ota miehen neuvosta vaari, älä tilaa.
Sellastakin kokemusta löytyy netistä että ne panostaa vähän enemmän customeihin. Saa esimerkiksi valokuvat kitarasta ennen maalausta ja ennen lähetystä että näyttää siltä kun pitääkin.
Decadetroll
21.07.2017 09:18:20 (muokattu 21.07.2017 09:19:38)
Sevenstring.orgin puolella joku tilasi blackmachine-kopion ja kyllä siitä taisi soiva peli lopulta tulla. Oliskohan youtubestakin löytynyt kitara, taisi olla ihsahnin mass darkness-coverissa käytössä tai jotain.

Tässäpä se taitaakin olla.

https://youtu.be/BHvgnSnU12k
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)