J-PPP 05.05.2004 12:05:26 | |
---|
Ostitko muuten muuntajan? No en sitten kuitenkaan, tyydyin vanhaa Mascottiin kun ei siinä oikeastaan mitään vikaa ole. Koon takia lähinnä sitä sun mallia kyselin, mutta uudessa laudassa on vanhallekin helposti tilaa. piti vielä lukea oikein uudestaan, siis noi on kai musamaailman hintoja? Jep, suoraan Musamaailman sivuilta poimittuja. Tossa 1-Spotissa on kyllä hinta/laatu/teho-suhde oikein kohdallaan, eikä noi tarvikkeetkaan mahdottoman hintaisia ole. FOR SALE/TRADE: HAMER USA SUNBURST, ks. tori! WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
zorro 07.05.2004 13:33:48 | |
---|
Ilmeisesti sähköntuntemus on kitaristeilla niin hyvä, että kaikki sujuu kotihommina kolvilla..? ei siihen tarvi ku kolvin ja tinaa. tiedolla ei minun mielestä tee kovinkaan paljon tuossa adapterien kolvaamisessa, koska ainakaan minun pedaalit ei mene rikki vaikka sattuisi tulemaan väliaikasesti vääränapainen adapteri ja jos muka on epävarma, sitähän voi kokeilla kahdella johdonpätkällä että saako kolvattua ne yhteen. OSTETAAN: Digitech WH1 |
Tomtom 07.05.2004 13:51:19 | |
---|
ei siihen tarvi ku kolvin ja tinaa. tiedolla ei minun mielestä tee kovinkaan paljon tuossa adapterien kolvaamisessa, koska ainakaan minun pedaalit ei mene rikki vaikka sattuisi tulemaan väliaikasesti vääränapainen adapteri ja jos muka on epävarma, sitähän voi kokeilla kahdella johdonpätkällä että saako kolvattua ne yhteen. Niin siis kyllä mullakin on kolvi ja oon sitä käyttänyt aktiivisesti. Näin filosofisella tasolla vaan ihmettelen tätä sähkötyksen ongelmallisuutta, kun tiedot samasta asiasta ovat vastakkaiset eri asiantuntijoilta ja kuitenkin "kaikki" rakentaa efektilautoja missä esiintyy samanlaisia ongelmia. Multa paloi tremolo ja muuntaja sähkömiehen tekemällä systeemillä ja neuvoa on kysytty sähköasentajilta, sähköinsinööreiltä, muusikoilta, laitemyyjiltä ja lopuksi naapurin koiraltakin. No, Kivioja korjas tremolon ja herttoniemen mekka tarjos uudet sähköt, ei pitäs palaa enää..olis kiva kun osais tämän episodin jälkeen neuvoa muita, vaan eipä osaa. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Fortune 07.05.2004 14:03:18 | |
---|
ei siihen tarvi ku kolvin ja tinaa. tiedolla ei minun mielestä tee kovinkaan paljon tuossa adapterien kolvaamisessa, koska ainakaan minun pedaalit ei mene rikki vaikka sattuisi tulemaan väliaikasesti vääränapainen adapteri
Kaikki pedaalit ja muuntajat eivät vain ole noin hyvin tehtyjä, väärä polarisaatio saattaa tehdä pahaa jälkeä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
zorro 07.05.2004 14:10:29 | |
---|
Kaikki pedaalit ja muuntajat eivät vain ole noin hyvin tehtyjä, väärä polarisaatio saattaa tehdä pahaa jälkeä. totta. sen takia kirjotin 'ainakaan minun padaalit...' OSTETAAN: Digitech WH1 |
Tomtom 07.05.2004 14:22:34 | |
---|
Kaikki pedaalit ja muuntajat eivät vain ole noin hyvin tehtyjä, väärä polarisaatio saattaa tehdä pahaa jälkeä. Ja huomenna turvamakeinen tekee pahaa jälkeä kanssa ... "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
Fortune 07.05.2004 14:24:26 | |
---|
Ja huomenna turvamakeinen tekee pahaa jälkeä kanssa ... Just you wait, minulla on kammella varustettu kitara nyt :) "Look behind you, a three-necked guitar!" |
SiwamieS 15.05.2004 00:02:15 | |
---|
There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
askomiko 15.05.2004 20:26:23 (muokattu 15.05.2004 20:26:48) | |
---|
Hei samat kahvat kun mulla! :) Delay ekana? |
SiwamieS 16.05.2004 19:57:14 | |
---|
Hei samat kahvat kun mulla! :) Delay ekana? Jeah, jäivät yli vessaremontissa... =) Delay oli ekana joo hetken, mutta sittemmin siirsin smäshboksin sen eteen... Tosin harvemmin delayta särön kanssa ees käytän joten samapa tuo sinänsä... There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
goose 31.05.2004 22:57:16 | |
---|
Jahas. Piti vähän muokata pedaalilautaa, kun tuli uus combo kuvioihin. Nyt on mehevät soundit. Kerrankin lootat pelaa yhteen kuin paraskin potkupallojoukkue. Siinä vähän kuvia alkajaisiks: http://system7.tky.hut.fi/~kokkola/pedalboardUltrasiistiä musavermettä myytävänä!!! kts. Tori-ilmoitukseni |
Niskamies 01.06.2004 10:01:22 | |
---|
Tässä piakkoin tulee kuvaa munkin efektilaudasta. Ratkasin pedaalien sijoittamisen looppiin ostamalla multiefektin:) Elikkä lautaan ei tule muuta kun pari säröä, wah, ja midipedaali. Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita. |
Pistimpä oman lautasen kuvan omaksikuvaksi. Johtobordellia pitää vielä selkiyttää ja pedaalien paikkoja justeerata. Kyllä se siitä vielä "valmistuu".. Edith Piaf: Eipäs tullutkaan tuliaisina Carl Martinin säröä. Pitää sinnitellä Bossilla ja mietiskellä jotain muuta tilalle.. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
MacGyver 30.06.2004 15:12:05 | |
---|
|
EtG 09.07.2004 10:15:42 | |
---|
Loistavaa++ Nyt tietoni pedaaleista ym. kymmenkertastui. Pakkanen karistaa nudistit |
Keke Urlaub 12.07.2004 13:21:19 | |
---|
ei perkele, nyt vasta löyty efektilautojen efektilauta. http://www.thearmpit.net/images/mike_guitar_pedal_setup.jpg kyseessä on limp bizkitin uuden kitaristin mike smithin boardi. Jollain pikkuorkesterin kitaristilla tollainen jossain hikisessä nurkkauksessa keikalla ja siinä sitten solisti/yleisö tanssii pedaalien päällä :). Nimim. kokemusta "melkein" on. Pedaaleja hakusessa, tsekkaa oma sivu/tori! |
Fortune 13.07.2004 10:00:31 | |
---|
Jollain pikkuorkesterin kitaristilla tollainen jossain hikisessä nurkkauksessa keikalla ja siinä sitten solisti/yleisö tanssii pedaalien päällä :). Nimim. kokemusta "melkein" on. Me soitimme uusien yliluutnanttien valmistujaispippaloissa Santahaminassa ja väki sananmukaisesti seisoi pedaalilautani päällä. Eivät tykänneet soundeista varmaankaan, kun halusivat kesken komppiosuuden painaa soolopatchin päälle :) Virtajohdonkin (virtalähde oli minulla räkissä tuolloin ja virta oli vedetty lavan eteen piuhalla) polkivat paskaksi. Eivätkä liikkuneet vaikka tönin heitä Carvinin siantappolavalla. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Reddie 13.07.2004 17:01:13 | |
---|
Täshän ois aihetta FAQin seuraavaan lisäykseen: "Sähköaita laudallesi" |
päänahka 14.07.2004 06:49:16 | |
---|
mielestäni taas chorus on niitä harvoja modulaatioefektejä jotka toimivat särön edessä. Phaserin ja flangerin vaikutus yleesä häviävät tyystin jos niiden jälkeen on säröä, ja delayn kanssa tulee kompressio-ongelmia, etenkin jos käyttää samaa delaytä sekä särön että cleanin kanssa. Deluxe Electric Mistress pudottaa hieman volumea ollessaan päällä, joten käytän sitä särön edessä, jotta ero ei kompression vuoksi olisi niin suuri. Muutenkin jos käytän flangeria särön kanssa, en halua sitä siihen kovin paljon, ettei ihan suhinaksi menisi. Tossa pedaalissa ei ole sellaista wet/dry-säätöä. Myös häiriöt lisääntyvät minulla loopissa, joten minusta kaikin puolin parempi on laittaa tuo ennen säröä ja mahdollista särön boostaajaa (minulla GE-7). Delay kuuluu kyllä ehdottomasti looppiin, reverbistä puhumattakaan. Soolot on perseestä. |
mikasoi 19.07.2004 06:16:00 (muokattu 19.07.2004 06:17:23) | |
---|
Joo.. diley kannattaa olla vasta säröjen jälkeen, jos ei ole efelenkkiä niinkun mun tapauksessa justkin kävi ettei ole. Muutenkin kannattaa kokeilla ensin se järjestys ennen kun sorvaa ne kiinni siihen lautaan. Lisähuomio. Dileyn dryouttiin ei voi kytkeä kiinteästi viritysmittaria. Syynä se, ettei dileyn mainoutista tule enää sitä reaaliaikaista singnaalia lainkaan, koska se ohjaa sen sinne dryout reikään aina kun siellä on plugi. Bai tö vei: Näin pitkät ketjut on liian pitkiä. Ei nee-mieskään lue näitä kokonaan ellei ole sitten aikaa niin vaikka lampaat söis. Go Billy, Go and drink some jarruneste. |