Jucciz 17.07.2017 13:27:37 | |
---|
Rhapa: Tämä on totta. Youthanasilla oli kyllä paljon maukkaammat soundit. Toki nekin pilattiin remasterilla ja spotifysta saa nyt kuunnella vain niitä paskaversioita. Countdown on erinomainen lätty mut jokin siinä sirkkelimäisessä soundissa on aina vähän ottanut korvaan. Periaatteessa huippusoundit mutta liian diskanttiset. Biisithän on erinomaisia. Jännä kun ainakaan millään mun käyttämällä laitteistolla en oo saanut tuota sirkkeliä kuuluville. Tai sitten kyseessä on makuasia. Spotifystä löytyy ainakin Countdownin orggismiksaus, ainakin vielä keväällä löytyi. |
Arkka 17.07.2017 14:46:36 | |
---|
Makuasia tosiaan. Itekki suosin saundeilta Youthanasiaa, josa on lämpimämpi yleissaundi. Ja kun kuuntelee vaikka jotain Skin O' My Teethiä, niin ei se haitsu ja raidi ainakaan liian pienellä ole ottaen huomioon, että noin leikkaavalla saundilla ne kyl kuuluis vähän pienemmälläki. Tai ehkä ne vois olla just vähän tummemmat. Muuten onkin kyl iha jepa yksittäissaundit mun makuun. |
Angra Mainyu 17.07.2017 16:05:06 | |
---|
Arkka: Makuasia tosiaan. Itekki suosin saundeilta Youthanasiaa, josa on lämpimämpi yleissaundi. Ja kun kuuntelee vaikka jotain Skin O' My Teethiä, niin ei se haitsu ja raidi ainakaan liian pienellä ole ottaen huomioon, että noin leikkaavalla saundilla ne kyl kuuluis vähän pienemmälläki. Tai ehkä ne vois olla just vähän tummemmat. Muuten onkin kyl iha jepa yksittäissaundit mun makuun. Just tuo Skin Of My Teeth on lähes kuuntelu kelvoton biisi soundien takia orkkisversiona. Ei skulaa ollenkaan noilla soundeilla tuo biisi. Skippaan sen aina. Youtahasian eka biisi Recokoning Day on 100.0 parempi. Tuotakin biisiä saisivat soittaa enemmän livenä, kuten myös BLACK CURTAINS ja MASTERMIND Raabjørn Speiler Draugheimens Skodde |
Angra Mainyu 17.07.2017 16:06:22 (muokattu 17.07.2017 16:07:57) | |
---|
Niin ja parin viikon päästä kuullaan LIVENÄ MEGADETH, KUOPIO ROCK COCK Aika rock meno Kuopiossa, joka paikallisliikenteen linja-autossa on iso MEGADETH MAINOS. Saatana. Linja-autoissa lukee MEGADETH Raabjørn Speiler Draugheimens Skodde |
Tympee Huttunen 17.07.2017 17:09:26 | |
---|
Mua häiritsee myös Countdownin kirkkaudessa jokin. En tiedä, onko ne symbaalit vai mikä, mutta ei ole oikein miellyttävä kuuntelukokemus, kuten ns. paskat soundit voi ollakin. |
heviäijä 18.07.2017 12:30:52 | |
---|
Youthanasia on kyllä kova lätty, siitä eteenpäin olikin jo vähän liian poppis-pehmoilua. Countdown on usein jäänyt RIPin varjoon vaikka laadukas levy onkin. Taidan laittaa soimaan tänään Megadethiä pitkästä aikaa ja juuri Countdownin. Splash One |
heviäijä: Countdown on usein jäänyt RIPin varjoon vaikka laadukas levy onkin. Olisiko noin? Voi olla että olen vähän liiankin marinoitunut m-netissä, mutta minusta nimenomaan RiP on aliarvostettu ja CtE:ia hehkutetaan ihan syyttä. Rakastan teitä kaikkia. |
Jucciz 18.07.2017 17:12:23 | |
---|
Kärpäsruoska: Olisiko noin? Voi olla että olen vähän liiankin marinoitunut m-netissä, mutta minusta nimenomaan RiP on aliarvostettu ja CtE:ia hehkutetaan ihan syyttä. Mulla on taas just päinvastainen kokemus. Rust in Peacehan on se, jota keskimäärin kaikki aina suitsuttaavat ja pitävät bändin parhaimpana. Eikä siis siinä mitään, onhan se tosi hyvä levy, mutta kyllä siellä mun makuun paljon enemmän on täytettä, ylipitkiä kitarasooloja ja ennen kaikkea lussut rumpusoundit. Countdownilla homma on siihen nähden hienosti nipussa, napakat biisit, just sopivasti iskevät soundit eikä liikaa soitannollista masturbointia: nimenomaan biisit ovat parempia ja erityisen heikkoa biisiä on hankala löytää, imo. Ehkä suurin mysteeri mulle on Tornado of Soulsin yletön hehkutus: sehän on sävellyksenä lähinnä iskelmäkappale, joskin särökitaroilla höystettynä - eikä se soolokaan ole mun makuun lähestulkoonkaan Friedmanin parhaimmistoa. |
Arkka 18.07.2017 17:33:32 | |
---|
Piti kattelemani Megadethin levymyyntiä Suomessa (koska suosio ratkasee mikä on paras). Äkkiseltään en löytäny, mutta yllätyin, että SFSGSW on piikannut Suomen albumilistalla sijalla 5. Olisko keikka Suomessa sit nostanut. Muutenkin otollinen aika thrashille toki. Peace Sells ei ollu listalla lain ja RIP #19. Sit taas CtE #5 ja Youthanasia #2. Youthanasia tais myydä hyvin mainokseen kohdistuneen sensuurin takia. Sen sensuroidun mainoksen kun joku kaivais jostain, olis nostalgista nähä. |
Rauzku 18.07.2017 18:45:56 | |
---|
Arkka: Sen sensuroidun mainoksen kun joku kaivais jostain, olis nostalgista nähä. En tiedä mitä mainosta tarkoitat, tämä ainakin oli itsellä jollain dvd:llä, johon oli koottu eri levyjen mainoksia. https://www.youtube.com/watch?v=bxbzDuzJ8vA Audi Guatrolla Thaimaaseen |
Jormaz 18.07.2017 19:24:40 | |
---|
Rauzku: En tiedä mitä mainosta tarkoitat, tämä ainakin oli itsellä jollain dvd:llä, johon oli koottu eri levyjen mainoksia. https://www.youtube.com/watch?v=bxbzDuzJ8vA Mainoksella oli juurikin Train of Consequencesista pätkiä ja vauvat oli peitetty mustilla möykyillä. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Arkka 18.07.2017 20:28:17 | |
---|
Jees, just sitä möykkyversiota kaipaan. En tainnut bändiä vielä edes kuunnella kun se mainos tuli, mutta sensurointi jäi mieleen. Se oli hyvä mainos just siks. BTW, jos joku ressaa jotain "snowflakeja" (vittu mikä ilmaus) nykyään, niin nykyään saa sentään vauvoja laittaa narulle kuivuun. Eniveis, hetki siitä eteenpäin Megadethistä tulikin suosikkibändi kun veli nauhotteli kasetille ko. levyn. Mun mankan kasettirotaatio oli suunnilleen: Megadeth - Youthanasia (+ jotain vanhoja täytteenä) Megadeth - Youthanasia, sama kasetti uudelleen Metallica - musta levy ...ja sit alusta. Kyl sen nyt sit huomaakin, että paletti on ollut kapeahko :D |
Kasperi Tervonen 19.07.2017 03:29:33 | |
---|
Countdown on myös hemmetin kova, mutta kyllä RiP on mulle Megadethiltä "se levy". Esim. Holy Warssin rytmikitarat ja Friedmanin soolo tornado of soulssissa on semmosta eargasmia, että oksat pois. Levyllä ei myöskään ole turhia täytebiisejä, vaan armotonta vääntöä alusta loppuun (paitsi ehkä down patrol). How can less be more? That's impossible. More is more! |
Kärpäsruoska 19.07.2017 21:07:46 | |
---|
Jucciz: Countdownilla homma on siihen nähden hienosti nipussa, napakat biisit, just sopivasti iskevät soundit eikä liikaa soitannollista masturbointia: nimenomaan biisit ovat parempia ja erityisen heikkoa biisiä on hankala löytää, imo. Minusta taas Countdown to Extinction kuulostaa lähinnä laiskalta. Semmoista muhjuista keskitempomössöä melkein alusta loppuun, vaikka yksittäiset biisit sinänsä toimivatkin. Onhan siinä tietty Skin o' My Teeth, Sweating Bullets ja ehkä vielä High Speed Dirt rikkomassa kaavaa, mutta nekin tuntuvat tympeiltä rokkibiiseiltä minkä tahansa Rust in Peace -biisin rinnalla. Rakastan teitä kaikkia. |
Jucciz 20.07.2017 01:55:42 | |
---|
Jännä. Vaikka Tornadon soolo ei ole konteksti huomioiden huono, se ei mene mulla edes top kahteenkymppiin Martyn sooloista. Ehkä siinä kuitenkin pohjimmiltaan eniten nyppii se, että Tornado on sävellyksenä ihan jämäosastoa. Oon jopa joskus miettinyt, että tekisin siitä Eläkeläiset-henkisen coverin. ;) |
Kärpäsruoska 20.07.2017 12:07:28 | |
---|
Jucciz: Oon jopa joskus miettinyt, että tekisin siitä Eläkeläiset-henkisen coverin. ;) Ei muuta kuin työn alle, tämä olisi nimittäin hauska kuulla. Rakastan teitä kaikkia. |
heviäijä 20.07.2017 13:43:31 | |
---|
Jucciz: Jännä. Vaikka Tornadon soolo ei ole konteksti huomioiden huono, se ei mene mulla edes top kahteenkymppiin Martyn sooloista. Ehkä siinä kuitenkin pohjimmiltaan eniten nyppii se, että Tornado on sävellyksenä ihan jämäosastoa. Oon jopa joskus miettinyt, että tekisin siitä Eläkeläiset-henkisen coverin. ;) Hieno soolohan se on, Martyllä on kyllä paljon muutakin hienoa, RIP on melkoinen kitarointiraamattu jos tuollaisesta sooloilusta pitää. Splash One |
Jormaz 20.07.2017 14:41:00 | |
---|
Lucretiassahan on Rust in Peacen paras soolo. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Rauzku 20.07.2017 15:21:05 | |
---|
Tykkään kun osa Youthanasian sooloista on vedetty stratolla. Train of Consenquences, Killing Road ja Family Tree soolot omat lempparit, joita tullut kyllä kelailtua vuosien varrella edestakaisin. Audi Guatrolla Thaimaaseen |
Vihapiirakka 20.07.2017 20:29:05 | |
---|
Rauzku: Tykkään kun osa Youthanasian sooloista on vedetty stratolla. Train of Consenquences, Killing Road ja Family Tree soolot omat lempparit, joita tullut kyllä kelailtua vuosien varrella edestakaisin. Killing Roadissa on kyl vitummoine soolo. Ja tosiaa, ens viikolla jo! "ihan 3v ammattikoulua täytyy käydä" |