Aihe: Mesa Mark III
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Guitarfreak
15.07.2017 09:57:57
hallu: Mulla on nelkussa EV:n metalleja leimaama elementti ja se on kyllä hyvä. Ei ole boksimainen enkä ole kaivannut ulkoista kaappia tuon kanssa. Torilla noita Ev: n elementtejä välillä näkee ja ilman mesaleimaa niitä saa uutenakin. Huonona puolena voisi mainita painon se on nimittäin aika ylimitoitetun järeä ja toinen huonotuloiset on hinta pari sataa siitä joutuu kärsimään. Mutta soundi on kyllä hyvä tuossa nelkussa.

Onko sulla widebody vai normi kombo?

Mulla oli III kombossa toi EV ja kombo roudauskeississä... soundas mun korvaan edelleen boksilta ja oli infernaalinen liikuteltava :D oma EV vannoutuneisuus loppui kun hommasin ton V30:llä ladatun 4x12 traditionalin...

En oo oikein päässyt jyvällle noista persaukisista komboista oikein koskaan vaikka useampia on käynyt kylässä...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Stone
15.07.2017 22:22:06 (muokattu 15.07.2017 22:23:04)

Joo...se oli ensimmäinen modi toi 2 x 12 kaapin hommaaminen kaveriksi, kun Mark III tuli taloon. On se kombon oma soundi vaan liian boxi omaan makuuni, mutta jos siihen löytyy sopiva elementti lääkkeeksi, niin sitten kaappi voinee lähteä.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
15.07.2017 22:41:01
Stone: Joo...se oli ensimmäinen modi toi 2 x 12 kaapin hommaaminen kaveriksi, kun Mark III tuli taloon. On se kombon oma soundi vaan liian boxi omaan makuuni, mutta jos siihen löytyy sopiva elementti lääkkeeksi, niin sitten kaappi voinee lähteä.

Jep. V30 ;)
Stone
16.07.2017 10:32:22

Guitarfreak: Jep. V30 ;)

Eikös V30 väritä vähän soundia eli ei välttämättä neutraalein kaiutin? Sellainen mahdollisimman puhdas kaiutin olisi mieluisin, jos niitä löytyy. Siitä syystä Eminence Swamp Thang tuli mieleen. Kuitenkin pahempihan se boximaisuus loppupelissä on, jos sitä havaittavissa.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
Guitarfreak
16.07.2017 12:13:06
Stone: Eikös V30 väritä vähän soundia eli ei välttämättä neutraalein kaiutin? Sellainen mahdollisimman puhdas kaiutin olisi mieluisin, jos niitä löytyy. Siitä syystä Eminence Swamp Thang tuli mieleen. Kuitenkin pahempihan se boximaisuus loppupelissä on, jos sitä havaittavissa.

Henk.koht toi V30 värittää hyvään suuntaan... :) se oli vaan heitto. PA/värittömyys erikseen ja mulla toi vaffari/kajarikombinaatio värittää soundia/muokkaa dynamiikkaa siihen suuntaan että se koko ketju toimii tilassa sillei et mulla on kiva soittaa (ja muilla paha olo ;))
hallu
16.07.2017 12:31:09
Guitarfreak: Onko sulla widebody vai normi kombo?

Mulla oli III kombossa toi EV ja kombo roudauskeississä... soundas mun korvaan edelleen boksilta ja oli infernaalinen liikuteltava :D oma EV vannoutuneisuus loppui kun hommasin ton V30:llä ladatun 4x12 traditionalin...

En oo oikein päässyt jyvällle noista persaukisista komboista oikein koskaan vaikka useampia on käynyt kylässä...

Mulla on se normikombo eli se pieni ei widebody. Minä tulen tosin muutenkin hyvin juttuun persaukisten kombojen kanssa enkä siksi ole välttämättä ooikea ihminen suosittelemaan. Mulla on yksi 1x12 umpikaappi V30 elementillä ( juu ei se ole verrattavissa 4x12 kaappiin) ja sen kanssa mulla oli vähän hankaluuksia kotona kun siinä oli joku jääpiikki ylämiddlessä tjsp., mutta reenikämpällä kun pääsi vähän luukuttamaan se toimii loistavasti enkä muuta enää käytäkään.

Tuo EV:n paino on kyllä ihan perseestä ja jos tuota vahvistinta roudaisin niin sijoittaisin sen elementin toiseen takaa avoimeen kaappiin.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Stone
16.07.2017 22:30:07

Kiitokset mielipiteistä. Pidän V30 eräänä vaihtoehtona myös siten. Pääasia, että boximaisuus katoaa kombosta.
Guitarfreak
17.07.2017 00:22:36
http://www.eminence.com/speakers/sp … aker-detail/?model=DeltaliteII_2512

Tommosta jotkut haukkuu EV tyyliseksi neodyymielementiks. Ite en oo kokeillu mut... tai sit eminencen delta pro II joka on sit keraamisella magneetilla
Stone
17.07.2017 13:16:43

Hyvin vahvasti tuntuu kallistuvan omat mieltymykseni vaan enempi Swamp Thangiin ja kun blues junnun kanssa kokemuksiakin siitä.
http://www.uraltone.com/eminence-swamp-thang-12-8ohm-150w-102db.html

Hard rock tai heavy ei niinkään musiikkityylinä innosta, mutta bluesrock kyllä ja siihenhän tuo voisi olla aika täsmä ase ja ISO tone boximaisuuden tappajana.
Guitarfreak
17.07.2017 18:05:44
Stone: Hyvin vahvasti tuntuu kallistuvan omat mieltymykseni vaan enempi Swamp Thangiin ja kun blues junnun kanssa kokemuksiakin siitä.
http://www.uraltone.com/eminence-swamp-thang-12-8ohm-150w-102db.html

Hard rock tai heavy ei niinkään musiikkityylinä innosta, mutta bluesrock kyllä ja siihenhän tuo voisi olla aika täsmä ase ja ISO tone boximaisuuden tappajana.

Bluesia en osaa nii vaikea sanoa ;) luulisin että kliini & kyykkäämätön on parhautta
Stone
17.07.2017 20:34:17 (muokattu 17.07.2017 20:36:30)

Guitarfreak: Bluesia en osaa nii vaikea sanoa ;) luulisin että kliini & kyykkäämätön on parhautta

On tässä myös sekin pointti, että kun tämä 'Blue stripe' on ehkä kireimpiä ellei jopa kirein mark III:sta (kirkas telecaster useasti lisäksi kitarana) ,niin muhkea soundisempi alapäästä oleva kaiutin kuten Swamp Thang hillitsee silloin sitäkin puolta.
Kaapissa sitä nyt rauhoittaa WGS ET65, jonka kaverina on WGS Veteran 30 (= V30 tyylinen kaiutin).
Stone
25.07.2017 10:31:09 (muokattu 25.07.2017 10:42:34)

Guitarfreak: Mulla oli blue stripe kans... :)

Eli kokemusta sinulla on ;)
Kerroppas siis, että oliko sinulla jokin rutiininomainen säätötapa ko. vahvistimen suhteen, kun hait itsellesi sweetspottia?

Minä en edes yritä saada koskaan 3 toimivaa kanavaa yhtäaikaa, vaan maali on, jos haluttu soundi löytyy pelkästään jostain 1:stä kanavastakin (kaikki muu on sitten vain enemmänkin bonusta...kuten 2 toimivaa kanavaa; clean-->dirty) Riippuen mitä hakee. Voi olla muuten melko virheellistä puhua kanavista tämän vahvistimen kanssa, kun ne ovat enemmänkin soundimoodeja.

Jonkinlainen simppeli säätövihje mark III kanssa tuntunee olevan, että ensin EQ sekä kaikki boostit 0:lle ja gainit alas....

1.Säädetään tonet (treble, middle, bass järjestyksessä)
2.Säädetään etuaste gainit sekä precence
3.Graafinen EQ

Jotenkin noin se järkkä pähkinänkuoressa kait menee. Parempiakin tapoja voinee olla ??
Guitarfreak
25.07.2017 12:57:29 (muokattu 25.07.2017 12:59:19)
Stone: Eli kokemusta sinulla on ;)
Kerroppas siis, että oliko sinulla jokin rutiininomainen säätötapa ko. vahvistimen suhteen, kun hait itsellesi sweetspottia?

Minä en edes yritä saada koskaan 3 toimivaa kanavaa yhtäaikaa, vaan maali on, jos haluttu soundi löytyy pelkästään jostain 1:stä kanavastakin (kaikki muu on sitten vain enemmänkin bonusta...kuten 2 toimivaa kanavaa; clean-->dirty) Riippuen mitä hakee. Voi olla muuten melko virheellistä puhua kanavista tämän vahvistimen kanssa, kun ne ovat enemmänkin soundimoodeja.

Jonkinlainen simppeli säätövihje mark III kanssa tuntunee olevan, että ensin EQ sekä kaikki boostit 0:lle ja gainit alas....

1.Säädetään tonet (treble, middle, bass järjestyksessä)
2.Säädetään etuaste gainit sekä precence
3.Graafinen EQ

Jotenkin noin se järkkä pähkinänkuoressa kait menee. Parempiakin tapoja voinee olla ??

Setuppi oli lopulta tämmönen:
https://muusikoiden.net/dyn/users/153496.jpg ja support -teknologiana tämmönen härdelli: https://muusikoiden.net/dyn/users/153495.jpg

Tein tuolla sitten loopissa volumeboostit R2:lle/Lead:lle ja sit ois tarvinnu lisäks ton sparkle driven Leadille gainboostiks :P

Säätötapana oli semmoinen "all-over-the-place" -> ränkätään kaikkea mikä liikkuu kunnes soundaa hyvälle ;) No ei... Pääasiassa tein sillei et Leadin rytmisärö oli rapsakka ja hiano (eli näkyy se perussetupin nappiasennot tossa kuvassa - paitsi vedeltävät nappulat joitten asentoa en muista... tosin toi deep oli useammin ku bass). Sitten kokeilin et miltäs clean soundaa -> jos liian kirkas nii sit vaan tonea pienemmälle :D ja R2 sama juttu. Graphic-EQ sit vaihteli vähän tilan ja fiiliksen mukaan. Nihkeyttä aiheutti sitten ku joutu muuttamaan masterin asentoa soundcheck -> keikka välillä nii sit meni tovin aikaa saada kaikki avaruussukkulan nappulat lentoasentoon :P Myös toi Thielen "kuolemansäde" EV:n kajarilla oli aika ikävä...

Täytys koittaa Markkia (ehkä jopa V:sta) uudestaan V30:llä notta oisko se kuitenkin kiva... GAS ei ookaan vaivannu taas ku koko kesän :D RAAAAAH!!! Tai sitten tuo TC-50 ku Electra-Dyne + boost soundaa nii mörrimöykylle....

Sekavaa, mutta kysy jos joku vielä mietityttää...
Stone
25.07.2017 13:12:59

Guitarfreak: Setuppi oli lopulta tämmönen:
https://muusikoiden.net/dyn/users/153496.jpg ja support -teknologiana tämmönen härdelli: https://muusikoiden.net/dyn/users/153495.jpg

Tein tuolla sitten loopissa volumeboostit R2:lle/Lead:lle ja sit ois tarvinnu lisäks ton sparkle driven Leadille gainboostiks :P

Säätötapana oli semmoinen "all-over-the-place" -> ränkätään kaikkea mikä liikkuu kunnes soundaa hyvälle ;) No ei... Pääasiassa tein sillei et Leadin rytmisärö oli rapsakka ja hiano (eli näkyy se perussetupin nappiasennot tossa kuvassa - paitsi vedeltävät nappulat joitten asentoa en muista... tosin toi deep oli useammin ku bass). Sitten kokeilin et miltäs clean soundaa -> jos liian kirkas nii sit vaan tonea pienemmälle :D ja R2 sama juttu. Graphic-EQ sit vaihteli vähän tilan ja fiiliksen mukaan. Nihkeyttä aiheutti sitten ku joutu muuttamaan masterin asentoa soundcheck -> keikka välillä nii sit meni tovin aikaa saada kaikki avaruussukkulan nappulat lentoasentoon :P Myös toi Thielen "kuolemansäde" EV:n kajarilla oli aika ikävä...

Täytys koittaa Markkia (ehkä jopa V:sta) uudestaan V30:llä notta oisko se kuitenkin kiva... GAS ei ookaan vaivannu taas ku koko kesän :D RAAAAAH!!! Tai sitten tuo TC-50 ku Electra-Dyne + boost soundaa nii mörrimöykylle....

Sekavaa, mutta kysy jos joku vielä mietityttää...

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kyselin, ja kiitokset kuvista! Jokaisella on varmasti oma lähestymistapansa ja hyvä niin.

No hitto...taas yrittää mark III mukamas karata talosta muualle,vaikka miten pidän siitä "kynsin hampain kiinni" ;) No ehkä tämä vielä hyvin päättyy...
kupteri
04.08.2017 20:11:27

Guitarfreak: tai sit eminencen delta pro II joka on sit keraamisella magneetilla

Mulla on tommonen Mesan 1x12" Thielessä. Painaahan tuo jumppanoppa sen 20 kg. Originaali C90 kärähti kun oli kaappi lainassa. Nyt tehonkestoa on 400W. Hyvin tuo H&K:n Grandmeister 36 siihen tykittelee eli ääntä piisaa. Suuntaavuus tietty huono puoli, mutta mikitettynä kuulostaa hyvältä ja sopivassa kohti soittaessakin on hyvä meno. Haaveissa on toki ollu 2x12" pysty-Recto C30:llä, mutta hintaa on sen verran ja oon ollu tyytyväinen nykyiseen "pieneen" settiin, niin oon toistaiseksi pystyny vältteleen GASia.
Guitarfreak
05.08.2017 11:23:48
kupteri: Mulla on tommonen Mesan 1x12" Thielessä. Painaahan tuo jumppanoppa sen 20 kg. Originaali C90 kärähti kun oli kaappi lainassa. Nyt tehonkestoa on 400W. Hyvin tuo H&K:n Grandmeister 36 siihen tykittelee eli ääntä piisaa. Suuntaavuus tietty huono puoli, mutta mikitettynä kuulostaa hyvältä ja sopivassa kohti soittaessakin on hyvä meno. Haaveissa on toki ollu 2x12" pysty-Recto C30:llä, mutta hintaa on sen verran ja oon ollu tyytyväinen nykyiseen "pieneen" settiin, niin oon toistaiseksi pystyny vältteleen GASia.

Ei se oo kevyttä kamaa joo... vielä kun olis humppakuutiossa sivuilla kahvat nii ois bueno :)
hallu
05.08.2017 11:32:40
kupteri: Mulla on tommonen Mesan 1x12" Thielessä. Painaahan tuo jumppanoppa sen 20 kg. Originaali C90 kärähti kun oli kaappi lainassa. Nyt tehonkestoa on 400W. Hyvin tuo H&K:n Grandmeister 36 siihen tykittelee eli ääntä piisaa. Suuntaavuus tietty huono puoli, mutta mikitettynä kuulostaa hyvältä ja sopivassa kohti soittaessakin on hyvä meno. Haaveissa on toki ollu 2x12" pysty-Recto C30:llä, mutta hintaa on sen verran ja oon ollu tyytyväinen nykyiseen "pieneen" settiin, niin oon toistaiseksi pystyny vältteleen GASia.

Mulla on kaappina recto 1x12 joka on mukavan kevyt ja mielestäni siinä on oikein hyvä soundi ja oikeastaan ainoa miinuspuoli on heikohko tehonkesto ja on se jonniin verran suuntaava isompiin verrattuna. Olen haaveillut sen rinnalle toiseksi kaapiksi juurikin Thieleä, mutta en ole vielä raatsinut ostaa, vaikka torilla olisi nytkin yksi todella sopuhintaan. Mutta mutta, onko 2x12 kaappi parempi kuin 2x1x12 kaappipari? eihän siinä erona kai ole muuta kuin se akustinen oikosulku (mikä lienee oikea termi kajareiden toisiinsa reagoimiselle?), mutta thielen avoimuutta voi säätää ja recto 1x12 on aika syvä kaappi joten isomman ilmatilan vaikutus ei liene niin suuri.... vai ?

Lisäksi ajattelin, että kaksi 1x12 kajaria tarjoaa enemmän roundausvariaatioita kuin yksi iso kajari.
steelduck
05.08.2017 11:48:17

Menee vähän OffTopiciksi, mutta minulla oli 1x12" V30:llä, Recto 2x12" ja 4x12" saman aikaisesti treenikämpällä ja jos roudattavuudesta ei tarvitse välittää, niin tuo 4x12" on ihan eri planeetalla. Itku meinasi tulla, kun kaverit soitti 4x12" kaapeilla ja itse yritti noilla pienemmillä. "There is no substitute for cubic inches sano Amerikkalainen.

Lähi-Mikittäessä en huomaa yhtä isoa eroa.
hallu
05.08.2017 12:00:26
steelduck: Menee vähän OffTopiciksi, mutta minulla oli 1x12" V30:llä, Recto 2x12" ja 4x12" saman aikaisesti treenikämpällä ja jos roudattavuudesta ei tarvitse välittää, niin tuo 4x12" on ihan eri planeetalla. Itku meinasi tulla, kun kaverit soitti 4x12" kaapeilla ja itse yritti noilla pienemmillä. "There is no substitute for cubic inches sano Amerikkalainen.

Lähi-Mikittäessä en huomaa yhtä isoa eroa.

Uskon sen, olen itsekin soittanut isolla ja pienellä kaapilla, mutta juurikin mikitetystä soundista tässä pohdin. Mulla tuo pieni kaappi antaa mahdollisuuden suunnata sitä tarkemmin itseäni kohti jolloin se toimii hyvin monitorina mutta ei liiaksi häiritse muita lavalla ja reenikämpällä. Mutta pohdinkin juuri, että kuinka paljon on merkitystä onko ne komootit samassa kaapissa vai eri kaapeissa. Ilmeisesti ei siis ihan hirveän suurta eroa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)