Sidewinder 07.06.2017 17:37:43 | |
---|
Olli.M: Jäsen s0r0666 (FYA) laadukkaasti askartelema Idiotbox Blowerbox tarjolla. Parisen kuukautta vanha. 80,00€ Ei paljon turskimmaksi bassosärö tästä mene. Jopa mulle liikaa :) Eiiiiiii just nyt kun ei tilistä tietoakaan :( |
peltsi451 10.06.2017 20:29:40 | |
---|
Tuli sitten hankittua Darkglassin Vintage Microtubes, ihan ok pedaali, pidän melkein aina päällä miedoilla asetuksilla. Särö ääriasetuksena, ei kyllä sytytä. Mulla ainakin Jazz-bassolla kuullosti pörinältä. Ei varmaan toimisi särökitaran kanssa. Tuosta tulikin mieleen uuden Riffi-lehden juttu että nuori bändi tulee tekemään ekaa levyä ja haluaa soundit: rummut tyyliin John Bonham, kitarat Metallicalta ja basso... Lemmy Kilmister... Äänittäjän painajainen. |
Olli.M 11.06.2017 17:07:35 | |
---|
|
Nieby 19.06.2017 17:16:08 | |
---|
Suositelkaapas mulle kotikäyttöön jotain edullista, mutta kohtuullisen laadukasta säröä. Treenikämpällä on käytössä EBS Billy Sheehan Drive. Haen sellasta semiruttua saundiin, parhaiten varmaan kuvaa ääninäyte https://youtu.be/jCoY_IZB0g8 tosta 00.50 kohdasta saa aika hyvän kuvan. Ominaisuuksista ei muuta toiveita kuin että blendi löytyy. Ja 9v virta. Tai jos jollakin olis hiton halvalla Sheehan Drive lähdössä niin tarjoa. |
ituvirtanen 19.06.2017 17:45:17 | |
---|
Nieby: Suositelkaapas mulle kotikäyttöön jotain edullista, mutta kohtuullisen laadukasta säröä. Treenikämpällä on käytössä EBS Billy Sheehan Drive... Ominaisuuksista ei muuta toiveita kuin että blendi löytyy. Ja 9v virta. Tai jos jollakin olis hiton halvalla Sheehan Drive lähdössä niin tarjoa. Hankit Dualityn, niin kannat tuon Sheehanin kaniin saadaksesi toisenkin. Täällä on jo todettu, että säröjen kohdalla pienetkin nyanssit merkitsevät kamalan paljon. Pääsin kokeilemaan useampaa kerralla omilla soittimilla ja kuvitelmat karisivat rivissä. Passiivinen nauhaton kuulosti yhdellä säröllä unelmalta ja aktiivinen nauhallinen hirveltä. Tai hirveältä. Siksi piti hankkia kaksi erilaista. Siis oma soitin kainaloon ja kauppaan/kaverille kokeilemaan. Kitarasärö voi olla se oikea - tai sitten ei. Blendi on pakollinen, ehkä. |
Nieby 19.06.2017 18:08:22 | |
---|
ituvirtanen: Hankit Dualityn, niin kannat tuon Sheehanin kaniin saadaksesi toisenkin. Täällä on jo todettu, että säröjen kohdalla pienetkin nyanssit merkitsevät kamalan paljon. Pääsin kokeilemaan useampaa kerralla omilla soittimilla ja kuvitelmat karisivat rivissä. Passiivinen nauhaton kuulosti yhdellä säröllä unelmalta ja aktiivinen nauhallinen hirveltä. Tai hirveältä. Siksi piti hankkia kaksi erilaista. Siis oma soitin kainaloon ja kauppaan/kaverille kokeilemaan. Kitarasärö voi olla se oikea - tai sitten ei. Blendi on pakollinen, ehkä. Kyllä se varmaan olisi B3K jos olisi Darkglass hakusessa. Mutta tosiaan oli ajatuksena selvitä tällä kertaa vähän vähemmillä pelimerkeillä. En näe tuota Dualityn saundimaailmaa oikein sopimassa meidän biiseihin. |
Olli.M 20.06.2017 18:36:58 | |
---|
Nieby: Suositelkaapas mulle kotikäyttöön jotain edullista, mutta kohtuullisen laadukasta säröä. Treenikämpällä on käytössä EBS Billy Sheehan Drive. Haen sellasta semiruttua saundiin, parhaiten varmaan kuvaa ääninäyte https://youtu.be/jCoY_IZB0g8 tosta 00.50 kohdasta saa aika hyvän kuvan. Ominaisuuksista ei muuta toiveita kuin että blendi löytyy. Ja 9v virta. Tai jos jollakin olis hiton halvalla Sheehan Drive lähdössä niin tarjoa. Bearfoot Blueberry. Toi sun presari tulee niiiiin tykkäämään siitä :) |
Tympee Huttunen 20.06.2017 21:27:30 | |
---|
Darkglassin B3K ja B7K houkuttelee. Mitä eroa noilla on ja kumpi kannattaisi ostaa tai vaihtaa soitinkamaan? |
vt_17 20.06.2017 21:52:03 (muokattu 20.06.2017 21:54:10) | |
---|
Tympee Huttunen: Darkglassin B3K ja B7K houkuttelee. Mitä eroa noilla on ja kumpi kannattaisi ostaa tai vaihtaa soitinkamaan? Kyseessä täysin sama purkki mutta B7K:ssa on nelialueinen EQ ja DI-out liitäntä mitkä B3K:sta puuttuu. EQ:lla saa soundipalettia vähän laajennettua, mutta riippuu ihan sun tarpeista kumpi kannattas ottaa. Mulla on B7K tuon DI-outin takia. |
Olli.M 25.06.2017 18:47:33 | |
---|
|
J.Nikkanen 14.07.2017 09:07:57 | |
---|
BearFoot FX BBBOD tuloillaan MP Simblen kaveriksi, eiköhän noilla pärjää? Joko molemmat jäävät lautaan tai sitten vain toinen, jää nähtäväksi. Tai itseasiassa kuultavaksi. |
J.Nikkanen: BearFoot FX BBBOD tuloillaan MP Simblen kaveriksi, eiköhän noilla pärjää? Joko molemmat jäävät lautaan tai sitten vain toinen, jää nähtäväksi. Tai itseasiassa kuultavaksi. Ootkos jo päässyt blueberryä testailemaan? |
J.Nikkanen 17.07.2017 23:39:58 | |
---|
Olli.M: Ootkos jo päässyt blueberryä testailemaan? Njoo, tänään kävin pikaisesti. Simble tarjoaa saman tyyppistä rosoa mutta eroja on toki. Lähes 1:1 saundin saa ruuvattua kun molempien potikoita vääntelee, mutta blueberrystä irtoaa kyllä todella muhkeaa ja tuuheaa alakertaa mitä Simblestä ei saa kaivettua ulos. Jos kirkasta saundia hakee niin Simble vie, samoin tuntuisi olevan aivan lievässä reunarosossa, kyllä blueberrystäkin irtoaa mutta värittää saundia hitosti enemmän kuin Simble, joka ei käytännössä väritä saundia juuri ollenkaan ellei niin halua. Paha sen enempää analysoida koska pikatesti, mutta siis vallan vakuuttava purkki kyllä. One Controllin Hookers Greenissä on samaa vibaa kuin tässä blueberryssä, mutta rinnakkain testaaminen ei enää mahdollista koska kamarumba. |
Olli.M 18.07.2017 12:22:48 | |
---|
J.Nikkanen: Njoo, tänään kävin pikaisesti. Simble tarjoaa saman tyyppistä rosoa mutta eroja on toki. Lähes 1:1 saundin saa ruuvattua kun molempien potikoita vääntelee, mutta blueberrystä irtoaa kyllä todella muhkeaa ja tuuheaa alakertaa mitä Simblestä ei saa kaivettua ulos. Jos kirkasta saundia hakee niin Simble vie, samoin tuntuisi olevan aivan lievässä reunarosossa, kyllä blueberrystäkin irtoaa mutta värittää saundia hitosti enemmän kuin Simble, joka ei käytännössä väritä saundia juuri ollenkaan ellei niin halua. Paha sen enempää analysoida koska pikatesti, mutta siis vallan vakuuttava purkki kyllä. One Controllin Hookers Greenissä on samaa vibaa kuin tässä blueberryssä, mutta rinnakkain testaaminen ei enää mahdollista koska kamarumba. Jep. Ei todellakaan se läpinäkyvin purkki tämä. Allways on käytössä todella hyvä mutta muutoin tulee toi väritys liian selkeästi esiin. Tai näin ainakin omassa käytössä. Olen myös huomannut että soundaa mun korvaan paremmalta sormilla kun plärällä. |
J.Nikkanen 27.07.2017 23:57:05 | |
---|
Olli.M: Jep. Ei todellakaan se läpinäkyvin purkki tämä. Allways on käytössä todella hyvä mutta muutoin tulee toi väritys liian selkeästi esiin. Tai näin ainakin omassa käytössä. Olen myös huomannut että soundaa mun korvaan paremmalta sormilla kun plärällä. Laitoin tuon nyt ketjun ekaksi miedoilla säädöillä ja sai olla koko ajan päällä pientä tuuheutta antamassa, tuon jälkeen tuli Simble josta säröt sitten. Ainakin kitaristi diggas tuosta bearfootin saundista, rumpalikin vissiin? Itse ajattelin (yllätys!) ruuvailla jossain vaiheessa vielä lisää että joskos saisi kaivettua vielä parempaa saundia ulos. Kaikki on suhteellista, lähes kaikki musiikki on omaan korvaan aika muhjua joillakin normistereoilla tai nappikuulokkeilla, tai millä paskoilla nyt tavikset ikinä kuuntelevatkaan ala-arvoista musiikkiaan. -ÄrGee |
J.Nikkanen 30.07.2017 22:12:01 | |
---|
Joo, blueberry-simble-fuzzmo-viritin-etuaste. Hyvin tulee höpinää tötteröön nyt kun sai taas Teslatetun Spectorin ajoon. Kaikki on suhteellista, lähes kaikki musiikki on omaan korvaan aika muhjua joillakin normistereoilla tai nappikuulokkeilla, tai millä paskoilla nyt tavikset ikinä kuuntelevatkaan ala-arvoista musiikkiaan. -ÄrGee |
J.Nikkanen 04.08.2017 23:36:01 | |
---|
J.Nikkanen: Joo, blueberry-simble-fuzzmo-viritin-etuaste. Hyvin tulee höpinää tötteröön nyt kun sai taas Teslatetun Spectorin ajoon. Khyl. Muutamat treenit soitellut nyt tuolleen. Uuden laudan kasailua tuolta pohjalta. Kaikki on suhteellista, lähes kaikki musiikki on omaan korvaan aika muhjua joillakin normistereoilla tai nappikuulokkeilla, tai millä paskoilla nyt tavikset ikinä kuuntelevatkaan ala-arvoista musiikkiaan. -ÄrGee |
vt_17 08.09.2017 09:56:35 (muokattu 08.09.2017 15:00:40) | |
---|
Kysytääs jos täältä löytyisi tietoa. Miten noissa Darkglassin Ultra-sarjan pedaaleissa menee kytkennät? Onko säröosio ennen vai jälkeen EQ:n? EDIT: Löysinkin tiedon muualta, säröpiiri on ensin ja sitten vasta EQ. |
Zambe88 08.09.2017 20:28:33 | |
---|
Meikäläiseltä löytyisi apua bassosäröön, sillä olisi Darkglass B7K myynnissä. Pirun hyvä vehe, mutta tekee mieli kokeilla Alpha Omegaa, eikä rahoitus onnistu ilman uhrauksia. If it's too loud, you're too old! |
Zambe88 22.09.2017 22:35:26 (muokattu 22.09.2017 22:36:10) | |
---|
Noniin, tuli hankittua Darkglass Alpha Omega. Pitkään emmin B7K:sta luopumista, kyseessä kuitenkin ehdottomasti paras särö millä olen ajellut tähän asti, mutta kokeilun halu ja pankkitilin saldo harvemmin osuu yksiin. Tuossa tunnin verran kerkisin ruuvailemaan ja kokeilemaan eri bassoilla ja erittäin lupaavalta vaikuttaa. Todella monipuolinen laitos kysessä ja erityisesti Alpha Omega säätimen avulla saa säädettyä jos jonkinlaista säröä miedosta ihan perkeleen brutaaliin nimensä mukaisesti. Vaikka säröä olisikin paljon menossa mukana, niin pakka pysyy nätisti kasassa ja soundi selkeänä, mikä on Darkglassin ehdoton vahvuus samaten se että basson ominaissoundi ei värity. If it's too loud, you're too old! |