Aihe: Tabletti keikkailuun 1 | |
---|---|
![]() 16.07.2017 16:44:31 | |
Moron, akustiseen keikkailuun ollaan bändi kanssa ajauduttu, ja on tullut mieleen ajatus tablettien hankkimisesta mistä sanat ja mahdolliset nuotit näkisi. Alkaa hermo mennä paperi kansioon ja niiden pläräämiseen. Onko mtn kokemuksia toimiiko tabletti tässä käytössä hyvin? Mitä ohjelmaa käytätte? | |
![]() 16.07.2017 17:33:10 | |
nikkezi: Moron, akustiseen keikkailuun ollaan bändi kanssa ajauduttu, ja on tullut mieleen ajatus tablettien hankkimisesta mistä sanat ja mahdolliset nuotit näkisi. Alkaa hermo mennä paperi kansioon ja niiden pläräämiseen. Onko mtn kokemuksia toimiiko tabletti tässä käytössä hyvin? Mitä ohjelmaa käytätte? Tabletti toimii tossa käytössä oikein erinomaisesti, kunhan muistaa että alle yhdeksäntuumasia ei kannata edes harkita. Sivunvaihdot saa hoidettua Bluetooth-pedaalilla ja setit rakenneltua ilman että tarttee puljailla niitä pahveja edestakasin oikeille paikoilleen jokasta keikkaa varten. Mulla on iPadilla forScore, joka tekee aika paljon muutakin kuin pelkkiä settilistoja mut en mä sitä juurikaan muuhun käytä. Meitin pumpun Android-jätkät käyttää muistaakseni kaikki SetList Helperiä. Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 305 | |
![]() 19.07.2017 13:53:47 | |
Diapam tai Xanax? "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti | |
![]() 20.07.2017 13:05:52 | |
Tämä on mielenkiintoinen aihe, ja varmasti tulevaisuutta, vaikka tossa vähän jotain muuta esitettiin. En tunne ohjelmia Diapam tai Xanax. En polta tupakkaa, en käytä huumeita/lääkkeitä, ja alkoholinkäyttöni on maltillista. Sitä vastoin minulla on kitaroita ja bassoja ja soitan niitä, sekä iPad ja pari Android tablettia (tabletti=eräänlainen tietokone tässä yhteydessä). Kerron lyhyesti erään mainion tapauksen, joka puoltaa sitä, että meillä jokaisella on tabletti, vaikka olisi vain WiFi. Pari vuotta sitten oli sovittu, että yksi kavereista tuo treeneihin pariin uuteen biisiin nuotit. No suuressa viisaudessaan hän tulosti yhdet kappaleet per biisi kvintetillemme. Silloin kekkasimme ottaa valokuvat nuoteista ja meillä oli tabletteja, niin tälla lailla saimme heti nuotit samassa treenissä jokaiselle. Siis tabletille on aina käyttöä. Toinen juttu oli sellainen, että eräs kaverini (säveltäjä) sai myytyä teoksiaan Hollantiin paikalliselle sinfoniabändille. Hän oli tehnyt ne Sibelius-ohjelmalla, ja ihmetteli, kun oli tietynlainen tulostuspakko kaikille nuoteille. Kysyi multa, ja mä äkkäsin, että niillä on tabletit. Eli mä veikkaan, että niillä on YHTEINEN SIVUNKÄÄNTÖ jotenkin toteutettuna. Aika hupaisa juttu, jos näin olisi. Osta iPad tai Android, pyri eroon noista muita tableteista, tai älä ainakaan käytä niitä viinan / muiden huumeiden kanssa, mitä valitettavasti silloin tällöin näissä piireissä näkee. | |
![]() 25.07.2017 10:11:37 | |
Vessajono: Tabletti toimii tossa käytössä oikein erinomaisesti, kunhan muistaa että alle yhdeksäntuumasia ei kannata edes harkita. Sivunvaihdot saa hoidettua Bluetooth-pedaalilla ja setit rakenneltua ilman että tarttee puljailla niitä pahveja edestakasin oikeille paikoilleen jokasta keikkaa varten. Mulla on iPadilla forScore, joka tekee aika paljon muutakin kuin pelkkiä settilistoja mut en mä sitä juurikaan muuhun käytä. Meitin pumpun Android-jätkät käyttää muistaakseni kaikki SetList Helperiä. Kiitoksia vinkeistä! Tutustuin pikaisesti tuohon Setlist Helperiin, ja vaikutti kelpo sovellukselta. Osaatko sanoa käyttääkö "android-jätkät" perusversiota, kun siinä näytti olevan maksullisia lisäjuttuja? Tässähän täytyy alkaa etsimään edullisia tabletteja. Apteekissa ne on muuten yllättävän kalliita. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)