Aihe: Kertokaas kokemuksianne JCM-900:sta
1
vale
13.06.2004 11:15:20
Joo, eli tollasta olis yks tuttu mulle myymässä. Malli on toi 50w 2500. En ole vielä päässyt testaamaan, kun välimatkaa on lähemmäs 300 kilometria.
Kysyisin nyt teiltä että millaista soundia tuo vahvistin tuottaa, saako siitä järkevää säröä, vai meneekö mössöksi. Entäpä sitten erilaisten pedaalien käyttö? Jotain tubescreameria tai DS-3 olisin sinne etteen laittamassa, tai no joidenkin arvostelujen mukaan ei siihen mitään purkkia tarvita.
Onko tuo taattua marshall laatua, vai erkeneekö se jotenkin linjasta? Miten? Minulla ei ole minkäänlaista kokemusta JCM-900 vahvistimista, sen sijaan olen omistanut vuoden JCM-800 2203 nupin ja menin myymään pois, ja kyllä kaduttaa.. :(

Laittakaa kokemuksianne jos niitä vain löytyy. Nimimerkilllä JCM-900 taitaa ainakin olla jotain kokemuksia?!?
Rock n' Roll is the only way to DIE
soolovirtuoosi
13.06.2004 11:53:41
Särön takia nuita marshalleja varmaan ostetaan olen kuullut semmoisia huhuja, en tiedä olenko väärässä, voin ollakin.
Rautalankamusiikki on isänmaallista.
Torniojaws
13.06.2004 11:57:41

Soitin semmoisella livenä tuossa 2001, ja oli kyllä aika ohut särö lopulta, vaikka kuinka ruuvasi middlea ja lowta. Epätarkka palm muteissa oli kyllä, meni melkoiseksi mössöksi. En pitänyt henk. koht. mitenkään erikoisesti.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Vemmy
13.06.2004 13:12:41
Minulle tuo 100-wattinen malli 2100 on kyllä kelvannut jo monta vuotta. Olen sitä jo useaan kertaan kehunut, mutta pistetään uudestaan kun kerran kysytään.

Erittäin pätevä vahvistin on siis mielestäni kyseessä. Soundeja löytyy aina puhtaasta melkoiseen rankkaankin säröön saakka, enkä minä ole huomannut minkäänlaista mössööntymistä tai muhjuuntumista etenkään sen jälkeen kun laitteeseen vaihdettiin kaikki putket, etenkin pääteputkien ollessa lopussa tuntui menevän hiukan muhjuksi kaikki soundit. Uusilla putkilla ei moista ongelmaa ole koskaan esiintynyt, paljon se on tosiaan kiinni niistä putkista.

Säröpurkkia edessä en ole koskaan kokeillut, ainoat pedaalit joita olen tuon laitteen kanssa kokeillut ovat ART:in Xtreme efektiluupissa (hyvin pelittää, etuaste kun oikeastaan on kyseessä) ja DOD:in 280 kompura kitaran ja vahvistimen välissä (oli buustina, ja toimi erittäin hyvin, eli hiukan kompuraa ja reilusti leveliä). Joten, uskoisin kyllä, että kun pistää overdriven eteen niin toimii niinkuin pitääkin, kyllä tuo kumminkin putkivehje on vaikka paljon parjattua diodiklippausta hyödyntääkin.

Tuo 50-wattinen riittää varmasti, omasta lähtee 1982-kaapilla niin järjettömästi meteliä ettei ole ikinä tarvinnut master volumea yli puolenvälin vääntää edes tulpat päässä, paitsi silloin kun on haettu todella puhtaita, eli gain nollissa ja pre amp volume jossain ykkösen tienoilla.

Minä voin suositella lämpimästi noita JCM 900-sarjan yksikanavaisia laitteita. Eivät ne ole mitään perinnehenkisiä putkivahvistimia, mutta kyllä niistä irtoaa pehmeääkin rosoa, ja kun vääntää nappulat täysille (this goes to 20... ...that's 9 louder, innit!) niin jo löytyy säröä, joka minun käytössäni on ainakin ollut niin tanakkaa kuin erottelevaakin rankoillakin asetuksilla.

Niin, ja näissähän on (kai kaikissa?) vielä EL34:set pääteputkina, toisin kuin Dual Reverbeissä, joissa on 5881:set, joten halutessaan voi sitten pitää gainit hiukan pienemmällä ja hakea sitä 'aitoa' Marshallin EL34-päätesäröä volumella. Minulle on piisannut etuastesärökin oikein hyvin.
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Exhausted
14.06.2004 19:19:21

vertasin studiolla peräkkäin kolmea marsun nuppia: JCM 900 Dual Reverb sekä kaksi 70-lukuista master volume plexiä joista toista oli viritelty. Näistä viritelty pleksi vei saundiltaan voiton, ja JCM 900 hävisi. Se kuullosti jotenkin liian ohuelta tai hiekkaiselta...mutta tietysti, JCM 900:ssa on enemmän ominaisuuksia, kuten kaksi kanavaa jne ja jokaisella on omat saundimieltymykset. JCM 900 on sellainen aika perusratkaisu marsuksi jos haluaa vielä puhtaankin kanavan tai mahdollisesti vähän enemmän säröä ilman boostipedaaleja.
Velli
14.06.2004 19:26:25
Kävin just kattoos keikkaa missä kitaristi soitti JCM900:lla ja oli kyllä aika ohuen kuuloinen. Itse ottaisin kyllä paljon mieluummin kaksikanavaisen JCM800:n.
On kuin kotiin palaisi kun kunnon vitutus iskee.
JCM
14.06.2004 20:05:07 (muokattu 14.06.2004 20:15:05)

Mulla on tämä Marshall JCM 900 2500 50w MKIII Master Volume. Joka on vanhempi kuin -93, koska silloin tämä malli "muuttui" SLX malliksi (ilmeisesti -92). Tässä ei ole mitään liikaa, mutta ei myöskään meikäläisen tarpeisiin mitään liian vähänkään;?D

Tää on yksikanavainen (kaksi master volumea, switch-spedu), omat säröt saa säädettyä melko monipuolisesti (preamp 0-10, gain sensitivity 0-20), lähinnä kuitenkin rockin/hard rockin veivaamiseen eli tästä mallista ei lähde itsestään niin "Heavyjä" soundeja, kuten esim. edellisestä Dual Reverbistä (kaksi kanavaa) johon olin myöskin tyytyväinen. Siinä oli heavyt särötkin tarvittaessa.
Mun pitää laittaa tähän neljäs etuasteputki vielä niin sitten tsekataan tilanteet uudestaan;?D

Joka tapauksessa Rockiin irtoaa loistavat säröt.

Käytän söröpurkkina Marshallin Shredmasteria ja oon ollut kyllä soundeihin tyytyväinen. En koskaan soita täysin clean soundeilla, etuasteesta tulee cleaniin messevää rosoa.

Kaivoin vielä Harmony Centraliin tekemäni laitearvion esille:

Features: 8
This is a 1992 model High Gain Master Volume MKIII 50w. 2 master volumes/footswitch.2 gain knobs, pre-amp gain up to 10, gain sensitivity up to 20. Doesn´t have separate clean channel, so i use Marshall shredmaster with the clean sound if distortion needed.

Sound Quality: 9
Clean is bearable, Distortion IS great!
I play it with ESP explorer custom which has two EMG 81´s/3-way switch. This amp is not as heavy as for example JCM 900 Hi Gain Dual Reverb, distortion is more raw rock than heavy, but its great when playing crunchy Rock´n´Roll!!

Reliability: N/A
Dont know yet;), bought it just a while ago, it has not been in very active use before i got it so i guess its in good shape, maintenance has been done offcourse and there were no bad surprises.
I had the tubes changed etc...

Customer Support: N/A

Overall Rating: 9
I have been playing about 12 years, i´ve had various amps before i got my first Marshall, and i think Marshall will be the amp that i play till the end!

I wish that this amp had a separate clean channel with good clean sounds, then it would be perfect!
I had JCM 900 Hi Gain Dual Reverb 50w head before this and i loved it, BUT it had this mysterious sound fading problem which appeared eventually and no one could find i reason for that problem, so i sold it forward and bought this one for a change.

Submitted by JCM 900 at 05/28/2002 17:45

EDIT: Päivitin pari kohtaa tuosta arvostelusta..
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
gator
14.06.2004 22:20:00
Mä oon soitellu tollasen jcm-900 kautta parilla keikalla ja alkukeväästä kun etsiskelin nuppia, kävin kokeilemassakin moista. Samaa mieltä täytyy kyllä olla torniojawsin kanssa: kaikki kokeilemistani ton sarjan nupeista on ollu aika rieskoja. Demppisoundi just sellanen epätarkka ja muutenki perussoundi sellanen ohkanen. En tiä sit toimiiko spedujen kans paremmin.
Päädyin Laneyn nuppiin ja ei valittamista.
Jani The Rock
14.06.2004 22:52:58

Mulla oli toi 50-wattinen Dual Reverb -nuppi jonkun aikaa. Taisin tehdä sen kanssa yhden kiertueenkin jos en väärin muista. Ihan sellanen perushyvä vahvistin, mutta ei siitä mitään überhyviä tai persoonallisia soundeja saanut. Puhdas soundi aikalailla kolisevan kolkko ja särösoundi sellanen... no, tyypillinen Marshall. Kyllä sen kanssa toimeen tuli kumminkin. Se JCM 2000 TSL 100 -nuppi jonka hommasin sen jälkeen olikin sitten jo täysin paska, mutta se on eri stoori se.
Don`t mess with the countryboys
vale
15.06.2004 00:33:44
mitenkäs sitten silver jubileen se 50 wattinen eroaa tuosta?

Olen kerran soitellut silverillä, mutta käytin silloin multiefektiä koska ei ollut aikaa testata vahvarin soundeja, siis olimme soittamassa yhdissä avajaisissa Gunnareiden don't cry:n. Itse en aivan slash soundia hae, siihen suuntaan kyllä mennään ja tosiaan spedua käyttäisin varmaan tuon 900:senkin kanssa. Huttusella näyttäisi olevan 650 euroa pyynti silveristä? Itse en kyllä tuota summaa siitä maksaisi vaan sen täytyisi irrota 550 euroon... Niin kaverini pyytää 480 siitä 900:sta.
Rock n' Roll is the only way to DIE
Deranged
15.06.2004 09:39:11 (muokattu 15.06.2004 09:41:05)
Kysyisin nyt teiltä että millaista soundia tuo vahvistin tuottaa, saako siitä järkevää säröä, vai meneekö mössöksi. Entäpä sitten erilaisten pedaalien käyttö?

Minulla oli JCM900 Master Volume aikoinaan, ja siinä oli puhdas soundi semmoinen tönkkö ja aneeminen, vahvistimen omalla säröllä demppaaminen meni ihan omituiseksi mössöksi. Biasin säätö kuumemmaksi auttoi huomattavasti, jolloin vehkeestä sai melko rapsakat komppisoundit. Silti särö oli liian suttuinen omaan makuuni ja myin vehkeen. Lisäksi tuossa yksilössä päätemuuntajan hurina oli aika häiritsevä.

Onko tuo taattua marshall laatua, vai erkeneekö se jotenkin linjasta? Miten?

Enemmän säröä (mutta ei tarpeeksi), silti
huonomman kuuloinen vehje. Taajuuksia painotettu enemmän keskialueelle. Ei toimi pedaalien kanssa niin hyvin kuin JCM800. Etuaste kohisee myös enemmän kuin tarpeeksi. Luuppi näissä on varsin toimiva, ja siedettävämmältä laitteen saa kuulostamaan laittamalla esim Hushin sinne looppiin niin ei kohise aivan niin tajuttomasti.

Verrattuna vaikka Peaveyn 5150:n , josta saa tiukat säröt, lähes yhtä hyvän cleanin, vähemmän kohinaa ja ei hurinoita.Tuossa 5150:ssa on luuppi ihan sieltä.

Marshallilta en enää ostaisi muuta kuin Modefourin tai Zakk Wylde signaturen. Silver Jubileen ehkä jos halvalla saisin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)