Aihe: Wintersun
1 2 3 4 5177 178 179 180 181281 282 283 284 285
varpio
10.07.2017 13:32:35 (muokattu 10.07.2017 13:34:07)
HulluNieminen: No mitäs sitten, jos joku antaa Barathrumille 5/10, mutta jollekin Wintersunille 9,5 vaikka itse en pystyisi kuuntelemaan koko levyä ollenkaan? Vieläkö pätisi sama?

Mistä Barathrumin levystä puhutaan?

E: näköjään Fanatiko sai jossakin 7,5 ja toisaalla 9,5. Minusta se oli melko 0/5 ja levynjulkaisukeikkakin oli ihan perseestä.
ÄrGee
10.07.2017 13:35:17
Jeszse: Yhyy vittu arvostelija ei tykkää samoista asioista ku meikä

Se nyt on aivan se ja sama. Täällä ja muualla on tuomittu levy paskaksi yhden arvostelun perusteella :) Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa jos muualta tulee hyviä arvosanoja.
TO THE STARS!!! Ibanez-pervo.
varpio
10.07.2017 13:35:51
ÄrGee: Se nyt on aivan se ja sama. Täällä ja muualla on tuomittu levy paskaksi yhden arvostelun perusteella :) Mikä ei tietenkään pidä paikkaansa jos muualta tulee hyviä arvosanoja.

Voihan olla että ne muut arvostelijat on ihan pölhöjä.
ÄrGee
10.07.2017 13:36:49
varpio: Voihan olla että ne muut arvostelijat on ihan pölhöjä.

Joo ja joukkorahoituksesta on maksettu, että arvostelisivat paremmin. Mitä vielä?
varpio
10.07.2017 13:39:33
ÄrGee: Joo ja joukkorahoituksesta on maksettu, että arvostelisivat paremmin. Mitä vielä?

Eipä kai mitään, siinä ne olennaisimmat.
Lightning
10.07.2017 14:09:38

HulluNieminen: No mitäs sitten, jos joku antaa Barathrumille 5/10, mutta jollekin Wintersunille 9,5 vaikka itse en pystyisi kuuntelemaan koko levyä ollenkaan? Vieläkö pätisi sama?

No siis minä antaisin Barathrumille aika vähän pisteitä ja se johtuu minun musiikkimausta. Tavallaan rahasta voisin sen arvostella, mutta en itse varsinaisesti haluaisi koko levyä kuunnella. Siksi antaisin tehtävän sellaselle, joka asiasta on paremmin perillä. Tarkoitus ei ole verrata näitä kahta bändiä/levyä millään tavalla.

Ajatuksena siis, että jos tykkää Dimmu Borgirista, niin onko sellainen sopiva arvostelemaan Dream Theaterin levyn. Ja on toki, mutta oisko se enää hyvä arvostelu tai kertoisko se meille taviksille, että mitä odottaa.. Ja näitäkään bändejä en vertaa edellisiin. Molemmat heviä, mutta aika erilaisia.

Luulen että tuo arvostelija on kuullut aiemmat Wintersunin levyt myös ja epäilen, ettei nekään paljoa pisteitä ois saanu. Voin toki olla väärässä.
vanhoja: www.mikseri.net/anotherlife cover live sooloja: https://www.youtube.com/watch?v=ax73nJvpTl4 Puutyöt: http://puustaloihdittu.blogspot.fi/
varpio
10.07.2017 14:15:10
Kyllähän nyt kuitenkin ihan objektiivisesti ensimmäiselle Wintersunin levylle voi antaa aika hyvät pisteet, ja toiselle vähän huonommat. Ennustaisin myös että kolmannen levyn objektiiviset pisteet ovat lähempänä toisen levyn pisteitä kuin ensimmäisen.
Voltonator
10.07.2017 14:34:00 (muokattu 10.07.2017 14:34:29)
Luin ensin tuon Kaaoszinen arvostelun, sen jälkeen tulin tänne katsomaan josko täällä olisi arvostelusta aiheutunutta mielensäpahoittelua. En pettynyt.
Lifelover
10.07.2017 16:02:52
Soundissahan annettiin St. Angerillekin 5 tähteä.
"Teillä on mielessä Judas Priest ja kiukaan malli... tämä ketju ei kyllä koskaan petä." - ÄrGee
Herrah
10.07.2017 16:07:44
Typerällä foorumilla vingutaan miten naurettava hevibändi saa huonot pisteet aivan paskalla saitilla.

:diglett:
ÄrGee
10.07.2017 16:13:19
Lifelover: Soundissahan annettiin St. Angerillekin 5 tähteä.

Asia X on sama asia kuin Y, koska Metallica ja muut bändit. Miettikää nyt sitten taas pari kertaa ovat nämä vertailukelpoisia keskenään. Onnistuin kaivamaan tuon arvostelun arkistoista ja siinä oli teksti erittäin ristiriidassa tuon arvosanan kanssa. Joten mysteeriksi jää, että mistä se viisi tähteä on kaivettu. Varmaan Larssin korvia hivelevästä snare-soundista ja tiukasta soitosta.
Lifelover
10.07.2017 16:19:19
Jäänyt vaan mieleen toi arvosana. Sen jälkeen en ole mitään levyarvosteluja kovin vakavasti ottanut.
"Teillä on mielessä Judas Priest ja kiukaan malli... tämä ketju ei kyllä koskaan petä." - ÄrGee
Tuomoo
10.07.2017 22:48:37
ÄrGee: Tosiaan muodostan sen lopullisen mielipiteen levystä vasta kun olen kuullut sen.

Eh, nimittäin.

Noiden pätkien perusteella, joita itse olen kuunnellut, tuo loppukaneetti vetää aika hyvin koko arvostelun yhteen: Ei levy huono ole. Se on ehdottomasti muutaman kuuntelun arvoinen kaikessa hurjassa eklektisyydessään. Mukaan on vain tungettu niin saakelisti kaikkea, että levy uuvuttaa. Kokonaisuus jää linjattomaksi ja kuulija eksyy.

Kyllähän nuo biisit hyvin pitkälti kuulostavat siltä, että mukaan on tungettu enemmän, enemmän ja vielä vähän enemmän kaikkea jotta se "true vision" saadaan esiin, tai että se saadaan haudattua mahdollisimman syvälle sinne äänivallin ja soittimien sekametelin taakse. Jossakin vaiheessa ainakin minulle tulee se piste, että kuuntelusta menee se maku, etenkin jos musiikissa on "liikaa kuunneltavaa", ja etenkin jos kaikki kuunneltava on sliipattu hyvin tasaiseksi. On eri asia kuunnella oikeaa sinfoniaorkesteria, joissa soittimet vuorottelevat hyvinkin paljon, toinen soitin on joskus enemmän esillä kuin toinen jne., kuin tasapaksua puuroa, jossa tukitaan se 2000 + raitaa soimaan samaan aikaan jotta homma vain kuulostaisi eeppiseltä.

Levyarvosteluille en ole suunnilleen teini-iän jälkeen itse antanut minkäänlaista painoarvoa omassa musiikin kuuntelussani, sillä kahta samanlaista musiikkimakua ei ole. Ainoa hyvä seikka levyarvosteluissa on se, että joskus niistä huomaa sen mitä toiset ovat levystä saaneet irti. Veikkaan että tämäkin levy tulee kuunneltua läpi sitten kun se johonkin ilmaispalveluun saapuu, ja ennakko-oletuksena minulla on se joka jo rahoituskampanjan pätkistä jäi mieleeni, eli liian paljon kaikkea, liian vähän sielua musiikissa.
"Joka lukematta paskoo on vilpuööinen mies" -haitaripartio
pehko
11.07.2017 10:11:01
ÄrGee: No mutta jos on aiemmin tykännyt Wintersunin musiikista, niin en usko että kyseessä on ollenkaan huono levy. Siitähän tässä nyt on kyse. Voit mennä kuuntelemaan liven Awaken From The Dark Slumberista sekä kaikki samplet dokumentista, ja vetää sen jälkeen omat johtopäätöksesi.

Vitun puhelin, annoin vahingossa plussaa megapeukullani.

Oon mäkin tykänny kaikista Deftonesin levyistä, mut uusin oli aika paska. Ei se nyt saatana sulje mitään pois jos on aikasemmat levyt ollu hyviä. Ja mitä selkoa jostain sämpleistä saa? Ei ne anna kokonaisuudesta mitään kuvaa.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
gazorlac
11.07.2017 21:38:36
ÄrGee: Opethissa musiikilliset intressit ovat ajautuneet erittäin kauas siitä mahtavasta kevyen melankolisuuden ja death metalin risteymästä kontrasteineen mitä ne joskus olivat. Jäljellä on olemassa vain Åken kikkeliprogefantasiat, mistä jotkut tykkäävät. Itse en tietenkään pidä tuosta vuodesta 2011 jatkuneesta linjasta, joten laitoin Ghost Reveriesin soimaan.

Mitäs sinä täällä keskustelet genrestä, josta sinulla ei ole mitään hajua?
ÄrGee
11.07.2017 23:00:45
gazorlac: Mitäs sinä täällä keskustelet genrestä, josta sinulla ei ole mitään hajua?

Kuuntelen mielummin Riversidea tai Steven Wilsonia, jos pitää kuunnella kevyttä proge rockia. Onko muita ehdotuksia? Vai tarkoitatko vanhempaa Opethia, en minä tiedä.
ÄrGee
14.07.2017 19:07:55 (muokattu 14.07.2017 20:47:51)
Beatiful Death Forest Packageen kuuluvalta Tuska 2013 liveltä. Hyvä soittovirhe 0:44 kohdassa :)) PRÖNTS, kuulosti siltä kuin jotain olisi osunut kitarankieliin ja mikrofoneihin.
https://www.youtube.com/watch?v=APzWXDBwsPM
Puolukki
16.07.2017 16:21:03

Tuurin kyläkaupasta löytyny Forest seasons vinyyli. Ei taida olla eka kerta ku sielä on kalenteri väärinpäin seinällä?

Veikkaan btw että on ihan paska.
http://afterforest.bandcamp.com
Hypetreme
18.07.2017 16:25:18 (muokattu 18.07.2017 16:25:38)
Lightning: hänen oma musiikkimaku oli vahvasti mukana tuossa pisteytyksessä.

Totta helvetissä oma musiikkimaku on mukana arvostelussa, ihan ihmisiä ne arvostelijatkin on. En käsitä sitä että täällä itketään siitä että jollain arvostelijalla on eri mielipide levystä kuin muilla, ihan yksittäisiä mielipiteitä ne on muiden joukossa.
Schecter Hellraiser C-1- ENGL Thunder 50 E322- Framus FR212 CB- Focusrite Scarlett 8i6- Yamaha HS50M
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)