Jeszse 09.07.2017 12:45:59 | |
---|
|
Arkka 09.07.2017 15:22:38 | |
---|
Hokkane: Kaaoszine 5/10. http://kaaoszine.fi/wintersunin-for … -silkkaa-sadunomaista-megalomaniaa/ Luenko tota kuin piru raamattua, vai miksi tuli kuva, että nyt arvosteltiin fantasiamusaa vähän liian arkisessa viitekehyksessä? Tämä siis levyä kuulematta (poislukien muutamat promopätkät). Tuli vaan mieleen koska sama asia - väärä viitekehys - vaivaa usein arvosteluja. Ehkä se vaivaa myös tätä arvostelun arvostelua. Ehkä oon lukenut liikaa megatheriumin juttuja ;) |
ÄrGee 09.07.2017 16:22:38 | |
---|
Jos levyllä on 54 minuuttia pituutta ja kriitikko ei suostu paneutumaan siihen, niin se on kriitikon itsensä vika siinä vaiheessa. Joukkorahoituksen voisi myös pitää erillään itse musiikista puhuttaessa, kun kyseessä on levyarvostelu. Mutta tuosta päätellen eivät ole edellisetkään julkaisut maistuneet. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
varpio 09.07.2017 16:27:02 | |
---|
ÄrGee: Jos levyllä on 54 minuuttia pituutta ja kriitikko ei suostu paneutumaan siihen, niin se on kriitikon itsensä vika siinä vaiheessa. Joukkorahoituksen voisi myös pitää erillään itse musiikista puhuttaessa, kun kyseessä on levyarvostelu. Mutta tuosta päätellen eivät ole edellisetkään julkaisut maistuneet. Sitähän minäkin, että väärin arvosteltu. |
ÄrGee 09.07.2017 16:39:20 (muokattu 09.07.2017 16:44:07) | |
---|
varpio: Sitähän minäkin, että väärin arvosteltu. Debyytiltä vasta puuttuikin yhteissoitto... koko bändiä ei oltu edes kasattu siinä vaiheessa ja kyseessä on silti erittäin arvostettu albumi. Luulisi että maailmassa on paljon vaikeammin käsitettäviä levykokonaisuuksia, kuin yksi 54 minuuttinen epic-progressive-symphonic-tonttuheviä :) Ilmeisesti tuota arvostelua hämärtää liikaa kriitikon oma mielipide Jari Mäenpäästä, sekä oma rajoittuneisuus musiikin kuuntelijana. Eli ei kovin vakavasti otettava kirjoitus... http://imperiumi.net/index.php?act=albums&id=2465http://imperiumi.net/index.php?act=albums&id=13629 Nämäkin olisi voinut lytätä samalla tavalla. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
Decadetroll 09.07.2017 17:46:45 | |
---|
Ekalle levylle antaisin itse arvosanaksi sellaisen 8/10, time 1 ehkä 6,5/10. Missään nimessä kumpikaan levy ei ole kympin arvoinen, eikä kumpaakaan vallan estottomasti voi ylistää maasta taivaaseen. Tähän mennessä ei ole kaduttanut se, etten ostanut sitä forest-pakettia, sillä ne pätkät, joita olen kuullut tähän mennessä, eivät ole kyllä erityisen kovasti vakuuttaneet. Tuo livepätkissä kuultu kevätkin on ylipitkää paatosta, josta olisi tiivistämällä ja toistoa vähentämällä saanut paljon enemmän irti. Mutta katsotaanpa nyt sitten, kun levy joskua tulee ulos ja sen saa kuunneltua. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Tää ketju ei kyllä petä ikinä. "You have KELA. Don't worry." -Kiko Loureiro |
Stoalainen 09.07.2017 19:28:54 (muokattu 09.07.2017 19:29:25) | |
---|
Kerkesin jo unohtaa että on olemassa vain yksi oikea mielipide, ja sen on oltava kaikilla sama - kaikki muu on väärin. Kuinka helppoa elämä onkaan taas tästä eteenpäin, kun ei tarvitse itse ajatella tai muodostaa näkemyksiä. Together we unite. Groove ratkaisee |
texan 09.07.2017 19:39:28 | |
---|
Varmasti tämä uusi levy tulee jakamaan mielipiteitä puolesta ja vastaan. Niin kriitikoissa kuin tavallisissa kuulijoissakin. Joten eiköhän keskustelu jatku vilkkaana jatkossakin tässä ketjussa. |
Stoalainen 09.07.2017 21:00:15 (muokattu 09.07.2017 21:14:35) | |
---|
Entäpä jos jatkossa kaikki levyarviot annetaan henkilöille, jotka pitävät kuulemastaan musiikista. Ensin pidetään koesoittotilaisuus, josta valikoituu kirjoittaja. Tällä metodilla kaikki julkaisut saisivat automaattisesti 9-10 pistettä, tilanteesta riippumatta. Tällöin virheellisille tulkinnoille ei jää sijaa. Kritiikistä - rakentavastakin - syntyy myyttinen iltasatu, harhainen muisto menneisyydestä. Kyseenalaistamisesta rangaistaan ja tuomitaan. Lopulta koko pisteytyksen voisi unohtaa ja keskittyä ainoastaan erilaisiin superlatiiveihin ja ylistyssanomiin. Samaa ideologiaa voisi myös soveltaa elämään ja yleiseen kanssakäymiseen, jolloin kaikki negatiivisuus häviää, paha katoaa ja eläisimme elämämme onnellisena loppuun saakka. Groove ratkaisee |
ÄrGee 09.07.2017 21:13:33 | |
---|
kazaa: Entäpä jos jatkossa kaikki levyarviot annetaan henkilöille, jotka pitävät kuulemastaan musiikista. Ensin pidetään koesoittotilaisuus, josta valikoituu kirjoittaja. Tällä metodilla kaikki julkaisut saisivat automaattisesti 9-10 pistettä, tilanteesta riippumatta. Tällöin virheellisille tulkinnoille ei jää sijaa. Lopulta koko pisteytyksen voisi lopettaa ja keskittyä ainoastaan erilaisiin superlatiiveihin ja ylistyssanomiin. Samaa ideologiaa voisi myös soveltaa elämään ja kanssakäymiseen, jolloin kaikki negatiivisuus unohtuu, paha katoaa ja eläisimme elämämme onnellisena loppuun saakka. Yleensä julkaisuja arvostelevissa medioissa on sitä varten henkilöitä, ketkä arvostelevat tietyn tyyppisiä levyjä. Ihan vain ettei noin pääsisi käymään, ja tuon henkilön levyarvostelujen laajuus ei oikein vakuuttanut. Noita 5/10 arvosteluja ansaitsevat pelkästään lähinnä omakustannejulkaisuja tekevät "puoliammattilaiset", joilla on plakkarissa ehkä debyyttialbumi. Tämä ihan vain näin yleisenä havaintona kylmällä logiikalla ajateltuna ilman mitään fanipoikalaseja. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
Vessajono 09.07.2017 21:33:30 | |
---|
ÄrGee: Tämä ihan vain näin yleisenä havaintona kylmällä logiikalla ajateltuna ilman mitään fanipoikalaseja ennen kuin koko levyä on edes kuultu. Lennu: Mene paskaan, Pink Floyd on maailman paras pändi. Parempi ku Santa Cruz. Nobelanereita juotu vuonna 2017: 291 |
ÄrGee 09.07.2017 21:37:16 | |
---|
Vessajono: ennen kuin koko levyä on edes kuultu. No mutta jos on aiemmin tykännyt Wintersunin musiikista, niin en usko että kyseessä on ollenkaan huono levy. Siitähän tässä nyt on kyse. Voit mennä kuuntelemaan liven Awaken From The Dark Slumberista sekä kaikki samplet dokumentista, ja vetää sen jälkeen omat johtopäätöksesi. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
Oan 09.07.2017 21:44:59 (muokattu 09.07.2017 21:47:59) | |
---|
ÄrGee: Noita 5/10 arvosteluja ansaitsevat pelkästään lähinnä omakustannejulkaisuja tekevät "puoliammattilaiset", joilla on plakkarissa ehkä debyyttialbumi. Haluatko avata näin poskentonta väitettä vähän enemmän? PS: Linkattu arvostelu oli kyllä ihan asiallinen, ainakin viitekehyksen huomioiden. Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ. |
ÄrGee 09.07.2017 21:54:02 | |
---|
Oan: Haluatko avata näin poskentonta väitettä vähän enemmän? Olen itse nähnyt tällaisen yhtälön toteutuvan yllättävän usein. Se ei toki ole minun vikani. Jokainen saa itse päätellä, että miksi näin on. Pidemmän linjan bändeillä niin tapahtuu harvemmin, ja jos tapahtuu niin kyseessä on todellinen floppi. Mutta tuota Kaaoszinen heppua tuskin kiinnostaa tämän bändin musiikki muutenkaan. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
ÄrGee 09.07.2017 21:59:10 | |
---|
Oan: Haluatko avata näin poskentonta väitettä vähän enemmän? PS: Linkattu arvostelu oli kyllä ihan asiallinen, ainakin viitekehyksen huomioiden. "Kyllä Jari Mäenpään musiikki melkoisen vieraantunutta on." "Tuotettu sielu pois." "Mäenpäältä puuttuu välittämisen taitoa." "Mukaan on vain tungettu niin saakelisti kaikkea, että levy uuvuttaa." Kun arvostelija ei itsekään tiedä Wintersunin musiikin viitekehystä, vaan valittaa sen keskeisistä elementeistä saaden sen näyttämään jotenkin negatiiviselta ja päinvastaiselta miten on tarkoitettu. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
Funkånaut 09.07.2017 22:06:46 | |
---|
Nyt on kyllä kovaa kamaa, väärin arvosteltu eisssss fanityttölasit kohdillaan. "Tympeetä." |
ÄrGee 09.07.2017 22:10:05 (muokattu 09.07.2017 22:15:19) | |
---|
Funkånaut: Nyt on kyllä kovaa kamaa, väärin arvosteltu eisssss fanityttölasit kohdillaan. Väärin argumentoitu. Väärin päätelty. Niinpä niin. Jos asia ei aiemmista viesteistä selviä, niin turha sitä on alkaa vääntämään taas jälleen kerran rautalangasta. Eli pelkästään minun mielipiteeni voi olla väärä. Folkmetal.nl 9.5/10 Metalwani.com 8.8/10 Soundi 5/5 "Väärin arvosteltu" :) Tosiaan muodostan sen lopullisen mielipiteen levystä vasta kun olen kuullut sen. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |
SaukHo 09.07.2017 22:30:18 | |
---|
Käännetäämpä toisnpiän. No mutta jos on aiemmin tykännyt Opethin musiikista, niin en usko että kyseessä on ollenkaan hyvä levy. Eli miksei tämä Wintersunin tuleva albumi voi olla huono, vaikka debut olikin timangia? Esimerkkinä Opethin kohdalla ainakin omaan makuun on suunta ollut rajusti alaspäin viimeisimpien levyjen kanssa, vaikka alkupään ja puolivälin tuotanto on helmee. |
ÄrGee 09.07.2017 22:39:50 | |
---|
SaukHo: Käännetäämpä toisnpiän. Opethin hyvä Eli miksei tämä Wintersunin tuleva albumi voi olla huono, vaikka debut olikin timangia? Esimerkkinä Opethin kohdalla ainakin omaan makuun on suunta ollut rajusti alaspäin viimeisimpien levyjen kanssa, vaikka alkupään ja puolivälin tuotanto on helmee. Opethissa musiikilliset intressit ovat ajautuneet erittäin kauas siitä mahtavasta kevyen melankolisuuden ja death metalin risteymästä kontrasteineen mitä ne joskus olivat. Jäljellä on olemassa vain Åken kikkeliprogefantasiat, mistä jotkut tykkäävät. Itse en tietenkään pidä tuosta vuodesta 2011 jatkuneesta linjasta, joten laitoin Ghost Reveriesin soimaan. Wintersunin kohdalla ei ole kyse mistään radikaalista muutoksesta suuntaan tai toiseen, mitä tulisi arvostella kovalla kädellä. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. |