Kassu 14.06.2004 23:37:02 | |
---|
Ai niin, sä olit meiltä päin.. no, täältä on hyvä ajaa Huttuselle ja muuallekin. Junalla mä meen tosta Jorvaksen asemalta :) |
Kassu 14.06.2004 23:41:15 | |
---|
Tottakai, Mutta se mitä aiemmin sanoit, ei ollu kyllä ihan sama asia. Sehän ON toimintakuntonen jos se toimii. Ei se ole mun mielestä mistään kotosin, että halutaan ostaa uutta käytetyn hinnalla. Jos sä ostat 20 vuotta vanhan auton, niin et sä voi vaatia, että kauppias tiputtaa hinnasta koneremontin verran. Heh, tottahan tämäkin.. |
Chemo 14.06.2004 23:48:19 | |
---|
Mutta se mitä aiemmin sanoit, ei ollu kyllä ihan sama asia. Sehän ON toimintakuntonen jos se toimii. ...mutta miten kauan? Eikö tuolla muka väliä? Ja eikö tuosta muka saisi kysyä? Kulutusosat - kuten putket tai vaikka autossa talvirenkaat - ovat eri asia kuin laitteen normaaliin ikääntymiseen liittyvät seikat. Kyse ei siis tietenkään ole siitä, että haluttaisiin uutta tavaraa käytetyn hinnalla, vaan siitä että sen käytetyn tavaran kunto on tarkasti selvillä. Jos toi ei sun mielestäsi ole perusteltua, en rupea asiaa turhaan vatvomaan - olen vain eri mieltä. Ramalamadingdong. |
toxic 14.06.2004 23:49:33 | |
---|
Eikö toi engl thunderi (50w) oo vähän liian äänekäs muuten? Jotkut ainakin on väittänyt että 30 wattiakin ois liikaa???ASdfa+sgaadfh |
Kassu 14.06.2004 23:50:35 | |
---|
Eikö toi engl thunderi (50w) oo vähän liian äänekäs muuten? Jotkut ainakin on väittänyt että 30 wattiakin ois liikaa???ASdfa+sgaadfh Toxic. |
Antti1 14.06.2004 23:55:40 | |
---|
Eikö toi engl thunderi (50w) oo vähän liian äänekäs muuten? Jotkut ainakin on väittänyt että 30 wattiakin ois liikaa???ASdfa+sgaadfh Eihän se ole ollenkaan äänekäs, jos sitä volaa ei avaa. ENGLin Screamer ja Thunder ovat siitä kivoja, että soundaavat hyvälle jo pienillä äänenvoimakkuuksillakin. Thunderista ei nyt niin paljon oo kokemusta, mutta Screamerissa soundi ei kauheasti mun mielestä muutu äänenpaineen lisääntyessä. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
toxic 14.06.2004 23:58:06 (muokattu 14.06.2004 23:59:24) | |
---|
Eihän se ole ollenkaan äänekäs, jos sitä volaa ei avaa. ENGLin Screamer ja Thunder ovat siitä kivoja, että soundaavat hyvälle jo pienillä äänenvoimakkuuksillakin. Thunderista ei nyt niin paljon oo kokemusta, mutta Screamerissa soundi ei kauheasti mun mielestä muutu äänenpaineen lisääntyessä. No kävin just englin sivuilla ja siellä oli yks hassu juttu siitä. Se kiertää näköjään aika helposti?3+r?t Se on ilmeisesti tarpeeksi äänekäs bändisoittoon, mutta entäs kotiasoittelemiseen? Toxic. Niin, rakkaani? :D |
Kassu 14.06.2004 23:59:03 | |
---|
Jees pakko saada Marsu. |
Kassu 14.06.2004 23:59:50 | |
---|
Niin, rakkaani? :D Unoha. |
toxic 15.06.2004 00:01:39 | |
---|
Unoha. Niin, mitä? Elä mee marsua ostamaan, ne on kauheita! (köh, luulisin :D) |
Eemil 15.06.2004 00:10:04 | |
---|
Kuulostaa JCM-800 siis ihan hyvältä valinnalta. 50w tietty. 2x12 kaappi riittää hyvin, mutta älä osta huonoa. En suosittele Behringeriä. Jos kunnon marsun äänet haluat niin kyllä marsun kaappi on tohon paras. |
Kassu 15.06.2004 00:12:01 | |
---|
Kuulostaa JCM-800 siis ihan hyvältä valinnalta. 50w tietty. 2x12 kaappi riittää hyvin, mutta älä osta huonoa. En suosittele Behringeriä. Jos kunnon marsun äänet haluat niin kyllä marsun kaappi on tohon paras. No ei ole loputtomasti rahaa. |
Gypsy 15.06.2004 00:24:22 (muokattu 15.06.2004 08:08:55) | |
---|
...mutta miten kauan? Eikö tuolla muka väliä? Ja eikö tuosta muka saisi kysyä? Miten kauan? Kuka tietää? Ja tottakai saa vahvistimen ja putkien kuntoo kysellä. Kuka on kieltäny? Mutta kato nyt tätä sun lausetta minkä aluks lainasin: ja jos myyjällä ei ole tarkkaa tietoa asiasta, hinnasta pitää saada pois sen rempan verran muiden alennusten lisäksi. Siis mitä helvettiä? Sä luulet, että myyjä tekee vahvistimeen jossa on toimivat putket, sulle putkirempan kun pyydät, ja antaa vielä alennustakin! Et ole tosissas. Käytetyssä putkinupissa on enemmän tai vähemmän käytetyt putket jos ei erikseen mainita. Jos se on toimiva, niin vahvistimen hinta on se, mikä lapussa lukee. Jos se ei sulle kelpaa ja jos sä et mielestäs saa tarpeeks tarkkaa infoo laitteen kunnosta, niin sä kävelet ulos ja etit semmosen vahvistimen mikä kelpaa. |
No ei ole loputtomasti rahaa. Ei tarviikkaan. Kyllä tuommoiset saa sun rahoilla kun vähän aikaa jaksaa metsästää. |
Kassu 15.06.2004 00:32:28 | |
---|
Ei tarviikkaan. Kyllä tuommoiset saa sun rahoilla kun vähän aikaa jaksaa metsästää. Hope so. |
Gypsy 15.06.2004 07:47:52 (muokattu 15.06.2004 07:48:18) | |
---|
No ei ole loputtomasti rahaa. Marshall 1936 2x12 käytettynä ~200e Marshall JCM800 käytettynä ~400-500e |
Chemo 15.06.2004 08:27:56 | |
---|
Sä luulet, että myyjä tekee vahvistimeen jossa on toimivat putket, sulle putkirempan kun pyydät, ja antaa vielä alennustakin! Et ole tosissas. Toki olen tosissani. Joskin puhuin että voi pyytää - muun alennuksen ohella - hinnasta pois putkirempan verran, jos on oletettavissa että semmoinen on lähellä. Eli ei välttämättä vaihtaa uusia putkia vielä toimivien tilalle. Mikä muuten ei aina oo ihan hölmöä sekään: vanhat jäävät sitten varaputkiksi, jos sellaisia ei satu vielä olemaan. Mutta eteenpäin. Mä annan esimerkin: Mä omistan kaksi erilaista täysputkivahvistinta. Molemmissa on toimivat pääteputket - mutta kummassakin ne ovat sen verran vanhat, että ne pitää uusia lähiaikoina. Jos nyt olisin myymässä jompaakumpaa vahvistintani - mitä en toki oikeasti ole - olisinko oikeutettu saamaan vermeestä sellaisen hinnan, mitä moisesta yleensä pyydetään? Aivan - en tietenkään. Mä nostin tämän asian esille siitä yksinkertaisesta syystä, että käytetyistä laitteista näkee usein aivan käsittämättömiä hintapyyntöjä yksityisihmisiltäkin. Tää on ihan elävää elämää. Silloin ostaja on oikeutettu pitämään huolta oikeuksistaan ja neuvottelemaan hinnan kohtuulliselle tasolle. Tai sitten viemään rahansa muualle niinkuin sanoit. Ramalamadingdong. |
Chemo 15.06.2004 08:30:50 | |
---|
Jos se on toimiva, niin vahvistimen hinta on se, mikä lapussa lukee. Eh... pakko nyt takertua vielä tähän. Maksatko sä musalaitteistasi hintalappuhinnan? Oikeasti? Nyt mun on pakko kysyä, oletko sä tosissasi... ;-) Ramalamadingdong. |
McNulty 15.06.2004 08:54:09 | |
---|
Listanhinnoista puheenollen... Into-Luthmanin kataloogissa Epin LP Custom maksaapi 720e... kysyin paikalliselta kauppiaalta paljon se oikeasti maksaisi alennuksien kera ja vastaus oli 567e =) (Thomannilla sama skitta 555e)... Eli ei todellakaan kannata maksaa listahintoja yhtään mistään. Uusista pitää tinkiä aina, ja käytetyistä sitäkin enempi ja useammin =) Juuri lukasin läpi muusikoiden.netin toria ja kyllä sieltä ainakin löytyi parikin putkinuppia huokeaan hintaan. En tiedä joko ne olivat menneet, mutta pikaviestillähän kannattaa kysyä... niin ja TINGATA tietysti. Saa melkeinpä varmasti alta tonnilla koko paketin jossa on hyvä nuppi ja hyvä kaappi. palaillaan astialle ja kastellaan! T-Bone |
kulmahiomakone 15.06.2004 10:37:40 | |
---|
Kait se on yhdentekevää millä sitä hintaa yrittää alaspäin kammeta? Selität sitten putkirempan tarpeesta tai muusta vastaavasta, pointti on siinä, että tingit. Tai sitten voit maksaa sen mitä lapussa lukee. Kukin tyylillään. Kuitenkin niin, että putkirempoista puhujat saavat usein samaan hintaan paremmat vehkeet kuin ne, jotka maksavat sen mitä lapussa lukee ja pitävät putkiremppoja luonnollisina lisäkuluina ostajalle. Catana sum et nihil humanum a me alienum puto. |