![]() 04.07.2017 11:50:49 | |
---|---|
VILLE.: Suosittelen vahvasti TC:n Viscious Vibeä. Mulla on ollut syksystä alkaen ja oon fiilistellyt kovasti. Soundit on hyviä, hinta järkevä ja toneprint-editori tekee pedaalin twiikattavuudesta ylivoimaisen. Kannattaa testata Viscous Vibe ennen kun (turhaan) laitat enempää rahoja palamaan muihin vaihtiksiin. Samaa mieltä, TC Electronicit soittajille ja larppaajat voi sit tapella siitä, mikä on autenttisinta. | |
![]() 04.07.2017 13:19:38 | |
antnis: Samaa mieltä, TC Electronicit soittajille ja larppaajat voi sit tapella siitä, mikä on autenttisinta. Väittävät, että alkuperäinen oli kovasti tumma soundiltaan. En ole itse omistanut, mutta tuosta syytä ainakin itse vähän kavahdan liian autenttisia. Muutenkin autenttisuuden tavoittelu on jotain, mitä en pysty ymmärtämään. Itse tavoittelen soundia, josta pidän. Autenttisuudella voi pyyhkiä hanuria. More is less. | |
![]() 04.07.2017 14:28:47 | |
Onko täällä joku joka olis testannut Digitech_Ventura Vibe:a? Tai jopa verrannut näihin tässä keskustelussa aiemmin mainittuihin. | |
![]() 04.07.2017 15:50:55 (muokattu 04.07.2017 15:52:38) | |
Mulla oli toi Ventura Vibe. Ei toimi varsinaisena vibe- tai rotarypedaalina. Laitteesta saa kyllä omanlaista kivaa saundia. | |
![]() 04.07.2017 17:04:32 | |
Samaa mieltä kylätohtorin kanssa autenttisuudesta, tärkeintä on omaan korvaan hyvä soundi. Mutta kyllä jotkut vanhat analogiset härpättimet ovat vaan paremman soundisia kuin uudet digitaaliset (eivät kuitenkaan kaikki). Ja tuo tumma soundi on myös jonkunlainen ongelma. Itse en ole löytänyt omaa korvaa miellyttävää analogista delaytä kun on tottunut kristallinkirkkaaseen digitaaliseen viive soundiin. Mutta vielä uni-vibestä, tuo TC on myöskin harkinnan alla vaikka nuo pari-kolme hintavampaa yhä Houkuttelevat, varsinkin tuo Drybell... | |
![]() 05.07.2017 06:21:36 (muokattu 05.07.2017 06:22:06) | |
velipekka: Samaa mieltä kylätohtorin kanssa autenttisuudesta, tärkeintä on omaan korvaan hyvä soundi. Mutta kyllä jotkut vanhat analogiset härpättimet ovat vaan paremman soundisia kuin uudet digitaaliset (eivät kuitenkaan kaikki). Ja tuo tumma soundi on myös jonkunlainen ongelma. Itse en ole löytänyt omaa korvaa miellyttävää analogista delaytä kun on tottunut kristallinkirkkaaseen digitaaliseen viive soundiin. Mutta vielä uni-vibestä, tuo TC on myöskin harkinnan alla vaikka nuo pari-kolme hintavampaa yhä Houkuttelevat, varsinkin tuo Drybell... Oletko viiveeksi kokeillut MXR Carbon Copy -purkin alkuperäistä kirkkaampaa versiota (bright)? Vaalean vihreä laitos. | |
![]() 05.07.2017 10:27:04 | |
Normi Carbon copy on ollut ja tiesin, että on olemassa tuo bright versio, hyvä ajatus! Siihen voisikin tutustua (miksiköhän ei tullut ennen mieleen...) | |
![]() 08.07.2017 10:10:19 | |
velipekka: Vähän hintavia ovat, onko näistä kokemuksia tai muita mitä kannattaisi tutkia? Minulla on Torin kautta ostettu Fulltonen Deja Vibe, taitaa olla aika vanhaa mallia, kullanvärinen maali ja pedaalin saa suoraan kiinni verkkovirtaan. En tiedä onko sisäisesti sama kuin mainitsemasi Fulltonen Mini, mutta tämä on ainakin ihan jees. Tosin se outous tuossa on, että efektin nopeussäädin etenee ensin lineaarisesti, mutta lopussa ottaa yht'äkkiä ison harppauksen. Siis nopeus lisääntyy loppupäässä paljon nopeammin kuin alussa... Saikohan tästä selityksestä mitään tolkkua. Mutta pedaali on siis okei! | |
![]() 08.07.2017 11:17:54 | |
Laama666: Minulla on Torin kautta ostettu Fulltonen Deja Vibe, taitaa olla aika vanhaa mallia, kullanvärinen maali ja pedaalin saa suoraan kiinni verkkovirtaan. En tiedä onko sisäisesti sama kuin mainitsemasi Fulltonen Mini, mutta tämä on ainakin ihan jees. Tosin se outous tuossa on, että efektin nopeussäädin etenee ensin lineaarisesti, mutta lopussa ottaa yht'äkkiä ison harppauksen. Siis nopeus lisääntyy loppupäässä paljon nopeammin kuin alussa... Saikohan tästä selityksestä mitään tolkkua. Mutta pedaali on siis okei! Voiskohan johtua lineaarisesta säätöpotikasta? More is less. | |
![]() 08.07.2017 11:47:48 | |
Laulava Kylätohtori: Voiskohan johtua lineaarisesta säätöpotikasta? En tiedä, olen vain tietotekniikkanörtti, joka tajuaa jotain ohjelmoinnista ja järjestelmäylläpidosta. Sähkötekniikka on minulle hyvin vierasta. Lukion pitkä fysiikka tuli 25 vuotta sitten käytyä, mutta melkein kaikki on unohtunut. Onneksi näitä kitarajuttuja pystyy hanskaamaan tarvitsematta tietää laitteiden sisäisestä toiminnasta paljoakaan. Mikä on lineaarinen säätöpotikka??? Tuntuisi intuitiivisesti, että se olisi sellainen, jossa esim. tässä Deja Vibessä speed kasvaisi tasaisesti "koko vääntömatkan ajan". En siis tiedä käytinkö termiä "lineaarinen" jotenkin väärin. Yritin sanoa, että nopeussäätö on ALUKSI tasainen, mutta loppupuolella tapahtuu iso hyppäys, joka mielestäni poikkeaa lineaarisesta kasvusta suurestikin. Ja vielä tuosta Fulltone Deja Vibestä unonhtui sanoa, että se ns. uni-vibe efekti ei ole kamalan voimakas vaikka sen säätäisi maksimiin. Joillekin tämä on ongelma, joten kannattaa pyrkiä testaamaan ennen ostopäätöstä. | |
![]() 08.07.2017 11:57:54 | |
Laama666: En tiedä, olen vain tietotekniikkanörtti, joka tajuaa jotain ohjelmoinnista ja järjestelmäylläpidosta. Sähkötekniikka on minulle hyvin vierasta. Lukion pitkä fysiikka tuli 25 vuotta sitten käytyä, mutta melkein kaikki on unohtunut. Onneksi näitä kitarajuttuja pystyy hanskaamaan tarvitsematta tietää laitteiden sisäisestä toiminnasta paljoakaan. Mikä on lineaarinen säätöpotikka??? Tuntuisi intuitiivisesti, että se olisi sellainen, jossa esim. tässä Deja Vibessä speed kasvaisi tasaisesti "koko vääntömatkan ajan". En siis tiedä käytinkö termiä "lineaarinen" jotenkin väärin. Yritin sanoa, että nopeussäätö on ALUKSI tasainen, mutta loppupuolella tapahtuu iso hyppäys, joka mielestäni poikkeaa lineaarisesta kasvusta suurestikin. Ja vielä tuosta Fulltone Deja Vibestä unonhtui sanoa, että se ns. uni-vibe efekti ei ole kamalan voimakas vaikka sen säätäisi maksimiin. Joillekin tämä on ongelma, joten kannattaa pyrkiä testaamaan ennen ostopäätöstä. En ymmärrä itsekään näistä mitään, mutta esim. kitaran volumessa lineaarinen potikka aiheuttaa juuri tuollaista, koska kuulo toimii logaritmisesti. Eli jotta kitaran vola kuulostaisi tasaiselta, niin sen säädönkin pitää olla logaritminen kuten kuulokin on. En tiedä, mutta ehkä tässä on jotain saman tyylistä analogiaa... More is less. | |
![]() 08.07.2017 12:44:06 | |
Laulava Kylätohtori: En ymmärrä itsekään näistä mitään, mutta esim. kitaran volumessa lineaarinen potikka aiheuttaa juuri tuollaista, koska kuulo toimii logaritmisesti. Eli jotta kitaran vola kuulostaisi tasaiselta, niin sen säädönkin pitää olla logaritminen kuten kuulokin on. En tiedä, mutta ehkä tässä on jotain saman tyylistä analogiaa... En tajunnut paljonkaan tuosta, mutta vika voi olla minussakin. Mutta ihan sattumoisin tähän samaan asiaan liittyen: kokeilin kaksi päivää sitten Colorsound Overdriver pedaalia, josta olin aiemmin kysellyt palstalla. Siinä on vastaava outous kuin Deja Viben Speed-potikassa, mutta Overdriverissa se on Drive-potikassa. Alkuun kun sitä lähtee nollasta vääntämään kohti täyttä hönkää, tulee pitkään vaan tasaisesti kasvavaa volume boostia ja aika mietoa overdrivea. Mutta ihan lopussa alkaa kova pöhinä ja ääriasennossa Drive-potikka saa tosiaan pedaalin kuulostamaan melkein kuin fuzzia huudattaisi. En tiedä miksi näin on, mutta en ole ainoa, joka tästä on raportoinut. Kokeilin ihan perussetillä eli SG -> Colorsound Overdriver -> Laney Supergroup 60W -> Orange PPC212 kaappi. | |
![]() 08.07.2017 13:41:54 | |
Laama666: En tajunnut paljonkaan tuosta, mutta vika voi olla minussakin. Mutta ihan sattumoisin tähän samaan asiaan liittyen: kokeilin kaksi päivää sitten Colorsound Overdriver pedaalia, josta olin aiemmin kysellyt palstalla. Siinä on vastaava outous kuin Deja Viben Speed-potikassa, mutta Overdriverissa se on Drive-potikassa. Alkuun kun sitä lähtee nollasta vääntämään kohti täyttä hönkää, tulee pitkään vaan tasaisesti kasvavaa volume boostia ja aika mietoa overdrivea. Mutta ihan lopussa alkaa kova pöhinä ja ääriasennossa Drive-potikka saa tosiaan pedaalin kuulostamaan melkein kuin fuzzia huudattaisi. En tiedä miksi näin on, mutta en ole ainoa, joka tästä on raportoinut. Kokeilin ihan perussetillä eli SG -> Colorsound Overdriver -> Laney Supergroup 60W -> Orange PPC212 kaappi. Luin Wikipediasta potentiometreistä ja tajusin nyt niiden lineaarisen ja logaritmisen eron. Se mikä minua hämäsi ensin selityksessäsi oli se, että puhuit (ilmeisesti vahingossa) lineaarisesta yhdessä kohtaa kun tarkoitit varmastikin logaritmista. Siksi juttusi vaikutti ristiriitaiselta. Eli olet todennäköisesti oikeassa. Deja Viben speed-potikka ja Colorsound Overdriverin Drive-potikka voisivat kuvaamani "outouden" perusteella olla juurikin logaritmisia. Mutta jos näin on, niin en tiedä miksi sellainen suunnittelupäätös on tehty. Tasainen lineaarinen potikka tuntuisi fiksummalta kun kyse ei ole volumesta. | |
![]() 08.07.2017 14:02:11 | |
Ööh, ylläoleva vastaukseni siis piti olla Laulavalle Kylätohtorille, jonka "tautidiagnoosi" lienee ihan oikea. | |
![]() 09.07.2017 23:37:58 | |
Lieköhän tuon logaritmisen potikan tarkoitus se, että se palvelee efektiä lennosta jalalla säätäviä? Siis vibea meinaan. | |
![]() 16.07.2017 22:43:32 | |
jii.haanpaa: Täällä on käynyt monta hienoa, huonoa ja erilaista vibberää. Papukaijamerkit antaisin ainakin Roger Mayerin Voodoo Vibelle, Drybellille ja Effectroden Tube-Vibelle. Tube-Vibe oli oma valinta. Gilmourish-sivulta löytyy vähän tarinaa ja hyviä demoja: http://www.gilmourish.com/?page_id=4537 Vaikuttaa todella hyvältä laitteelta toi hankkimasi Effectrode Tube-Vibe. Mistä ostit ja oliko hinta ja toimitusaika millaiset? | |
![]() 17.07.2017 09:56:01 | |
atct: Vaikuttaa todella hyvältä laitteelta toi hankkimasi Effectrode Tube-Vibe. Mistä ostit ja oliko hinta ja toimitusaika millaiset? Torilta ostin, mutta aika kauan sai kyttäillä ennen kuin tärppäsi. Muistaakseni hintaa oli parisen sataa. ps. jos jollakin on ylimääräinen Tube Drive, niin saapi tarjota. | |
![]() 17.07.2017 23:13:01 (muokattu 17.07.2017 23:16:25) | |
Hyvät kaupat teit. Tässä kuussa pitäisi olla taas kyseisiä pedaaleja Effectrodella tarjolla - juuri nyt näytti varastossa olevan loppu. Hinta taisi olla 339 puntaa. | |
![]() 20.07.2017 19:41:52 | |
Siellä olisi nyt Vibe Machine torilla. More is less. | |
![]() 23.07.2017 13:02:06 | |
Joo, huomattu on. Vähän kallis 30 % lomarahoista hallituksen päätöksellä menettäneelle... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)