Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5213 214 215 216 217444 445 446 447 448
hallu
05.07.2017 20:32:35
Mua vähän ihmetyttää nuo ilmoitukset, joissa on myyntihinta ja sitten maininta vaihtohinnasta ( joka on yleensä korkeampi kuin myyntihinta). Ei siinä mitään, jokainen saa kirjoittaa ja pyytää mitä lystää, mutta minä en vain ymmärrä mitä se tarkoittaa?? onko se joku vitsikäs tapa sanoa "ei vaihtoja kiitos"?

Tänään näin yhden ilmoituksen jossa oli pyyntihinta 1000€ ja vaihtohinta 1400€ ?!?! sehän tarkoittaa, että jos tarjoasin vaikkapa kahdensadan euron pedaalia vaihdossa niin pitäisi maksaa parisataa ylimääräistä siitä ilosta, että kaveri ottaa mun hienon butiikkipedaalin 1000 euron lisäksi lahjaksi ??? ei oikein aukea mulle tuo logiikka ei niin mitenkään. Vai tarkoittaako se sitä, että joutuisin tarjoamaan "..... mulla olisi tässä tämmöinen parinsadan hintainen butiikkipedaali vaihtoon, mutta tän vaihtohinta on 600€" ? vai miten tätä pitäisi tulkita?

Olisiko se sittenkin niin että kaupan ehdot neuvotellaan erikseen ja tuollaisilla "ennakkoehdoilla" vaan ilmaistaan ettei olla oikeastaan halukkaita hieromaan vaihtokauppaa?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Vladi
05.07.2017 21:34:34 (muokattu 05.07.2017 21:51:44)
Nyt on kokeiltu kaikki torikeinot, mitä vaan keksii, mutta Orange ei liiku mihinkään. Toki nyt on kesä ja silloin tori on muutenkin hiljaisempi, mutta silti. Hinta on mielestäni enemmän kuin kohdillaan, myytävällä laitteella on tehty useampi esittelyvideo ja ties mitä. Ehkä nuo Oranssit ei vaan oo enää niin kuumaa kamaa kuin jokunen vuosi sitten. Ei meinaan pitäis mun mielestä jäädä ilmoituksesta kiinni.
Harashoo tovaarish!
Åboensis
05.07.2017 21:53:39

hallu: Mua vähän ihmetyttää nuo ilmoitukset, joissa on myyntihinta ja sitten maininta vaihtohinnasta ( joka on yleensä korkeampi kuin myyntihinta). Ei siinä mitään, jokainen saa kirjoittaa ja pyytää mitä lystää, mutta minä en vain ymmärrä mitä se tarkoittaa?? onko se joku vitsikäs tapa sanoa "ei vaihtoja kiitos"?

Tänään näin yhden ilmoituksen jossa oli pyyntihinta 1000€ ja vaihtohinta 1400€ ?!?!

Mä olen ymmärtänyt tuon homman jotenkin niin, että suoraan rahalla ostamalla saa sen tuotteen ikään kuin alennettuun "käteishintaan", mutta jos menee vaihtohommiksi, niin sitten hinta on se "ovh". Itse en hinnoittele noin, mutta kukin taaplatkoon tyylillään.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
high_society
06.07.2017 02:01:00
Vladi: Orange ei liiku mihinkään.

No pistä toi tele myyntiin...
King for a day.
Guitarfreak
06.07.2017 02:45:43
Vladi: Nyt on kokeiltu kaikki torikeinot, mitä vaan keksii, mutta Orange ei liiku mihinkään. Toki nyt on kesä ja silloin tori on muutenkin hiljaisempi, mutta silti. Hinta on mielestäni enemmän kuin kohdillaan, myytävällä laitteella on tehty useampi esittelyvideo ja ties mitä. Ehkä nuo Oranssit ei vaan oo enää niin kuumaa kamaa kuin jokunen vuosi sitten. Ei meinaan pitäis mun mielestä jäädä ilmoituksesta kiinni.

Nyt pitää olla Helixiä/fractaalia/jotain muuta pottikonetta :) Oranget meni jo muodista.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Twinkle
06.07.2017 08:46:56
hallu: Mua vähän ihmetyttää nuo ilmoitukset, joissa on myyntihinta ja sitten maininta vaihtohinnasta ( joka on yleensä korkeampi kuin myyntihinta). Ei siinä mitään, jokainen saa kirjoittaa ja pyytää mitä lystää, mutta minä en vain ymmärrä mitä se tarkoittaa??

Se on vaan tapa ilmaista että käteisellä saa halvemmalla. Jotkut arvioi välirahoja pyyntihinnoista jos vaihtokaupat käy, minkä takia oman tuotteen arvo vaihdettaessa on sitten pyyntihintaa isompi. Itse en käytä moista merkintätapaa, euroissa ilmoitettu hinta on käteishinta ja välirahat katsotaan vaihdossa aina tapauskohtaisesti riippuen vähän kaikista tekijöistä, muun muassa siitä että haluanko sen tuotteen omistettavaksi vai haluanko vaihtaa siihen tuotteeseen koska se olisi vaan helpompi myydä.
hallu
06.07.2017 09:14:12
Twinkle: Se on vaan tapa ilmaista että käteisellä saa halvemmalla. Jotkut arvioi välirahoja pyyntihinnoista jos vaihtokaupat käy, minkä takia oman tuotteen arvo vaihdettaessa on sitten pyyntihintaa isompi. Itse en käytä moista merkintätapaa, euroissa ilmoitettu hinta on käteishinta ja välirahat katsotaan vaihdossa aina tapauskohtaisesti riippuen vähän kaikista tekijöistä, muun muassa siitä että haluanko sen tuotteen omistettavaksi vai haluanko vaihtaa siihen tuotteeseen koska se olisi vaan helpompi myydä.

No niinhän minäkin sen asian olen hahmottanut, että vaihtokauppa mietitään ja neuvotellaan aina erikseen. ja siksi ihmettelen, että mitä tuollaisella etukäteen ilmoitetulla vaihtohinnalla halutaan viestissää kun ei se kuitenkaan kaikenjärjenmukaan voi pitää paikkaansa koska se vaihtotavarahan vaikuttaa siihen (sitä minä sillä esimerkilläni yritin kuvata). Esimerkiksi se, että sattuuko toinen osapuoli haluamaan sitä tarjolla olevaa vaihdokasta. Jos ei halua, niin voi olla vähän paha neuvotella, mutta jos haluaa niin silloinhan vaihtohinnat jo heti lähtee liikkumaan.

Sen vuoksi näkisin selkeämmäksi joidenkin ihmisten tavan luetteloidan niitä mieluisia vaihdokkeja tai määritellä sen millainen valmius on vaihtaa kalliimpaan tms. Jos ei halua vaihtoja ollenkaan niin senkin voi sanoa ääneen.

Mun hämmennys voi johtua siitäkin, että mielestäni tavaralla ei voi olla montaa hintaa, vaan hinta on aina se mikä neuvotellaan. mutta mitäpä näistä kunhan vaan ihmettelin. Ehkä tuo monen hinnan ilmoittaminen on hyödyllinen tapa ollut käytännössä vaikka en ole itse sitä koskaan kokeillut, niin en voi tietää.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Haeroe
06.07.2017 09:41:06

Guitarfreak: Nyt pitää olla Helixiä/fractaalia/jotain muuta pottikonetta :) Oranget meni jo muodista.

Niinpä niin tai ainakin pieni on kaunista. Roudattavuuden ja helppouden takia mullakin on kaksi isohkoa putkimörssäriä torilla. Kansa minä mukaan lukien on huomannut, että pienet ja kätevät vermeet tuottavat riittävän hyvän saundin riittävällä äänenpaineella meille, jotka emme soita stadionkeikkoja. Digidigin riemuvoittoon en silti vielä usko.

Ei mene siis minullakaan kaupaksi. Styrkkarit ovat halpoja, ja myynnissä oleva spedu on kai ok-hintainen. Eipä ole tullut noihin vaihtoehdotuksiakaan.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Shredator
06.07.2017 09:52:41 (muokattu 06.07.2017 09:54:02)

Haeroe:
Ei mene siis minullakaan kaupaksi. Styrkkarit ovat halpoja, ja myynnissä oleva spedu on kai ok-hintainen. Eipä ole tullut noihin vaihtoehdotuksiakaan.

Ne kuvat kannattaa lisätä...ja lähettäminenkin olisi plussaa :D
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Vladi
06.07.2017 09:58:49
high_society: No pistä toi tele myyntiin...

Joo se ei oo lähdössä. ;)
Harashoo tovaarish!
basisti1971
06.07.2017 10:31:47 (muokattu 06.07.2017 10:33:06)
Moi.

hallu: Mua vähän ihmetyttää nuo ilmoitukset, joissa on myyntihinta ja sitten maininta vaihtohinnasta ( joka on yleensä korkeampi kuin myyntihinta). Ei siinä mitään, jokainen saa kirjoittaa ja pyytää mitä lystää, mutta minä en vain ymmärrä mitä se tarkoittaa?? onko se joku vitsikäs tapa sanoa "ei vaihtoja kiitos"?

En ainakaan itse lue enkä miellä vitsiksi.
Kyseistä tapaa on kuitenkin käytetty niin kauan/vähän aikaa (katsantokannasta riippuen) kun itse olen yksityisten välistä kauppaa tehnyt reilu 30 vuotta.
Ja noinhan se on ollut tietysti niin kauan kun kauppaa on tehty.
Kaupan kohteesta riippumatta.
Eihän rahan arvokaan vakiona pysy, vaikka näin euroopan yhdysvaltojen rahakarkeloissa vielä toistaiseksi mukana ollessa siltä tavallaan tuntuukin.

Me vanhemman polven edustajat (vaikka toki sinua nuorempi olenkin) varmasti muistamme vielä ennen sisämarkkinoiden tasoittumista EMU:n myötä tapahtuneet inflaatiot ym. kansainvälisen kilpailukyvyn muutokset elintasoomme.

Koska meitä on opetettu pienestä pitäen että virallinen raha on kaiken arvotuksen mitta ja mittari, eikä esimerkiksi Jenkkilässä yleistä jalometallikauppaa juurikaan täällä meillä pienmittakaavassa harrasteta, eipä Eurolle, Markalle, Ruplalle ym. ole juuri ollut vaihtoehtojakaan.

Raha kun on aina luontevampi vaihdon väline vaikkapa ruokakaupassa tai bensamittarilla, vaikka tiedän toki tapauksia joissa tietyllä tavalla meitä muita paremmin systeemin sisäistäneet henkilöt hoitavat (/hoitivat) leijonanosan hankinnoistaan vaihtokaupan kautta.
Vaikka muita lakeja ei rikottaisikaan, verottaja kyllä suivaantuu moisesta melko nopsakkaasti ja alkaa kyselemään hankalia...
Jos sattuu käymään niin mallikkaasti että verottajakin halajaa noita vaihtokauppatavaroita, hoituu tosin verotkin tavarana :D.

Usein korkeampaan vaihtohintaan /-arvoon lasketaan vastapuolen optimistinen hinta-arvio omasta tuotteestaan, kuten myös mahdollisesti pitkäkin aika kunnes vaihdossa otetussa tavarassa kiinni olevan pääoman saa näppärämpään muotoon, eli käteiseksi tai jalometalleiksi.

Toisaalta, itse näkisin tuon lähestymistavan mieluumminkin niin päin että jos vaikkapa tavaran A käteishinta on tuo mainitsemasi 1000€, on myyjän määrittelemä kauppa-arvo A:lle 1400€ (=vaihtokauppa).
Kauppatavaraa A himoitsevan ostajan myydessä saman arvoiseksi (1400€) määrittelemänsä tuotteensa B jollekulle kolmannelle osapuolelle 1400€ hintaan ja ostaessaan kaupan kohteena olevan kikareen A 1000€ hintaan, saa hän 400€ hyvää omaan pussiin.

hallu: Olisiko se sittenkin niin että kaupan ehdot neuvotellaan erikseen ja tuollaisilla "ennakkoehdoilla" vaan ilmaistaan ettei olla oikeastaan halukkaita hieromaan vaihtokauppaa?

Ainahan myyjä määrittelee hinnan ja kaupan ehdot ennakoista toteutuneisiin, ja joskus ostajallakin on toiminnallaan mahdollisuus vaikuttaa lopputulokseen jos on sillä päällä.
Aika usein eivät ostajat sillä päällä ole, mutta aina löytyy joku joka on.

Vaihdantavälinepohjaisesta vaihtokaupasta poiketen, tavarapohjaisessa vaihtokaupassa kun on käytännössä aina kaksi myyjää joiden tavaroiden vaihtoarvo on enemmän tai vähemmän määrittelemätön, pyritään tietysti pääsemään kumpaakin tyydyttävään lopputulokseen.

Kaupankäynti on aivan määrättömän vaikeata ellei syystä tai toisesta satu kaupittelemaan tavaraa jolle ostajia on jonoksi asti, muutenhan kaikki kaupankäynnillä rikastuisivat ;).

T:Samuli
Haeroe
06.07.2017 10:36:52

Shredator: Ne kuvat kannattaa lisätä...ja lähettäminenkin olisi plussaa :D

Kuvilla en ole huomannut aiemmin mitään korrelaatiota myynnin kanssa styrkkari- tai spedukaupoissa. Kitaroissa kuva on tietysti ollut välttämätön.

Jos Matkahuolto käsittelee vahvistimia samalla lailla kuin yhtä lähettämääni bassoa kovassa laukussa, styrkkareista ei ole mitään toimivaa osaa jäljellä. 99% varmasti eivät mitään korvaa. Näin ollen olen todella nihkeä lähettämään styrkkareita. Spedut menevät postissa yleensä ehjänä perille. Aiheesta on ollut toiseessa säikeessä keskustelua "ostajan vastuulla", ja sillä disclaimerillä voisi tietysti lähettää, mutta koska luottoni Matkahuoltoon on tasolla vähäisen ja olemattoman välissä, enpä tiedä.

Osaako joku viisas sanoa, miten tuollainen 2x12 -combo pitäisi pakata Matkahuollon speksien mukaisesti?
harryk
06.07.2017 10:52:42

Haeroe: Kuvilla en ole huomannut aiemmin mitään korrelaatiota myynnin kanssa styrkkari- tai spedukaupoissa. Kitaroissa kuva on tietysti ollut välttämätön.

Jos Matkahuolto käsittelee vahvistimia samalla lailla kuin yhtä lähettämääni bassoa kovassa laukussa, styrkkareista ei ole mitään toimivaa osaa jäljellä. 99% varmasti eivät mitään korvaa. Näin ollen olen todella nihkeä lähettämään styrkkareita. Spedut menevät postissa yleensä ehjänä perille. Aiheesta on ollut toiseessa säikeessä keskustelua "ostajan vastuulla", ja sillä disclaimerillä voisi tietysti lähettää, mutta koska luottoni Matkahuoltoon on tasolla vähäisen ja olemattoman välissä, enpä tiedä.

Osaako joku viisas sanoa, miten tuollainen 2x12 -combo pitäisi pakata Matkahuollon speksien mukaisesti?

Olemme lähettäneet ja vastaanottaneet Matkahuollon kautta lukuisia vahvistimia. Kaikki ovat tulleet/menneet ehjinä perille yhtä tyhjää koteloa lukuun ottamatta. Kun vastaanottaja sai sen, se oli totaalisen päreinä. Matkahuolto korvasi sen, vaikka se ei ollut lähetetty särkyvänä. Olen havainnut, että se lisähinta särkyvästä ei välttämättä tuo mitään lisäturvaa. Pakkaamme koneet normaalisti pahvilaatikkoihin sopivan pehmikkeen kanssa.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Haeroe
06.07.2017 11:05:01

harryk: Olemme lähettäneet ja vastaanottaneet Matkahuollon kautta lukuisia vahvistimia. Kaikki ovat tulleet/menneet ehjinä perille yhtä tyhjää koteloa lukuun ottamatta. Kun vastaanottaja sai sen, se oli totaalisen päreinä. Matkahuolto korvasi sen, vaikka se ei ollut lähetetty särkyvänä. Olen havainnut, että se lisähinta särkyvästä ei välttämättä tuo mitään lisäturvaa. Pakkaamme koneet normaalisti pahvilaatikkoihin sopivan pehmikkeen kanssa.

Lähetin basson kovassa laukussa talvella. Laukku oli aivan päreinä Matkahuollon jäljiltä, mutta onneksi sisällä ollut basso saapui ehjänä. Matkahuollon vastaus oli, että laukkua ei oltu pakattu kunnolla, joten eivät korvanneet mitään. Miten ihmeessä Gatorin kova laatulaukku saadaan rikki normaalilla käsittelyllä? Jos vahvistin saa samaa käsittelyä, siitä ei todellakaan ole mitään käyttökelpoista jäljellä. Tämän takia olen skeptinen Matkahuollon palvelun suhteen sekä korvausasioissa että tavaran käsittelyssä. Olen toki teiltä yhden kaapin saanut ehjänä Matkahuollon toimittamana, joten onnistumisiakin on ja olenhan minä myös lukuisia kitaroita lähettänyt kovassa laukussa.
harryk
06.07.2017 11:25:34

Haeroe: Lähetin basson kovassa laukussa talvella. Laukku oli aivan päreinä Matkahuollon jäljiltä, mutta onneksi sisällä ollut basso saapui ehjänä. Matkahuollon vastaus oli, että laukkua ei oltu pakattu kunnolla, joten eivät korvanneet mitään. Miten ihmeessä Gatorin kova laatulaukku saadaan rikki normaalilla käsittelyllä? Jos vahvistin saa samaa käsittelyä, siitä ei todellakaan ole mitään käyttökelpoista jäljellä. Tämän takia olen skeptinen Matkahuollon palvelun suhteen sekä korvausasioissa että tavaran käsittelyssä. Olen toki teiltä yhden kaapin saanut ehjänä Matkahuollon toimittamana, joten onnistumisiakin on ja olenhan minä myös lukuisia kitaroita lähettänyt kovassa laukussa.

Suomen Posti kaiken muun lisäksi kadottaa kuljettamansa tavarat, eikä korvaa latin latia. Paras aina olisi jos kama vaihtaisi omistajaa nokikkain.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Guitarfreak
06.07.2017 11:31:18
Haeroe: Niinpä niin tai ainakin pieni on kaunista. Roudattavuuden ja helppouden takia mullakin on kaksi isohkoa putkimörssäriä torilla. Kansa minä mukaan lukien on huomannut, että pienet ja kätevät vermeet tuottavat riittävän hyvän saundin riittävällä äänenpaineella meille, jotka emme soita stadionkeikkoja. Digidigin riemuvoittoon en silti vielä usko.

Jengi vanhenee ;)...

Mut onhan se totta että tällä hetkellä tendenssi on tommoset sillipurkit.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Metalkallo
06.07.2017 12:08:02
harryk: Olen havainnut, että se lisähinta särkyvästä ei välttämättä tuo mitään lisäturvaa.

Juu, se on enemmänkin kiinni niistä työntekijöistä siellä miten ne käsittelee paketteja. Toki kitarat ja vahvistimet kannattaa silti aina lähettää särkyvää tarralla varustettuna ihan varmuudeksi.
Vähemmän on nykyään enemmän
opel99
06.07.2017 12:09:26
Guitarfreak: Jengi vanhenee ;)...

Mut onhan se totta että tällä hetkellä tendenssi on tommoset sillipurkit.

mulla tää meni päinvastoin,sillipurkkien jälkeen vaihdoin alkukesästä 2*12 elementtimarsuun(joka tosin ei ole täysputki vaan hybridi)ja olen tykänny,toi mun trankkuvahvain ei torilla kelvannu kenellekään joten se kerää nyt pölyä yläkerran portaiden alla.
ei se ikä vaan asenne
Boltsa
06.07.2017 13:59:47
Haeroe: Lähetin basson kovassa laukussa talvella. Laukku oli aivan päreinä Matkahuollon jäljiltä, mutta onneksi sisällä ollut basso saapui ehjänä.

Ite oon pari kertaa laittanut kitaran ja basson matkaan pelkässä pehmoisessa selkärepussa, kun ostajat "valtuuttivat" siihen. Laitoin pussin niin täyteen sanomalehteä, kuin ikinä saa tungettua kaulaa myöten ja teippi lopuksi ympärille. Molemmat meni ehjänä perille. Itse en kyllä uskaltaisi ostaa tuolla metodilla, mutta kun ostajat olivat silloin sitä mieltä että eiköhän ne ehjänä tule perille, niin mitäpä siihen sanomaan.
Mutta tosiaan lopputulos näemmä voi vaihdella paljonkin sen mukaan, mikä tuuri, kuski yms sattuu osumaan kohdalle.
Boltsa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)