Aihe: Putkivahvistin
1 2 3 4 5 612 13 14 15 16
Kassu
14.06.2004 19:44:15
Kassu
14.06.2004 19:52:20
Täytyykö noihin käytettyihin tehdä aina putkiremppa? Paljos se kustantaa?
Mandariini
14.06.2004 20:11:03
Ei aina, mutta todennäköisesti. Putket kestää 2-7 v käyttötavasta ja soittotiheydestä riippuen joten on hyvin todenäköistä että putket alkaa olla finaatto käytetyssä nupissa. Huolsin juuri vahvarini(JCM900) tampereen vahvarikellarissa, se makso 160. Huoltoon sisältyi potikoiden rasvaus ja juotosten läpikäyminen. Ja olihan siitä kuulema yksi putken kanta kokonaan irronutkin.
Melkeen kaikki on pyllystä?
Kassu
14.06.2004 20:19:06
Ei aina, mutta todennäköisesti. Putket kestää 2-7 v käyttötavasta ja soittotiheydestä riippuen joten on hyvin todenäköistä että putket alkaa olla finaatto käytetyssä nupissa. Huolsin juuri vahvarini(JCM900) tampereen vahvarikellarissa, se makso 160. Huoltoon sisältyi potikoiden rasvaus ja juotosten läpikäyminen. Ja olihan siitä kuulema yksi putken kanta kokonaan irronutkin.

Jees. Jos esim. Soitin Huttusesta ostan nupin, niin onko todennäköistä että se on jo valmiiksi huollettu?
Kassu
14.06.2004 21:10:55
Pergele kukaan ei enää vastaile.
Antti1
14.06.2004 21:51:45 (muokattu 14.06.2004 21:54:39)
Mun ehdotus olisi, että osta tämä ja unohda erilliset nupit ja kaapit: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-165446.html

Tuossa on oikeasti kaikki mitä sä todennäköisesti koskaan tarvitset. Soundeja irtoaa humpasta äärimmäiseen metalliin. Gainsäätöjen takia ihan kaikista kristallin kirkkaimmat puhtaat ja überheavyt jää samalla kertaa saamatta, mutta tosta saa niin hyvän kompromissin ettei paljoa edes harmita.

EDIT: No myönnettäköön, vähän tossa särössä ehkä liioittelin. Jos tuosta enemmän säröä jossain ikinä tulisi tarvitsemaan, mennään mun mielestä soundien puolesta ainakin silloin metsään.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Chemo
14.06.2004 21:59:25

Jos esim. Soitin Huttusesta ostan nupin, niin onko todennäköistä että se on jo valmiiksi huollettu?

Riippuu ihan tapauksesta. En usko, että kovin monet vaihdattaisivat putket myymisen takia, jos ne vielä ovat soittokunnossa. Kannattaa kysellä tapauskohtaisesti, ja jos myyjällä ei ole tarkkaa tietoa asiasta, hinnasta pitää saada pois sen rempan verran muiden alennusten lisäksi.

Ei putkia tai niiden vaihtoa kannata pelätä. Ei se oo mitään elämää suurempaa mystiikkaa, vaikka soundi sitä olisikin :-)

Kyselit Fendereistä myös. Mun makuuni fenkut tyypillisesti ovat aivan loistavia puhdassoundivahvistimia. Vanhat (lue: n, ennen vuotta '77 valmistetut) Fenderit ovat valmistustapaansa, soundiinsa ja yleiseen loistavuuteensa nähden mielestäni kohtuuhintaisia. Mutta toisaalta esim. 80-luvun punanuppiset Fenkut eivät ole kovin haluttuja, mutta vaikkapa sen ajan The Twin on oikein kiva peli hintaisekseen (käypä arvo on ehkä viitisensataa). Tuollaisella taittuu semmoinen rokkisärökin - kokeile tuommoistakin jos moinen sattuu matkasi varrelle.
Ramalamadingdong.
Kassu
14.06.2004 22:10:33
Riippuu ihan tapauksesta. En usko, että kovin monet vaihdattaisivat putket myymisen takia, jos ne vielä ovat soittokunnossa. Kannattaa kysellä tapauskohtaisesti, ja jos myyjällä ei ole tarkkaa tietoa asiasta, hinnasta pitää saada pois sen rempan verran muiden alennusten lisäksi.

Ei putkia tai niiden vaihtoa kannata pelätä. Ei se oo mitään elämää suurempaa mystiikkaa, vaikka soundi sitä olisikin :-)

Kyselit Fendereistä myös. Mun makuuni fenkut tyypillisesti ovat aivan loistavia puhdassoundivahvistimia. Vanhat (lue: n, ennen vuotta '77 valmistetut) Fenderit ovat valmistustapaansa, soundiinsa ja yleiseen loistavuuteensa nähden mielestäni kohtuuhintaisia. Mutta toisaalta esim. 80-luvun punanuppiset Fenkut eivät ole kovin haluttuja, mutta vaikkapa sen ajan The Twin on oikein kiva peli hintaisekseen (käypä arvo on ehkä viitisensataa). Tuollaisella taittuu semmoinen rokkisärökin - kokeile tuommoistakin jos moinen sattuu matkasi varrelle.

Jees, kirkkonummella tiedetään asioista :)

No mä rupeen roikkumaan enemmän tuolla Huttusella.
kalkkuna
14.06.2004 22:29:25
No mä rupeen roikkumaan enemmän tuolla Huttusella.

Miksi katot vaan huttusen valikoimaa? Mielestäni siellä on aika ... hinnat, eikä valikoimassakaan ole kehumista. Kattele vaikka muusikoiden.net toria, huuto.nettiä ym. ,paljon halvemmalla liikkuu kamat.
Kassu
14.06.2004 22:31:21
Miksi katot vaan huttusen valikoimaa? Mielestäni siellä on aika ... hinnat, eikä valikoimassakaan ole kehumista. Kattele vaikka muusikoiden.net toria, huuto.nettiä ym. ,paljon halvemmalla liikkuu kamat.

Oon ostanu sieltä 2 kitaraa ja saanut vitun hyvää palvelua.

Kattelen tietysti niitäkin mutta en vitussa lähe mihinkään poriin ku Caloniuksenkadulla voisi saada yhtä hyvin kaiken.
Eemil
14.06.2004 22:32:28
Kerro Axe mitä sillä pitäisi pystyä soittamaan sillä vahvistimella niin katotaan tuo Laney-osasto läpi jos sieltä löytyisi.
kalkkuna
14.06.2004 22:40:29
Oon ostanu sieltä 2 kitaraa ja saanut vitun hyvää palvelua.

Jaa, no mulla on siellä pedaali ollut jo puoli vuotta "huollossa" eikä vieläkään ole tullut, itseasiassa en helvetissä sanoisi hyväksi palveluksi. Jumalauta puoli vuotta yhden pedaalin korjaukseen!
Omat kokemukset siis vaan on erilaiset.
Mikko Kankaanpää
14.06.2004 22:54:52

Kannattaa tosiaan kysellä kaupanmyyjältä onko huollettu, milloin on putket vaihdettu jne. Takuukin olisi hyvä varmistaa jos ostaa käytetyn vahvistimen. Eikös EU:n myötä käytetyillekkin tavaroille, jotka myydään toimivina, pidä antaa 6kk takuu?

Mikko
http://www.uraltone.com
LaXu
14.06.2004 22:58:06
Ei minun mielestäni kannata alkaa mitään yhtä kauppaa suosimaan pelkästään. Kuitenkin Huttusen valikoima on melko pieni, eihän kyseessä kuitenkaan mikään iso liike ole. Pääkaupunkiseudulla kun tuppaa olemaan kaikissa kaupoissa eri soittimet ja laitteet edustettuina..F-Musiikista Fenderia ja Yamahaa, Levytukusta Ibanezia ja Laneyta, Musamaailmasta ESP, Tokai ja ENGL jne.

Tähän neljä sivua jatkuneeseen vahvistinpähkäilyyn tulisi oikeasti selkoa, jos viitsisit joku päivä käydä kiertämässä Helsingin soitinkaupat läpi ja testaamassa mahdollisimman monta putkikomboa ja nuppi-kaappiyhdistelmää. Ja volaa kaakkoon sitten ihan reilusti. Olin tuossa vuosi sitten samassa tilanteessa eli uusi vahvistin hakusessa. Testasin varmaankin noin parikymmentä eri vahvistinta ennen kuin tein valintani.
kalkkuna
14.06.2004 23:05:27 (muokattu 14.06.2004 23:06:05)
ja jos myyjällä ei ole tarkkaa tietoa asiasta, hinnasta pitää saada pois sen rempan verran muiden alennusten lisäksi.

Gypsy ehtikin jo tossa asiasta mainita, mutta sanompa nyt että omasta mielestä tuossa ei ole mitään järkeä. Onko sulla mitään perusteluja tolle asialle?
Chemo
14.06.2004 23:32:08

Onko sulla mitään perusteluja tolle asialle?

Mä en näe tuossa asiassa mitään epäselvää - mä vain haluan tietää mistä maksan. Mä katson että mulla on siihen oikeus.

Jos myyjä pystyy sanomaan, että on vaihtanut uudet putket esim. alle vuosi sitten, ja että niiden pitäisi olla ihan ok kunnossa niin hyvä - sitten laite on siinä kunnossa ja sen mukaan eletään. Mutta jos ollaan tasolla "kyllä se edellinen omistaja väitti tähän putket vaihtaneensa", niin tuo asia pitää ottaa laitteen hinnassa huomioon. Miksi ei pitäisi? Pitää myös muistaa, että myyjäkään ei välttämättä osaa ottaa tuota huomioon funtsiessaan hintapyyntöä vermeelleen (lähinnä tarkoitan tällä yksityishenkilöitä).

Mikon kommentti oli osuva: toimintakuntoisena myytävän laitteen pitää olla sitä myös.
Ramalamadingdong.
Chemo
14.06.2004 23:33:51

Jees, kirkkonummella tiedetään asioista :)

Ai niin, sä olit meiltä päin.. no, täältä on hyvä ajaa Huttuselle ja muuallekin.
Ramalamadingdong.
Kassu
14.06.2004 23:34:55
Kerro Axe mitä sillä pitäisi pystyä soittamaan sillä vahvistimella niin katotaan tuo Laney-osasto läpi jos sieltä löytyisi.

BLS on raskainta eli mitään turbosäröä ei tarvita. Semmoista mukavaa ja ihan perusrokkia sekä bluesintynkää.
Gypsy
14.06.2004 23:36:59
Mikon kommentti oli osuva: toimintakuntoisena myytävän laitteen pitää olla sitä myös.

Tottakai, toimintakuntoisena myytävän laitteen pitää olla sitä myös

Mutta se mitä aiemmin sanoit, ei ollu kyllä ihan sama asia. Sehän ON toimintakuntonen jos se toimii.

Ei se ole mun mielestä mistään kotosin, että halutaan ostaa uutta käytetyn hinnalla. Jos sä ostat 20 vuotta vanhan auton, niin et sä voi vaatia, että kauppias tiputtaa hinnasta koneremontin verran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)